Minkälaisia vaatteita te keskivartalolihavat käytätte?
Olen itsekin keskivartalolihava, en tiedä minkälaiset vaatteet sopisivat parhaiten minulle. Täytän kohta 40 vuotta.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskivartalon lihavuus johtuu usein huonoista elintavoista ja tarkoitan nimenomaan ruokavaliota. Pätkäpaasto, sopivat annoskoot sekä kohtuudella kaikkea, hiilihydraatit kannattaa pitää minimissään.
Näillä eväillä olen saanut keskivartalon suht samanlaiseksi kuin nuorempana. Liikunta on myös hyvä tuki millä saa kehon pysymään kunnossa. Kannattaa suosia liikkeitä jotka keskittyy nimenomaan keskivartaloon.
Tietysti sitä haluaa näyttää hyvältä ja ylläolevat vaatevinkit on ok, mutta vain piilottavat ongelman.
N45
Lisään vielä että välttämättä pelkkä laihduttaminen ei asiaan auta. Siksi se liike pitää kohdistaa ongelmakohtiin. Lihakset auttaa pitämään rasvan poissa ja sitä sinne keskivartaloon tulee, varsinkin vanhempana.
Minkälaista pätkäpaastoa tarkoitat? Haluaisin kokeilla toimivaksi todettua.. T. vasta lievästi ylipainoinen
Suomen turuilla ja toreilla kesäisin uusi kansallispuku naisilla näyttää olevan leggingsit jotka loppuvat pohkeeseen, matalat kengät ja jonkinlainen takamuksen tason ylittävä alapäin levenevä väljä paituli/tunika. Värit ja kuosit pikemmin kirkuvia kuin hillittyjä.
Mielestäni tällä maksimoidaan ns. pyllyjalkainen ja pönkkivartaloinen vaikutelma. Nyrsitty kouvolatukka ei varsinaisesti paranna kokonaisvaikutelmaa.
Jos katsoo samanoloisia vaikka Välimeren alueen turistinaisia, niin monella on pitkät alaspäin levenevät housut, napakasti istuva pusakka, nahkatakki tms. ehkä huivi. Värit hillityt, mustaa, värikäs huivi balansoi ja hämää vaikutelmaa. Jalkineissa selvät korot.
Puseroitten pitää ylettyä yli mahan. Muuten näyttää pahalta. Väljiä farkkuja. Mulla on ongelmana vain maha. Perse ja lantio ovat kapeita, joten on erittäin vaikeaa löytää sopivia housuja. En tykkää slim-mallista, joka näyttää joka muhkuran ja korostaa läskimahaa. Legginsit ovat ehdoton out näin vanhemmalle rouvalle.
Näin raskausaikana olen saanut astua hetkeksi keskivartalolihavien maailmaan ja on ollut mielenkiintoista miettiä asukokonaisuuksia. Mielestäni toimii esim nykyään muodissa olevat leveälahkeiset tai leveähköt suorat/asialliset housut ja reilun kokoinen ryhdikäs bleiseri, sen alla ihan vaan vaikka musta reilun kokoinen tarpeeksi pitkä t-paita. Kaulaan joku värikäs huivi tai iso koru tasapainottamaan kokonaisuutta.
Ja mieluummin niin että kaikki vaatteet ovat tarpeeksi isoja, vähän vaikka oversize mallisia, kuin että on vähän liian lyhyt paita ja pikkuisen nafti ja lyhyt bleiserinä ja tiukat pillihousut.
mahdollisimman löysiä ja peittäviä mustia vaatteita, paidat miesten osastolta
Suosin kotimaista Fat Fuck-merkkiä. Vissiinkin marimekko tekee noita kauhtanoita eri tuotenimellä.
Vyö on kamala. Oikein korostaa mahaa ja tuntuu kauhealta.
Laihallahan vyö on kiva. Merkkaa kapean kohdan eikä kiristä.
Joku kaipasi leveitä housuja. No, sehän vaan näyttää leveän takamuksen ja leveät lahkeet laatikoittaa koko alakerran varpaisiin saakka. Ei hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Puseroitten pitää ylettyä yli mahan. Muuten näyttää pahalta. Väljiä farkkuja. Mulla on ongelmana vain maha. Perse ja lantio ovat kapeita, joten on erittäin vaikeaa löytää sopivia housuja. En tykkää slim-mallista, joka näyttää joka muhkuran ja korostaa läskimahaa. Legginsit ovat ehdoton out näin vanhemmalle rouvalle.
Minä kyllä käytän legginsejä. Olen vanhempi nainen. Ja omena.
Väljät pitkähköt paitapuserot laadukkaasta materiaalista esim ohut farkku, viskoosi tms. Trumpettimalliset tai suoralahkeiset housut tai lekkaritkin jos tykkää. Monenlaiset kengät käy tuohon asuun, myös jakku/ villatakki sopii kokonaisuuteen
Vierailija kirjoitti:
Joku kaipasi leveitä housuja. No, sehän vaan näyttää leveän takamuksen ja leveät lahkeet laatikoittaa koko alakerran varpaisiin saakka. Ei hyvä.
Minulla on juuri näin. Olen n. 164 cm omena. Olen ihan laatikko jos laitan leveät lahkeet. Pitää olla suorat ja kapeat, istuvat, ei mitään kohnoa kangasta. Ainoastaan trumpettimalliset myös käy ehkä. Ylhäältä kuitenkin tiukat ja vain alhaalta levenee. Vyö on toinen kauhistus. Ja ne kellohelmaiset vyötäröstä tiukat fiftarimekot.
Nilkkapituiset legginsit, sirot kengät ja jokin kiva mekko tai tunika.
Bleiserikin on hyvä jos se + sen alla oleva paita on riittävän pitkä.
Tuolla jossain edellisen sinun linkissä oli hyvännäköisiä ja toimivia vaihtoehtoja,
vaikka niissä malli olikin nuori ja hoikka. Idean niistä kyllä sai.
Käännyin muslimiksi ja vedän joko jätesäkillä tai teltalla. Mies rakastaa silti minua ja muita 9-vuotiaita vaimojaan.
Nahkatakki, mekko ja upeat kengät / saapikkaat.
Kaikki vaatteet on suunniteltu nykyään keskivartalolihaville. Suomen vaatetusteollisuuden alas ajon myötä on lötynyt vain huonosti mitoitettuja vaatteita. Jos pituus ja hartijat on sopivat, niin vyötäröllä on tuplasti tyhjää kangasta.
Vierailija kirjoitti:
Minusta mekko ja leggingsit - yhdistelmä on aivan karsea jos on mahaa. Se oikein huutaa että on maalta kotoisin. Hame on hame eikä siihen kuulu leggarit. Vielä crocsit tuohon nimi voi ei. Kyllä väljä mekko riittää peittämään keskikroppaa.
Mitä vikaa on siinä että olisi maalta kotoisin?? Kaikkien pitää olla jotain tsadilaisia? Itse ainakin tykkään mekko/hame-leggari yhdistelmästä varsinkin jos tekee siitä persoonallisemman. Jos on kovasti mahaa, varsinkin pallon muotoisena ei sitä saa peitettyä mitenkään joten aivan sama pukeeko päällensä ne vaatekombot mistä itse pitää.
T: paljasjalkainen Espoolainen jota viduddaa omanmaalaisten haukkuminen ja suomalaisten uniikin metsäläisyyden kieltäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta mekko ja leggingsit - yhdistelmä on aivan karsea jos on mahaa. Se oikein huutaa että on maalta kotoisin. Hame on hame eikä siihen kuulu leggarit. Vielä crocsit tuohon nimi voi ei. Kyllä väljä mekko riittää peittämään keskikroppaa.
Mitä vikaa on siinä että olisi maalta kotoisin?? Kaikkien pitää olla jotain tsadilaisia? Itse ainakin tykkään mekko/hame-leggari yhdistelmästä varsinkin jos tekee siitä persoonallisemman. Jos on kovasti mahaa, varsinkin pallon muotoisena ei sitä saa peitettyä mitenkään joten aivan sama pukeeko päällensä ne vaatekombot mistä itse pitää.
T: paljasjalkainen Espoolainen jota viduddaa omanmaalaisten haukkuminen ja suomalaisten uniikin metsäläisyyden kieltäminen.
Itse rakastan ns suomifilmien naisten tyylejä entisaikaan kun oli näitä mekkoja maalla. Mielelläni pukeudun tämän tyylisiin vaatteisiin:
https://www.vastavalo.net/apulainen-emanta-essu-huivi-maidon-kaato-asti…
Ovat mielestäni mukavat, kauniit ja käytännölliset. Huivia en tosin tykkää pitää.
En ole lainkaan ylipainoinen, joten minulle ei käy ylipainoisen vinkit, vaikka minulla onkin turpea maha usein, mutta olen instagramissa katsonut useita pukeutumissomettajien videoita ja jopa harmitellut, että en ole lihava, koska asukokonaisuudet ovat näyttäneet niin hyvältä. Minun kapein kohta on niin ylhäällä, että näyttäisin ihan vaippahousulta tai klovnilta jos sinne asti ylettyisi housunkaulus, mutta painavampi pystyy luomaan tiimalasivaikutelman, kun alavatsassa on myös täytettä eikä vain suonikkaat luiset lonkat kuten minulla. :D
Jos löydät jonkun hyvän, niin algoritmi suosittelee uusia videoita. Harmi etten ole laittanut seurantaan niin en voi vinkata mistä aloittaa.
Pääpointti näissä neuvoissa on ollut monesti kerrostaminen ja useimmiten vyön käyttö. Eli tiukemmassa yläosassa on korkea vyötärö ja vyö, ja päällä voi olla joku auki oleva paita. Ei nyt kuulosta selitettynä miltään, mutta kannattaa katsella itse.