Minkälaisia vaatteita te keskivartalolihavat käytätte?
Olen itsekin keskivartalolihava, en tiedä minkälaiset vaatteet sopisivat parhaiten minulle. Täytän kohta 40 vuotta.
Kommentit (94)
Minä olen ns urheilullinen keskivartalolihava, mikäli sellaista nyt voi olla olemassa. Leveät hartiat, iso vyötärö ja hoikat jalat. Liikun paljon ja olen lihaksikas, mutta jalat vaan pysyy tikkuhoikkana siitä huolimatta.
Minulle leggingsit ja sirot kengät olisi kauhistus, sillä näytän niissä ylösalaisin käännetyltä kolmiolta. Tarvitsen jotain, mikä kaventaa yläkroppaa ja tasapainottaa alhaalta. Eli nykyinen maihari- / lenkkarimuoti sopii minulle erinomaisesti, samaten bootcut-lahkeet. Yläosassa v-kaula-aukko on ehdoton, tosin minulle sopii myös halterneck.
Lyhyet yläosat on parhaita, kuten joku mainitsi. Semmoiset joiden helma osuu housun/hameen vyötärön kohdalle ja siihen jää ilmaa väliin. Pitkät paidat ja tunikat korostavat kaikkia kumpareita, jos eivät ole tosi väljiä, joka sekään ei välttämättä ole imarteleva look.
Vierailija kirjoitti:
Joku kaipasi leveitä housuja. No, sehän vaan näyttää leveän takamuksen ja leveät lahkeet laatikoittaa koko alakerran varpaisiin saakka. Ei hyvä.
Leveälahkeisista culottes-tyyppiset sopii paremmin, jos on sirohkot sääret.
Mustat tiukat persvakotrikoot, leggingsit. Napapaita. Valkoiset talvilenkkarit.
Hiustenpidennykset. Ripsienpidennykset. Muoviset halpiskynsienpidennykset harjoittelija laittoi, väri pinkki.
Harrastan painonnostoa, voimanostoa. Työntö ja tempaus.
165 cm, 99 kg. Ikä 48 vuotta.
En seurustele. Polyamorinen (amore amore) multipandemiaseksuaali. Keräilijä. Käyn Kartanon joukkopanotapahtumissa Espoossa.
Pahus. Mulla on syyhy eikä lääkkeet auta vieläkään. Jo puoli vuotta kestänyt vaiva. Kuulemma epidemia Suomessa. Tartunnat ja loistaudit mm-taustaisilta. Joukkointiimitilanteissa erinomainen mahdollisuus tartuttaa tai saada loistauti.
Iho on ruvella. Rahaa menee lääkkeisiin, mitkä ovat tehottomia jo.
Riippuu vähän kehon mittasuhteista. Jos on edes jonkinlainen vyötärölinja havaittavissa, niin vyölliset ja nauhalliset paitamekot on hyviä. Korostaa semmosta X-mallista siluettia, vaikka jättääkin vyötärön laskeutumaan väljästi eikä vedä keskikohtaa kireälle. Itse käärin vielä pitkähihaisista mekoista hihat, jotta yläosan painopiste kevenee. Ilman vyötä tai rusetille sidottua nauhaa nämä mekkoni ovat siis A-linjaisia ja mallia pikkumyy, ja muodot häviää kokonaan.
Korkeavyötäröiset, liehuvalahkeiset housut toimivat myös, kunhan yläosa ei peitä sitä keskikohtaa tasapaksuksi pökkelöksi. Semmoinen kauniisti laskeutuva väljä yläosa jonka helma laitetaan housunkaulukseen. Housun pitää toki olla juuri oikean kokoinen, ettei ahdista vyötäröä ja laskeutuu nätisti.
Ja kaula-aukollakin on väliä. Tiukka ja korkea, pyöreä kaula-aukko saattaa korostaa hartioiden ja yläosan laatikkomallista vaikutelmaa, V-mallinen kaula-aukko rikkoo sen laatikon yläreunan.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet yläosat on parhaita, kuten joku mainitsi. Semmoiset joiden helma osuu housun/hameen vyötärön kohdalle ja siihen jää ilmaa väliin. Pitkät paidat ja tunikat korostavat kaikkia kumpareita, jos eivät ole tosi väljiä, joka sekään ei välttämättä ole imarteleva look.
Ootko tosissas? Päinvastoin. Lyhyet paidat on täydellinen no no. Tunika on mulle paras. Vatsa jää sen alle piiloon. Mulla on kapeahkot hartiat ja suht kapea lantio.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän kehon mittasuhteista. Jos on edes jonkinlainen vyötärölinja havaittavissa, niin vyölliset ja nauhalliset paitamekot on hyviä. Korostaa semmosta X-mallista siluettia, vaikka jättääkin vyötärön laskeutumaan väljästi eikä vedä keskikohtaa kireälle. Itse käärin vielä pitkähihaisista mekoista hihat, jotta yläosan painopiste kevenee. Ilman vyötä tai rusetille sidottua nauhaa nämä mekkoni ovat siis A-linjaisia ja mallia pikkumyy, ja muodot häviää kokonaan.
Korkeavyötäröiset, liehuvalahkeiset housut toimivat myös, kunhan yläosa ei peitä sitä keskikohtaa tasapaksuksi pökkelöksi. Semmoinen kauniisti laskeutuva väljä yläosa jonka helma laitetaan housunkaulukseen. Housun pitää toki olla juuri oikean kokoinen, ettei ahdista vyötäröä ja laskeutuu nätisti.
Ja kaula-aukollakin on väliä. Tiukka ja korkea, pyöreä kaula-aukko saattaa korostaa hartioiden ja yläosan laatikkomallista vaikutelmaa, V-mallinen kaula-aukk
Mitä? Kaikki vyölliset vaatteet on mulle mahdottomia. Kaikki mekot paitsi kotelomekko yläosalla. Ja pahin kaikista on korkeavyötärölliset housut. Ei ikinä. Kapeat housut matalalla vyötäröllä on mulle parhaat.
Paitoja, housuja, alushousujakin ja sukkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissas? Päinvastoin. Lyhyet paidat on täydellinen no no. Tunika on mulle paras. Vatsa jää sen alle piiloon. Mulla on kapeahkot hartiat ja suht kapea lantio.
Mulla on leveät hartiat, joten istuvuus on ilmeisesti erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaula-aukollakin on väliä. Tiukka ja korkea, pyöreä kaula-aukko saattaa korostaa hartioiden ja yläosan
Ihmetyttää aina näissä keskusteluissa se, ettei tunnuta ymmärtävän ihmisten olevan eri mallisia. Makuja on myös monenlaisia, mikä on sinulle visuaalinen kauhistus, on toisen mielestä parhaiden puolien korostamista.
Kannattaisi miettiä kroppaa ja siluettia kokonaisuutena. Asut joilla keskitytään vaan häivyttämään tai piilottamaan jotain, kuten vatsaa, näyttää juuri siltä. Esimerkiksi mainittu leggari + väljä yläosa yhdistelmä aiheuttaa nimenomaan sen efektin, että tässä on omena tikun päässä, vaikka ajatuksena olisi tiukoilla housuilla korostaa hoikkia sääriä ja väljällä näyttävällä paidalla peittää vatsaa. Asu toimii juuri päinvastoin. Kun kaikki pienetkin kaaret häivytetään, näyttää entistäkin pökkelömmältä ja paksummalta.
Lantiolle tai pyllyyn asti laskeutuva, vatsan peittävä paita vielä vetää asun painopistettä alemmas outoon paikkaan ja mitä leveämpi lantio, sitä raskaampi vaikutelma.
Leveät hartiat ovat "pelastaneet" itseni näiden lihavien vuosien aikana: tasapainottaa kroppaa melkolailla kun vartalo on mallia x, vaikka mahaa olisikin vähän liikaa omiin tarpeisiin. Jos olisi pullonkaulahartiat, olisin kusessa. Esim. pidemmät bleiserit, ei kireä t-paita, mahd. jollain rypytyksellä, ja tummat joustavat housut on hyvä perusasu. Kaikki pidempi näyttäisi toimivan, eli vähintään reiteen tai polveen saakka, paidat, tunikat ym. Teoriassa lyhyempikin toimisi, mutta olen huomannut, että psykologisessa mielessä olo kivempi kun ei tarvitse miettiä sitä paidan alaspäin veto -asiaa ja sitä että näkyykö liikaa jossain asennossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vaatteet on suunniteltu nykyään keskivartalolihaville. Suomen vaatetusteollisuuden alas ajon myötä on lötynyt vain huonosti mitoitettuja vaatteita. Jos pituus ja hartijat on sopivat, niin vyötäröllä on tuplasti tyhjää kangasta.
Jos on hoikka vanhempi nainen, joutuu ostamaan nuorisokaupasta tai sitten kalliista merkeistä, joihin ei oikein olisi varaa.
Miten häivyttää sen kun rinnat ja vatsa yhdistyy isoksi kuvuksi ja varsinaista vyötäröä ei ole. Ainoa mitä itse käytän joko a-linjaa tai laatikkoyläosaa. Noita suoria laatikkomalleja on paljon tarjolla. Sitten olisi suositut collegeyläosat?