Yhteisöllistä asumista lisätään valtavasti pirkanmaalla. Linkki En halua sellaiseen.
En ole edes eläkeiässä vielä, mutta en tosiaankaan halua minnekään yhteisölliseen asumiseen. Eihän sellaiseen opiskelijatkaan enää halua ja opiskelijat sentään on nuoria ja joustavia.
Jos olen pesua ja päivittäisiä käyntejä tarvitseva ei-dementti, haluan asua kotipalvelun turvin kotona. (Nykyiseen tapaan yhteiskunnan tukemana)
Jos olen dementia, niin tehostettuun palvelutaloon.
Ei dementia pärjää missään yhteisöllisessä enkä terveempänäkään halua asua kommuunissa.
Kamalaa, jos yhteisölliseen pakotetaan väkisin.
Mua ei oo koskaan (kop kop kop) kiusattu missään, mutta olen lukenut, että palvelutaloissa on vahvat kuppikunnat ja kiusaamista. Kamalaa asua paikassa, jossa olet lähes 24/7 ja kiusataan. Koulusta ja töistä sentään pääsee irti kiusaamisesta.
Kommentit (23)
Appeni asuu tällaisessa, eikä siinä ole mitään vikaa. Oma kaksio, jossa todellakin on vessa ja suihku, makuuhuone ja olohuone-keittiö. Yhteisissä tiloissa on sauna, pihapiiri, kahvittelutilat, takka. Saa ruoan, siivouksen ja pyykkäyksen.
Mitä eroa on yhteisöllisellä asumisella ja palvelutalolla? Vai onko sama asia?
Noita sun kuvaamiasi kommuuneita on jo. Senioritalot ja sitten vähän huonokuntoisemmille palvelutalot. Kaikilla kuitenkin omat asunnot, mutta löytyy myös yhteisiä tiloja niille, jotka haluavat viettää aikaa naapureidensa kanssa. Jos yhteisöllisellä asumisella tarkoitetaan senioritaloja tai palvelutaloja, niin sehän on ihan ok. Mutta jos tarkoitetaan jotain soluasuntoja, niin sitten ei ole.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/