Miksi tapaan vain miehiä, jotka eivät erota tapailusuhdetta parisuhteesta?
Olen nyt kolmannen kerran suhteessa, missä osoittautuu, että mies haluaakin oikean parisuhteen sijasta ns. tapailusuhteen. Tämä ilmenee niin, että mistään ns. vakavasta ei saa puhua, koska "pitää olla vain hauskaa". Perheelle /ystäville ei esitellä ja yhteydenpito muutenkin sellaista "miten hurisee" -tyyppistä kerran neljään päivään. Ja sitten tietty seksiä.
No, ei siinä mitään. Kerrankos sitä on suuret puheet alussa, kunnes totuus valkenee. Mutta pointti on siinä, että kukaan näistä miehistä ei tunnu ymmärtävän, kun selitän, että vaikken halua muuttaa yhteen, niin haluan kuitenkin ihan sellaisen aidon kumppanuussuhteen, missä jaetaan niin ilot ja surut, voidaan pyytää apua tarvittaessa, soittaa milloin vain, puhua mistä vain mieltä painavasta jne. Aina vastaus on se, että miehet luulevat olevansa ihan oikeassa parisuhteessa ja väittävät sellaisen kanssani haluavan. Mutta mikään ei muutu.
No, niin jäi sitten menneisyyteen tämä kolmaskin mies. Onko se niin, ettei kaikille hahmotu tämä fwb-suhteen ja avoliiton välissä oleva suhdetyyppi?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Ja sun paino oli? Jos se alkaa seiskalla tai jopa kasilla, niin voit unohtaa ne vakavat suhteet.
Aika sairas oot jos siitä huolimatta käytät toista hyväksesi, vaikkei sulle kelpaa. Munat pois tollaisilta.
En tiedä onko tässä nyt mitään todellista ongelmaa. Olet löytänyt miehiä joilla on eri tavoite kuin sinulla. Sinun tavoitteesi on ihan järkevä, samoin näiden miesten.
Kyllä vakavampaakin seuraa etsiviä miehiä löytyy ja varmasti sellaisen saatkin, kunhan jaksat peuhoa! Kuulostat hyvältä tyypiltä =)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se niin mene että voit ilmoittaa millaisen parisuhteen itse haluat ja ainut syy miksi toinen ei tottele, olisi se että hän ei ymmärrä mitä haluat. Kyllä hän varmasti ymmärsi. Ei vain halua toimia kuten sinä haluat, vaan kuten hän itse haluaa.
Sitten voi sanoa ihan suoraan, että haluaa vain tapailusuhteen. Piste.
Tässä on hämmentävää se, ettei nämä tunnu tietävän, mikä tapailu- ja parisuhteen ero ylipäätänsä on.
Ehkä sellainen "parisuhde", missä ei asuta yhdessä, on jotenkin vieras konsepti sitten.
Ne miehet ymmärtävät tasan tarkkaan minkälaisen suhteen sinä haluat, mutta eivät halua itse sellaista ja siksi panostavat sinuun mahdollisimman vähän. Niin kauan kuin sallit heidän toimivan näin he toimivat näin. Niin turhauttavaa kuin se onkin niin parasta vaan lopettaa suhde heti kun alkaa tuntumaan siltä, että mies ei ole kiinnostunut mistään vakavammasta. Jos jäät roikkumaan suhteeseen ja otat vastaan heiltä leivänmurusia niin tulet olemaan tyytymätön.
Miehet lähtökohtaisesti kiinnostuvat, jos on helppoa seksiä saatavilla. Varsinkin kun olet haku päällä. Valehtele jossain varhaisessa vaiheessa olevasikin aseksuaali, ja katso mitä tapahtuu. Heh.
Jotkut voi haluta lopulta muuttaa yhteen ja jos sellaista ei ole näköpiirissä, pitävät hauskaa kanssasi sen pienen hetken.
Vierailija kirjoitti:
Miehet lähtökohtaisesti kiinnostuvat, jos on helppoa seksiä saatavilla. Varsinkin kun olet haku päällä. Valehtele jossain varhaisessa vaiheessa olevasikin aseksuaali, ja katso mitä tapahtuu. Heh.
Hmm..miksi tuollaista pitäisi valehdella? Eikö se nyt ole varsin selvää, että kaikki seksuaaliset ihmiset, niin miehet kuin naiset, päättäisivät tapailun heti. Niin minäkin naisena tekisin, jos mies noin sanoisi. Eikä siinä enää olisi mitään järkeä jatkaa, vaikka toinen sanoisi, että ihan vaan läpällä sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Miehet lähtökohtaisesti kiinnostuvat, jos on helppoa seksiä saatavilla. Varsinkin kun olet haku päällä. Valehtele jossain varhaisessa vaiheessa olevasikin aseksuaali, ja katso mitä tapahtuu. Heh.
Hmm..miksi tuollaista pitäisi valehdella? Eikö se nyt ole varsin selvää, että kaikki seksuaaliset ihmiset, niin miehet kuin naiset, päättäisivät tapailun heti. Niin minäkin naisena tekisin, jos mies noin sanoisi. Eikä siinä enää olisi mitään järkeä jatkaa, vaikka toinen sanoisi, että ihan vaan läpällä sanoin.
Juuri näin, normaalin seksuaalivietin omaavana en lähtisi parisuhteeseen aseksuaalin kanssa, en tietenkään. Vaikka kuinka pitäisin muuten hyvänä tyyppinä. Se, että toinen heittäisi tuollaista ns läpällä, tekisi siitä vielä pahempaa: silloinhan kyseessä olisi ilmiselvästi jonkin sorttinen seksikiristäjä, ihminen joka kuvittelee että toista voi manipuloida säätämällä seksin määrää tai laatua. Ei kiitos sellaisellekin.
Sinä mahdollistat noiden miesten käytöksen. Älä hyppää heti sänkyyn, niin erotat jyvät akanoista. Älä ole helppo, vaan katso, viitsiikö mies nähdä vaivaa eteesi. Järjestävätkö he kivat treffit, ovatko aloitteellisia, ehdottavatko tekemistä? Älä tee päätöksiä tai suunnitelmia miehen puolesta. Tavatkaa vain julkisilla paikoilla. Älä mene miehen kotiin tai pyydä miestä kotiisi. Jos miestä kiinnostaa vain seksi tai kevyttapailu, hän ei yleensä vaivaudu tekemään mitään ylimääräistä.
Sitten ne tyypillset vastalauseet: "Kyllä pitää päästä testaamaan seksuaalinen yhteensopivuus viimeistään kolmansilla treffeillä, mitä jos mies onkin huono sängyssä!!!" "Ei kukaan aikuinen mies jaksa odottaa viikkotolkulla, että pääsee panemaan!"
Seksuaalinen yhteensopivuus rakentuu ajan ja tutustumisen kanssa. Ja jos haluat parisuhteen, tarvitset vain yhden itsellesi sopivan miehen.
Miehet haluavat parisuhteen, mutta eivät sinun kanssa näe sitä mahdollisena. Olet varalla, kunnes löytävät seuraavan ehdokkaan.
Miksi harrastat seksiä tällaisten häntäheikkien kanssa, jos kuitenkin etsit vakavaa seurustelusuhdetta?
Vierailija kirjoitti:
Sinä mahdollistat noiden miesten käytöksen. Älä hyppää heti sänkyyn, niin erotat jyvät akanoista. Älä ole helppo, vaan katso, viitsiikö mies nähdä vaivaa eteesi. Järjestävätkö he kivat treffit, ovatko aloitteellisia, ehdottavatko tekemistä? Älä tee päätöksiä tai suunnitelmia miehen puolesta. Tavatkaa vain julkisilla paikoilla. Älä mene miehen kotiin tai pyydä miestä kotiisi. Jos miestä kiinnostaa vain seksi tai kevyttapailu, hän ei yleensä vaivaudu tekemään mitään ylimääräistä.
Sitten ne tyypillset vastalauseet: "Kyllä pitää päästä testaamaan seksuaalinen yhteensopivuus viimeistään kolmansilla treffeillä, mitä jos mies onkin huono sängyssä!!!" "Ei kukaan aikuinen mies jaksa odottaa viikkotolkulla, että pääsee panemaan!"
Seksuaalinen yhteensopivuus rakentuu ajan ja tutustumisen kanssa. Ja jos haluat parisuhteen, tarvitset vain yhden itsellesi sopivan miehen.
Kukas se tänne eksyi jostain 1800-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä minä olen tavannut ihmisiä joiden kanssa seksuaalinen yhteensopivuus ei millään ole rakentunut ajan ja tutustumisen kanssa, vaikka kuinka ollaan yritetty. Molemmat ovat vaan turhautuneet kun asiasta ei mitään hyvää ole tullut. Tottakai se usein _paranee_ ajan kanssa, mutta jos lähtötaso on että yhteensopivuus on hyvin vähäistä, ja se siitä paranee jonkin verran, voinet helposti uskoa että ei se lopputulos vielä ole mitenkään ketään tyydyttävä. Muilta osin en sano vastaan, sinulla on ihan hyviä pointteja muuten.
Kaikissa noissa miehissä yhdistävä tekijä olet sinä, ap. Sinä valitset ne miehet,joiden kanssa aloitat nuo suhteet.
Etsi mies vähän kauempaa niin hänelle ehkä helpompi sulattaa omat kodit ja kyläilyt . Etäsuhde on monelle tutumpi käsite .
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, yksi nuori kiva mies antoi neuvon: Että jos toinen ei seukkaa melko pian tai kiinnostu tarpeeksi, kannattaa etsiä se jota kiinnostaa. Tosin olen ikisinkku nyt, mutten tuon vuoksi. Ehkä se toimii ulkomailla.
No ei nyt ihan noinkaan. Esim mä tapasin tosi kauniin naisen eka en tuntenut mitään. Mut sitku aikaa oli kulunut ni huomasin et meillähän ne kemiat natsaa ja jos tuli joku idea ni toinen jatkoi. Ja me voitiin jutella mistä vaan. Mä en ole mikään nopea ihastuja vaan rauhaksiin syttyvä.
T m37
Tartun nyt tähän kohtaan ja ilmaisen eriävän mielipiteeni. Jos kahden ihmisen seksuaaliset toiveet ovat hyvin erilaisia jo lähtökohdiltaan, niin ei se aika ja tutustuminen niitä yhteen hitsaa vaikka kuinka haluttaisiin. Olisihan se ihanan romanttinen ajatus, että tällainen olisi aina mahdollista, mutta eipä se niin oikeassa elämässä joka kerta näin mene.
Ja toisekseen, jos nainen tapailun alkupuolella pihtaa seksiä ja koen, että hän ikään kuin testaa minua olenko vakavissani, niin kyllä minulle tulee sellainen fiilis ettei tämä nainen oikeasti halua/himoitse minua ja en sellaisen naisen kanssa halua mitään parisuhdetta muodostaa.
Jokainen toimii tietysti kuten parhaaksi kokee, eipä siinä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko tässä nyt mitään todellista ongelmaa. Olet löytänyt miehiä joilla on eri tavoite kuin sinulla. Sinun tavoitteesi on ihan järkevä, samoin näiden miesten.
Kyllä vakavampaakin seuraa etsiviä miehiä löytyy ja varmasti sellaisen saatkin, kunhan jaksat peuhoa! Kuulostat hyvältä tyypiltä =)
Ongelma tässä taitaa tulla sen osalta, että ap tähtää liian (ulkonäöltään) tasokkaiden miesten suuntaan ja tulee osallistuneeksi Vauvallakin mainittuun chadien "haaremiin". Sen tasoriman laskeminen voi osoittautua liian vaikeaksi rastiksi, kun ap on jo päässyt chadien makuun. Addiktiohan siitä syntyy tavistasoiselle naiselle ja vieroitus on monille mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Tartun nyt tähän kohtaan ja ilmaisen eriävän mielipiteeni. Jos kahden ihmisen seksuaaliset toiveet ovat hyvin erilaisia jo lähtökohdiltaan, niin ei se aika ja tutustuminen niitä yhteen hitsaa vaikka kuinka haluttaisiin. Olisihan se ihanan romanttinen ajatus, että tällainen olisi aina mahdollista, mutta eipä se niin oikeassa elämässä joka kerta näin mene.
Ja toisekseen, jos nainen tapailun alkupuolella pihtaa seksiä ja koen, että hän ikään kuin testaa minua olenko vakavissani, niin kyllä m
Juurikin näin. Toki jos tuntuu siltä, että seksiin ryhtymällä vain rikkoo itseään niin ei tietenkään kannata sitä tehdä, mutta lähtökohtaisesti lopettaisin heti suhteen, jossa tuntuu että toinen on kiinnostuneempi testaamaan minua kuin tutustumaan. Nainen olen. Onnellisessa ap:n kaipaamassa erillissuhteessa, seksiä oli hyvin pian, ei estänyt.
Näin näyttää olevan. Ihmeellistä kyllä vaikuttavat sitten aidosti hämmästyneiltä, kun lemppaan heidät.