Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri sinä tilaat Temulta jotain?

Vierailija
21.03.2024 |

Itse tilaan siksi, että sieltä löytyy tuotteita, mitä ei muualta saa tai jos sama tuote maksaa meillä Suomessa 10 kertaa tai ainakin tuplasti enemmän ja ovat molemmat "made in China".

Nyt HS:ssa kauhistellaan, että Temu edustaa dystopiaa ( Torin johtaja kauhistelee) tai romuttaako kierrätyksen.

Ei, Temu edustaa minulle vain edullisepia hintoja. Ostan tuotteita, mitä tarvitsen , mutta pilkkahintaan tai löydän sieltä tuotteita, mitä ei muualta saa. Varmasti ikävää kappiaille. 

Kommentit (162)

Vierailija
21/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tila, en Temulta, en Alibabalta en Sheiniltä,en edes Zalandolta. Tähän saakka olen jopa nähnyt paljon vaivaa voidakseni ostaa kotimaista j aolenollut valmis maksamaankin siitä selvästi enemmän, mutta sekin loppui nyt.

En näe aiheelliseksi tukea kotimaista yrittäjyyttä, kun yrittäjät puolestaan pyrkivät kyykyttämään (SY) palkansaajia oikein olan takaa.

En siis osta enää mitään, mikä ei ole ehdottoman pakollista ja välttämätöntä.. Kotimarkkinayrittäjät tarvitsevat palkansaajat asiakkaikseen, jotta kauppa ylipäätään kävisi. Siitä huolimatta hekin ovat nyt suurempien yritysten kanssa rintamassa heikentämässä palkansaajien ostovoimaa pysyvästi., joten minun rahojani he eivät jatkossa saa. Oletan,että en ole ainoa, joka näin ajattelee.

Järki vaikuttaa huutavan poissaoloaan.

Vierailija
22/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrapikaverkkokauppa ohjaa Temun ja Sheinin ekosysteemejä tuottamaan jatkuvasti uusia tuotteita, joiden ei ole edes tarkoitus olla pitkäikäisiä. Yksittäisten ostosten kuljetukset erillisinä paketteina suoraan kiinalaiselta tehtaalta kuluttajalle tarkoittaa myös usein sitä, ettei ostoksesta makseta tullia. Lisäksi EU:n tasoinen kuluttajansuoja ei toteudu, jos tuotteet hajoavat helposti tai tuoteselosteet ja -käyttöohjeet eivät ole asianmukaisia, Kurjenoja listaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerskakulutus vaihe kuuluu varmasti nuoruuteen, onhan esim. Normal sitä ja tiger.

mutta kyllä niissä käy aikuisiakin hakemassa tarvittavia asioita ja samoten Temusta tai muusta Kiinan kaupasta voi ostaa tarvittavia asioita. Itse aikuinen kun olen en tiedä enää ketään joka huvikseen ostaa yhtään mitään. Mutta varmasti niitäkin on ja onko sekään väärin? 

temussa on varmasti eettinen puoli joka on väärin, mutta niin on monessa muussakin asiassa olikohan juuri esim. Laivan rakentamista juttu jossa köyhät tekevät töitä erittäin huonoissa oloissa ja vain siksi että me saadaan osia risteilyaluksiin. Ja varmasti jotain auton osia valmistetaan yhtä epäeettisesti ja monta muutakin asiaa. Ja jos nämä ei saa töitä, joutuvatko ne sitten myymään seksiä? 

Normal ei ole kerskakulutusta, vaan päivittäistavaraa: shampoota, kosteusvoidetta, pesuainetta, meikkivoidetta, suklaapatukoita.

Vierailija
24/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temulta saa samoja eläinten hammasharjoja alle eurolla kpl, mitä eräs eläinlääkäri firma Suomessa myy n. 5 euron kpl hintaan. 

Tilasin Temulta 6 hammasharjaa kerralla koirille. Kyllä se hiukan halvemmaksi tuli. 

Muutakin "krääsää" tilannu kuin nuo hammasharjat

Vierailija
25/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko lasten leluissa CE-merkintä?

En usko että oli. Mutta ei se enää niitä suuhun laita.en ehkä sen ikäiselle uskaltaisi ostaa..  Eikait niistä sen kummemmin mitään myrkkyjä irtoa mitä kaupankaan leluista. Ei ne kaikki kaupankaan leluja käy läpi. 

Aivan hullun vastuutonta vanhemmuutta ostaa lapselle testaamattomia piraattileluja jostain Temusta.

Vierailija
26/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri minä en tilaa sieltä tai muista kiinakaupoista mitään, koska olen järkevä ja vihaan kerskakulutusta.

Mikä tekee siitä kerskakulutusta jos ostat täysin samat tarvittavat työvälineet, laitteet, koulun yms Suomalaisesta kaupasta vs Temuusta. Ainut ero hinta ja molemmat made in china? Tämä sai minutkin pohtimaan asiaa eikä tarvinnut kauaa pohtia. Silti aina kun mahdollista hankin Suomalaista tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

Itse tarvitsen todella harvoin mitään uutta ja silloin haluan tukea pientä yrittäjää, mielellään paikallista tai vähintään eurooppalaista. Työllä pitää olla hinta eikä materiaalitkaan ole ilmaisia.

Nykyaikana kulutus on aivan vääristynyttä ja se tulee olemaan yksi syy meidän tuhoomme. Ostetaan eurolla vaate, joka on roskaa. Ennen osattiin arvostaa sitä vaatetta, se valmistettiin huolella, siitä maksettiin kunnon hinta, ja sitä käytettiin vuosikausia.

Surettaa millaiseksi tämä maailma menee ja "minä minä" -ihmiset menee sokeasti mukana.

Vierailija
27/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka juuri tähän keskusteluun on pesiytynyt joukko vastuullisia kuluttajia, se ei poista sitä, että äärimmäisen  poljetut, halvat hinnat kannustavat ostamaan enemmän ihan tarpeetonta roskaa. Siinä esimerkiksi yksi hyvä syy itselleni boikotoida noita halpakauppoja. Jos tarvitsen jotain, ostan kerralla laadukasta, vaikka olisikin hintavampaa.

Vierailija
28/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta mitä tulee tilattua halvalla, mistä en maksaisi kaupan hintoja ja perusvaatteita. Esim lihashuoltovasata Temussa pari kymppiä, kaupassa lähtöhinnat about satasen. Ei ollut suomalaiselta kauppiaalta pois tämä ostos, koska en olisi ostanut koko vekotinta, jos sitä ei olisi Temusta puoli-ilmaiseksi saanut. Sellasia vaatteita tilaan kanssa, joita ei tarvitse sovittaa. Miksi maksaisin alkkareista, sukista ja aluspaidoista kymppejä kaupassa kun Temusta ne samassa tehtaassa tehdyt samat rytkyt saa parilla eurolla. Erikoisliikkeissä käyn ostoksilla silloin kun tarvitsen apua oikeanlaisen tuotteen valinnassa. Sitä asiantuntevaa palvelua vaan on kovin harvoin saatavilla. Myyntiä etenkin elektroniikkaliikkeissa tehdään eikä etsitä asiakkaalle sopivinta ratkaisua.

Vierailija
29/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri minä en tilaa sieltä tai muista kiinakaupoista mitään, koska olen järkevä ja vihaan kerskakulutusta.

Mikä tekee siitä kerskakulutusta jos ostat täysin samat tarvittavat työvälineet, laitteet, koulun yms Suomalaisesta kaupasta vs Temuusta. Ainut ero hinta ja molemmat made in china? Tämä sai minutkin pohtimaan asiaa eikä tarvinnut kauaa pohtia. Silti aina kun mahdollista hankin Suomalaista tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

Itse tarvitsen todella harvoin mitään uutta ja silloin haluan tukea pientä yrittäjää, mielellään paikallista tai vähintään eurooppalaista. Työllä pitää olla hinta eikä materiaalitkaan ole ilmaisia.

Nykyaikana kulutus on aivan vääristynyttä ja se tulee olemaan yksi syy meidän tuhoomme. Ostetaan eurolla vaate, joka on roskaa. Ennen osattiin arvo

En voi käsittää ihmisiä jotka mieluummin rahoittavat rikollisliigoja Aasiassa tilaamalla Temusta tuoteväärennöksiä kuin ostavat sen muutaman euron jutun Suomesta, jos asia on kerta pakko ostaa.

Vierailija
30/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan, -20 kiloa on jo pois ja uudet vaatteet tulee kalliiksi. Saan täältä halvemmalla siivoa työvaatetta. En osta mitään mitä en tarvitse. Ja kierrätän mun vanhat vaatteet. 

Vierailija
31/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Temu, en ole ikinä kuullutkaan.

Vierailija
32/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan, -20 kiloa on jo pois ja uudet vaatteet tulee kalliiksi. Saan täältä halvemmalla siivoa työvaatetta. En osta mitään mitä en tarvitse. Ja kierrätän mun vanhat vaatteet. 

Pian joudut kierrättämään ne uudetkin, jos ostat halpaa roskaa.

Vierailija
33/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelussa tuntuu monella olevan nyt se asenne että sieltä tilataan vain jotain turhaa roinaa mitä ei tarvitse. Minä tilaan vain sitä mitä tarvitsen.

Vierailija
34/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa. En halua tukea Kiinan hikipajoja, jotka syytävät maailmaan tarpeetonta roskaa. Maapallo hukkuu paskaan muutenkin. Vain tyhmä tilaa kiinakaupoista. 

Vierailija
35/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tilaa. Epäeettistä tilata kertakäyttöistä paskaa ja tukea Kiinaa ylipäätään minkään turhan krääsän vuoksi. Kukaan ei oikeasti ole niin tavaran tarpeessa, että tarvitsee Tenua tai Sheissea.

Ostat sen sijaan turhan tavarasi Biltemasta ja Tokmannilta?

Vierailija
36/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tilannut, mutta harkitsen kännykän kuoria ainakin. Olen aiemmin ostanut Ebaysta, viimeksi ostin kotimaisesta kaupasta , maksoi x6 kertaisen hinnan ja laatu on ollut huonompi kuin nuo tilatut. Vaatteita tms en osta, mutta tuollaista muoviroinaa kyllä jos sille on tarve (ei siis mitään turhaa roinaa).

Vierailija
37/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat roinat mitä tokmanni myy, ostan kaiken minkä voin temusta.

Vierailija
38/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on melkein oksettavaa miten länsimaalaiset vapaaehtoisesti rahoittavat Kiinaa ja tilaavat pakettikaupalla kiinalaisia roskatuotteita tänne yhteiskunnan vaivoiksi. Suomikin kaipaa niin kovasti lisää akryylia, polyesteria ja kaikenlaisia muovisekoitteita minkä valmistustavasta, alkuperästä ja turvallisuudesta ei ole mitään takeita. Tilatkaa vaan vaatteita ja leluja lapsille Temusta, ei hyvää päivää.

Vierailija
39/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilatessa pysähtykää ennen maksamista.

Ajattele, kuinka tarpeellinen ostos on. Sulje sivu. Älä maksa. Odota viikko.

Viikon jälkeen mieti uudestaan, kuinka tarpeellinen haluamasi ostos on ollut tuona aikana?   Jos se on edelleen oikeasti tarpeellinen, niin tilaa se. Jos se on unohtunut tai sen tilaamattomuus ei ole haitannut, niin älä tilaa vaan unohda koko ostos. Etkä häviä mitään, edes rahojasi.

Näinkö teet myös ruokakaupassa?

Vierailija
40/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana kulutus on aivan vääristynyttä ja se tulee olemaan yksi syy meidän tuhoomme. Ostetaa

Muut yritykset täällä ja muualla myyvät samoja, täysin samoja tuotteita jopa samoissa paketeissa. Lopulta hyvin vähän tuotteita valmistetaan Suomessa saati euroopassa...edelleen taitaa suurin osa tulla Kiinasta. Joten miksi ihmeessä ostan saman Kiinalaisen tuotteen 10 x kalliimmalla Suomesta kun kun voin ostaa sen myös edullisemmin?