Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri sinä tilaat Temulta jotain?

Vierailija
21.03.2024 |

Itse tilaan siksi, että sieltä löytyy tuotteita, mitä ei muualta saa tai jos sama tuote maksaa meillä Suomessa 10 kertaa tai ainakin tuplasti enemmän ja ovat molemmat "made in China".

Nyt HS:ssa kauhistellaan, että Temu edustaa dystopiaa ( Torin johtaja kauhistelee) tai romuttaako kierrätyksen.

Ei, Temu edustaa minulle vain edullisepia hintoja. Ostan tuotteita, mitä tarvitsen , mutta pilkkahintaan tai löydän sieltä tuotteita, mitä ei muualta saa. Varmasti ikävää kappiaille. 

Kommentit (162)

Vierailija
1/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa. Ihmettelin miksi se ja muut ulkomaiset tulevat hakutuloksiin. Entä jos haluaisi tilata Usasta tai Australiasta. Brasiliasta tai Puolasta.

Vierailija
2/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi tilasin lapselle leluja joita sieltä löyty, ei löydy täältä kaupoista. Varmaan löytyisi kyllä jostain Amerikan kaupasta.. ja kännykän kuoret. Tuntuu että jos ostaa kotimaisesta nettikaupasta kuoret kännykkään niin ne lähettää ne samat Kiinan kuoret (jos ei osta merkkikuoria esim. Apple tms)

ja katsoin että kivaa synttärikrääsääkin sieltä saisi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa. Aliexpressistä saa kaiken tarvittavan. Temulta ei.

Vierailija
4/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista syistä. Vuosia on ollut trendi että Kiinasta tulee tavarat. Sama tehdas tekee tavaran Temulle ja jollekin maastavienti/tuontifirmalle, joka pistää siihen katteensa, myy sen suomalaiselle yrittäjälle, joka maksaa alvit ja pistää tuotteeseen oman katteensa. Näin sama tuote saadaan maksamaan moninkertaisesti enemmän. Ongelma on se että Suomessa on liian pienet markkinat että kyseistä tuotetta olisi mahdollista valmistaa täällä. Lisänä korkeat palkkakulut, jotka nostavat valmistushintaa.

Vierailija
5/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa. Epäeettistä tilata kertakäyttöistä paskaa ja tukea Kiinaa ylipäätään minkään turhan krääsän vuoksi. Kukaan ei oikeasti ole niin tavaran tarpeessa, että tarvitsee Tenua tai Sheissea.

Vierailija
6/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lasten leluissa CE-merkintä?

Vierailija
7/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että oli. Mutta ei se enää niitä suuhun laita.en ehkä sen ikäiselle uskaltaisi ostaa..  Eikait niistä sen kummemmin mitään myrkkyjä irtoa mitä kaupankaan leluista. Ei ne kaikki kaupankaan leluja käy läpi. 

Vierailija
8/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri minä en tilaa sieltä tai muista kiinakaupoista mitään, koska olen järkevä ja vihaan kerskakulutusta.

Vierailija
9/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä Temulla Suomessa joku varasto kun ihmeen nopeaa sieltä tulevat tuotteet?

Vierailija
10/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tilaa.

Vierailija
11/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä niin tyhmä ole että ostaisin jostakin temun kaltaisesta kaupasta.

Vierailija
12/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tilaa. Epäeettistä tilata kertakäyttöistä paskaa ja tukea Kiinaa ylipäätään minkään turhan krääsän vuoksi. Kukaan ei oikeasti ole niin tavaran tarpeessa, että tarvitsee Tenua tai Sheissea.

Näin minäkin ajattelin, mutta kerta toisensa jälkeen kun tyytyväisenä itseeni tilasin ja ostin tuotteita vaikka Pohjoismaisista tai eurooppalaisista kaupoista, niin sitä samaa made in china tavaraa tai sitten törmäsin ongelmaan, että etsimääni tuotetta löytyi vain Temusta.

Kyllä siinä herää kysymys, että mikä on tyhmää. Ostaa täysin sama made in china -tuote 10 €:lla Suomalaisesta kaupasta vai yhdellä eurolla Temusta? Ei kolkutellut enää omatunto, kun tuntuu, että tulee huijatuksi näissä meidän Eurooppalaisissa, Pohjoismaisissa tai Suomalaisissa kaupoissa, jotka ostavat itse tuotteensa tai valmistavat Kiinassa.

Vierailija
13/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tilaa! Ostan vain sen mitä oikeasti tarvitsen ja silloin panostan laatuun ja eettiseen ja ekologiseen tuotantoon. 

Joku kommentoi saatavilla olevan " kivaa synttärikrääsää". Mihin helvettiin tarvitaan Kiinassa tuotettua ja sieltä rahdattua " krääsää"????

Ja mitä ovet nämä tavarat mitä ei muualta saa? Varmaan jotain todella tarpeellista....

Vierailija
14/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinatalous on parasta ikinä koskaan paitsi jos asiakkaat saa halvalla kaikkea tai työntekijä paljon palkkaa. Sitten pitää yhtäkkiä säädellä niin vtkseen

Vierailija
15/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tilaa! Ostan vain sen mitä oikeasti tarvitsen ja silloin panostan laatuun ja eettiseen ja ekologiseen tuotantoon. 

Joku kommentoi saatavilla olevan " kivaa synttärikrääsää". Mihin helvettiin tarvitaan Kiinassa tuotettua ja sieltä rahdattua " krääsää"????

Ja mitä ovet nämä tavarat mitä ei muualta saa? Varmaan jotain todella tarpeellista....

Voi niitä saada muualta, mutta miksi maksaa liikaa.

Vierailija
16/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä Temulla Suomessa joku varasto kun ihmeen nopeaa sieltä tulevat tuotteet?

On sillä.

Vierailija
17/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri minä en tilaa sieltä tai muista kiinakaupoista mitään, koska olen järkevä ja vihaan kerskakulutusta.

Mikä tekee siitä kerskakulutusta jos ostat täysin samat tarvittavat työvälineet, laitteet, koulun yms Suomalaisesta kaupasta vs Temuusta. Ainut ero hinta ja molemmat made in china? Tämä sai minutkin pohtimaan asiaa eikä tarvinnut kauaa pohtia. Silti aina kun mahdollista hankin Suomalaista tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

Vierailija
18/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatessa pysähtykää ennen maksamista.

Ajattele, kuinka tarpeellinen ostos on. Sulje sivu. Älä maksa. Odota viikko.

Viikon jälkeen mieti uudestaan, kuinka tarpeellinen haluamasi ostos on ollut tuona aikana?   Jos se on edelleen oikeasti tarpeellinen, niin tilaa se. Jos se on unohtunut tai sen tilaamattomuus ei ole haitannut, niin älä tilaa vaan unohda koko ostos. Etkä häviä mitään, edes rahojasi.

Vierailija
19/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerskakulutus vaihe kuuluu varmasti nuoruuteen, onhan esim. Normal sitä ja tiger.

mutta kyllä niissä käy aikuisiakin hakemassa tarvittavia asioita ja samoten Temusta tai muusta Kiinan kaupasta voi ostaa tarvittavia asioita. Itse aikuinen kun olen en tiedä enää ketään joka huvikseen ostaa yhtään mitään. Mutta varmasti niitäkin on ja onko sekään väärin? 

temussa on varmasti eettinen puoli joka on väärin, mutta niin on monessa muussakin asiassa olikohan juuri esim. Laivan rakentamista juttu jossa köyhät tekevät töitä erittäin huonoissa oloissa ja vain siksi että me saadaan osia risteilyaluksiin. Ja varmasti jotain auton osia valmistetaan yhtä epäeettisesti ja monta muutakin asiaa. Ja jos nämä ei saa töitä, joutuvatko ne sitten myymään seksiä? 

Vierailija
20/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ciina Expres