Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi juuri sinä tilaat Temulta jotain?

Vierailija
21.03.2024 |

Itse tilaan siksi, että sieltä löytyy tuotteita, mitä ei muualta saa tai jos sama tuote maksaa meillä Suomessa 10 kertaa tai ainakin tuplasti enemmän ja ovat molemmat "made in China".

Nyt HS:ssa kauhistellaan, että Temu edustaa dystopiaa ( Torin johtaja kauhistelee) tai romuttaako kierrätyksen.

Ei, Temu edustaa minulle vain edullisepia hintoja. Ostan tuotteita, mitä tarvitsen , mutta pilkkahintaan tai löydän sieltä tuotteita, mitä ei muualta saa. Varmasti ikävää kappiaille. 

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu politiikkahan on tämä globalisaatio.

Eli siten mäkin käytän globalisaatiota hyväkseni ja tilaan halvalla tenusta ja wishistä 😎

Toimin siis eu herrojen tyylin ja linjan mukaisesti 😎😎😎

Vierailija
62/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri minä en tilaa sieltä tai muista kiinakaupoista mitään, koska olen järkevä ja vihaan kerskakulutusta.

Mikä tekee siitä kerskakulutusta jos ostat täysin samat tarvittavat työvälineet, laitteet, koulun yms Suomalaisesta kaupasta vs Temuusta. Ainut ero hinta ja molemmat made in china? Tämä sai minutkin pohtimaan asiaa eikä tarvinnut kauaa pohtia. Silti aina kun mahdollista hankin Suomalaista tai euroopassa valmistettuja tuotteita.

Itse tarvitsen todella harvoin mitään uutta ja silloin haluan tukea pientä yrittäjää, mielellään paikallista tai vähintään eurooppalaista. Työllä pitää olla hinta eikä materiaalitkaan ole ilmaisia.

Mitä nämä tismalleen samat tuotteet ja merkit ovat? Mistä tiedät että Temussa myydyt versiot eivät ole valmistajan hylkäämiä viallisen erän tuotteita, jotka joku paikallinen mafia on varastanut ja kopioinut tuotepakkauksen?

Minä ostin viime vuonna kynttilämuotteja Temusta. Ne olivat identtisiä mitä myydään Suomessa askartelukaupoissa, mutta hintaero enemmän kuin kolminkertainen. Ei ne ollu mitään merkkituotteita, eikä ne ollu edes pakkauksissa, pusseissa vain. Siis Suomessakaan. 

Mutta aivan samoja tuotteita. Samat valujäljet ym. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kaksi kitaran seinätelinettä. Ne oli huomattavasti halvemmat kuin muualla ja hyvälaatuiset.

Vierailija
64/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan tilaa, enkä edes tunne ketään joka tilaisi, tai ainakaan kehtaisi myöntää sitä. Meillä teineillekin on tehty selväksi, miksei kiinakrääsäkaupoista tilata yhtään mitään, ja hyvin tuntuvat ymmärtävän ettei ole ok tukea orjatyövoiman käyttöä ja ympäristön tuhoamista. Yritän muutenkin välttää ostoksissa Kiinassa tehtyjä tuotteita, ihan kaikessa se ei harmi kyllä onnistu. Suurin osa tuolla myytävästä tavarasta on joka tapauksessa tehty turhaa kulutusta varten, joten eniten säästäisi kun jättäisi ostamatta. 

Voi mitä sädekehänkiillotusta. Ettehän sitten osta myöskään Tokmannin, Prisman, Cittarin, Tigerin, Normalin, Puuilon, Motonetin, yhtään minkään sekatavarakaupan hyllyiltä mitään käyttötavaraa.

Ruoka ei tule Kiinasta, mutta 99% kaikki muu tulee.  

Et myöskään käytä kännykkää, laturia, mikroa, telkkaria,

Onnistuu se. Joidenkin tuotteiden kanssa joutuu vähän etsiskelemään, mutta ei ole ollenkaan mahdotonta. 

Vierailija
65/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te rahoitatte tulevaa kaaosta, Venäjän "kumppania", joka hyväksyy myös Venäjän käytöksen Ukrainassa. Sotkee omat ympäristönsä, vakoilee omia kansalaisiaan ympäri maailmaa jne. Ra-hoi-tat-te. Mutta ei, suomalaiset ovat nähtävästi melko tyhmiä. Surullista.

Vierailija
66/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin jätän välikädet pois ja ostan suoraan temusta. Ihan samat tuotteet täällä kivijalkaliikkeissä ja kotimaisissa verkkokaupoissa mutta 1/10 hinnoilla. Nyt kun tuo kapitalismi on muodissa ja hallituskin on sellainen niin jätän ilomielin pikkukapitalistit välistä ja ostan halvalla. Puhdasta säästöä.

Vierailija
67/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan TENA:lta vaippoja! T: palstamamma

Vierailija
68/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te rahoitatte tulevaa kaaosta, Venäjän "kumppania", joka hyväksyy myös Venäjän käytöksen Ukrainassa. Sotkee omat ympäristönsä, vakoilee omia kansalaisiaan ympäri maailmaa jne. Ra-hoi-tat-te. Mutta ei, suomalaiset ovat nähtävästi melko tyhmiä. Surullista.

Minussa sitä onkin kovasti vakoiltavaa. Kaikkihan täällä rahoittavat kaikkea joten mitä väliä. Nyt eletään minäminäminä aikakautta jolloin jokainen haluaa hyötyä kaikesta ja minä hyödyn halvoista hinnoista.

Vierailija
69/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tilaa. Epäeettistä tilata kertakäyttöistä paskaa ja tukea Kiinaa ylipäätään minkään turhan krääsän vuoksi. Kukaan ei oikeasti ole niin tavaran tarpeessa, että tarvitsee Tenua tai Sheissea.

Tämä on se yleisin kiinakauppojen vasta-argumentti, että en tilaa mitään "turhaa krääsää". Eli mielikuva on se, että ihmiset tilailisi jotain avaimenperiä ja kynäkoteloita kiinasta. Jos katson vaikka omaa tilaushistoriaa, niin kerro mikä näistä on mielestäsi krääsää:

1. koirankakkapusseja

2. 2kpl urheilupaitoja

3. Teslan spoileri (rikkoutuneen tilalle)

4. Suojalasi kännykkään

5. Urheilukellon hihna (rikkoutuneen tilalle)

Onko noi koirankakkapussit oikeasti niin kalliita että sun talous kaatuu jos ostat niitä prismasta hintaan 3 senttiä? En edelleenkään ymmär

Eikös tuo ollut vähän ontto argumentti? Ei varmasti koirankakkapussit yksinään ole liian kalliita, mutta kysehän on kokonaisuudesta. Tuolla sinun logiikallasi voi perustella vaikka minkä kalliimman asian ostamista vain sillä, että eikö juuri muka siihen ole varaa Suomesta. Aivan noihin kaikkiin ostoksiin olisi varaa kotimaassakin, mutta nyt niistä säästynyt raha jää taas käytettäväksi johonkin muuhun. Näinhän se talous toimii. Ja se että itse pelkää omien tietojen antamista nettikauppiaalle taas ei tarkoita, että meidän muiden pitäisi sitä pelätä. Sitä saa ihminen pelätä mitä haluaa, mutta turha sitä omalla pelolla on koittaa saada toisia pelkäämään. Eikähän kiinakaupoissa aivan kaikki ole edes superhalpaa Suomeen verrattuna, mutta näppärästi nekin tulee siinä sitten samalla tilatuksi. Jossain tuotteissa hintaero on hyvin merkittävä. Jos urheilukellon ranneke maksaa täällä 49€ ja kiinassa 1,82€, niin voitaneen puhua jo merkittävästä hintaerosta. Vaikkei kiinasta tilattu ranneke edes kestäisi ihan yhtä kauan kuin täältä ostettu, niin hintaeron ollessa noin merkittävä se voittaa vertailun joka tapauksessa. En mä nyt sentään niiiiiin luontoystävällinen ihminen ole, että jos Suunnon orkkis ranneke kestää 2v ja kiinan versio 1,5v, niin alkaisin sitten sen puolen vuoden takia noin moninkertaista hintaa siitä maksamaan.

Vierailija
70/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kiinnosta, tärkeintä on saada kynttilämuotit, naamiaisasut ja puhelimenkuoret eurolla.

Vierailija
71/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ruoka ei tule Kiinasta, mutta 99% kaikki muu tulee."

Tämä on liioittelua. Yhä saa monia tuotteita, jotka on tehty muualla kuin Kiinassa. Toki määrä on valitettavan vähän ja siihen on syynä tuotannon siirtäminen Kiinaan yrityksen ahneuden vuoksi sekä yksityishenkilöiden into ostaa mahdollisimman halpaa mistään muusta välittämättä eli ahneus myös.

Kiina kiittää, länsimaat yrityksineen ja väestöineen ovat nostaneet Kiinan lyhyessä ajassa merkittäväksi globaaliksi talousjätiksi. Tällaisen maan on myös helppo olla sotilaallinen jätti varsinkin kun myös osaaminen ja liikesalaisuudet on tuotu Kiinaan länsimaisten yrityksen toimesta aikoja sitten ja muu maailma on Kiinasta riippuvainen lääkkeiden raaka-aineista alkaen. Jopa lääkkeiden kohdalla kaikki munat oli ihan pakko pistää samaan koriin.

Vierailija
72/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Free shipping ja halvat hinnat houkuttaa

Vierailija
73/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temun markkinointi on aggressiivista sekä hupaisaa luettavaa. Sähköpostit sieltä ovat kyllä uskomatonta skeidaa. 

Vierailija
74/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin tyhmä ole että ostaisin jostakin temun kaltaisesta kaupasta.

Samat tavarat täällä paljon kalliimmalla,tyhmä on maksaa ja lihottaa ahneita kauppiaita.

Mieluummin lihotat siis ahnetta kiinalaista multimiljardööria kuin kotimaisia kauppiaita, selvä.

Typerys. Se kiinamiljardööri lihoo myös silloin, kun ostaa kotimaisesta pikkuliikkeestä sitä kiinatavaraa. 

Vierailija
75/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihdutan, -20 kiloa on jo pois ja uudet vaatteet tulee kalliiksi. Saan täältä halvemmalla siivoa työvaatetta. En osta mitään mitä en tarvitse. Ja kierrätän mun vanhat vaatteet. 

Pian joudut kierrättämään ne uudetkin, jos ostat halpaa roskaa.

Toki Temun vaatteita ei pysty kierrättämään, menevät pilalle jo ensimmäisessä pesussa joten roskiin.

Vierailija
76/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi tilasin lapselle leluja joita sieltä löyty, ei löydy täältä kaupoista. Varmaan löytyisi kyllä jostain Amerikan kaupasta.. ja kännykän kuoret. Tuntuu että jos ostaa kotimaisesta nettikaupasta kuoret kännykkään niin ne lähettää ne samat Kiinan kuoret (jos ei osta merkkikuoria esim. Apple tms)

ja katsoin että kivaa synttärikrääsääkin sieltä saisi 

Lelujen kanssa olisin todella varovainen, koska ne eivät välttämättä täytä turvallisuuspuitteita.

Vierailija
77/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sädekehänkiillottajat, jotka ette voi ostaa Temusta, mutta olette suomalaisista kivijalkamyymälöistä kiinatavaraa ostaneet varmasti koko aikuisikänne; milloin luovutte ulkomaisen öljyn ostamisesta? Kuulemma siitä on jo bensapumpuilla pulaa.

Lihotatteko saudeja vai Putinia niillä öljyostoksillanne? 

Vierailija
78/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kiinnosta, tärkeintä on saada kynttilämuotit, naamiaisasut ja puhelimenkuoret eurolla.

No voi EI. Kyllä mä niin olisin halunnut maksaa näistä tilpehööreistä 24% alvia Suomeen ja vielä katteet kotimaiselle kaupustelijalle. 

No huoli pois, muu kuluttamiseni ylittää keskiverron rajan, olen maksanut esim uudesta autosta niin paljon alvia valtiolle että en tunne huonoa omatuntoa, jos pieni siivu rahastani meneekin ulkomaille (suoraan ilman välikäsiä). Niin ja se auto ei ollut kiinalainen vaan made in EU. 

Vierailija
79/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyhk nyyhk. Kun te ette ole samalla tavalla eettisiä kuin minä. On vain yksi tapa tehdä eettisiä valintoja, MINUN tapani. 

Vierailija
80/162 |
21.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko ylipäätään ihan tavan liikkeistä ostetuista missä ne on valmistettu? Kannattaa katsoa. Sillä suurimmassa osassa lukee made in china.  Jossain voi olla portugal, india tms mutta harvemmin. Jos on made in finland niin sen on jo arvannut hinnasta. Marimekon tuotteistakin löytyy kuulema made in china. Missä voi halvimmalla teettää se määrää.