Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole
Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???
Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.
Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!
JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!
Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...
Kommentit (333)
Ap:n kaltaiset luuserit pitäisi jauhaa minkinrehuksi.
Jos ei ole luottotietoja, se on yksi peruste siihen, että vuokra huomioidaan kokonaan.
Ottakaa selvää kaikista perusteista ja vedotkaa niihin.
Myös rahamäärän pitää riittää ihmisarvoiseen elämään, lukekaa se laki mikä laadittiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa? Minä saisin heti huomenna valita vaikka kymmenistä vuokranormin hintaisista asunnoista mieleiseni jos olisi tarve.
ei niitä ole. Älä ole trolli
Kai AP:lla on joku tulevaisuuden suunnitelma laadittuna, aiotko opiskella uuden ammatin, hakea lisää töitä, muuttaa töiden perässä...? Ei kelan tuet pitäisi olla kuin väliaikainen olotila, kyllä ratkaisu pitäisi löytyä ihan muualta, jos olet yhtään työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Kai AP:lla on joku tulevaisuuden suunnitelma laadittuna, aiotko opiskella uuden ammatin, hakea lisää töitä, muuttaa töiden perässä...? Ei kelan tuet pitäisi olla kuin väliaikainen olotila, kyllä ratkaisu pitäisi löytyä ihan muualta, jos olet yhtään työkykyinen.
Miten opiskelet uuden ammatin jos ei pääse kouluun sisään?!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte mennä edes Kemijärvelle. Hämeenlinnasta saa 75-neliöisen kaksion 390€/kk.
Ohhoh! Kerro vielä mistä, niin laitan heti hakemuksen?
Ei saanut edes 2010 luvun alussa noin halvalla, kun suunnittelin sinne muuttoa. Edes mistään Lammilta (nykyään Hämeenlinnaa) ei saa noin edullisesti kaksiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tartte mennä edes Kemijärvelle. Hämeenlinnasta saa 75-neliöisen kaksion 390€/kk.
Minäkin voisin muuttaa Hämeenlinnaan. Siinä kaupungissa on jotain kiehtovaa. Ja tunsin kauan sitten hämeenlinnalaisen shemeikan, tumman ja tulisen, vei jalat alta monella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mitä kommentteja täällä, aivan uskomatonta p*skaa. Tulee monen hymy vielä hyytymään. Tyhjästä ei synny sellaisia työpaikkoja, joihin kuka tahansa pääsisi. Tekoäly tulee viemään työt monelta pätijältä, joka luulee olevansa jotenkin korvaamaton ja parempi ihminen. Saa olla aika vajaa jos ei tajua, että yhteiskunnan etu ja sitä kautta omakin etu on vähimmäistoimeentulon turvaaminen kaikille. Ja ajatuskin siitä, että vähävaraisen pitäisi muuttaa jonnekin hemmetin korpeen eroon kaikista rakkaista ihmisistä. Mitä hiton hirviöitä täällä ihmiset oikein ovat? Hävetkää.
Ei hemmetin korpeen, vaan edulliseen kehyskuntaan. Sieltä voit linja-autolla mennä tapaamaan sukulaisiasi. Ei työttömän kuulu asua asunnossa, jonka vuokra on tonni kuussa.
Häpeä itse!
Sun tyyppisten ihmisten takia vanhukset on omissa p***** laitoksissa, eikä lähäreille pystytä maksamaan palkkaa.
Hyvä että tämä nyt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Kerro mikset mene töihin?
Satoja hakemuksia laittanut mutta yhteenkään ei ole koskaan vastattu.....
Mielestäni on ihmisen oma vika ja laiskuutta jos ei tienaa niin paljon tai niin vähän millä tulee toimeen.
Olemme eläneet ja elämme yhteiskunnassa jossa pidetään huoli jokaisesta, heistäkin jotka eivät viitsi kouluttautua eikä mennä töihin, tai eivät siihen pysty. On aivan turha narista kun on oma syy jos ei tulonsa yllä vaatimustasoonsa.
Mene töihin vaikka niitä lattioita luuttuamaan tai piikomaan, työn laatu ei alenna ihmisarvoasi mitenkään.
Vaan kasvattaa itsetuntoasi ja hyväksyntää muuhunkin kun ihailemaan turbohuulia tai tekoper...settä.
Työtä löytyy jos haluaa, niin löytyi minullekin, nyt nautin eläkettä kolmelta eläkeyhtiöltä ja tulen tonniviidelläsadalla toimeen. ONNEA TYÖNHAKUUN tai muuhunkin asioidesi hoitoon.
Valittaminen on turhaa, mutta toiminta asian eteen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa? Minä saisin heti huomenna valita vaikka kymmenistä vuokranormin hintaisista asunnoista mieleiseni jos olisi tarve.
Jäikö ehkä huomaamatta lause: luottotietoja ei ole? Itse olen samassa tilanteessa, asun ihan liian kalliissa asunnossa, 1/3 palkasta menee ulosottoon ja nykyisessä asunnossa ei todellakaan olisi varaa asua. Mutta luottotiedottomana en saa asuntoa muualtakaan. Joten tässä kärvistelen, eikä jää edes tuota 240 euroa/kk elämiseen.
Kelalle riittää, kun todistat hakeneesi halvempaa kaikin käytettävissä olevin keinoin. Ei muuta kun todistelemaan, tuskin on mikään mahdoton rasti sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko oikeasti niin, että on kohtuutonta maksaa 1000€ arvoisesta vuokrakämpästä 300€ itse? Valtio maksaa siitä 700€ eli yli tuplat vuokralaiseen verraten. Olette te kyllä uskomattoman ahneita veijareita. 70% ale ja voellä pitää tinkiä hintaa? Uskomatonta!
Mikähän on se perusongelma?? Se että asuntojen vuokrahinnoittelu on taivaissa. Eli ahneus kun suoraan sanotaan. Kohtuuton ihan ylipäätään 1000 e vuokra. Ne vuokranantajathan tuossa hyötyvät siitä asumistuesta eli nostaneet hintaa vaan ylöspäin jos asumistuki noussut. Jotain on ylipäätän pielessä tuossa vuokrahinnoittelussa. Suomessa asumiseen menee tuloista suurin osa näin ei ole muissa maissa.
Eli valtion tuen pitäisi nousta ja vuokrahintojen laskea että "köyhän" ei tarvitsisi maksaa tuosta 1000€ arvoisesta asunnosta enää kuin 50€? Olet sinä aika veijari 😂 ja jos oikein kovin pinnistelet ja mietit niin kuka hyötyykään eniten? Olisiko aivojumppasi lopputulos kenties se kelan tukema vuokralainen? Sillä missään nimessä se ei ole normaali työssäkäyvä ihminen joka maksaa vuokransa itse ilman kolikonkaan tukirahaa. Eikä se myöskää ole valtio ,eikä varsinkaan vuokran-antaja joka saa huomattavasti vähemmän hyötyä kuin vuokralainen. Vuokran-antaja ei millään laskuopilla saa tuota 700€ kuukauden hyötyä kukkaroonsa.
En oikeasti lainkaan enää yhtään ihmettele miksi kaltaisiasi valopäitä ei työnantajat kovinkaan korkealle arvosta kun älyllisesti olet täysin alle matalimmankin riman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mitä kommentteja täällä, aivan uskomatonta p*skaa. Tulee monen hymy vielä hyytymään. Tyhjästä ei synny sellaisia työpaikkoja, joihin kuka tahansa pääsisi. Tekoäly tulee viemään työt monelta pätijältä, joka luulee olevansa jotenkin korvaamaton ja parempi ihminen. Saa olla aika vajaa jos ei tajua, että yhteiskunnan etu ja sitä kautta omakin etu on vähimmäistoimeentulon turvaaminen kaikille. Ja ajatuskin siitä, että vähävaraisen pitäisi muuttaa jonnekin hemmetin korpeen eroon kaikista rakkaista ihmisistä. Mitä hiton hirviöitä täällä ihmiset oikein ovat? Hävetkää.
Kuule kun moni meistä muista on tehnyt niitä paskahommia, joihin kuka tahansa halukas pääsi. Juurikin puhelinmyyntiä ja siivousta ym. vaikka osaamista olisi ollut paljoon muuhun.
Miksi teit? Olitko idiootti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just. Älkää ruokkiko tätä trollia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei niitä ole. Älä ole trolli
Kyllä niitä trolli vaan on. Pk-seudulla satoja, ja muuallakin ihan riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö ehkä huomaamatta lause: luottotietoja ei ole? Itse olen samassa tilanteessa, asun ihan liian kalliissa asunnossa, 1/3 palkasta menee ulosottoon ja nykyisessä asunnossa ei todellakaan olisi varaa asua. Mutta luottotiedottomana en saa asuntoa muualtakaan. Joten tässä kärvistelen, eikä jää edes tuota 240 euroa/kk elämiseen.
Kelalle riittää, kun todistat hakeneesi halvempaa kaikin käytettävissä olevin keinoin. Ei muuta kun todistelemaan, tuskin on mikään mahdoton rasti sekään.
Niin, itsehän en saa mitään kelan etuuksia, ainoastaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, just. Älkää ruokkiko tätä trollia!
Mitä trollia tossa on? Ihan arkipäivää nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten opiskelet uuden ammatin jos ei pääse kouluun sisään?!?
Ap
Sitten haet sellaiseen kouluun mihin pääset. Ja jos et pääse, teet tarvittavat toimenpiteet jotta seuraavalla kerralla pääset.
Aina luottotiedottomuus ei johdu omasta holtittomasta rahan käytöstä. Minä menetin luottotiedot isäni kuoleman jälkeen. En saanut perintöä euroakaan koska äitini piti itsellään kaikki vanhempieni yhteiset rahat.
Minun olisi pitänyt maksaa tuhansien eurojen perintöverot. En pystynyt joten menetin luottotietoni.
Nyt uuden vuokra-asunnon saaminen on vaikeaa ja nykyisen asunnon homemyrkyt tekevät minut vielä sairaammaksi mitä olin muuttaessani tähän homeläävään.