Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole

Vierailija
20.03.2024 |

Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???

Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.

Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!

JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA  ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!

Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...

Kommentit (333)

Vierailija
241/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai AP:lla on joku tulevaisuuden suunnitelma laadittuna, aiotko opiskella uuden ammatin, hakea lisää töitä, muuttaa töiden perässä...? Ei kelan tuet pitäisi olla kuin väliaikainen olotila, kyllä ratkaisu pitäisi löytyä ihan muualta, jos olet yhtään työkykyinen.

Miten opiskelet uuden ammatin jos ei pääse kouluun sisään?!?

Ap

Sitten haet sellaiseen kouluun mihin pääset. Ja jos et pääse, teet tarvittavat toimenpiteet jotta seuraavalla kerralla pääset.

Olen hakenut jo yli parikymmentä kertaa eri ammattikouluihin enkä ole päässyt, turha enää yrittää....

Totta, ei sun kannata edes ajatella kouluttautumista ja työelämään et kelpaa näköjään. Suosittelen että surffailet Kelan sivuille. Varmasti löydät itsellesi sopivan mallin että rahahanat pysyvät auki. Joskus vaan täytyy myöntää itselleen, että ne loppuelämän tienestit tulee sieltä Kansaneläkelaitokselta. Toivottavasti helpotti. 

Vierailija
242/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta tässä on se, että ollaan vasta tässä vaiheessa vuotta jolloin vasta hyvin harvan asumistukea on tarkasteltu.

Ai että sitä ulinan määrää kun vuosi etenee ja ihmisille lyödään totuus eteen.

Vuokrasi nousee ja tukesi vähenee. Muuta edullisempaan asuntoon tai maksa eroitus itse. T. Kelan täti .🤭

Ps. Toimeentulotukesi käsittelyssä huomasimme, että taloutesi on ylijäämäinen koska emme enää ota huomioon ylisuuria asumiskuluja.

Hyvää kesänjatkoa.

Aa että kun tällaista tavallista veronmaksajaa hymyilyttää jo valmiiksi 🙂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tienataan puolison kanssa 9000 e / kk

Tätähän tässä kysyttiinkin. 

Vierailija
244/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sun joka päivä ulista tätä samaa?! Minkä me sille mahdetaan.

Ole sitten hiljaisuudessa.

Vierailija
245/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!"

Hassusti sanottu 🙂 ei ole kallis, mutta sitä ei pysty kuitenkaan maksamaan ? Jos ja kun se on halpa ja edullinen vuokrakämppä niin mikä tuossa on se ongelma? Tarkoitatko että se ei ole kallis kunhan sen maksaa joku muu? 

Ei vaan nämä tukileikkaukset, asumistuesta sekä osa-aikatyöstä, lisäksi vuokrankorotukset esim nyt yli 50e.

Vierailija
246/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään sympatiaa irtoa täältä näille vinkujille. Tottuneet liian hyvään = valtio=veronmaksajat maksaa kaiken.

Ei yhtään sitten tehdä itse omalle asialle tehdä mitään, vaan vaaditaan, että me muut maksetaan kaikki. Ei se nyt näin voi olla....

Ei minuakaan kiinnosta töitä aina tehdä, mutta jos en tee, niin en voisi elää haluamassani asunnossa, harrastaa mitä haluan, ostaa kaupasta tai jopa joskus käydä matkoilla. Yleensä kyllä teen töitä 7/24.

Niin ja, nyt vingutaan, että ei rahaa käydä töissä, ei mahdollisuutta opiskella, ei mahdollisuutta muuttaa toiselle paikkakunnalle, pierettää kovasti... ja jotain ja jotain.

NYT ELÄMÄNNE TARJOUS. Minä lupaan maksaa yhden teistä "ei rahaa muuttaa" muuttokustannukset, kunhan vaan muutatte halvemmalle paikkakunnalle Helsingistä ja laitatte minulle siitä tiedon. 

Minut tavoittaa tästä ketjusta, nimellä Fatalji. Otsikoi viestisi FATALJI, ja laitan yhteystietoja

Ei pitäisi kenenkään sanoa, että ei varaa muuttaa. Minä maksan. Ja olen tosissani.

asianajaja, Helsinki

Vierailija
247/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta kaupasta ruokaa, kahvia, Iittalan, Marimekon, vaatteita yms. tuotteita varasta ja myy torissa että saat rahaa.

Vierailija
248/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

728 kpl alle 400€/kk löytyi vuokra-asunnot.com sivulta.  Tuohan jo kohtuu vuokra.  Että tuskinpa olet tosissaan hakenut.

Missäpäin Suomea? Lupaatko että saa varsinkin ilman luottotietoja kaikilta?

Vierailija
249/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten vieläkään ole niitä palkkatuki paikkoja etsinyt? Tai edes kuntouttavaa työtoimintaa ? Kun ei sinusta mihinkään ole niin kokeile kuntouttavaa työtoimintaa, tarpeeksi monta päivää kuukaudessa niin saat äkkiä tuon erotuksen kerättyä 

Vierailija
250/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakämppä kaverin kanssa?

Ei ole nyt ketään semmoista.

Vierailija
251/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on nyt puoli vuotta puhuttu ja ihmisiä infottu ja aina vaan tulee yllätyksenä joillekin.

Erilaiset tilanteet, ehkä auttaisi tähän hämmennykseen jos katsoisi elämää muidenkin näkökulmasta välillä.

Vierailija
252/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten vieläkään ole niitä palkkatuki paikkoja etsinyt? Tai edes kuntouttavaa työtoimintaa ? Kun ei sinusta mihinkään ole niin kokeile kuntouttavaa työtoimintaa, tarpeeksi monta päivää kuukaudessa niin saat äkkiä tuon erotuksen kerättyä 

En ole luuseri, ei ole minun vika jos työnantajat ei ota töihin.....

AP

Vierailija
253/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitäkään saa ja nehän on kuntoutujille suunnattuja.

Vierailija
254/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mikset mene töihin? 

Satoja hakemuksia laittanut mutta yhteenkään ei ole koskaan vastattu.....

Joo, just. Älkää ruokkiko tätä trollia! 

Mitä trollia tossa on? Ihan arkipäivää nykyään.

On täällä muitakin työttömiä ja nimenomaisesti hyviä työttömiä.

En saa edes yhtä työtä mistää, 11 000 hakeumsta laitettu kaikkeen mahdolliseen työhön

Ap

Vierailija
255/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas se alkaa.

Onhan tämä hieman eriarvoistavaa Suomessa, ne pärjäävät parhaiten jotka saavat kaikki tuet. Toimeentulotuen saajat saavat lääkkeet sekä hammaslääkärinkin ilmaiseksi. Saavat myös harkinnanvaraisia tukimuotoja ja elävät vailla huolen häivää. Olen pettynyt tähän Suomeen.

Vierailija
256/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään sympatiaa irtoa täältä näille vinkujille. Tottuneet liian hyvään = valtio=veronmaksajat maksaa kaiken.

Ei yhtään sitten tehdä itse omalle asialle tehdä mitään, vaan vaaditaan, että me muut maksetaan kaikki. Ei se nyt näin voi olla....

Ei minuakaan kiinnosta töitä aina tehdä, mutta jos en tee, niin en voisi elää haluamassani asunnossa, harrastaa mitä haluan, ostaa kaupasta tai jopa joskus käydä matkoilla. Yleensä kyllä teen töitä 7/24.

Niin ja, nyt vingutaan, että ei rahaa käydä töissä, ei mahdollisuutta opiskella, ei mahdollisuutta muuttaa toiselle paikkakunnalle, pierettää kovasti... ja jotain ja jotain.

NYT ELÄMÄNNE TARJOUS. Minä lupaan maksaa yhden teistä "ei rahaa muuttaa" muuttokustannukset, kunhan vaan muutatte halvemmalle paikkakunnalle Helsingistä ja laitatte minulle siitä tiedon. 

Minut tavoittaa tästä ketjusta, nimellä Fatalji. Otsikoi viestisi FATALJI, ja laitan yh

Ihan omalla rahalla maksan vuokrani. Sinunkin vuokran maksaa työnantaja et sinä itse....

Ap

Vierailija
257/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelmasi työnhaussa on asenteesi. Et tuollaisella taatusti tule työllistymäänkään. 

Vierailija
258/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasta kaupasta ruokaa, kahvia, Iittalan, Marimekon, vaatteita yms. tuotteita varasta ja myy torissa että saat rahaa.

Ei jää rahaa noiden leikkauksien jälkeen kuin 240€/kk, tästä pitää maksaa laskut, ruoka, salikortti, bussikortti, vaatteet, hygieniatuotteet yms yms....

Ap

Vierailija
259/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa jos ei 30 vuotta täyttäneellä ihmisellä ole jo omaa asuntoa tai edes säästöjä olemassa. 

Miten ihmeessä olet elämäsi viettänyt? Etkö oikeasti ole saanut elämässäsi mitään aikaan?

Vierailija
260/333 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte mennä edes Kemijärvelle. Hämeenlinnasta saa 75-neliöisen kaksion 390€/kk.

Ohhoh! Kerro vielä mistä, niin laitan heti hakemuksen?

Lammin kaupungin osasta. S marketin vierestä. Tai itseasiassa se on myös kirkon vieressä,kyläbaarin vieressä,lakkautetun koulun vieressä ja suljetun R-kioskin vieressä. Lisäksi se on..niin no se on kaikkien vieressä keskellä ei mitään. Mutta hyvä ja rauhallinen ympäristö.

https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/h%C3%A4meenlinna/lammi?cardTy…

Lammilta löytyy tasan yksi asunto tuohon hintaan, remppaamaton ja nuhjuinen. Ei tuo ole mikään Lammin yleinen vuokrataso eikä työttömänäkään kannata mihinkään halvimpaan homeluukkuun muuttaa, jossa menee mahdollisesti terveys loppuelämäksi. Millaiset työllisyysnäkymät on edes Lammilla? Ehkä sinne s-marketin kassalle 20 h/vko, jolla ei elä sen paremmin.