Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole
Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???
Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.
Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!
JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!
Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...
Kommentit (333)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että jatkossa tulee paljon vuokran ja laskujen maksuhäiriöitä, joten ulosottoviranomaisilla ei työt lopu.
Itse ainakin jättäisin vuokran ja laskut maksamatta, jos rahat eivät riittäisi omaan ja mahdollisesti myös lapsien ruokaan.
Höpö höpö. Jos on lapsia hankkinut, niin todellakin on velvollisuus miettiä joku muu ratkaisu ongelmaan.
Tuossa tilanteessa rakastava ja lapsistaan oikeasti välittävä vanhempi antaa lapsensa huostaan. Siellä heistä pidetään hyvää huolta. Pitää vaan kyetä tunnustamaan itselleen että on kelvoton vanhempi ja kantaa se häpeä harteillaan. Miten kävi Milo pojan kun äiti itsekkäästi ajatteli vain itseään ja omaa mainettaan piilotellen sitä tosiasiaa että hänellä ei ollut varaa eikä kykyä lapsestaan itse huolehtia. Anna lapsesi pois ja pelasta hänen elämänsä. Älä ole itsekäs pska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin
No se ylen esimerkkinainenhan kertoi, että jos menee töihin, niin voi menettää jonkun tuen, eikä siten voi täysin ilmaiseksi enää asua ja elää. Joutuisi itse maksamaan osan vuokrasta tai ruuasta.
Ja sitten ihmetellään, miksi tuet tippuu myös kaikista heikoimmassa asemassa olevilta.
Yhä isompi osa täysin työkykyisistä elelee vaan ihan pokkana tuilla.
Luottotiedoton poikani muutti juuri Helsinkiin kantakaupunkiin yksiöön ja vuokra 620€ eli kyllä niitä asuntoja löytyy jos ei ole ronkeli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja vaikka 4€ päivässä niin saat jo yli 100€/kk rahaa, pk-seudulta pulloja löytyy vaikka kuinka.
Mistä? En ole itse köyhä, mutta asun Helsingissä ja liikun täällä eri alueilla työn, harrastusten ja muun vapaa-ajan puitteissa erilaisina vuorokaudenaikoina. Todella harvoin näen maassa yhtään pulloa tai tölkkiä. Jos itse olisin kerännyt kaikki löytämäni, en olisi saanut tuota 4 euroa kasaan edes useammassa vuodessa. Ehkä joskus kesällä joidenkin tapahtumien aikaan voisi onnistua, mutta nyt ei taida kauheasti olla ulkona kaljoittelijoita pakkasten ja räntäsateen aikaan. Meidän asuinalueella nuoriso notkuu Alepan edessä ja koulun pihassa, mutta edes he eivät juo mitään, ainakaan niin, että sieltä mitään pulloja löytyisi.
Kerään joka
Ihan itse kaivan, ei ole paljoa mitään epämääräistä näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää tätä jatkuvaa valitusta. On tässä keskituloisillakin jo vaikeaa. Kokoajan joutuu karsimaan menoja ja asumaan ahtaasti. Autoakaan ei ole ollut varaa ostaa.
Totta. Mäkin jouduin myymään toisen autoni pois. Ei nämä sitä tajua, että kyllä töitätekevienkin on pakko luopua heille tärkeistä asioista. Onneksi ei ole tarvinnut viellä luopua veneestä eikä moottoripyörästä.
Eikä kakkosasunnosta onneksi ja ihanaa että kesämökki pysyy myös se Epsanjan mökki. Pankin sijoitustuototkin on vielä hyödynnettävissä. Mutta kyllä silti korpeaa kun nämä työttömät loiset jaksaa vaan jankuttaa. Menkööt töihin mokomat loiset 😜
Vierailija kirjoitti:
Oletko perehtynyt kelan asumistuen määritykseen? Ilmeisesti et koska löysit 400 e hintaisia asuntoja jostain keskisuomesta tai lapista. Mutta ei ne sielläkään halpoja ole katsoppas kun jokaiselle asuinalueelle on eri asumisnormirajat kelassa toisin sanoen ne 400 e kämpätkin voi olla yli sen rajan sillä asuinalueella kun se normi voikin olla siellä päin 300 e. Ymmärrätkö??
Vuokranormit on tarkoituksella hyvin alhaiset ja hyvin harvat sellaisen asunnon saavat yksinkertaisesti syystä että asuntomarkkinat on tiukasti asuntobisneksen eli asuntosijoittajien käsissä. Edullisen asunnonkin voi saada mutta sitten asumisen liittyvät muut asiat voivat olla hankalat kuten lähin bussipysäkki 4 km päässä tai vesi pitää kantaa sisään jne. Töihin pitäisi kuitenkin sieltä kämpiltä myös päästä.
Olet asian ytimessä. On tarkoituskin että kelan as tuki maximiraja on niin alhaalla ettei sen hintaisia asuntoja ole olemassa. Näin saadaan ihmiset maksamaan itse tuo ylimenevä osa ja valtio säästää rahansa parempaan käyttöön ilman että vuokran antajien tarvitsisi laskea vuokrahintojaan.
Tarkoitus on SÄÄSTÄÄ valtion rahoja ja saada ihmiset kantamaan ITSE vastuuta omista kuluistaan. Ymmärrä jo vatnikki !
Kemijärvellä on kuulemma tyhjiä asuntoja pilkkahintaan vuokralla.
Ainakin pääkaupunkiseudulla pitäisi olla lupa asua ja luvan saisi vain jos olisi työ- tai opiskelupaikka. Tulisi elatus halvemmaksi muilla paikkakunnilla. Maaseutukin pysyisi asuttuna.
Muistelen, että isomummo kertoi asian olleen joskus näin, että Helsinkiin sai muuttoluvan vain jos oli työllinen tai ylioppilas.
Sosiaalitoimesta ruokarahaa hakemaan, eihän tuollaisella rahalla voi elää edes yksi vähän syövä ihminen koko kuukautta.
Minulla työttömällä on koko ajan kaksi mustekynää mukana jolla heti kirjoitan vakityösopimukseen nimen kunhan työnantaja ensiksi löytyy. Sen sijaan 9 euron työvalmennuksiin ei itseäni pysty sitouttamaan tällä työ- ja elämänkokemuksella että sori vaan kokoomuslaiset firmat.
Vierailija kirjoitti:
Oletko perehtynyt kelan asumistuen määritykseen? Ilmeisesti et koska löysit 400 e hintaisia asuntoja jostain keskisuomesta tai lapista. Mutta ei ne sielläkään halpoja ole katsoppas kun jokaiselle asuinalueelle on eri asumisnormirajat kelassa toisin sanoen ne 400 e kämpätkin voi olla yli sen rajan sillä asuinalueella kun se normi voikin olla siellä päin 300 e. Ymmärrätkö??
Vuokranormit on tarkoituksella hyvin alhaiset ja hyvin harvat sellaisen asunnon saavat yksinkertaisesti syystä että asuntomarkkinat on tiukasti asuntobisneksen eli asuntosijoittajien käsissä. Edullisen asunnonkin voi saada mutta sitten asumisen liittyvät muut asiat voivat olla hankalat kuten lähin bussipysäkki 4 km päässä tai vesi pitää kantaa sisään jne. Töihin pitäisi kuitenkin sieltä kämpiltä myös päästä.
Just katoin Kelan laskurista että paljonko työmarkkinatuella oleva ihminen saisi asumistukea Kotkassa jos vuokra on 400€. Vastaus oli 275€.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole aikomustakaan työllistyä, niin muuta Kotkaan! Sieltä saa keskustastakin vuokrattua kämpän neljällä huntilla, eli ei tarvitse ulista sitäkään että tarvii muka auton.
Tiedätkö kun ne vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset.
Eli kotkassa murto-osan siitä mitä helsingissä...
Ei tartte mennä edes Kemijärvelle. Hämeenlinnasta saa 75-neliöisen kaksion 390€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei sanna olisi ottanut velkaa räkättäen kippurassa kaltaisillesi, niin ei tarttis näitä Orpon toimenpiteitä
Mäntyniemen virka-asuntoa remontoidaan 55 miljoonalla eurolla. Eikö sen rempan
voisi jättää väliin ja käyttää ne rahat kansalaisten hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää tätä jatkuvaa valitusta. On tässä keskituloisillakin jo vaikeaa. Kokoajan joutuu karsimaan menoja ja asumaan ahtaasti. Autoakaan ei ole ollut varaa ostaa.
Totta. Mäkin jouduin myymään toisen autoni pois. Ei nämä sitä tajua, että kyllä töitätekevienkin on pakko luopua heille tärkeistä asioista. Onneksi ei ole tarvinnut viellä luopua veneestä eikä moottoripyörästä.
Eikä kakkosasunnosta onneksi ja ihanaa että kesämökki pysyy myös se Epsanjan mökki. Pankin sijoitustuototkin on vielä hyödynnettävissä. Mutta kyllä silti korpeaa kun nämä työttömät loiset jaksaa vaan jankuttaa. Menkööt töihin mokomat loiset 😜
Loiset voisivat hyvin siivota katuja ja puistoja valmiiksi kun suurella äänten enemmistöllä presidentiksi valittu Putin tulee kesällä valtiovierailulle helsinkiin. Hän ratkaisee suomen ongelmat sillä hän on älykäs ja vaikutusvaltainen mies. Venäjänkauppa pelastaa suomen. Venäjä tarvitsee esimerkiksi aseita ja sotakalustoa mitä suomessa osataan valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa monet pian olla samassa asemassa
Täällä toinen, tosin vasta ensi vuonna mutta nyt jo sopeutan menoja sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää pulloja vaikka 4€ päivässä niin saat jo yli 100€/kk rahaa, pk-seudulta pulloja löytyy vaikka kuinka.
Mistä? En ole itse köyhä, mutta asun Helsingissä ja liikun täällä eri alueilla työn, harrastusten ja muun vapaa-ajan puitteissa erilaisina vuorokaudenaikoina. Todella harvoin näen maassa yhtään pulloa tai tölkkiä. Jos itse olisin kerännyt kaikki löytämäni, en olisi saanut tuota 4 euroa kasaan edes useammassa vuodessa. Ehkä joskus kesällä joidenkin tapahtumien aikaan voisi onnistua, mutta nyt ei taida kauheasti olla ulkona kaljoittelijoita pakkasten ja räntäsateen aikaan. Meidän asuinalueella nuoriso notkuu Alepan edessä ja koulun pihassa, mutta edes he eivät juo mitään, ainakaan niin, että sieltä mitään pulloja löytyisi.
Kerään joka
Kyllä ne on! On hyvin valitettavaa millaisia ihmisistä on tullut tämän hyvinvoinnin aikana kun palkat nousseet ja tärkein asia elämässä on raha raha raha!! No asialla on toinenkin puoli joka ei kaikille ole valjennut vielä. Työpaikat vähenee vähenemistään. Ihana digitalisaatio ja ym. tulee kovaa vauhtia ja joku kaunis tai ei niin kaunis päivä se huutelija on itse siinä tilanteessa että kaikki on mennyt! Aivan kaikki! Maailmanlaajuinen katastrofi on tulossa varmuudella päivää vain emme vielä tiedä.
Kannattaisko siis huudella kun olet varmuudella myös itse vielä se avun tarvitsija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole aikomustakaan työllistyä, niin muuta Kotkaan! Sieltä saa keskustastakin vuokrattua kämpän neljällä huntilla, eli ei tarvitse ulista sitäkään että tarvii muka auton.
Tiedätkö kun ne vuokrarajat ovat KUNTAkohtaiset.
Eli kotkassa murto-osan siitä mitä helsingissä...
Eli sosiaalitukirahoja säästyisi parempaan käyttöön. Loistavaa.
Ihan itse kaivan, ei ole paljoa mitään epämääräistä näkynyt.
Tuskinpa olet. Mutta paljon näkyy ihmisiä, jotka kaivelevat roskiksia löytääkseen pulloja tai jotain syötävää. Kyllä se on yhteiskunnan häpeä, että ihminen joutuu tuollaiseen tilanteeseen. Suurin osa vaikuttaa olevan sairaita ja syrjäytyneitä. Ihan siinä Eduskuntatalon naapurissakin heitä näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet asian ytimessä. On tarkoituskin että kelan as tuki maximiraja on
Olemme todellakin asian ytimessä. Rahanahneus on aikamme synti kun pienestä 15 neliön läävästäkin pitää maksaa itsensä kipeäksi että olisi katto pään pään päällä pakkasillakin. Mutta asuntosijoittaja nauraa kun saa vuokralaisen turvin hyödynnettyä yhteiskunnan maksamat asumistuet.
Ketuttaa nää töihin jankkaajat ja ihmisten köyhyydestä nauttivat!
Nautitte muiden kärsimyksestä, sadistit.
Ja olen työssä. Pärjään. Mutta en nauti muiden kärsimyksestä.Toivottavasti elämä opettaa teitä