Mun tuet laskee yli 200e/kk, en pärjää enää!! EN SAA halvempaa vuokra-asuntoa...Ensi kuussa ei sit ole varaa ruokaan...Luottotietoja ei ole
Miksi näin kurjistetaan heikoimmassa asemassa olevia???
Mulle jää ensi kuussa vain 240e yhteensä koko kuulle rahaa, kun normaalisti on jäänyt 470e.
Kela leikkaa "liian kalliin" vuokran takia, vaikka se ei edes ole kallis!!
JA HAEN KOKO AJAN HALVEMPAA ASUNTOA, MUTTA EN SAA!!!
Miten tämä voi oikeasti mennä näin? On kohta pakko varastaa ruokaa...
Kommentit (333)
Jos tuo 240 euroa on tarkoitus käyttää ruokaan, kyllä se yhdelle ihmiselle riittää. Siinä sivussa etsit työpaikan ja halvemman asunnon. Jos olet opiskelja, otat sen lainan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä olit noin puolitoista vuotta sitten mieltä siitä faktasta että moni joutui myymään asuntonsa kun sähkön hinta ja korot nousi ? Taisit naureskella vain kun keskituloiset joutui muuttamaan kodistaan. Näin kävi monelle tutulle kun asumiseen alkoi menemään se pari tonnia.
En tunne ketään joka olisi joutunut myymän talonsa. Miten se edes onnistuisi kun kiinteistökauppa on ihan seis.
Vierailija kirjoitti:
Mitä uliset?
Tässä sulle halpa vuokrakämppä:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/varkaus/kononpelto/kerrostalo/1…
ei sovellu asumiseen lukee ilmoituksessa
Vierailija kirjoitti:
Mitä uliset?
Tässä sulle halpa vuokrakämppä:
https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/varkaus/kononpelto/kerrostalo/1…
Tuossahan nimenomaan sanotaan, että EI sovellu asunnoksi. Kyseessä on varasto/työtila.
Voisit alkaa tarjota maksua vastaan tiettyjä palveluksia. Problem solved.
Ei auta kuin yrittää sinnikkäästi jatkaa työnhakua, uutta koulutusta, hakea halvempia vuokra-asuntoja, karsia kuluja, pyytää apua, vastaanottaa apua, sopeutua vähempään emt. Valittaminen täällä tuskin parantaa tilannetta.
Tuet ovat liian hyvät noinkin paljon jää sulle rahaa, toista se on matalapalkkaisessa kokoaikatöissä josta ei saa mitään tukia ja laskujen yms jälkeen jää alle 200 e!! Jopa vain alle 100 e/kuukaudeksi ennen seuraavaa (pientä) palkkapäivää!!
Vierailija kirjoitti:
Tuet ovat liian hyvät noinkin paljon jää sulle rahaa, toista se on matalapalkkaisessa kokoaikatöissä josta ei saa mitään tukia ja laskujen yms jälkeen jää alle 200 e!! Jopa vain alle 100 e/kuukaudeksi ennen seuraavaa (pientä) palkkapäivää!!
Jos palkka on pieni niin saa tukia päälle, itsekin saan yli 200€/kk asumistukea palkan päälle.
Vierailija kirjoitti:
728 kpl alle 400€/kk löytyi vuokra-asunnot.com sivulta. Tuohan jo kohtuu vuokra. Että tuskinpa olet tosissaan hakenut.
Tällaisen vinkin antaja ei ota yhtään huomioon sitä, että kuka tahansa ei voi muuttaa mihin tahansa.
Johonkin peräkylälle pikkuyksiöön ei voi muuttaa jos on esim. lapsia eikä ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olit noin puolitoista vuotta sitten mieltä siitä faktasta että moni joutui myymään asuntonsa kun sähkön hinta ja korot nousi ? Taisit naureskella vain kun keskituloiset joutui muuttamaan kodistaan. Näin kävi monelle tutulle kun asumiseen alkoi menemään se pari tonnia.
En tunne ketään joka olisi joutunut myymän talonsa. Miten se edes onnistuisi kun kiinteistökauppa on ihan seis.
Hölmöä myydä talonsa sähkönhinnan takia. Itse muurasin takan olkkariin ja lämmitin sillä. Tiilet laastit ym tarvikkeet maksoi reilun 1500€ ja voittaa lämpöpumput mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
728 kpl alle 400€/kk löytyi vuokra-asunnot.com sivulta. Tuohan jo kohtuu vuokra. Että tuskinpa olet tosissaan hakenut.
Tällaisen vinkin antaja ei ota yhtään huomioon sitä, että kuka tahansa ei voi muuttaa mihin tahansa.
Johonkin peräkylälle pikkuyksiöön ei voi muuttaa jos on esim. lapsia eikä ole ajokorttia.
Tällä tyypillä ei ole lapsia. Ei vaan voi muuttaa, tehdä töitä, opiskella tms. Aina löytyy sata selitystä miksi ei voi tehdä mitään.
Taasko näihin kysymyksiin pitää vastata. En halua elättää pääkaupunkiseudulla kalliisti asuvia yhteiskunnan elättejä, muuta Lieksaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkka on pieni niin saa tukia päälle, itsekin saan yli 200€/kk asumistukea palkan päälle.
Minä en saa,kela laskee pakolliseksi menoksi vain vuokran,veden,sähkön ja kela sitä mieltä että pärjään ilman tukia...(eivät ota huomioon muita menoja kuten vaate,hygienia ja ruokamenoja tai pakollista lääkäri ja apteekkikuluja)
Jätät sen bussikortin pois niin säästät 100e. Mikään niistä reissuista ei ollut pakollinen, tuskin sun tarvii äitisi luona käydä 4 krt päivässä.
Miksi ruoka pitäisi varastaa kun köyyyhille jaetaan sitä ilmaiseksi leipäjonoissa ja ruokajaoissa? Tiedän tämän koska käyn niissä välillä hakemassa koiralle nötköttiä,lihaa,makkaraa ja leikkeleitä. Joskus niistä saa maksalaatikkoakin ja se on koiran herkkua.
Vierailija kirjoitti:
Mikset saa? Minä saisin heti huomenna valita vaikka kymmenistä vuokranormin hintaisista asunnoista mieleiseni jos olisi tarve.
Jäikö ehkä huomaamatta lause: luottotietoja ei ole? Itse olen samassa tilanteessa, asun ihan liian kalliissa asunnossa, 1/3 palkasta menee ulosottoon ja nykyisessä asunnossa ei todellakaan olisi varaa asua. Mutta luottotiedottomana en saa asuntoa muualtakaan. Joten tässä kärvistelen, eikä jää edes tuota 240 euroa/kk elämiseen.
Mene pyytämään suoratukiaisia naapurilta. Sama asiahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen
Vierailija kirjoitti:
Voisit alkaa tarjota maksua vastaan tiettyjä palveluksia. Problem solved.
Mie en saa ko minul on herppes.
"Todella siisti varasto/työtila Könönpellossa. Löytyy wc, keittiö ja kaapistoja. Käyttötarkoitus ei sovellu asunnoksi."