Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle
Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...
Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen.
Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.
Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.
Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.
Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.
Ei hyvä, ei todellakaan.
Kommentit (516)
Myin viime vuonna torissa 78 käytettyä tavaraa excel kirjanpitoni mukaan.
Tänä vuonna 3, heti tammikuussa. Sitten hiljeni. En ala millekään schilpstedille antamaan pankkitietojani, jos se ostajaa rassaa niin voi voi.
Ei kukaan ota mitään paskadiiliä, epätoivoisesti tori yrittää saada käyttäjiä.
Kukaan järkevä ei anna pankkitietojaan.
Itse olen blokannut sen toridiilin ja vielä erikseen kirjoitan ilmoitukseenkin, ettei toridiili ole mun kohteissa käytössä. Ei nyt, eikä tulevaisuudessa.
Aivan, kukaan järkevä ei sitä ota.
Tori voi työntää diilinsä, sanonko minne.
Diiliä ei ota kukaan omilla aivoilla ajatteleva.
Tori on ilmiselvästi huomannut jottei tämä "uudistus" ole käynyt kaupaksi koska mainostuksensa on lisääntynyt oikein selvästi. Mutta tekeeköhän mainostus itse tuotteesta yhtään parempaa? Vahvasti epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Tori on ilmiselvästi huomannut jottei tämä "uudistus" ole käynyt kaupaksi koska mainostuksensa on lisääntynyt oikein selvästi. Mutta tekeeköhän mainostus itse tuotteesta yhtään parempaa? Vahvasti epäilen.
Ei todellakaan tee, ei paska muutu paremmaksi vaikka kuinka mainostavat.
Vierailija kirjoitti:
Porukka kuvittelee että myyjä on kuningas. Siis tyyppi joka myy jotain vanhaa paskaansa ja usein vielä ylihinnalla. Sen takia erittäin harvoin mitään Torista ostankaan. Saman tuotteen saa kaupasta miltei samalla hinnalla, se on uusi ja varmasti sitä mitä pitää. Jotain lastenvaatteita olen ostanut ja kyllä mä niiden rahojeni kanssa päätän ostajana että miten toimitaan. Jos kasvokkain ei onnistu, niin sitten postitus ja maksu kun vaatteet on mun luona tarkastettuna. Jos ei käy, niin myyjä voi myydä jollekin toiselle. Siellähän sitä tavaraa on Tori aivan täynnä, missä lukee että ilmoitus on julkaistu aikoja sitten. Sitten ne uusii ilmoitusta, kun kukaan ei osta ja ilmoitus vanhenee. Ei ole mun murheeni. Myyjiä riittää ja tarvittaessa ihan Prisma myy kyllä sitten niitä lastenvaatteita myös.
Sulla on olennainen jäänyt tajuamatta. Kyllä pääkäytäntö todellakin on se, että myyjä lähettää vasta sitten, kun rahat on tilillä.
Kun mainoksen mukaan "maksuton postitus", niin kuka sen maksaa? Tuote on 15 e, postikulut 5 e, niin saako myyjä siis 15 e, vaikka kuluja oli 20 e? Vai maksaako Tori sen 5 e postikuluja?
Torilla käynyt valtava asiakaskato, en ihmettele.
Torissa on ollut nyt 3h Vuittonin väärennös toridiilillä, torille on asiasta ilmoitettu 3h sitten mutta toria ei ilmeisesti kiinnosta? Luottaako kukaan tällaiseen yritykseen?
Nyt houkutellaan ilmaisella toridiilillä sen käyttäjäksi - ei ole ilmeisesti houkutellut juuri ketään tähän asti.
YLEn juttu kannattaa myös lukaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun mainoksen mukaan "maksuton postitus", niin kuka sen maksaa? Tuote on 15 e, postikulut 5 e, niin saako myyjä siis 15 e, vaikka kuluja oli 20 e? Vai maksaako Tori sen 5 e postikuluja?
Tämäpä se... kun ei missään kerrota. Ja mitkä ovat jatkossa ToriDiilin kulut myyjälle, miten palautukset hoituvat tai useamman tuotteen lähetys samassa paketissa.
Ei tule onnistumaan koskaan tällä arvuuttelusysteemillä.
Lisäksi ToriDiilin rekisteröinti haluaisi pääsyn pankin tilitietoihin. SIIS MITÄ? Aikuisten oikeasti? Haloo?
Toridiilillä on ollut Vuittonin tuoteväärennös myynnissä hintaan 20€ yli vuorokauden, tori.fi avustaa rikoksessa maksua vastaan?
Saa myydä miestenlehtiä kun tekee toridiilin, ne on torin sääntöjen mukaan kielletty mutta kun maksaa niin säännöt venyy?
Toridiili on paska, ihan kuten koko tori nykyisin, loputkin asiakkaat häipyy.