Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi "Toridiili" voi olla haitallinen myyjälle

Vierailija
20.03.2024 |

Toisesta Tori.fi keskustelusta bongattua...

Eli tällä "Toridiilillä" myyjä ei saa tuotteesta rahaa etukäteen. 

Tori pidättää rahat, kunnes ostaja kuittaa tuotteen hyväksytyksi. Jos ostaja väittää, että laatikossa oli vain mainoslehtiä, myyjä ei saa rahojaan ikinä.

Kyllä tätä huijarit siis osaa hyödyntää. Ostetaan sitä ja tätä ja "ei hyväksytä tuotetta". Meneehän tuosta huijaamisesta sit tietenkin tunnus kiinni mutta jos heti ostaa kaiken mitä saa niin voi saada jopa sata tuotetta ilmaiseksi tai vaikka enemmänkin. Sit niitä voi kaupustella eteenpäin jossain paikallisessa fb ryhmässä ja kerätä rahat itselle.

Jollain nisteillä ei oo mitään väliä tekeekö myyjä rikosilmoituksen vai ei kun kaikki on muutenkin ulosotossa.

Toki sama ihminen ei sit pysty avaamaan enää uutta tunnusta, mutta sillä ekallakin pystyy tekemään useille ihmisille huomattavaa haittaa.

Ei hyvä, ei todellakaan.

Kommentit (516)

Vierailija
181/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toridiilin ehdoissa nimenomaan lukee, että tori ei myy mitään toridiilissä ja että kuluttajansuojalaki ei koske toridiiliä. Asia ei muutu muuksi vaikka sinä jankkaisit että koskee. Toridiiliä kehittäessään torilla on varmasti ollut lakimiesten armeija, joilla ne on varmistanut, että miten diilin voi kehittää sellaiseksi, että juridisessa mielessä tori ei joudu kaupan osapuoleksi mitenkään. Hähmäistä on. Ja epäselvää. Mutta selustansa nuo on omilla juristeillaan varmistaneet jo ennakkoon.

Lukeehan monella vanhentuneissa ilmoituksissa myyty, onko ne myyty kun tori merkitsee ne myydyiksi? Toridiilin ehdot ei poista sitä tosiasiaa että diilin myy tori.fi ja kaikkeen myyntiin missä yritys myy mitä tahansa kuluttajille pätee kuluttajasuojalaki.

Soita kuule kuluttajaneuvontaan ja ne sanoo sinulla saman kuin minä, kuluttajansuojalaki ei päde. Vaikka minunkin järjen mukaan sen pitäisi päteä.

Vierailija
182/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mikä asia siis houkuttelisi tai motivoisi myyjän myymään toridiilillä. En vain ymmärrä. Siinä on kuitenkin myyjälle iso riski ja lisäksi vaikka kaikki menisi hyvin niin myyjä ei saa silti rahojaan heti vaan joskus 10-15 päivän päästä. Eli kaksi ikävää asiaa myyjälle. Minkä hyödyn myyjä tuossa toridiilissä edes teoreettisesti voisi saada? Itse ainakin suostuisin odottelemaan rahoja noin kauan vain jos saisin vaikka 30 pros enemmän rahaa eli korkeamman myyntihinnan. Mutta ei tuossa myyjä sitäkään saa.

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä piti. Rahoja ei tulouteta myyjälle, ne palautetaan maksajalle.

Mikä estää myyjää tekemästä rikosilmoituksen, jos ostaja tekee petoksen? Ei yhtään mikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää mikä asia siis houkuttelisi tai motivoisi myyjän myymään toridiilillä. En vain ymmärrä. Siinä on kuitenkin myyjälle iso riski ja lisäksi vaikka kaikki menisi hyvin niin myyjä ei saa silti rahojaan heti vaan joskus 10-15 päivän päästä. Eli kaksi ikävää asiaa myyjälle. Minkä hyödyn myyjä tuossa toridiilissä edes teoreettisesti voisi saada? Itse ainakin suostuisin odottelemaan rahoja noin kauan vain jos saisin vaikka 30 pros enemmän rahaa eli korkeamman myyntihinnan. Mutta ei tuossa myyjä sitäkään saa.

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä piti. Rahoja ei tulouteta myyjälle, ne palautetaan m

Vaikea todistaa.

Vierailija
184/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla tyhmä? Kenelle kuluttaja maksaa tästä diilistä?

Vierailija
185/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on vaan unohtaa diilit, tehdä kuten ennen jos ostan maksan etukäteen ja jos myyn minulle maksetaan.Toiminut hyvin kymmeniä vuosia ja jos joku ei osta ilman diiliä niin se on hänen ongelma.Itse en ottaisi tuota diiliä vaikka minulle maksettaisiin siitä, niin epäluotettava.

Vierailija
186/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä p

Yhtä vaikeaa on ollut aikaisemmin todistaa, että myyjä lähetti sahanpuruja tuotteen sijaan. Onneksi jokainen saa päättää millä ehdoilla ostaa ja millä myy ja mitoittaa oman riskinsietokykynsä.

Vierailija
187/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kun täällä kirjoitetaan huijari ostajista ja myyjistä, itsellä ei ole koskaan ollut yhtään ongelmaa, kaikki ollut rehellisiä, tehnyt erilaista kauppaa yli 50 vuotta.Mitään toridiiliä en kyllä ottaisi.

Vierailija
188/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mielelläni postita yhtään mitään, pyrin myymään kaiken aina noutona koska kaikessa lähettämisessä on oma työ.Esim.tavaroiden pakkaus, postiin vienti, vaikka postimaksut maksetaan niin kamala työ ilmaiseksi.Nouto ja käteismaksu on hyvin selkeä.

Vierailija
189/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt vain arvottomia lastenvaatteita toridiilillä. En tosiaan alkaisi mitään arvokasta myymään sillä tavalla.

Vierailija
190/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen myynyt vain arvottomia lastenvaatteita toridiilillä. En tosiaan alkaisi mitään arvokasta myymään sillä tavalla.

Miksi toridiilillä? En tajua yhtään mikä idea on ottaa joku epämääräinen diili? Eihän siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
191/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi toridiilillä? En tajua yhtään mikä idea on ottaa joku epämääräinen diili? Eihän siinä ole mitään järkeä.

No se on nyt ollut ilmainen, tai no tulee siihen jokin 2 euron käsittelymaksu. Lastenvaatteet myy muutenkin huonosti, niin tuolla olen yrittänyt saada enemmän potentiaalisia ostajia. Sitten, kun hinta nousee niin palaan normaaliin postituksen, kun se on halvempi myös ostajalle.

Vierailija
192/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on nyt ollut ilmainen, tai no tulee siihen jokin 2 euron käsittelymaksu. Lastenvaatteet myy muutenkin huonosti, niin tuolla olen yrittänyt saada enemmän potentiaalisia ostajia. Sitten, kun hinta nousee niin palaan normaaliin postituksen, kun se on halvempi myös ostajalle.

Luovutatko tietosi jonkun parin euron takia?

Vierailija
193/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tätä ToriDiilin palvelumaksun suuruutta kerrota. Onko tässä ketjussa jo tullut esille, paljonko se ihan konkreettisesti on? 

Minä ostin 25e tuotteen toridiilillä, palvelumaksu oli 2e.

Vierailija
194/516 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri se, että ostaja "saa tarkistaa tavaran" on riski myyjälle.

Ajatellaan, että myyn Pleikka Vitosen ToriDiilillä. 

Ostaja saa toimivan koneen minulta, mutta sanoo, että konsoli oli rikki ja laittaa palautukseen oman rikkinäisensä.

Jos en ole lähetetyn konsolin sarjanumeroa kirjannut lähetystietoihin, ei minulla ole todisteita vaihdosta ja jään satoja euroja tappiolle, käsissäni viallinen ostajan konsoli.

Ostaja saa jollain kympin käsittelymaksulla toimivan laitteen.

Ei ikinä.

En tule ikinä tekemään kauppaa ToriDiilillä.

Vierailija
195/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei tavara lähde ennen kuin maksu on tilillä tai näpeissä.  Jos tuosta tulee Torin ainoa tapa, niin antaa olla.

Eihän se sinua tapa one.

Vierailija
196/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luovutatko tietosi jonkun parin euron takia?

Niin kuin mihin luovutan tietoni? Schibstedille? Postille? Ostajalle? Verottajalle? Kaikilla näillä on mun yhteystiedot kuitenkin.

Enpä huomannut, että tässä ketjussa taitaa olla varastetun tavaran myyjien ja muiden ketkujen keskustelu ja tulin sotkemaan sitä lastenvaatteilla. 🤣 

Vierailija
197/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan outoa kun joku täällä väittää ettei tori ole myyjänä,kuka sen toridiilin sitten myy? Myyjä myy esim laukun ja ostaja ostaa tämän laukun, siinä on kaksi yksityistä henkilöä, sitten tulee 3 osapuoli mukaan, tori joka myy tämän diilin. Tämä toridiili myydään siis kuluttajalle, toridiili on palvelu mitä yritys myy kuluttajille.

Vierailija
198/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä piti. Rahoja ei tulouteta myyjälle, ne palautetaan m

Mikä estää myyjää tekemästä rikosilmoituksen, jos ostaja tekee petoksen? Ei yhtään mikään.

Ainakin rikosilmoitusta vaikeuttaa se, että myyjänä et tiedä ostajan oikeaa nimeä etkä osoitetta. Pitää jonottaa ensin Torin käyttäjätukeen ja sinne reklamoida, että saa tiedot itselleen. Ostaja syöttää tietonsa toriin, myyjälle tori antaa ainoastaan postin kuusikirjaimisen Helposti-koodin, jolla Posti vie paketin perille.

Vierailija
199/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi myyjällä ei ole mitään suojaa, jos ostaja on huijari. Nyt ostaja voi tehdä rikosilmoituksen, jos ei saa maksamaansa tuotetta, mutta myyjä ei voi tehdä vastaavaa ostajasta, joka toki maksaa, mutta sitten ilmoittaa, että tuote ei ollutkaan sitä mitä p

Torin tuki 🤣🤣🤣 johan oli vitsi, muutaman kerran kysynyt eri asioita niin Martta, Edvard on vastannut, ei tosin lainkaan kysymykseen vaan ihan jotain diibadabaa, olemme pahoillamme, odota siinä sitten että saisit oikeasti jotain apua.

Vierailija
200/516 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjälle tuo diili ei tuo mitään etuja joten miksi sellaisen ottaisin? Aivan pöljä jo ajatuksena.