Minkälaisten naapureiden takia olette joutuneet muuttamaan?
Naapurissani on asustellut ties minkälaista juoppoa ja narkomaania, kyylääjämummelia.. Nyt ensimmäistä kertaa elämässäni kuitenkin pakkaan kamppeitani uuteen kotiin vuoden kidutuksen jälkeen, empä olis uskonut että lapsiperhe saa näin hermoromahduksen partaalle että on muutettava rakkaasta kodista pois mutta minkäs teet. Valitsin vielä tarpeeksi pienen asunnon ettei yläpuolelle semmoista sakkia mahtuisi ja varmistin vielä, että siellä elelee joku mukava leidi yksikseen. Helpotus on sanoinkuvaamaton.
Kokemuksia kauhunaapureista? :D
Kommentit (58)
En jaksa käydä muuttorumbaa läpi, mutta mieli tekisi. Vanhempi talo, ja tässä asuu nuoria naisia, opiskelevat joko amkissa tai yliopistossa lähellä. Joka torstai on sen päiväiset kälätykset ja bileet seinänaapurissa, ettei siltä melulta saa nukuttua ollenkaan. Tarkasti kuulen, mitä puhuvat, mitä joku mies on tehnyt tällä kertaa jne jne. Kuulen jopa sen paskan vitsin, jolle pitää sitten lokin lailla nauraa kurkku suorana. Ei muuta kun heitän peltorit tai kuulokkeet päähän ja alan pelaamaan. Jos olisi itselläni työ, missä pitää mennä aikaisin aamuvuoroon, niin ei siitä mitään tule, mutta onneksi voin mennä vaikka kolmelta yöllä nukkumaan, kun ei ole heti aamusta kiire.
Sitten toinen on tämä tyypillinen kuulovammainen mummo, joka ei kuule mitään. Siellä on telkkarista ja radiosta pyöritetty äänet maksimille, niin kuuluu klassinen musiikki ja uutiset/mitä lie ikinä katsoo televisiosta. Satunnaisesti joku poikaporukka käy autolla pihassa, jossa on viritetty moottori ja pakoputket rätisee ihan kuin joku ampuisi pihassa. Eivät ole naapureita, mutta ilmeisesti joku heidän tuttunsa asuu tässä talossa.
En ole ikinä muuttanut naapureiden takia.
Alakerran ketjutupakoitsijan. Painovoimaisen ilmanvaihdon talossa ei voinut tuulettaa ikkunoiden kautta ja parveke oli käyttökelvoton. Edes helleöinä ei voinut jättää parvekkeen ovea auki.
Päihdeongelmainen mt-ongelmainen naapuri. Alkoi omakin terveys kärsiä sen vuoksi. Taloyhtiötä ei kiinnostanut pätkääkään.
Luhtitalossa yläkerrassa asuin, kun alakertaan muutti joku tankotanssiperhe.
Ne alkoivat sitte harrastamaan jotain taiteiluja taloyhtiön puuaidan päällä, käytännössä siis niin että he seisoivat sen aidan päällä ja näin kun niiden päät nousi aina silloin tällöin parvekkeeni tasalle kurkkimaan asuntooni sisälle.
Ajattelin että noin sekaisin olevalle perheelle ei kannata alkaa edes valittamaan, joten muutin pois.
Juoppohullun. Sillä ei ollut mitään kunnon kalusteita kämpässään, joten siellä kaikui ja se huuto kuului erittäin hyvin meille. Oli myös väkivaltainen. Toisen naapurin mukaan "nuppieläkkeellä", eli kaiketi mt-ongelmainen myös. Naisihmisestä kyse. Toisen puolen naapurin vauvaperheen isä poltti pilveä ja ne piti pientä rivaripihaansa koiratarhana jättikoirilleen ja yksi naapuri löytyi kuolleena pyörävarastosta. Asui siinä talossa muutama ihan mukavan oloinen lapsiperhekin, mutta itse ei tehnyt mieli jäädä lapsiaan siihen kasvattamaan. Tuon kokemuksen jälkeen olen kyllä kiertänyt kaupungin vuokratalot kaukaa.
Sekakäyttäjä takia. Toistuvasti häiritsi naapureita, keksi mitä ihmeellisimpiä asioita ja meni lopulta siihen pisteeseen, että totesin että nyt riittää ja pistettiin uusi kämppä hakuun. Ei varmaan saisi sanoa näin, mutta ihan oikeesti naapurit oli häneen aika kyllästyneitä. . En tiedä mihin mahtoi monta kuukautta sitten hävitä, mutta onneksi muuttoon asti ollaan nyt saatu asuta täällä rauhassa. :D
Kaikkia naapureita on tullut vastaan, mutta ei oo sentään vielä ikinä tarvinnut pelätä ketään naapuria ja muiden naapureitten kanssa ei ole ollut mitään, paitsi tuon yhden kanssa. Kenenkään ei pitäisi joutua kenenkään hullun naapurin kynsiin. Se vie voimat.
Mullakin ollut vaikka mitä päihdeongelmaista eikä ne ole saaneet muuttamaan. Nyt naapurin lapsiperhe ja taloyhtiömme todella hankala osakas, joka vaatii joka väliin huoltotoimenpiteitä omaan asuntoonsa, alkaa oikeasti kiristämään pinnaa ja joudun harkitsemaan asuntoni myyntiä. Sinänsä harmi, kun muuten olen tästä tykännyt mutta tosiaan lapsiperheen metelöinti pihalla aiheuttaa niin paljon melusaastetta, että joskus olisi kiva omalla pihalla kuunnella jotain muutakin kuin kirkumista, huutoa ja kiroilua.
Vierailija kirjoitti:
Alakerran ketjutupakoitsijan. Painovoimaisen ilmanvaihdon talossa ei voinut tuulettaa ikkunoiden kautta ja parveke oli käyttökelvoton. Edes helleöinä ei voinut jättää parvekkeen ovea auki.
Tämä on kyllä oikeasti raivostuttavaa, vaikka itsekin olen tupakoitsija. En siedä sitä, että naapuriparvekkeilta tulee käryä yötä päivää, itse painun lenkille ja johonkin piiloon aina kun tekee mieli polttaa. :D Muutaman parvekkeen päässä asuu ulkomaalaistaustainen nainen, joka kälättää puhelimeen parvekkeella niin että pihapiiri kuulee kaiken ja turputtelee vähintään askin samalla siinä päivän aikana puhellessaan puhelimeen.
En ole muuttanut mutta kamalimpia lapsiperheelliset. Jos minä olen ollut kamala ja antanut samalla mitalla takaisin meteliä niin on uhkailtu ja käsketty muuttamaan muualle.
Musiikkiakin kuuntelisin ennemmin naapureista kuin sitä järkyttävää kakaroiden tramboliini kurkkutorvi kiljuntaa ja rääkyntää.
Minä en tajua miksi lasten pitää nykyään huutaa ja kiljua täysillä mitä kuulee kun kulkee jonkun päiväkodin pihan ohitse.
Sitten kun ne kasvavat nuoriksi niin ei voikkaan enää kiljua ja rääkyä. Sitten ne ovat masentuneita nuoria kun koko elämä ei olekkaan enää riemusta kiljumista.
Vierailija kirjoitti:
Sekakäyttäjä takia. Toistuvasti häiritsi naapureita, keksi mitä ihmeellisimpiä asioita ja meni lopulta siihen pisteeseen, että totesin että nyt riittää ja pistettiin uusi kämppä hakuun. Ei varmaan saisi sanoa näin, mutta ihan oikeesti naapurit oli häneen aika kyllästyneitä. . En tiedä mihin mahtoi monta kuukautta sitten hävitä, mutta onneksi muuttoon asti ollaan nyt saatu asuta täällä rauhassa. :D
Kaikkia naapureita on tullut vastaan, mutta ei oo sentään vielä ikinä tarvinnut pelätä ketään naapuria ja muiden naapureitten kanssa ei ole ollut mitään, paitsi tuon yhden kanssa. Kenenkään ei pitäisi joutua kenenkään hullun naapurin kynsiin. Se vie voimat.
Käsittämätöntä että tuollaiset nistikusipäät saavat terrorisoida heidän hikiset kelarottailutukensa rahoittavia ihmisiä (jos on tuilla esim. sairauden vuoksi niin näitä ihmisiä vastaan minulla ei ole mitään.) Mulla menis varmaan niin hermo että vaikka muuttaisinkin pois tekisin nistin elämästä kaikilla mahdollisilla tavoilla helvetin. Tietenkin niin ettei tietäisi kuka naapureista on ollut asialla. Onni on kyllä kunnolliset naapurit
Pieruni jyrähtää öisin kun tykinlaukaus, joten ei ole sinänsä ihme, että naapurit suuttuvat. Mutta piereskellä saa öisinkin, tiedän oikeutena, ts. naapureiden laitettava korvatulpat tai muutettava muualla. Minulla on suolistosairaus ja minulla on oikeus jyräyttää öisinkin juuri kuten haluan. Harmittaa vain, että koirat saattavat pelästyä. Mutta en voi asialle yhtään mitään.
Kyllä kiljuvia, huutavia lapsia pahempi on kiljuvat aikuiset. Kokemusta on. Lapset sentään nukkuu yöllä (enimmäkseen), aikuisilla se huuto tuppaa painottumaan yöaikaan...
Alakertaani muutti joku syrjäytynyt lössykkä joka poltti kaikki yöt pilveä. Löyhkä oli sanoinkuvaamaton. Halusin rauhallisemmalle alueellekin ja tuo pössypää oli se viimeinen tikki.
Yläkerran naapurissa opeteltiin soittamaan pianoa, ja aina se sama virhe. Seinänaapurissani oli haukkuvat ja ulisevat koirat, toinen seinänaapuri ryyppäsi ja alkoi kännissä hakata putkia, seinää, ovia ja milloin mitäkin. Alakerran naapuri luuli että minä aiheutan kaiken tuon mekkalan ja kävi aina soittamassa minun ovikelloa tai jättämässä heippa -lappuja. Parin vuoden asumisen jälkeen muutin pieneen omakotitaloon ja ei ole seinänaapureita. Mikä ihana rauha.
En ole ikinä joutunut muuttamaan kerrostalosta naapureiden takia, enimmäkseen ovat olleet hyvinkäyttäytyviä. Muutaman kerran on osunut joku ongelmatapaus naapuriin, mutta he ovat muuttaneet tai saaneet häädön ennen kuin minun kärsivällisyyteni on loppunut. Olen asunut kerrostaloissa 30 vuoden ajan.
Lapsuuteni sen sijaan asuin omakotitalossa. Sieltä muutin tosi mielelläni pois, koska meidän naapurin mies oli luvalla sanoen tosi omituinen. Kanniskeli (luvallista) asetta, harrasteli itsensäpaljastelua, sai äänekkäitä raivareita...
Vierailija kirjoitti:
Pieruni jyrähtää öisin kun tykinlaukaus, joten ei ole sinänsä ihme, että naapurit suuttuvat. Mutta piereskellä saa öisinkin, tiedän oikeutena, ts. naapureiden laitettava korvatulpat tai muutettava muualla. Minulla on suolistosairaus ja minulla on oikeus jyräyttää öisinkin juuri kuten haluan. Harmittaa vain, että koirat saattavat pelästyä. Mutta en voi asialle yhtään mitään.
Piereskele tossut jalassa
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä muuttanut naapureiden takia.
Enkä minä mutta niin vähän olen asunut kerrostaloissa ettei ole onneksi häiriköitä sattunut samaan taloon.
Sellaisen sekakäyttäjän takia. Terrorisoi koko taloa.