Miten toimitaan kun on vain suihku, jossa se suihkuosa kiinteästi kiinni seinässä?
Ei sitä alahanaa, ei letkua, ei pideesuihkua. Miten noissa maissa käydään suihkussa, ilman hiusten pesua tai pestään esim vain alapää seksin jälkeen?
Kommentit (34)
No ihan normaalisti käydään suihkussa?? Eikö sulla ole käsiä?
Hiusten suojaksi suihkumyssy. Vesi valuu kyllä sinne alapäähänkin vartaloa pitkin. Kai sitä haluaa hiet muualtakin pestä kuin alapäästä?
Siis voithan pitää hiukset nutturalla suihkun ajan ja ihan vana varoa kastelemasta hiuksia muun suihkun yhteydessä, käyttää vanhaa kunnon suihkumyssyä tms. Ja kyllä mä ainakin saan siitä kiinteästäkin suihkusta niin paljon vettä, että alapesu onnistuu ihan ongelmitta. Tottumiskysymys :)
Ilmoitus: sitä bideetä ei ole tarkoitus asettaa sisään alapesua tehtäessä
Menkkojen aikanakin aina koko suihku pari kolme kertaa päivässä, näinkö teette?
Kyllä tällaisia suihkuja ikävä kyllä on Suomessakin, uimahalleissakin jopa, ja hotelleissa.
Kyllä se suihku pitää saada osumaan sinne alas, varsinkin kun on vähän tuhdimpi henkilö kyseessä, ei mitenkään saa kunnolla pestyä niin että se vesi nyt vaan liruu sitä vartaloa pitkin.
Monissa paikoissa missä on tuollainen suihku niin wcssä on erikseen alapesuallas alapesuja varten
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikoissa missä on tuollainen suihku niin wcssä on erikseen alapesuallas alapesuja varten
Niissä hotelleissa missä olen ollut, niin ei ole mitään erillistä alapesuallasta
Käyn kyllä menkkojen aikaankin vain kerran päivässä suihkussa, se riittää.
Olin opiskelijavaihdossa (Guildford) ja siellä monet neuvoivat, että kastella pikkupyyhe aika märäksi ja pesivät alapäänsä sillä. Samoin kainalot, kasvot. Joka paikassa oli näitä pyyhkeitä, jostain syystä homehtuivatkin. Toiset käyttivä vauvapyyhkeitä, nythän on myös alapäälle tarkoitettuja kertakäyttöisiä kosteuspyyhkeitä, märkää vessapaperia yms.
Opiskelijavaihdossa oli hauskaa, että kaikki tiesivät jo, että suomalaiset kysyy käsisuihkua. Olin myös mielenkiintoista seurata muitten tapoja. Australiasta tullut kävi suihkussa aamulla, tuntien jälkeen, ja vielä illalla. Kaksi tsekkiä oli, jotka ei tuntunet käyvän suihkussa ikinä, käyttivät kuivashampoota (vuonna 2011 jolloin sitä pidettiin vielä aika ällönä ja ihmeteltiin miksei voi pestä hiuksia).
Siihen (kiinteään suihkuun) tottui, mutta itse pesen esim. varpaan välit niin, että suihku on kädessä ja toisella kädellä hieron varvasvälit, niin kyllä nautin siitä ettäsaa peseytyä omalla tavalla. Asuin opiskelujen jälkeen tuolla vielä hetken, asunnossa jossa oli vain kiinteä suihku, mutta siihen sai asennettua sen käteen otettavan suihkun.
Kuuppa. Loiski sillä vettä haluamiisi paikkoihin.
Kuinka moni on tämän johdosta kuollut?
Miesten keksintö. Meidän talon saunassa on vain juuri tuollainen. Ei sillä voi peseytyä kunnolla alapäästä, ei saa huuhdottua saippuaa pois.
Kyllä ihminen keinot keksii kun ei ole vaihtoehtoja.
Minä en ikinä ota sitä suihkupäätä telineestä irti vaikka se lähteekin.
Minä pesen hiuksetkin niin, että otan sen suihkun käteen ja pää alaspäin huuhdon hiukset :)
Muutettiin uuteen taloon, jossa oli vain kiinteä suihku, ei edes hanaa, siihen sai tosiaan hankittua hanan ja käsisuihkun. Tosi omituinen, kun kuitenkin oli sauna, niin kiva sieltä korkealta sadesuihkusta haalia löylyvettä.
Lohkaise seinästä irti koko suihkuhöskä, niin yletyt myös alapesulle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sekin on hankalaa, yrittää osua juuri oikeaan kohtaan, ja se pitää toistaa vähintään kymmenen kertaa, menkkojen aikaan kymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sekin on hankalaa, yrittää osua juuri oikeaan kohtaan, ja se pitää toistaa vähintään kymmenen kertaa, menkkojen aikaan kymmeniä.
Häh? Vesikauhalla et pysty valuttamaan vettä alapäähäsi? Mikä siinä voi olla niin vaikeaa?
Onko ap vammainen?