Aleksi, 71, on ollut pihi lapsesta saakka. Tässä hänen säästövinkkinsä ruokakauppaan.
https://www.iltalehti.fi/palat/17e30f85-c081-43dd-9446-d92b1aae6805
-pieni kestokassi
-kävellen kauppaan
-käynti kaupassa joka toinen päivä
-ostoksia vain sen verran kuin kassiin mahtuu
-isompi lohi tai kalakukko jaetaan sukulaisten kanssa
-kauppalaskun loppusumma yleensä 10-20€, joskus alle 10€.
-itse kasvatetut tomaatit
Mm...
Fiksu mies.
Kommentit (45)
On kyllä hyvän kuntoisen näköinen mies ikäisekseen, näkee kyllä että syö terveellisesti ja liikkuu paljon.
Hyvä arjen kuvio. Tulee kävelylenkki 3-4 kertaa viikossa, ruokakulut pysyy pienenä ja tulee pidettyä yhteyttä sukulaisiin.
Eikö nuo nyt ole ihan itsestäänselvyyksiä köyhälle.
Eipä tuollainen eläkeläinen varmaan paljoa syö, joten helppoa on ostaa vähän. Itse teen fyysistä työtä, lenkkeilen ja käyn salilla, joten tarviin ruokaakin paljon etten näänny. (Kauppa on työmatkan varrella, joten sinne en kävele vaan pysähdyn autolla)
Ei yksin asuessa ole tarvetta noinkaan usein kaupassa käydä. Sama kestokassi on ollut käytössä jo 10 vuotta ja lisäksi reppuun pakkaan ostoksia.
Olen itse tehnyt hiukan samalla tavalla myös pidemmän aikaa kaupassa en ota kärryä/ostoskoria vaan ostan sen verran mitä yhdenkäden varassa pystyn kantamaan
yksineläjä 52
Ei oikein toimi nuo vinkit perheessä, jossa on 3 nuorta miestä jotka syövät kuin hevoset :D
Saako se säästyneet rahat mukaan hautaan, vai mihin se säästää?
Aleksin viimeiset sanat: hitto, otan rahat mukaani, jospa helvetissä voin vähän jo nauttiakin.
Oliko sillä 3 arkkupakastintakin? Mitä yksi ihminen siellä säilöö?
Jos on pihi, niin miten voi käydä joka toinen päivä kaupassa? Eikö se pitäisi olla kerta viikossa? Ja miksi ottaa kassi mukaan? Eikö kirjekuori riitä? Ostaa senverran, kuin siihen sopii. Jos oikein iskee tuhlailu into, niin ottaa A4-kokoisen kuoren!
Siihen pitäisi meidän kaikkien pyrkiä, ettei hävikkiä synny. Oli hyvässä kunnossa tämä mies. Harmi, että oli leskeytynyt jo noinkin "nuorena".
Jo on äijällä paljon rahaa laittaa ruokaan ! Onneksi ittellä kauppaan n. 25 kilometriä. Ei tule usein käveltyä sitä reisua. Onneksi järvi ja metsä torpan vieressä. Pysyy jotenkin eväissä. Maitoa ja kahvia tekisi toisinaan mieli... mutta kesä tulee ! Pääsee liikkumaan oikein polkupyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on pihi, niin miten voi käydä joka toinen päivä kaupassa? Eikö se pitäisi olla kerta viikossa? Ja miksi ottaa kassi mukaan? Eikö kirjekuori riitä? Ostaa senverran, kuin siihen sopii. Jos oikein iskee tuhlailu into, niin ottaa A4-kokoisen kuoren!
Ihmettelin kanssa, että miten tuo kaupassa usein käynti auttaa säästämään rahaa. Itse olen ainakin huomannut, että mitä harvemmin käy kaupassa sitä vähemmän tulee heräteostoksia.
isompi lohi
Montako kiloa sitä isoa lohta saa nykyään kympillä parilla,ehkäpä kilon jos tuuri sattuu.
En muista nyt nimeä mutta suomalainen mies joka valittiin 50-luvulla maailman parhaaksi maratoonariksi (oli siis voittanut niin paljon yhteensä maraton kisoja). Tuon miehen äiti oli kuuluisa siitä että käveli aina kauppaostoksille 25km per suunta eli aina 50km yhteensä.
Vois olla että av mammatkin rupeais vähän hoikistumaan noilla elämäntavoilla.
Säästää rahaa mihin,omiin hautajaisiinsa?
Vierailija kirjoitti:
En muista nyt nimeä mutta suomalainen mies joka valittiin 50-luvulla maailman parhaaksi maratoonariksi (oli siis voittanut niin paljon yhteensä maraton kisoja). Tuon miehen äiti oli kuuluisa siitä että käveli aina kauppaostoksille 25km per suunta eli aina 50km yhteensä.
Veikko Karvonen oli tuo. Hänen äitinsä käveli säännöllisesti 50km kauppaostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Ai, sä saat sit maata sohvalla, syödä ja haista!
Koskee se suakin!
Sorry.
Siis 10 ja 15€ välillä ja särkikukko, ei kalakukko. Ap