Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?

Vierailija
20.03.2024 |

Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.

Kommentit (221)

Vierailija
81/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti kysyt? Olisiko syytä ottaa pää pensaikosta?

Leikkaukset koskevat kaikkia. Ja vaikka olen keskituloinen, niin suoraan sanottuna pidän leikkauksia ja veron alennuksia yli 14.000€/kk tulonsaajille  hömöläisten touhuna. 

Ja sitä perustellaan valtion velalla. Tai ainakin leikkauksia perustellaan sillä. 

Samaan aikaan kunnat ja kaupungit ovat yhä suuremmassa ahdikkossa ja joutuvat tekemään ennätysmäärä velkaa, joka tietenkin vaikuttaa kansalaisiin ja palveluita joudutaan karsimaan, eikä kunnat enää edes pysty tarjoamaan peruspalveluita.

Kunnat ja kaupungit ovat jo nyt velkakriisissä ja ongelmissa maksaa edes velkojen korkoja. 

Ja kun valtio leikkaa asumistukea, opintotukea, työttömuysturvaa jne. Joka on jo nyt Eu:n mukaan liian alhainen (Suomi saanut jo useamman huomautuksen Eu:lta)  niin  laki velvoittaa kuntia maksamaan kansalaiselle täydentävän  toimeentulotuen, jonka rahoitus on kokonaan kuntien vastuulla ja maksettavana eli veronmaksajat maksavat sen edelleen, mutta se maksetaan vain kunnallisverosta, eikä valtionverosta. 

Palkansaajan ja eläkeläisten verotus muodostuu kunta- ja valtionverotuksesta. 

Ja onko se jotenkin parempi yhteiskunnan kannalta, valtion olla vähemmän velkainen ja velkataakka siirtää kunnille ja kaupungeille?

Vierailija
82/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä käyvänä työmatkavähennys koskee pahiten = veronkorotusta. Muuten ei perheelle tule etuuksia, ei ole velkaa ja tullaan omillamme toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu, olen nykyään onnellisesti vakituisessa kokopäivätyössä. Toki päästäkseen näihin töihin on myös joutunut tekemään kaikenlaista kuten aloittamaan työnteon sijaisuuksista, kehittämään itseään ja hakemaan monesta paikasta joka kerta kun edellinen sijaisuus on lähestynyt loppuaan. Ei kukaan tule hakemaan töihin, eikä sukulaisilla ole yrityksiä joihin voisi vain mennä noin suurinpiirtein omalla ilmoituksella.

Vierailija
84/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisten leikkaus vaikuttaa. Työskentelen rakennusalalla, missä talvet ovat yleensä hiljaisia eikä töitä riitä kaikille, joten lomautuksia tulee. Olen tehnyt töitä samassa firmassa 15 vuotta, maksanut veroja ja kassaan ja nyt valtio meinaa rokottaa minua siitä, ettei talvisin ole aina töitä. Tekisin mielelläni töitä vuoden ympäri, jos se olisi mahdollista, mutta valitettavasti meillä on vuodenajat, jotka vaikuttavat työtilanteeseen. Lomautus on usein n.3kk, joten kahden kuukauden jälkeen taitaa ainoa keino tulla toimeen olla tehdä pimeitä töitä. Kiitos hallitus! 

Miksi et ole hakenut 15 vuoden aikana talviksi muita töitä?

Vaikka opettajaksi, heillä taas kesällä on vapaata, pätkätyöläiset työttömiä ja voisivat lähteä vaikka rakennustöihin.

Vierailija
85/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin asumistuesta tulee osumaa. En tiedä miten selviän siitä.

Vierailija
86/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakko kysyä minkä sortin hoivakodissa näin toimitaan? Lähinnä tota "ulosmitattu"-termiä mietin. "

Silloin, kun henkilöllä ei ole vakipaikkaa, vaan on esim. toipilas. 

Jos vanhus sattuu samaan vaikka vatsataudin ja joutuu sairaala tai vuodeosasto hoitoon. Jos poliklinikka maksu on esim. 60-90€/pv niin monella ei riitä edes kuukauden eläke sen maksamiseen ja lääkkeet päälle. 

Mummille kotihoito kävi silmäleikkauksen jälkeen laittamassa kotona silmätippoja parin viikon ajan eli 2x päivässä 40€=80€/pv ja  yht. 1140€ lasku. 

Ja kaikki toimenpiteen eivät kartuta hoito- tai lääkekattoa. 

Ja laskut ovat ulosottokelpoisia. 

Vierailija
87/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellisen laman aikaan kasvoi pankki r yöstöt, nyt niitä ei enää ole.

Jotainhan epätoivoiset ihmiset keksivät, on naiivia kuvitella, että ihmiset eivät pystyisi hädässä tekoihin, joita ei normaalitilanteessa koskaan uskoisi tekevän. 

Mutta eihän tuokaan lopulta vaikuta kuin siihen onnettomaan ryöstäjään/varkaaseen, ei ole ammattirikollinen, ja jää kiinni oletettavasti jo rysän päältä. Hänelle seurauksia, muu maailma jatkaa kulkuaan. 

Vierailija
88/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osuu.  Tuttujen, ystävien ja sukulaisieni kautta. Tunnen suurta solidaarisuutta ja olen valmis jatkamaan lakkoa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka hallitus ajaisi uudistukset läpi niin toimia ei lopeteta vaan etsitään "kiertoteitä". Aina on mahdollisuuksia ja löytyy porsaanreikiä osoittaa mieltä.

Paljonko sinun tulot on kuukaudessa? Paljonko maksat asumisesta ja autoilusta kuukaudessa?

Itselleni on jäännyt sellainen mielikuva että hallituksen toimia työväestöstä kannattaa ne joiden palkka ei ole kovin hyvä ja heille jää asumis sekä autoilun jälkeen liian vähän rahaa käyttöön.

Sinun mielikuvasi on mitä on, mutta mietipä miksi Akava ei osallistu lakkoiluihin. Siksi, koska sen jäsenet eivät halua lakkoilla hallitusta ja hallituksen tekemisiä vastaan.

En tietenkään suurinta osaa akavalaisista tunne, mutta omassa tuttavapiirissäni puhutaan ihmisistä joiden bruttopalkkahaalari on 4500 euroa ylöspäin, joten eivät ole niitä joiden palkka ei ole kovin hyvä (kun vertailumaana pidetään Suomi).

Vierailija
89/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ei saada mitään tukia, mutta kiinteistövero nousi aika roimasti.

Jep, pelottaa oikein avata kiinteistöveropäätös... 

Vierailija
90/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan pelkkää työmarkkinatukea ja olen saanut asumistukea ...TT tukea en saa enkä hae...

Minun kohdalla lähtee asumistuki kokonaan. Pois ja työnarkkinatuesta lähtee ehkä 150 euroa kk. Kun suojaosa poistuu .

Minulla on kelan silmissä laskennallista varallisuutta joka vie minut kokonaan ssumistuet pois ja jonkin verran pääomatuloja  joka on mahdollistanut sen että en ole tarvinnut TT tukea. Kuukausittain tingitty menot on olleet 1500 euroa kk vuokran kanssa josta olen saanut työmarkkinatukea ja asumistukea n. 1200 euroa ja 300 euroa olen maksanut omista puskureista.

Leikkaukset vie minulta nyt ainakin 500 euroa kk.

Mitä se laskennallinen omaisuus sitten on, jos ei omaisuutta?

Ymmärrän kyllä että ei huvita myydä omistuksiaan, en minäkään haluaisi, mutta on väärin olettaa yhteiskunnan maksavan elatuksesi jos pystyt myymään jotakin - olkoon sitten osakkeita, auto tai asunto.

Vierailija
91/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osuu.  Tuttujen, ystävien ja sukulaisieni kautta. Tunnen suurta solidaarisuutta ja olen valmis jatkamaan lakkoa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka hallitus ajaisi uudistukset läpi niin toimia ei lopeteta vaan etsitään "kiertoteitä". Aina on mahdollisuuksia ja löytyy porsaanreikiä osoittaa mieltä.

Paljonko sinun tulot on kuukaudessa? Paljonko maksat asumisesta ja autoilusta kuukaudessa?

Itselleni on jäännyt sellainen mielikuva että hallituksen toimia työväestöstä kannattaa ne joiden palkka ei ole kovin hyvä ja heille jää asumis sekä autoilun jälkeen liian vähän rahaa käyttöön.

Sinun mielikuvasi on mitä on, mutta mietipä miksi Akava ei osallistu lakkoiluihin. Siksi, koska sen jäsenet eivät halua lakkoilla hallitusta ja hallituksen tekemisiä vastaan.

<

Olet väärässä. Akavahan on jo osallistunut ja vastustaa voimakkaasti hallituksen toimia. Akavalaiset liitot on järjestäneet mm. ulosmarsseja ja OAJ osallistu varhaiskasvatuksessa poliittiseen lakkoon. 

Miten jengi täällä on näin pihalla? Ihan samalma tavalla heikennykset koskevat akavalaisia palkansaajia.

Vierailija
92/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saannut ikinä euroakaan rahaa tililleni yhteiskunnalta. Käyn töissä duunarihommissa josta saan 3200-3500 euroa palkkaa,maksan asuntolainaa,olen lapseton ja ikisinkku.

Minuun hallituksen leikkaukset ei kosketa ja työpaikallani ei ay liitto vaikuta. Kuulun ytk.

Käsittääkseni ansiotuloverotukseni kevenee ja polttoaineen verotus keveni. 

M33

Oho! Totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempi. 

Juuri sinun palkkaluokkaan eli keskituloisiin leikkaukset osuvat kipeimmin ja rahaa jää yhä vähemmän käyttöön, kun kaupungien ja kuntien valtion avustuksia on leikattu ronskilla kädellä. 

Köyhiltä ja pienituloisilta ei voi edes ottaa ja summat ovat pieniä ja suurimmat maksajat ovat juuri keskituloiset. 

Palkansaajien ja eläkeläisten verotus muodostuu valtion ja kunnallisverosta ja kun kuntien avus

Jos leikkaukset osuu pahiten juuri keskiluokkaan niin sitten voidaan varmaan lopettaa hokemasta 'kaikkien osallistumisesta'. Keskiluokka on se joka tämän ilon maksaa. Suomessa on edelleen rikkaita niin vähän että vaikka heidän veronsa olisi 100 % sillä ei ole merkitystä yhteiskunnan kulujen kannalta.

Vierailija
93/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Akava järjesti 6.2. ulosmarssin hallituksen toimia vastaan. Lukuisat akavalaiset liitot oli mukana.

https://www.akavanerityisalat.fi/nain_vaikutamme/yhteiskunnallinen_vaik…

Vierailija
94/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut työttömänä myymään puolivelkaisen talon ja rahaa nyt toki jäi velan jälkeen myös tilille  ja nyt sitten kun on tilillä rahaa niin ei saa asumistukea kun työttömänä asuu vuokralla..

Nyt kun saan vain työmarkkinatukea on minulla persnettoa ainakin 1500 euroa kuukaudessa kun tuet leikataan ja asumistuki otetaan pois.

Laskin että reilu pari vuotta tällä tavalla niin koko elämäni aikainen kerätty varallisuus on sitten mennyt ...laskin että menetän tukimenetyksinä n. 7000 euroa vuodessa  kun nykyisin saan. Asumistukea ja työmarkkinatukea yhteensä n. 13 000 euroa vuodessa.

Uudelleen. Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa sinun omaisuutesi säilymisestä? Sinulla on varallisuutta kustantaa oma elämäsi, joten miksi kaikkien muiden suomalaisten pitäisi tehdä se puolestasi?

Vierailija
95/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske millään lailla. Olen vakituisessa virassa ja työt eivät ole alallani suinkaan vähenemässä. En saa tukia, lapsi saa lapsilisän, muuta ei tipu. Palkankorotukset ovat tulleet sitouttamisen näkökannalta yksipuolisesti hyvinvointialueelta. Viidessä vuodessa palkka noussut n. 1600/kk. 

Vierailija
96/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu, joten senkus leikkaavat vaan. Jos tulee veroale, niin siitä hyödyn.

Vierailija
97/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisten leikkaus vaikuttaa. Työskentelen rakennusalalla, missä talvet ovat yleensä hiljaisia eikä töitä riitä kaikille, joten lomautuksia tulee. Olen tehnyt töitä samassa firmassa 15 vuotta, maksanut veroja ja kassaan ja nyt valtio meinaa rokottaa minua siitä, ettei talvisin ole aina töitä. Tekisin mielelläni töitä vuoden ympäri, jos se olisi mahdollista, mutta valitettavasti meillä on vuodenajat, jotka vaikuttavat työtilanteeseen. Lomautus on usein n.3kk, joten kahden kuukauden jälkeen taitaa ainoa keino tulla toimeen olla tehdä pimeitä töitä. Kiitos hallitus! 

Miksi et ole hakenut 15 vuoden aikana talviksi muita töitä?

Kivempi lentää talveksi Thaikkuihin veronmaksajien tukemana.

Vierailija
98/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pakko kysyä minkä sortin hoivakodissa näin toimitaan? Lähinnä tota "ulosmitattu"-termiä mietin. "

Silloin, kun henkilöllä ei ole vakipaikkaa, vaan on esim. toipilas. 

Jos vanhus sattuu samaan vaikka vatsataudin ja joutuu sairaala tai vuodeosasto hoitoon. Jos poliklinikka maksu on esim. 60-90€/pv niin monella ei riitä edes kuukauden eläke sen maksamiseen ja lääkkeet päälle. 

Mummille kotihoito kävi silmäleikkauksen jälkeen laittamassa kotona silmätippoja parin viikon ajan eli 2x päivässä 40€=80€/pv ja  yht. 1140€ lasku. 

Ja kaikki toimenpiteen eivät kartuta hoito- tai lääkekattoa. 

Ja laskut ovat ulosottokelpoisia. 

Okei, vaikea arvata kun kirjoitit "hoitokodissa". 

Vierailija
99/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Akava osallistuu kyllä vastatoimiin.

Vierailija
100/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Hallitukseen pääsee valehtelemalla, niin kyse on kusetuksesta.

Kansan tukea leikkauksille ei ole.

Tämän katastrofi hallituksen tulevaa satoa:

https://www.lansivayla.fi/paikalliset/6418385

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi