Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?

Vierailija
20.03.2024 |

Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillaan toimeentulevaan eläkeläiseen eivät osu.

Vierailija
42/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei osu millään tavalla, en ole koskaan saanut mitään tukia. Lapsilisä aikanaan ja nyt ansaittu eläke. Ei mikään huippueläke, tämä riittää.

Sama täällä. Ei vaikuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin osuu.  Tuttujen, ystävien ja sukulaisieni kautta. Tunnen suurta solidaarisuutta ja olen valmis jatkamaan lakkoa. Olen myös sitä mieltä, että vaikka hallitus ajaisi uudistukset läpi niin toimia ei lopeteta vaan etsitään "kiertoteitä". Aina on mahdollisuuksia ja löytyy porsaanreikiä osoittaa mieltä.

Paljonko sinun tulot on kuukaudessa? Paljonko maksat asumisesta ja autoilusta kuukaudessa?

Itselleni on jäännyt sellainen mielikuva että hallituksen toimia työväestöstä kannattaa ne joiden palkka ei ole kovin hyvä ja heille jää asumis sekä autoilun jälkeen liian vähän rahaa käyttöön.

Olen melko varakas ja tulen toimeen. Enkä kannata EK:n, hallituksen ja työnantajien ideologista kyykytyspolitiikkaa.

Meillä toistaiseksi onnekkailla on velvollisuus auttaa heikompiosaisia eikä syyllistää, kyykyttää. Kuvottavaa touhua.

Vierailija
44/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pelkkää työmarkkinatukea ja olen saanut asumistukea ...TT tukea en saa enkä hae...

Minun kohdalla lähtee asumistuki kokonaan. Pois ja työnarkkinatuesta lähtee ehkä 150 euroa kk. Kun suojaosa poistuu .

Minulla on kelan silmissä laskennallista varallisuutta joka vie minut kokonaan ssumistuet pois ja jonkin verran pääomatuloja  joka on mahdollistanut sen että en ole tarvinnut TT tukea. Kuukausittain tingitty menot on olleet 1500 euroa kk vuokran kanssa josta olen saanut työmarkkinatukea ja asumistukea n. 1200 euroa ja 300 euroa olen maksanut omista puskureista.

Leikkaukset vie minulta nyt ainakin 500 euroa kk.

Vierailija
45/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näpistykset, varkaudet, kellarimurrot, puhelinten viemiset kädestä...Nämä yleistyvät ihan pian.

Ei tule mieleen sopeuttaa kulutusta tai sitten kokeilla hakea töitä?Tai pyytää ruoka-apua esim vanhemmiltaan, jos ei ruokajakelut tms. ole lähellä. Jos siis oikeasti kenenkään tarvitsee nälkäänsä varastaa...

Vierailija
46/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä osumaa tulee.

Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä enkä pysty tekemään kuin osa-aikatyötä pätkittäin.

Työssäoloehdon saavuttaminen tulee olemaan nykyistä vaikeampaa, etenkin nyt kun työt vähenevät. Työskentelen keskisuuressa vientiteollisuuden yrityksessä. Tai en juuri nyt työskentele. Viimeisin työpätkä päättyi joulukuussa, eikä jatkosta ole tietoa. Viime vuonna oli niin paljon irtisanomisia, että en usko että työt jatkuvat ihan heti. Muualle työllistyminen on erittäin vaikeaa terveysongelmien takia. 

Jos menetän oikeuden ansiosidonnaiseen, niin sitten joudun pärjäämään pelkällä puolikkaalla eläkkeellä. Työmarkkinatukea en voi saada.

Kyllähän tämä stressiä lisää. Stressi puolestaan pahentaa sairauden oireita,  joista pahimmillaan voi päätyä useaksi viikoksi sairaalahoitoon. 

Minun kohdallani halituksen toimet eivät tuo suuria säästöjä. Pikemminkin päinvastoin. Mutta varmaan Riikalla on kivaa kun pääsee kyykyttämään heikossa asemassa olevaa.

Vierailija
47/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistövero nousi aika suolaisesti.

Vierailija
48/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Riikka

Näytä sakset

Onko huomenna pouta?

Vierailija
49/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näpistykset, varkaudet, kellarimurrot, puhelinten viemiset kädestä...Nämä yleistyvät ihan pian.

Ei tule mieleen sopeuttaa kulutusta tai sitten kokeilla hakea töitä?Tai pyytää ruoka-apua esim vanhemmiltaan, jos ei ruokajakelut tms. ole lähellä. Jos siis oikeasti kenenkään tarvitsee nälkäänsä varastaa...

Kun ollaan kelan päivärahoilla ja asumistuella niin ei silloin enää paljoa pysty sopeuttamaan kulutusta kun se on jo nälkärajoille viety näillä  tukitasolla..

Siis oikeasti ..suomen kustannustasoon nämä nykyiset kun tuet on todella pienet.

Vierailija
50/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sulla tullut mieleen, että nämä on jo sopeuttaneet kulutusta, hakeneet töitä, pyytäneet apua...

Eilenkin viimeksi oli uutinen siitä miehestä, joka oli hakenut yli 300 paikkaa, onneks oli sitten saanut jotain työtä. Ainoa "vika" oli ikä. Työvoimapula ei oo totta niin kauan kun kunnollinen ihminen ei saa töitä vaan koska on ehkä työnantajaa vanhempi.

Vierailija
51/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tukien poisto ei vaikuta

mutta

työssäkäyvänä talouteeni vaikutti suoraan Marin ex viisikko hallinnon 2020-2023 aikaansaama suomalaisten talouden ja ostovoiman tuhoaminen, 

EU miljardöörit ja lääketehtaat / suuryritykset / keskusliikkeet / sähköyhtiöt yms. rikastuivat suomalaisten rahoilla...

ja oli helpo nähdä miten palkka ei riittänyt enää mihinkään...

Vierailija
52/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Riikka

Näytä sakset

Onko huomenna pouta?

Leikkaisi vaan ranteensa niillä saksilla

Vierailija
53/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukemme lakkautetaan, mutta ei se mitään. Lapset lähtevät omilleen, jolloin saavat taas asumistukea, minä saan sitten eläkkeensaajan asumistukea myös. Näin ollen mitään säästäjä ei yhteiskunnalle tule, laskin että tämä uusi järjestelymme maksaa yhteiskunnalle itse asiassa kuusisataa enemmän/kk.

Vierailija
54/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole saannut ikinä euroakaan rahaa tililleni yhteiskunnalta. Käyn töissä duunarihommissa josta saan 3200-3500 euroa palkkaa,maksan asuntolainaa,olen lapseton ja ikisinkku.

Minuun hallituksen leikkaukset ei kosketa ja työpaikallani ei ay liitto vaikuta. Kuulun ytk.

Käsittääkseni ansiotuloverotukseni kevenee ja polttoaineen verotus keveni. 

M33

Oho! Totuus on kuitenkin tarua ihmeellisempi. 

Juuri sinun palkkaluokkaan eli keskituloisiin leikkaukset osuvat kipeimmin ja rahaa jää yhä vähemmän käyttöön, kun kaupungien ja kuntien valtion avustuksia on leikattu ronskilla kädellä. 

Köyhiltä ja pienituloisilta ei voi edes ottaa ja summat ovat pieniä ja suurimmat maksajat ovat juuri keskituloiset. 

Palkansaajien ja eläkeläisten verotus muodostuu valtion ja kunnallisverosta ja kun kuntien avustuksia leikataan, kunnallisveroa on nostettava. 

Esim. Joensuun pienen  kaupunkin on korotettava kunnallisveroa ja leikattava palveluista ensi vuonna lähes 20 milj. euroa ja lisäksi  hyvinvointialue kymmeniä miljoonia on alijäämäinen ja jostakin ne rahat on otettava, jotta pystytään järjestämään palvelut, kuten terveyspalvelut,  lapsille koulut ja päiväkodit jne. Ja ne ovat työssäkäyvät ja eläkeläiset jotka maksavat. 

Vierailija
55/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ollaan kelan päivärahoilla ja asumistuella niin ei silloin enää paljoa pysty sopeuttamaan kulutusta kun se on jo nälkärajoille viety näillä  tukitasolla..

Siis oikeasti ..suomen kustannustasoon nämä nykyiset kun tuet on todella pienet.

Nyt on hyvä aika kiristää vyötä ja tehdä ruokaremontti. Käsitys on että palstailijoista suurella osalla on ylipainoa ja paljonkin osalla. Ruokakuluissa voi säästää paljon ja samalla pudottaa painoa. Itse olen jo aloittanut. Kesäkuun loppuun mennessä tarkoitus pudottaa painoa vähintään 8 kg.

Vierailija
56/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin juuri pari kk sitten työttömäksi ja ilmeisimmät suoraan itseeni osuvat leikkaukset on että jos on mitään säästöjä tai omistusasunto niin asumistukea ei enää tipu ja se että suojaosan poiston jälkeen ei kannata ottaa vastaan osa-aikaista tai keikkaa. Just oli tuossa lähimarketin myyjäksi rekryilmoitus, mutta kun tunteja oli tarjolla 10 viikossa niin jätin hakematta. Että aika pienellä budjetilla tässä taiteillaan.

Vierailija
57/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei saada mitään tukia, mutta kiinteistövero nousi aika roimasti.

Vierailija
58/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhtään mikä on muuttumassa, mutta olen 99 % varma ettei osu tai vaikuta elämääni millään tavalla.

Vierailija
59/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää voi rahoittaa opintoja osittain tulevan alan osa-aikatyötuloilla, olen perheellinen, joten lopetan työn ja haen toimeentulotukea tai lopetan opinnot ja haen työttömyyskorvausta sekä toimeentulotukea kunnes, ilman koulutusta, työllistyn kokoaikaisesti. Enkä toimisi näin ellei yksinkertaisesti olisi mahdotonta maksaa kohtuulliset asumiskulut ja ruoka työtä tehden opintojen ohessa. Opiskelen tai opiskelin hoiva-alaa, joten töitä olisi kyllä ollut, mutta ilmeisesti mun työpanostani ei sitten kaivata? 

Vierailija
60/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omillaan toimeentulevaan eläkeläiseen eivät osu.

Unohdit kuitenkin, eläkkeestä maksetaan kunnallisveroa (hallitukset kunta-avustuksia leikataan) samoin leikataan terveyspalveluista, kiinteistövero tuplaantuu, lääkkeet maksaa yhä enemmän, samoin terv.kesk.maksut jne. Joku poliklinikkamaksu voi olla 60-80€/kerta. Eli kyllä se tuntuu myös eläkeläisen elämässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän