Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osuvatko hallituksen leikkaukset sinuun ja jos osuvat niin millä tavoilla?

Vierailija
20.03.2024 |

Mikä estää Peraa ryhtymästä näpistelijäksi, kun pian ei ole varaa syödä? Jos on toimeentulotuella ja luottotiedoton, niin samahan se vaikka jäisi kiinni ja saisi sakkoa. Sitä kun ei eniveis makseta.

Kommentit (221)

Vierailija
61/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut työttömänä myymään puolivelkaisen talon ja rahaa nyt toki jäi velan jälkeen myös tilille  ja nyt sitten kun on tilillä rahaa niin ei saa asumistukea kun työttömänä asuu vuokralla..

Nyt kun saan vain työmarkkinatukea on minulla persnettoa ainakin 1500 euroa kuukaudessa kun tuet leikataan ja asumistuki otetaan pois.

Laskin että reilu pari vuotta tällä tavalla niin koko elämäni aikainen kerätty varallisuus on sitten mennyt ...laskin että menetän tukimenetyksinä n. 7000 euroa vuodessa  kun nykyisin saan. Asumistukea ja työmarkkinatukea yhteensä n. 13 000 euroa vuodessa.

Vierailija
62/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, vuoden vaihteessa loppuu asumistuki kokonaan. Käteen jää työmarkkinatuesta asumiskulujen jälkeen 300€. Siitä sitten yksin makselen ruoat, lääkkeet, vaatteet, vakuutukset, lääkärikäynnit (tälle vuodelle jo neljä kun on monta kroonista sairautta, kiitos perintötekijöiden) ym. Sairauslomaa sain vuosien kitumisen jälkeen, kokonaisen kuukauden. Työhön en kykene, en edes kotitöihin joka päivä, kipujen vuoksi. Eläkkeelle sitten ehkä pääsee kun ensin on 10-15 vuotta työmarkkinatuella työkyvyttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näpistykset, varkaudet, kellarimurrot, puhelinten viemiset kädestä...Nämä yleistyvät ihan pian.

Ei tule mieleen sopeuttaa kulutusta tai sitten kokeilla hakea töitä?Tai pyytää ruoka-apua esim vanhemmiltaan, jos ei ruokajakelut tms. ole lähellä. Jos siis oikeasti kenenkään tarvitsee nälkäänsä varastaa...

Nyt on pakko sanoa että onpa ihan helvetin tyhmä kommentti. Ei sulle tule mieleen että jos on jo sopeutettu eikä mistään voi enää tinkiä, töitä on haettu ja vanhemmatkin on tiukoilla? 

Vierailija
64/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osu, olen työssäkäyvä keskituloinen, enkä ole koskaan saanut mitään tukia.

Et ole ainoa. Moni väittää samaa.

Eivät ilmeisesti ole käyneet koulua, eivät opiskelleet, eivät käyneet neuvolassa eivätkä lääkärissä lääkärissä. Suoraan kohdusta ovat hypänneet pörssiyrityksen johtoon ja käyttäneet vain yksityisiä lääkäri palveluita, ilman kelakorvausta. Lääkkeisiinkään eivät ole suostuneet ottamaan kelakorvauksia.

Monet yhteiskunnan tuet on helppo ottaa itsestäänselvyytenä. Moottoritielläkin on kiva ajella menemään kun ei tarvitse maksaa tietulleja. Yhteiskunta maksaa ne puolestasi.

Vierailija
65/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti osuisivat. Esim. Ei ole ihmisoikeus asua Helsingin keskustassa muiden maksamilla verorahoilla.

hki keskuta asunto 48m2 vuokra 495, tukea kaverlle siihen alle 300, eli jossain mualla jopa tukea enemmän, vantaa espoo jne,, eli ei se  hki aina tarkoita kaliita vuokria. uokrataso on vaan korkea missä vain. jkl on kovat vuokrat mm. olen harvoin kuullut että koko vuokraa maksetaan kelata,miksi maksettaisiin. on taulukko, mihin rhaan tuki nousee, erotus loput maksat itse aina, vaikka t-t tuesta, työssäkäyvät pienituloisetkin saa as tukea jne. itse priorisoit  miten plajon olet maksamaan erotuksesta,yleensä keskiarvo 150 e omistaan perustulosta esim. joku ei yhtään halua laittaa,kun muut intresit tärkeämpää,eli etsii super halvan kodin.

Vierailija
66/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisten leikkaus vaikuttaa. Työskentelen rakennusalalla, missä talvet ovat yleensä hiljaisia eikä töitä riitä kaikille, joten lomautuksia tulee. Olen tehnyt töitä samassa firmassa 15 vuotta, maksanut veroja ja kassaan ja nyt valtio meinaa rokottaa minua siitä, ettei talvisin ole aina töitä. Tekisin mielelläni töitä vuoden ympäri, jos se olisi mahdollista, mutta valitettavasti meillä on vuodenajat, jotka vaikuttavat työtilanteeseen. Lomautus on usein n.3kk, joten kahden kuukauden jälkeen taitaa ainoa keino tulla toimeen olla tehdä pimeitä töitä. Kiitos hallitus! 

Vierailija
67/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näpistykset, varkaudet, kellarimurrot, puhelinten viemiset kädestä...Nämä yleistyvät ihan pian.

Ei tule mieleen sopeuttaa kulutusta tai sitten kokeilla hakea töitä?Tai pyytää ruoka-apua esim vanhemmiltaan, jos ei ruokajakelut tms. ole lähellä. Jos siis oikeasti kenenkään tarvitsee nälkäänsä varastaa...

Nyt on pakko sanoa että onpa ihan helvetin tyhmä kommentti. Ei sulle tule mieleen että jos on jo sopeutettu eikä mistään voi enää tinkiä, töitä on haettu ja vanhemmatkin on tiukoilla? 

Niinkin saattaa olla että vanhempia ei enää edes ole.

Vierailija
68/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ilmeisesti ole käyneet koulua, eivät opiskelleet, eivät käyneet neuvolassa eivätkä lääkärissä lääkärissä. Suoraan kohdusta ovat hypänneet pörssiyrityksen johtoon ja käyttäneet vain yksityisiä lääkäri palveluita, ilman kelakorvausta. Lääkkeisiinkään eivät ole suostuneet ottamaan kelakorvauksia.

Monet yhteiskunnan tuet on helppo ottaa itsestäänselvyytenä. Moottoritielläkin on kiva ajella menemään kun ei tarvitse maksaa tietulleja. Yhteiskunta maksaa ne puolestasi.

Suomessa yhteiskunta ei maksa tietulleja koska suomessa ei edes ole tietulleja

Vierailija
69/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka suunnasta. Asumistuki, soviteltu työttömyysraha, sitten tietysti kaikki työelämän heikennykset koskevat jokaista työssäkäyvää, samoin yhteiskunnan tukiverkkojen pilaaminen ja terveydenhuollon vaikeudet. Verokertymän leikkaaminen vaikeuttaa myös aivan jokaisen elämää pitkällä ja lyhyellä tähtäimellä, kun Suomi valtiona köyhtyy ja kaikki hiljalleen rapistuu. Nämä leikkaukset koskevat myös työnantajia joko suorien valtionosuusten leikkausten myötä ja/tai alvn noston myötä ja/tai ihmisten ostovoiman hiipumisen myötä. Joka aiheuttaa tietysti henkilökohtaiseen talouteen lisää kireyttä, kun työt vähenee. Opiskelumahdollisuudet on leikattu pois, vuorotteluvapaa on leikattu pois ja se vaikuttaa kahdesta suunnasta: ei voi jäädä vapaalle eikä toisaalta voi tulevaisuudessa päästä töihin sen kautta. Asuntolaina on varmaan loppuiäksi suljettu vaihtoehto, kun määräaikaisuutta lisätään ja epävakaus kotitalouksien rahatilanteessa lisääntyy.

Vierailija
70/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku ero kuitenkin maksetaanko tilille rahaa vai käveleekö päällystetyllä tiellä? 

Vierailija
71/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin .tai vanhemmat on hoitokodissa jossa heidän varallisuus on ulosmitattu hoitomaksuihin

Vierailija
72/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vimme vuositarkistuksessa nostettiin mun asumistukea 50 eurolla koska maksettiin ilmeisesti liian vähän. Nyt sitten lasketaan taas 50 eurolla laskurin mukaan. Että sellaiset leikkaukset.

Vierailija
73/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin .tai vanhemmat on hoitokodissa jossa heidän varallisuus on ulosmitattu hoitomaksuihin

Pakko kysyä minkä sortin hoivakodissa näin toimitaan? Lähinnä tota "ulosmitattu"-termiä mietin. 

Vierailija
74/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka Riikka

Näytä sakset

Onko huomenna pouta?

onko huomenna itsari ja nälkä

Vierailija
75/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu mikään. Edellinen hallitus sen sijaan mätki kuin vierasta sikaa kaikenlaisilla haitoilla työssäkäyvää veronmaksajaa.

Vierailija
76/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi lopettaa nauramista näihin, että "ei vaikuta minuun, työpaikalla ei ole liittoa". Työehtosopimuksen yleissitovuus koskee alan kaikkia työpaikkoja ja kaikkia työntekijöitä.

Lähes 90 prosenttia palkansaajista on jonkun työehtosopimuksen piirissä. Kyllä ne työehtosopimuksen mukaiset yleiskorotukset ja kaikki tylehtosopimuksen ehdot pätevät silloin, vaikka ei itse sitä tajua. Tätä hallitus nyt työelämäheikennyksillä lähtee horjuttamaan.

Vierailija
77/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisten leikkaus vaikuttaa. Työskentelen rakennusalalla, missä talvet ovat yleensä hiljaisia eikä töitä riitä kaikille, joten lomautuksia tulee. Olen tehnyt töitä samassa firmassa 15 vuotta, maksanut veroja ja kassaan ja nyt valtio meinaa rokottaa minua siitä, ettei talvisin ole aina töitä. Tekisin mielelläni töitä vuoden ympäri, jos se olisi mahdollista, mutta valitettavasti meillä on vuodenajat, jotka vaikuttavat työtilanteeseen. Lomautus on usein n.3kk, joten kahden kuukauden jälkeen taitaa ainoa keino tulla toimeen olla tehdä pimeitä töitä. Kiitos hallitus! 

Miksi et ole hakenut 15 vuoden aikana talviksi muita töitä?

Vierailija
78/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osu. Työpaikallani ei sovelleta mitään, yleissitovaakaan työehtosopimusta. Sen sijaan meillä on aina ollut lain edellyttämää paremmat ehdot, ja monia työehtosopimuksiakin paremmat. Myös palkankorotukset ovat usein tes-korotuksia suurempia. En siis usko että näitä aletaan heikentämään. 

Jos jään työttömäksi, alkaakin sitten vaikutuksia olla..

Vierailija
79/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä yhtään mikä on muuttumassa, mutta olen 99 % varma ettei osu tai vaikuta elämääni millään tavalla.

Kiinteistöveron nousu vaikuttaa jokaiseen joka asuu talossa. Rivitalossa, kerrostalossa, paritalossa, ok-talossa, luhtitalossa, erillistalossa.. mitä kaikkia niitä nyt onkaan. Omassa tai vuokralla.

Vaikka ei maksaisi itse kiinteistöveroa, niin korotukselta ei voi välttyä. Se tulee näkymään yhtiövastikkeessa tai vuokrassa jos sitä ei itse suoraan maksa.

Vierailija
80/221 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estäisikö se, että varastaminen on rikollista? Ja kun varastaa vie joltain toiselta jolla saattaa yhtä lailla olla tarvetta rahalle. Ei ne kauppiaatkaan mitään miljonäärejä ole.

Huomaa kuinka hyvään suomalaiset ovat tottuneet. Itketään kun on vähän tiukempaa, vaikka todellisuudessa on katto pään päällä, vaatteet niskassa, ruokaa kaapissa ja kaikki aika hyvin jos vertaa moneen ihmiseen maailmalla. Näin yhdenkin tyypin kitisevän siitä, että nyt hänen ei kannata enää tehdä kakkostyötään kun menettää 200€ tukia jos tekee sitä. Eli ottaa mielummin 200€ tukina kuin työnä? MIKSI? Eikö ihmiset halua elättää itse itseään? Minusta jotenkin kummallista. 

S- ja K-mafia eivät ole miljonäärejä? Otappa pää pois p..sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän