Suomi on jälleen maailman onnellisin maa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ebf453-006e-4709-816b-79087fd072c5
Suomi on maailman onnellisin maa Seitsemäs vuosi peräkkäin
Miltä tuntuu asua maailman onnellisimmassa maassa ja oletko sinä onnellinen?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin viisitoista vuotta sitten 5 viikkoa eräässä varmaan listan toisessa päässä olevassa maassa. Kun niisti nenäänsä, paperissa oli mustaa. Kun käveli kaduilla päivän jalat olivat ihan likaiset, varmaan sitä itseään. Ihan hirvittävää köyhyyttä, kamalia ihmiskohtaloita. Näin monta kuollutta ihmistä, yksi kellui joessa, kaksi kadulle kuollutta. Ihmisiä nukkui liikenteenjakajissa yönsä. Olen nainen niin ihan suoraa käsiksikäyntiä ja haukkumista. Toki näin myös paljon iloisuutta, kauneutta, ystävällisyytyäkin.
Suosittelisin ihan jokaiselle pidempää oleskelua jossain vastaavassa paikassa. Oikeasti Suomi on mahtava paikka elää, olen oppinut arvostamaan enkä enää valita olettomista asioista.
Aivan! Saimme esim. valita itse presidenttimme, sitä ei valittu puolestamme kuten itänaapurissa.
Itseasiassa: Saimme valita tarjolla olleista ehdokkaista, kuten itänaapurissammekin.
Ilmeisesti gallupissa käytetään vanhoja tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Israel on maailman viidenneksi onnellisin maa. Viime aikoina onkin uutiset olleet täynnä onnellisuutta israelilaisittain.
Meinaat että tuo kyselydata on kerätty ihan viime viikkojen aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä. Viisikko Marinin johdolla pisti suomen sellaiseen velka helvettiin että sieltä ei ihan pienillä leikkauksilla noustakaan, ja miksi, että Sanna sai öyhöttää jakamassa velka rahat ulkomailla. Ei ole perus kansalaisella kovinkaan onnellista ja pahenee vaan kunnes leikkaukset tehoaa, jos tehoaa.
Klassinen juntti kommentti. Uutinen kuin uutinen, niin persu tulee ja tykittää MARINISTA jotain!!
Joo, mutta vassarit ovat mielisairaita. Tutkimuksissa on havaittu selkeä yhteys vasemmistoaatteen ja mielenvikaisuuden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä tutkimuksessa tarkastellaan toimii hyvin. Se ei toki kerro yksilöiden tunnetiloista paljoakaan. Usein kermaperseimmät ihmiset ovat kaikkeen tyytymättömimpiä.
Minä olen kultalusikka suussa syntynyt kermaperse ja olen onnellinen. Niin ovat kaikki samassa tilanteessa olevat kaverinikin. Eiköhän se ole tämän palstan wt-porukka mitkä purnaavat asioista tyytymättöminä.
Jaa, no minun kermapersenaapurini ainakin valittaa ihan kaikesta tässä maassa aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä. Viisikko Marinin johdolla pisti suomen sellaiseen velka helvettiin että sieltä ei ihan pienillä leikkauksilla noustakaan, ja miksi, että Sanna sai öyhöttää jakamassa velka rahat ulkomailla. Ei ole perus kansalaisella kovinkaan onnellista ja pahenee vaan kunnes leikkaukset tehoaa, jos tehoaa.
Klassinen juntti kommentti. Uutinen kuin uutinen, niin persu tulee ja tykittää MARINISTA jotain!!
Joo, mutta vassarit ovat mielisairaita. Tutkimuksissa on havaittu selkeä yhteys vasemmistoaatteen ja mielenvikaisuuden välillä.
Jos gallupit mitattaisiin sun mielipiteen ja pahan olon mukaan, me oltaisiin vikana tässä onnellisuus listalla! Onneksi ei kuitenkaan näin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä tulikin aimo annos tutkimusosaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ensin olisi hyvä tutkia millä perusteilla kyseinen titteli annetaan. Toisekseen paljonko Suomessa on vielä vanhaa luterilaista asennetta, että elämään kuuluu tietty määrä kurjuutta ja vaikeuksia. Voiko olla, että suomalainen on onnellinen kun asiat ei mene niin hyvin ja joutuu sinnittelemään.
Kriteerit löytyy varsin monesta paikkaa netistä, lue itse. Ei niitä kukaan ala sinulle tähän referoimaan.
Vaikea uskoa uutista todeksi kun lukee erilaisia keskustelu- ja kommenttipalstoja tai sanomalehtien tekstaripalstoja. Yllättävän negatiivisia ihmisiä näkyy elävän ja asuvan hyvin toimivassa maassa.
Tuolta löytyy tarkempaa tietoa. Ikäryhmittäiset erot onnellisuudessa ovat isoja.
https://worldhappiness.report/news/world-happiness-report-2024-most-com…
Kun katsoo esim. aamuruuhkassa julkista liikennettä käyttävien iloisesti hymyileviä naamoja, ei voi olla muutakuin samaa mieltä tuon tittelin kanssa. Kyllä sieltä onnellisia ja optimisti vaan paistaa läpi
#1 NUMBER ONE YKKÖSIÄ
Odottakaas ensi vuoden onnellisuustilastoja! Voi tulla pisa-tulosten tapaan hämmästyttävä pudotus.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa uutista todeksi kun lukee erilaisia keskustelu- ja kommenttipalstoja tai sanomalehtien tekstaripalstoja. Yllättävän negatiivisia ihmisiä näkyy elävän ja asuvan hyvin toimivassa maassa.
Kun mikään ei riitä.
Tietysti. Ja Putin kansansa valitsema presidentti. Kaksi kiveenhakattua totuutta muuten niin epävakaassa maailmassa. Ai niin, ja Pohjois-Korea.
Olemme luoneet hyvät rakenteet ja siinä hötäkässä unohtaneet yhteisöllisyyden ja toisista välittämisen. Sääli.
Vierailija kirjoitti:
Olemme luoneet hyvät rakenteet ja siinä hötäkässä unohtaneet yhteisöllisyyden ja toisista välittämisen. Sääli.
Luomme turvaa mutta emme iloa ja hyvää oloa.
Minä olen erittäin onnellinen, mutta päinvastoin kuin moni täällä palstalla öyhöttävistä, minä olenkin aina kokenut olevani vastuussa omasta onnellisuudesta. Ei hallitus, Kela tai naapurin Seppo. Minä itse.
Olen kiitollinen siitä, että hyvinvointivaltio nimeltä Suomi on mahdollistanut minulle ilmaiset koulut ja tukenut elämistä ja asumista, vaikkakin aikoinaan niukkaa sellaista. Lähtökohtani oli tasan 0, kaksi invalidia mielenterveyspotilasta saivat lapsen ja kotoa sain lähtessäni vain etumatkaa. Mutta koska satuin syntymään Suomeen, nyt lähes 6000 € kuukausipalkalla maksan mielelläni veroja ja tätä velkaa takaisin. Omistan muutaman asunnon ja vuokraan niitä hieman markkinahintaa edullisemmin niitä tarvitseville kodiksi. Jos on saanut hyvää, on se syytä laittaa kiertämään sillä se kasvaa.
Ja onnellisuuteni ei edelleenkään perustu varallisuuteeni, vaan nautin elämän pienistä asioista, kuten laatuajasta perheeni kanssa, kissojeni leikittämisestä ja nyt kevään merkeistä ja ulkoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Ne on niitä suomalaisina esiintyviä iigoreita. Vihdoin myös tällä palstalla on herätty ja tästäkin ketjusta on hävinnyt suurin osa heisä suoltamastaan sonnasta. Mm. "Venäjälläkin on kaikki paremmin"
Onneksi ensi vuonna ei tarvitse enää olla onnellisuustilastojen ykkönen.
Ensin olisi hyvä tutkia millä perusteilla kyseinen titteli annetaan. Toisekseen paljonko Suomessa on vielä vanhaa luterilaista asennetta, että elämään kuuluu tietty määrä kurjuutta ja vaikeuksia. Voiko olla, että suomalainen on onnellinen kun asiat ei mene niin hyvin ja joutuu sinnittelemään.