Suomi on jälleen maailman onnellisin maa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b0ebf453-006e-4709-816b-79087fd072c5
Suomi on maailman onnellisin maa Seitsemäs vuosi peräkkäin
Miltä tuntuu asua maailman onnellisimmassa maassa ja oletko sinä onnellinen?
Kommentit (72)
Näillä palstoilla roikkuu yleensä se tyytymättämin osa.
Tällä agendalla suomalaiset pidetään nöyrinä ja hiljaisina.
Suomi on paras maa, kaunis luonto ja ihannat järvet ym. Suomalaiset taas ovat mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Taas täällä ihme kitinää. Eikö voisi olla vaikka iloinen tästä tittelistä? Eikä vaan synkistellä!
Laput pois silmiltä. Meillä on kaikkea mitä tarvitsemme. Olemme onnellisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Muita voittajia pystille tällä vuosituhannella on mm. Venezuela, tuo onnellisten paratiisi.
Minä vuonna Venezuela oli onnellisin maa? En löydä historiasta muita voittajia kuin Suomi, Norja ja Tanska.
Vierailija kirjoitti:
90% on onnellisia ja 10% teeskentelee, että he edustaa 100%.
Niin, se onkin vain pieni kitisevä vassariporukka jonka mielestä Suomi eii ole onnellisin maa.
Vähän ihmetyttää tuo tutkimus. Miten esimerkiksi Norja öljyrahoineen ja megalomaanisesti kauniimpine luontoineen ei ole meitä onnellisempi?
Vierailija kirjoitti:
Olin viisitoista vuotta sitten 5 viikkoa eräässä varmaan listan toisessa päässä olevassa maassa. Kun niisti nenäänsä, paperissa oli mustaa. Kun käveli kaduilla päivän jalat olivat ihan likaiset, varmaan sitä itseään. Ihan hirvittävää köyhyyttä, kamalia ihmiskohtaloita. Näin monta kuollutta ihmistä, yksi kellui joessa, kaksi kadulle kuollutta. Ihmisiä nukkui liikenteenjakajissa yönsä. Olen nainen niin ihan suoraa käsiksikäyntiä ja haukkumista. Toki näin myös paljon iloisuutta, kauneutta, ystävällisyytyäkin.
Suosittelisin ihan jokaiselle pidempää oleskelua jossain vastaavassa paikassa. Oikeasti Suomi on mahtava paikka elää, olen oppinut arvostamaan enkä enää valita olettomista asioista.
Aivan! Saimme esim. valita itse presidenttimme, sitä ei valittu puolestamme kuten itänaapurissa.
Täytyy ihmetellä millä tuota mitataan.
Vierailija kirjoitti:
Pitää oikeasti iloita tästä. Euroopan toiseksi köyhin maa historiassa ja nyt maailman onnellisin, jotain olemme tehneet oikein, yksi tärkeimmistä asioista ehdottomasti on koulutus joka nostanut Suomea. Samoin pohjoismainen hyvinvointivaltio, luonto jota ei ole pilattu. Olkaamme onnellisia edes tänä päivänä.
Jotenkin huvittaa, että maailman onnellisimmassa maassa syntyvyys vain laskee ja laskee samaan aikaan kun yrityksiä kaatuu kuin heinää.
Kaikki mitä tutkimuksessa tarkastellaan toimii hyvin. Se ei toki kerro yksilöiden tunnetiloista paljoakaan. Usein kermaperseimmät ihmiset ovat kaikkeen tyytymättömimpiä.
Israel 5. Onnellisin. Tämän on pakko olla vitsi. Onko palestiinlaisilta kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy ihmetellä millä tuota mitataan.
Ei täydy ihmetellä, vaan voi käydä lukemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90% on onnellisia ja 10% teeskentelee, että he edustaa 100%.
Niin, se onkin vain pieni kitisevä vassariporukka jonka mielestä Suomi eii ole onnellisin maa.
Vassari ja vassari. Facebookin kommenttikentillä näkyi ainakin paljon oikeistoa kommentoimassa tyytymättömyyttään! Käy vaikka kurkistamassa jollet usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää oikeasti iloita tästä. Euroopan toiseksi köyhin maa historiassa ja nyt maailman onnellisin, jotain olemme tehneet oikein, yksi tärkeimmistä asioista ehdottomasti on koulutus joka nostanut Suomea. Samoin pohjoismainen hyvinvointivaltio, luonto jota ei ole pilattu. Olkaamme onnellisia edes tänä päivänä.
Jotenkin huvittaa, että maailman onnellisimmassa maassa syntyvyys vain laskee ja laskee samaan aikaan kun yrityksiä kaatuu kuin heinää.
Täällä nainen saa valita lisääntyykö vai ei. Sinusta se toki voi olla huono juttu, mutta useimmista naisista ei.
Israel on maailman viidenneksi onnellisin maa. Viime aikoina onkin uutiset olleet täynnä onnellisuutta israelilaisittain.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mitä tutkimuksessa tarkastellaan toimii hyvin. Se ei toki kerro yksilöiden tunnetiloista paljoakaan. Usein kermaperseimmät ihmiset ovat kaikkeen tyytymättömimpiä.
Minä olen kultalusikka suussa syntynyt kermaperse ja olen onnellinen. Niin ovat kaikki samassa tilanteessa olevat kaverinikin. Eiköhän se ole tämän palstan wt-porukka mitkä purnaavat asioista tyytymättöminä.