Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästääkö oikeasti rahaa leipomalla itse leivät?

Vierailija
19.03.2024 |

Onko kukaan laskenut, eli kun ottaa huomioon mm. sähkön hinnan ja vertaa vaikka punalaputettuihin leipiin? Niin säästääkö siinä itse leipomalla?

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vehnäjauhot maksaa halvimmillaan 50 senttiä kilo.

Perus vehnäleipä maksaa 5 € kilo.

Suola, hiiva ja sähkö ei maksa yhtä leipää kohti kuin senttejä.

Jos ei omalle työlle laske hintaa niin ehdottomasti itse tekemällä tulee edullisemmaksi. 

Veloita 280 euroa tunnissa työaikanani. En todellakaan leivo säästääkseni. Mielummin teen tunnin ylitöitä ja ostan sillä 280 eurolla vaikka leipomosta herkkuja.

Vierailija
122/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaamme raamatusta: "ja Jeesus otti leivän, mursi ja sanoi: tämä on minun ruumiini..."

😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se sähkö itsessään maksa paljon vaan kaikki muut oheiskulut laskussa.

Vierailija
124/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se sähkö itsessään maksa paljon vaan kaikki muut oheiskulut laskussa.

Sähkölämmitteisessä talossa talvella merkityksetöntä. Kun kaikki kulutettu energia lämmittää taloa. Periaatteessa leipomiseen ei mene yhtään ylimääräistä sähköä.

Vierailija
125/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole aikaa leipoa, kun työpäivät on 10 tuntia ja  siihen päälle 2 h +2 h työmatkoihin, eli 14 tuntia menee ma-pe palkkatyöhön.

Sun elämä kuulostaa kamalalta. Mielummin teen töitä vähemmän ja leivon pullaa kotona. Elämä on valintoja.

Vierailija
126/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmastikaan säästä. Olen töissä leipomossa ja saan vieläpä henkilökunta-alennuksen leivästä. Välillä tulee silti leivottua kotonakin.

Vierailija
127/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön ehkä neljä ruisleivän palaa viikossa. Ei kannata itse leipoa. 

Jos on iso perhe niin leipää saa kantaa kotiin kaupasta kädet vääränä. Silloin yhtälö kääntyy toiselle laidalle. Leipää kuluu paljon ja sitä kannattaa leipoa itse. Pari pellillistä sämpylöitä viikonloppuaamuna paistettuna katoaa kummasti parempiin suihin.

Vierailija
128/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaamme raamatusta: "ja Jeesus otti leivän, mursi ja sanoi: tämä on minun ruumiini..."

😁

Viisi leipää ja kaksi kalaa, ja niillä ruokittiin paljon väkeä ja taisi tähteeksikin jäädä. 

Vierailija
129/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Viisi leipää ja kaksi kalaa, ja niillä ruokittiin paljon väkeä ja taisi tähteeksikin jäädä. 

Mutta oleellinen kysymys jäi vastaamatta. Oliko ne itse leivottuja vai kaupasta ostettuja leipiä?

Vierailija
130/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuola ihan valuu, kun ajattelen italialaisia, ranskalaisia ja saksalaisia leipiä 🤤

Vierailija
131/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sillä säästäisi, mutta itse en ainakaan jaksa syödä jotain sämpylää kuin kerran kuukaudessa. Joskus oli kaupoissa hyvää valmista ruisleipäjauhoseosta, josta oli helppo tehdä pieniä reissumiehen tapaisia ruisleipiä. Onkohan sitä vielä olemassa? Tosin epäilen, että sillä tulisi kalliimmat leipäset kuin reissumies. 

Vierailija
132/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Mutta oleellinen kysymys jäi vastaamatta. Oliko ne itse leivottuja vai kaupasta ostettuja leipiä?

Ai hitsi, kyseisessä teoksessa ei ole mainintaa Jeesuksen leipomisesta! Ehkä Martta leipoi, vai oliko niillä jo silloin punalaputettuja leipiä marketissa?

Vierailija
133/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuola ihan valuu, kun ajattelen italialaisia, ranskalaisia ja saksalaisia leipiä 🤤

Mä olen saanut ehkä elämäni parasta leipää Siperiassa! Ougaad mikä polakka. Niin hyvää, vaikka oli tiivistä kamaa, silti pehmeää.

Vierailija
134/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säästän sillä kun meillä ei syödä leipää, ole vuosiin syöty.

Missähän se säästö tulee ostat sitten jotain muuta syötävää?

en minäkään syö leipää kuin joskus harvoin. En myöskään korvaa leipää millään muulla. Jos söisin niin ostaisin varmaan paloiteltua leipää tai sämpyläpussin ja osa pakkaseen odottamaan syömistä. Itsetehty leipä ei enää ole halvempaa, koska jauhot ovat nykyisin todella kalllita. Maissileipää minun alko viimeksi tehdä mieli ja ajattelin ostaa maissijauhoja, jotka olivat joskus halvempia kuin vehnäjauhot, mutta nyt yksi pussi maksoi melkein vitosen ja olisi pitänyt ostaa kaksi pussia, jotta olisi ollut tarpeeksi jauhoja. 

Vierailija
135/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Meillä leipämerkki ja laatu vaihtelee. Ostetaan alelaputettuja. Mutta ostetaan myös ale hevikkejä. Niistä saa halpoja potturieskoja ja porkkana sämpylöitä.

Peruspohja leipään on se halvin vehnäjauho. Siihen sit nakellaan fiiliksellä eri jauhoja ja hiutaleita. Kolme peltiä parilla eurolla ja on hyvää.

Mut ei me jakseta samaa kaupan leipääkään aina syödä. Niin ei jatkuvasti omiakaan. Säästäähän sillä. Kun sähkö on halpaa ja tarpeet halvat. 

Vierailija
136/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. gluteeniton leipä itse tehden on huomattavasti edullisempaa kuin kaupasta ostettuna.

Vierailija
137/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen marketeista saatava leipä on valitettavan huonoa, ellei jopa ala-arvoista, paitsi jotkut ruisleivät. 

Vierailija
138/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syön ehkä neljä ruisleivän palaa viikossa. Ei kannata itse leipoa. 

Jos on iso perhe niin leipää saa kantaa kotiin kaupasta kädet vääränä. Silloin yhtälö kääntyy toiselle laidalle. Leipää kuluu paljon ja sitä kannattaa leipoa itse. Pari pellillistä sämpylöitä viikonloppuaamuna paistettuna katoaa kummasti parempiin suihin.

Kerroit juuri, että sinulla on oikein kivan pullea pullukkaperhe 😂 pullamösöllä vaan vetelevät menemään 👍

Vierailija
139/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Loput söivät aamulla krapulaansa. Siihen aikaan viellä lapsetkin saivat juoda viiniä ja olutta koska se oli terveellistä.

Vierailija
140/154 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Jumala osti aineet,mooses vaivasi taikinan ja jeesus paistoi ne helvetin tulessa,sillä hän oli silloin vielä veljensä kanssa väleissä. Vasta tuon jälkeen veli lähetettiin helvettiin ja hänestä tuli itse saatana. Mutta tämänhän toki tiesitkin koska olet raamattusi lukenut.

Tiesitkö , että jeesus on 2024 vuotta vanha, mutta Saatanan iästä ja luomishetkestä ei Raamattu anna viitteitä. Uskon hänen olleen luotu aika paljon ennen maapallon luomista. Ilm.12:7 kertoo hänen aloittamasta sodasta taivaassa. Myös Jes.14 ja Hes.28 kertovat hänen lankeemuksestaan. Tästä päätellen Saatana on jeesusta paljon vanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän