Mies raivostui kuultuaan, että hain opiskelemaan
Olen etsinyt töitä pian tuloksetta vuoden verran eikä mistään löydy mitään. Ohitseni palkataan aina joku hieman nuorempi, kokeneempi, parempi, tasokkaampi ja mitä näitä nyt on, joten harmistuneena 57. hylsystä laitoin yhteishaussa paperit kandihakuun. Sehän ei vielä tarkoita, että olsiin mihinkään kouluun päässyt ja tuokin on vain keino pysytellä tässä hulluudessa järjissään varsinkin kun seuraavina kuukausina päiviinsä saa täytettä. Kerroin siitä miehelle ohimennen, ja hänen reaktionsa oli todella nuiva.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit tuollaisesta isosta asiasta vaan ohimennen, kun olit jo hakenut. Ehkä hän olisi halunnut kuulla ajatuksiasi jo aiemmin, kun kerta yhdessä olette ja tuo vaikuttaa paljon teidän yhteiseen elämään. Ei hän varmaan opintojasi vastaan ole lopulta ole, mutta tapaasi miten asiat kerrot ja ilmoitat.
Höpö höpö. Ap tuskin "tienaa" työttömänä niin paljon, että opiskelu vaikuttaisi jotenkin negatiivisesti ainakaan talouteen.
Ei toista kannata pitää itsestäänselvänä rahasampona. Hieman kunnioitusta toista kohtaan, jos hän joutuu toisenkin elämän maksamaan. Kyllä tuollaisesta asiasta olisi pitänyt etukäteen sanoa eikä vaan ohimennen ilmoittaa.
JSSS
Puolison tehtävä on tukea ja kannustaa.
Jätä tuo paska mies! Naisten ei tarvitse alistua miesten kotiorjiksi! M25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko miehesi le pölö des amis vai mikä mahtoi olla reaktion syynä? Joka tapauksessa et varmaan tuollaisen miehen kanssa halua olla.
En tiedä yhtään mikä häneen oikein iski, ja ymmärtäisin jos tässä olisi taustalla jokin luokka-asetelma, mutta kun ei. Mies on itse yliopistot käynyt ja onnistunut vielä valitsemaan linjan mistä valmistuttuaan tienaa suht kivasti. Itselläni on ollut urallisesti huonompi tuuri ja uraa on vielä hirveästi jarruttanut kotiin lapsen kanssa jääminen.
Vallantunne on kihahtanut päähän.
Et maksa laskuja
siks hirtti kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerroit tuollaisesta isosta asiasta vaan ohimennen, kun olit jo hakenut. Ehkä hän olisi halunnut kuulla ajatuksiasi jo aiemmin, kun kerta yhdessä olette ja tuo vaikuttaa paljon teidän yhteiseen elämään. Ei hän varmaan opintojasi vastaan ole lopulta ole, mutta tapaasi miten asiat kerrot ja ilmoitat.
Höpö höpö. Ap tuskin "tienaa" työttömänä niin paljon, että opiskelu vaikuttaisi jotenkin negatiivisesti ainakaan talouteen.
Ei toista kannata pitää itsestäänselvänä rahasampona. Hieman kunnioitusta toista kohtaan, jos hän joutuu toisenkin elämän maksamaan. Kyllä tuollaisesta asiasta olisi pitänyt etukäteen sanoa eikä vaan ohimennen ilmoittaa.
Aina voi erota jos on niin vaikeaa. Opiskelu on todella paljon parempi idea kuin vuosikausia työttömänä oleminen.
En todellakaan jättäisi opiskelematta siksi ettei se kumppanille sovi.
Nuiva suhtautuminen ei oikeastaan ole lähelläkään raivostumista. Oletko jonkun iltapäivälehden "toimittaja", kun kirjoitus ei vastaa otsikkoa?
Mutta joka tapauksessa tee oman mielesi mukaan.
Ongelma on varmaan se, että teit noin ison päätöksen puhumatta asiasta etukäteen. Miksi et sanonut, että mitä jos haenkin opiskelemaan? Varmaan olisi suhtautunut asiaan ihan eri tavalla.
Mikäli saa työttömänä ollessaan opintopaikan, pitää ottaa yhteyttä työvoimatoimistoon ja pyytää lupa opiskeluun. Työttömyystuella ei välttämättä saa opiskella, se ratkaistaan tapauskohtaisesti. Toki sitten voi hakea opintotukea/lainaa, jos siihen on oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
JSSS
Puolison tehtävä on tukea ja kannustaa.
Yleensä perheen talouteen vaikuttavista ratkaisuista keskustellaan myös yhdessä etukäteen.
-ohis
Yrittäkää ihmiset ymmärtää että näissä asioissa kuulette vaan ja ainoastaan toisen ihmisen ajatuksia...
Mä olen raivostunut kun vaimo haki kouluun.. Ihan samalla tapaa olen raivostunut kun vaimo vaihtoi firmaa.
Näin kerrottuna olen varmaan ihan p....a tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelu kannattaa 👍 Ukkosi on tyhmä jos ei sitä ymmärrä.
Toki riippuu perheen taloudellisesta tilanteesta ja kauanko haettu opiskelu kestää. Sokerina vielä pohjalla onko opiskelusta mitään iloa työnhaussa valmistumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt ap, mitä haet opiskelemaan?
Opiskelen itse nyt toista vuotta ja hain opiskelemaan vähän hetken mielijohteesta, mutta innostuin tosissani kun sain paikan ja kävin kesällä parin avoimen yliopiston kurssin kimppuun. Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, että mies olisi esittänyt asiasta mitään voimakasta mielipidettä suuntaan tai toiseen, vaikka tiesi kyllä joutuvansa maksumieheksi.
Puolitutuilta FB:ssä sain kyllä kovasti peukkuja ja kannustusta, mikä oli todella kiva. Omat sisarukseni puolestaan olivat enemmän sillä linjoilla, että onkohan mitään järkeä.
Toivottavasti ap löydät itsellesi tsemppaajia! Minä olen löytänyt niitä opiskelukavereista ja vaikka kotona olen saanut välillä neuvoa opiskeluasioihin, niin kannustusta en ikinä :-( Onneksi olen itsekin vähän oppinut onnittelemana itseäni hyvästä suorituksesta, silloin kun siihen on ollut aihetta.
Miten rahoitat opiskelun?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää ihmiset ymmärtää että näissä asioissa kuulette vaan ja ainoastaan toisen ihmisen ajatuksia...
Mä olen raivostunut kun vaimo haki kouluun.. Ihan samalla tapaa olen raivostunut kun vaimo vaihtoi firmaa.
Näin kerrottuna olen varmaan ihan p....a tyyppi.
Mites jos kerron koko tarinan muuttuuko mielipiteet?
Vaimolla on meidän suhteen ajalta useampi koulu jota on käyty vähän. Vaimo panosti hirveästi että pääsi työpaikassaan haluamaansa asemaan. Kun hän pääsi hän kyllästyi ja vaihtoi firmaa. Joka tarkoittaa hänen alallaan valtavaa määrää stressiä. Vaimo ei kestä yhtään stressiä vaan ajautuu burn outtiin 5-6kk. Kun hän on stressaantunut hän on täysin surkea puoliso..
Tiedän jo ennalta että käymme seuraavan 2v aikana useasti eron partaalla ja nuo opiskelut/ firman vaihdot kostautuvat aina minulle..
Olenko vielä p.....a tyyppi?
Ukko pelkää että saat paikan, muutat opiskelupaikkakunnalle, tapaat "kivoja ja samanhenkisiä" opiskelijapoikia, panet niiden kanssa, valmistuttuasi jatkan näiden kanssa omaa elämää. Ei olis eka kerta kun näin käy.
Kateellinen tai sovinisti sika miehes! Jätä samantien.
Olen näemmä vähemmistössä, mutta minä kyllä ymmärrän miestä. Elinkustannusten nousu on ollut niin hurja, että kyllä useimmissa talouksissa tarvitaan kaksi työssäkäyvää maksamaan laskut. Sitäpaitsi minusta tuollisista asioista pitää perheessä neuvotella, ei voi vaan yksin päättää että toinen elättää sinut monta vuotta. Eri juttu, jos sinulla on esimerkiksi perintörahaa j8lla voit maksaa elämisesi opiskelujen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kateellinen tai sovinisti sika miehes! Jätä samantien.
Eihän Ap voi kävelevästä lompkosta erota.
Entä jos mies tekee saman eli ilmoittaa sivulauseessa, että lopettaa vuokranmaksun, koska muuttaa pois? Ja toteaa samaan hengenvetoon, että on ilmoittanut vuokraisännälle lähdöstään ja irtisanonut oman osuutensa vuokrasopimuksesta, mutta ap voi toki jäädä yhteiseen kotiin ja on vapaa solmimaan uuden sopimuksen ihan yksin.
Meinaat että työttömänä rahaa sataa ovista ja ikkunoista??