Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..
-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.
-Ei ole edes halaillut
-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.
-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut
-Huono itsetunto, pelkuri
-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia
-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon
-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään
Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.
Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..
Kommentit (505)
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu on hyvä seutu työllistymisen kannalta. Tsemppiä työnhakuun! Ehkä ujoutta voi voittaa pienin askelin ottamalla vähän hälläväliä asenteen, että mitä sitten mitä ihmiset ajattelevat tai sanovat. Rennosti kun koittaa suhtautua ihmisiin ja elämään muutenkin, ei liikaa paineita. :) N33
Ai että tällaiset viestit ärsyttää. Olen asunut pk-seudulla koko opiskelujen ajan, enkä silti pääse edes vuokrafirman kautta kaupan hyllyttäjäksi! Ja tuolliaset ohjeet on yhtä tyhjän kanssa, kun en yksinkertaisesti osaa ottaa rennosti, mitä olen tässä selittänyt jo yli puoli vuotta!
AP
Hauska kuulla susta, ap!
Ootko ottanut jonkun palstalla annetun vinkin käyttöön? Miten on mennyt?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, voiko edes työvoimakoulutus auttaa enää? Onko edes helppoa päästä sellaiseen?
Taas tuli joka tapauksessa hylkyjä, ja pelkään oikasti sitä, että jään koko loppuelämäni työttömäksi..
AP
Työvoimakoulutus on tosi hyvä. Työkkärin sivuilta löytyy, miten voi hakea. Niihin on vaihtelevan vaikea päästä. Itse pääsin 3. johon hain. Sinnikkyyttä vaatii ja tuuria.
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli hylky. Pääsin yhteen paikkaan työhaastatteluun, joka mielestäni sujui todella hyvin. Nyt tuli taas "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun"
Päivä päivältä tuntuu enemmän siitä, että olen TÄYSIN HYÖDYTÖN
AP
Hyödyttömyyden tunteeseen auttaa vapaaehtoistyö. Katso järjestö, jonka alueesta olet kiinnostunut ja mene johonkin heidän tapahtumaansa. Siellä juttele jollekin aktiiville ja kysy lisää miten pääsee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Hauska kuulla susta, ap!
Ootko ottanut jonkun palstalla annetun vinkin käyttöön? Miten on mennyt?
Ei mene hyvin. Tilanne on täysin sama edelleen, enkä oikeasti voi enää hyvin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuli hylky. Pääsin yhteen paikkaan työhaastatteluun, joka mielestäni sujui todella hyvin. Nyt tuli taas "valitettavasti valintamme ei osunut sinuun"
Päivä päivältä tuntuu enemmän siitä, että olen TÄYSIN HYÖDYTÖN
AP
Hyödyttömyyden tunteeseen auttaa vapaaehtoistyö. Katso järjestö, jonka alueesta olet kiinnostunut ja mene johonkin heidän tapahtumaansa. Siellä juttele jollekin aktiiville ja kysy lisää miten pääsee mukaan.
Ei riitä rohkeus ja psyyke tuollaiseen
AP
Sä olet vttuillut ja väheksynyt tällä palstalla jo niin kauan ja niin pahasti ettei vois vähempää kiinnostaa. Tämä oli vastaus AP:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu on hyvä seutu työllistymisen kannalta. Tsemppiä työnhakuun! Ehkä ujoutta voi voittaa pienin askelin ottamalla vähän hälläväliä asenteen, että mitä sitten mitä ihmiset ajattelevat tai sanovat. Rennosti kun koittaa suhtautua ihmisiin ja elämään muutenkin, ei liikaa paineita. :) N33
Ai että tällaiset viestit ärsyttää. Olen asunut pk-seudulla koko opiskelujen ajan, enkä silti pääse edes vuokrafirman kautta kaupan hyllyttäjäksi! Ja tuolliaset ohjeet on yhtä tyhjän kanssa, kun en yksinkertaisesti osaa ottaa rennosti, mitä olen tässä selittänyt jo yli puoli vuotta!
AP
Sun pitäisi ensin selvittää asia pääsi sisällä ja päästä sinuiksi itsesi kanssa, sitten vasta voit alkaa keskittymään muihin ihmisiin.
Itseäni ei tavallaan kiinnosta pätkän vertaan, mitä muut ihmiset minusta ajattelevat. Ei tietenkään tarkoita että käyttäytyisin kuin apina, koska omaan myös terveen järjen. Mutta kukaan ulkopuolinen ei määrittele minua. Minä olen minä, ja viihdyn oikein hyvin itseni kanssa. Kaikki muut ihmiset ympärilläni ovat sitten siihen ylimääräinen bonus.
Sinun pitää nyt aluksi raivata kaikki luurangot kaapistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sun pitäisi ensin selvittää asia pääsi sisällä ja päästä sinuiksi itsesi kanssa, sitten vasta voit alkaa keskittymään muihin ihmisiin.
Itseäni ei tavallaan kiinnosta
Tämä ei ehkä ole niin akuutti ongelma enää. Olen kyllä kehittynyt siinä, mutta vain sille tasolle, että osaan olla hyvänpäivän tuttu. Parisuhde- ja naisasioissa tämä ei onnistu, mutta en loppujen lopuksi halua parisuhdetta enää. Merkittävin ongelma tällä hetkellä on työllistyminen ja tämä menee kaiken muun edelle.
AP
Ihan ensimmäiseksi pitää järjestää niin että joku imee penistäsi. Kunnon suihinotto on hyvin rentouttava kokemus ja antaa voimia ja itseluottamusta.
AP täällä taas pitkästä aikaa. Tilanne vaan pahenee ja pahenee, enkä tiedä jaksanko edes pitää kuntoiluharrastuksia enää yllä kun millään ei ole merkitystä. Kuukausi sitten pääsin haastattellun (toimistotyö), mutta se rekrytointi viivästyi, enkä ole kuulunut siitä yhtään mitään .Erittäin raskasta tämä.. En pääse edes hyllyttäjäksi vuokrafirman kautta..
Jahas.. Siinä meni sitten kokonainen vuosi työttömänä istumalla vain kotona tuijottamassa seinää.. En tiedä, haluaako edes yksikään työnantaja enää edes palkata minua..
AP
Vierailija kirjoitti:
Jahas.. Siinä meni sitten kokonainen vuosi työttömänä istumalla vain kotona tuijottamassa seinää.. En tiedä, haluaako edes yksikään työnantaja enää edes palkata minua..
AP
Et oo ainut. Ite ollu jo 4v. Siihen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Onko sitten mitään järkeä, että koko elämä on tällaista kun kaikki muut ovat töissä ja heillä on kavereita, perheitä jne.?
Miten tätä muka jaksaisi?
Ja mitä väliä vaikka nytkin on lama? Sitten joskus kun työllisyystilanne paranee niin eipä kukaan ota yli 30-vuotiasta jolla ei ole työkokemusta..
AP
Töitä ei vaan ole kaikille, siitä ei pääse yli eikä ali. Jotkut meistä jää työttömäksi pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Onko sitten mitään järkeä, että koko elämä on tällaista kun kaikki muut ovat töissä ja heillä on kavereita, perheitä jne.?
Ja mitä väliä vaikka nytkin on lama? Sitten joskus kun työllisyystilanne paranee niin eipä kukaan ota yli 30-vuotiasta jolla ei ole työkokemusta..
AP
Luuletko, että työtilanne paranee? Ei, teknologia vähentää tarvetta koko ajan. Töitä ei ole kaikille. Työttömiä on n. 500k riippuen miten lasketaan eli et todellakaan ole ainut.
Sulla on vissiin pieni piiri, kaikki ei todellakaan ole töissä. Perheen ja kavereita voi tehdä ilman töitäkin. Kaikkeen tottuu, pitää vaan sopeutua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
AP
Luuletko, että työtilanne paranee? Ei, teknologia vähentää tarvetta koko ajan. Töitä ei ole kaikille. Työttömiä on n. 500k riippuen miten l
Piirini on täysin olematon, sillä olen täysin yksin. Ja ymmärrän kyllä realiteetit, mutta en ymmärrä mitä merkitystä elämällä ylipäätään on jos vaan istuu kotona tekemättä mitään. Olen oikeastaan jo pohtinut jos vaan lopettaisin kaiken niin tämä tuska häviäisi kokonaan.
Elämäni on huomattavasti p*skempaa tällä hetkellä kuin maaliskuussa kun aloitin tämän ketjun ja kaikki yritykset parantaa elämää on epäonnistunut täysin..
AP
Hei vakipalstailija Exkaunotar56v tässä.
Kysyn nyt ap ahdistavan kysymyksen.
Mikä on pituutesi...oletko hintelä?
Oletko jollain tavalla oudon näköinen kasvoista?
Ulkonäöltään erikoisia /rumia EI palkata..koska tulijoita on taviksia, kauniita, komeita.
OLE REHELLINEN, kun vastaat, neuvon mitä voit vielä tehdä.