Mitä pitäisi tehdä kun olen 28-vuotias epäonnistunut mies, joka on heittänyt elmänsä täysin hukkaan, eikä ole mitään elämänkokemusta..
-Pokuus tallella, en ole koskaan seurustellut, enkä ole koskaan uskaltanut lähestyä naisia tai tehdä deittiprofileja.
-Ei ole edes halaillut
-Ei oikeita kavereita koska ei uskalla hankkia kavereita tai liittyä seuroihin jne.
-Ei niin hyvä työhistoria, vain lyhyitä pestejä. Maisterintutkinto yhteiskuntatieteellisestäl, jolla ei tee mitään. Ujouden takia en verkostoitunut
-Huono itsetunto, pelkuri
-Ei paljon harrastuksia, mielenkiintoisia sellaisia
-Ei oikeastaan tiedä maailman menosta paljon
-Ei tunne pop-kulttuuria hyvin, ei tiedä mistään mitään
Mitä pitäisi tehdä kun on luuseri ja normaalit ihmiset pitävät tätä säälittävänä? 20-vuotiailla on jopa enemmän elämänkokemusta kuin minulla, he ovat olleet vastuullisisia töissä ja käyneet reissuilla ulkomailla. Minulla ei ole mitään kerrottavaa kun en ole kokenut mitään. Masentaa oikeasti.
Kaiken lisäksi olen nettiaddikti, joka jatkuvasti siirtää asioita eteenpäin. Ainot positiiviset asiat on, että harrastan liikuntaa ja osaan pitää itsestäni ja kodistani huolta. Muuten olen täysin epäonnistunut..
Kommentit (505)
+ korkeakoulututkinto
+ sentään jonkin verran työhistoriaa
+ liikuntaharrastus
+ kodinhoitokyky
Sinulla on moni asia kunnossa. Nykyään on normaalia pätkätyöt ja nettiafdomteja olemme kaikki. Seurustelu on vähentynyt yleisesti. Onko ongelmasi yksinäisyys ja se, ette voi jakaa asioita kenellekään?
Vierailija kirjoitti:
+ korkeakoulututkinto
+ sentään jonkin verran työhistoriaa
+ liikuntaharrastus
+ kodinhoitokyky
Sinulla on moni asia kunnossa. Nykyään on normaalia pätkätyöt ja nettiafdomteja olemme kaikki. Seurustelu on vähentynyt yleisesti. Onko ongelmasi yksinäisyys ja se, ette voi jakaa asioita kenellekään?
Yksinäisyys ja se, että pitää markkinoida itseään ja voittaa muiden luottamuksen. Lisäksi kun olen opiskellut täysin turhaa alaa.
AP
Keneen oikein yrität tehdä vaikutusta?
Mieti mitä itse haluat elämältä ja lähde tavoittelemaan sitä. Sen sijaan että miettisit mitä tuntemattomat ihmiset ajattelevat sinusta. Varsinkin kun suurin osa ei kiinnitä sinuun mitään huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä itse haluat elämältä ja lähde tavoittelemaan sitä. Sen sijaan että miettisit mitä tuntemattomat ihmiset ajattelevat sinusta. Varsinkin kun suurin osa ei kiinnitä sinuun mitään huomiota.
No jos meinaa päästää yksinäisyydestä eroon ja saada töitä, niin jotain vaikutusta pitäisi saada aikaiseksi..
AP
Olin pitkälti samalainen kunnes avasin viinapullon korkin. Viina muutti miestä.
Kiitos viinalle että en ole kuin sinä enää. Lyhyessä ajassa puhelin on täynnä täysin tuntemattomien ihmisten numeroita ja ne soittelee ja haluaa tavata. Ota viinaa ja tapaa ihmisiä.
Viinalla sanot aina joo kaikkeen ja sinusta tulee joomies. Huomaat liittyneesi erilaisiin seuroihin ja kalenterisi on niin paljon tapahtumia että sulle soitellaan jälkikäteen että missä oot ja haetaanko sut jne.
Mielenkiintoisin vaihe on viinasta eroon pääseminen vuosikymmenen ryyppäämisen jälkeen. Se entinen hiljainen sinä on tuhottu. Jäljellä on päivittäin viinan voimalla lörpöttelevä turhanlässyttäjä.
Persoonallisuus muuttui puheliaaksi ja niin puheliaaksi ettet saa suutas kiinni millään. Suusta tulvii vain täysin jonninjoutavoo paskoo. Muutoksen piti tapahtua, että puhelias sinuus ottaa vallan ja ne seurat. Ai ae että ne seurat mihin sie kuulut ny.
Kuulostat hyvältä ihmiseltä ja tyypiltä.
Mitä haluaisit eniten muuttaa? Millaisen elämän haluaisit? Älä yritä muuttaa itseäsi sinänsä, mutta muuta asioita joita teet ja niiden tapaa.
Enpä näe tilannettasi ollenkaan toivottomana. Vaikka mitä voi tapahtua.
Ihmisten kanssa ois kyllä hyvä osata olla. Sitä voinee teoriatasollakin jossakin määrin harjoitella.
Olet nuori ukko ja voit tehdä vielä vaikka mitä. Sinun tulee vain aloittaa. Aloita jo tänään pienen askelin.
Kesään menessä olet jo suplikkimies ja panet piluja kuin aikapoika. Tytöt tykkää kun niille juttelee kaikenlaista joutavaa.
Kannattaa asettaa järkeviä tavoitteita. En sano tätä ilkeyttäni, vaan enemmänkin kokemusasiantuntijana. Unohda ne vastuulliset hommat ja hienot tittelit. Sinun henkisellä profiililla tulisit sellaissa hommissa vain menettämään viimeisetkin mielenterveytesi rippeet.
Voisitko vielä opiskella jonkun työllistävän tutkinnon, joka oikeasti kiinnostaisi sinua? Siitä sitten työnsyrjään kiinni.
Hankkiudu poikuudesta eroon, tarvittaessa vaikka ammattilaisen opastuksessa. Siitä ei tarvitse kenellekään raportoida.
Johan tuossa olisi muutama vauvanaskel.
Ei kannata muuttua toiseksi. Kadut sitä jos muutat itsesi. On myös edesvastutonta tutustua muihin ihmisiin ja vetää muut ihmiset ns. soppaan missä lillut. Et ole kuin muut, jos ymmärrät mitä tarkoitan?
Ihmisistä ei pääse eroon kuin jostain hyönteisistä. Ihmissuhteet on pitkäkestoisempia kuin mitkään lemmikkieläinten kanssa luodut asiat. Monesti ne ihmiset jäävät aivoihisi elämään omaa elämäänsä, vaikka olisivat lähteneet pois kaikkeuteen.
Siellä he ovat ja jutelevat sinulle kuin tähdet iltaisin taivaalla tuikkien omaa tuikettaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluaisit eniten muuttaa? Millaisen elämän haluaisit? Älä yritä muuttaa itseäsi sinänsä, mutta muuta asioita joita teet ja niiden tapaa.
Ihmisten kanssa ois kyllä hyvä osata olla. Sitä voinee teoriatasollakin jossakin määrin harjoitella.
Ei tää netissä istuminen ole tervettä. Väliää tuntuu, että tarvitsisin jonkun, joka ohjailee ja suorastaan pakottaa tekemään jotain muuta.
AP
Lol. Kokeile kasvattaa selkärankaa ja ottaa itseäsi iskasta kiinni. Joko etsit niitä ystäviä ja harrastuksia tai hankkiudut hoidon piiriin, ehkä pääset pisteeseen missä olet normaali-ihmisen tasolla.
Koko lista täällä vaan kertoo siitä kuinka haluton olet tekemään mitään itse itsesi eteen. Kaiken pitäisi tulla kuin tilauksesta. Ei se vaan niin mene tosielämässä. Vauvapalstalaiset eivät voi sinulle hyväksi elämäksi muuttua.
Ymmärrän hyvin sinua. Kun tuntuu, että on täysin syrjäytynyt ja epäonnistunut, se kyllä lamaannuttaa ja luo todella toivottoman olon.
Itsellä myös tutkinto, mutta ei työhistoriaa. En ole verkostoitunut. En ole ujo, mutta kärsinyt mielenterveysongelmista ja heikosta itsetunnosta koko elämäni.
Toivotonta on.
Jonkin verran apua olen saanut terveydenhoidosta, vertaistuesta sekä uusista opinnoistani. Tuntuu kuitenkin epäuskottavalta, että enää pääsisin työelämään kiinni. Ikääkin jo on.
Neuvon kuitenkin: älä jää yksin. Tarvittaessa käänny terveydenhuollon puoleen. Yksin ollessa pahat ajatukset vain ruokkivat toisiaan.
Kaikkea hyvää sinulle! Et ole ainoa.
Tälleen 36v naisen joka on lähes kuin sinä vinkkelistä kannatata yrittää tehdä jotakin tai olet vielä tässäkin iässä samassa tilanteessa.
Toisaalta... Pitäisi kai itsekin ottaa neuvostani vaarin ja yrittää tehdä jotain...
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkälti samalainen kunnes avasin viinapullon korkin. Viina muutti miestä.
Kiitos viinalle että en ole kuin sinä enää. Lyhyessä ajassa puhelin on täynnä täysin tuntemattomien ihmisten numeroita ja ne soittelee ja haluaa tavata. Ota viinaa ja tapaa ihmisiä.
Viinalla sanot aina joo kaikkeen ja sinusta tulee joomies. Huomaat liittyneesi erilaisiin seuroihin ja kalenterisi on niin paljon tapahtumia että sulle soitellaan jälkikäteen että missä oot ja haetaanko sut jne.
Mielenkiintoisin vaihe on viinasta eroon pääseminen vuosikymmenen ryyppäämisen jälkeen. Se entinen hiljainen sinä on tuhottu. Jäljellä on päivittäin viinan voimalla lörpöttelevä turhanlässyttäjä.
Persoonallisuus muuttui puheliaaksi ja niin puheliaaksi ettet saa suutas kiinni millään. Suusta tulvii vain täysin jonninjoutavoo paskoo. Muutoksen piti tapahtua, että puhelias sinuus ottaa vallan ja ne seurat. Ai ae että ne seurat m
Plaaplaaplaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos meinaa päästää yksinäisyydestä eroon ja saada töitä, niin jotain vaikutusta pitäisi saada aikaiseksi..
AP
No mikä estää sinua saamasta töitä?
Ei mikään koulutus ole turha, se näyttää hyvältä kun olet kuitenkin edes JOTAIN tehnyt. Pätkätyötkin on plussaa, samasta syystä. Ja tosiaan me kaikki ollaan nykyään nettiaddikteja.
Sä olet vielä tosi nuori. Mutta älä enää haaskaa aikaa. Valitettavasti ihmisarkuudesta pääsee eroon ainoastaan siedättämällä itsensä, olemalla tekemisissä ihmisten kanssa, vaikka se aluksi tuntuu ihan kauhealta.
Eikä kannata lannistua jos kavereita ja seurustelukumppaneita ei löydy helposti, sekin on nykyään valitettavasti normaalia.
Olet sen verran nuori, että sulla on varmaan vielä vanhemmat, ehkä isovanhempia ja mahdollisia sisaruksia elossa, joten aloita helposta, vietä enemmän heidän kanssaan aikaa. Niin itse aikanaan tein. Siitä se lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tää netissä istuminen ole tervettä. Väliää tuntuu, että tarvitsisin jonkun, joka ohjailee ja suorastaan pakottaa tekemään jotain muuta.
AP
Kannattaa selvittää masennuksen mahdollisuus. Voit hakeutua mukaan myös paikallisen klubitalon toimintaan.
Ihminen on tarkoitettu osaksi yhteisöä. Yksin kaikki alkaa vain jumittaa.
Sähän oot nuori vielä,kyllä sitä kaikkee vielä ehtii tehdä.