Tatuoinnin poisto leikkaamalla ja toipumisaika
Olen lueskellut netistä paljon tatuoinnin poistosta leikkaamalla, mutta missään ei mainita kauanko niistä kestää toipua. Itselläni on noin 10cm halkaisijaltaan tatuointi yläselässä josta haluan ehdottomasti eroon. Mutta onko kokemuksia, kauanko kestää toipua? Onko esim liikunta kiellettyä ja jos niin miten pitkään. Mulla on kaksi päiväkoti-ikäistä lasta, joita joudun toisinaan vielä pukemaan jne. Onnistuuko elämä äitini heti leikkauksen jälkeen vai pitäisikö vielä odotella pari vuotta? Mistään taaperoista ei kuitenkaan ole enää kysymys eli lapsia ei tarvitse kantaa.
Kokemuksia siis kaipailen, miten sulla sujui tatuoinnin poisto leikkaamalla?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Neuvoisin että käytä rahasi johonkin muuhun. Minulla on runsaasti yli 20 vuotta sitten otettuja tatuointeja, ja ne saavat olla muistutuksena siitä ajasta. Ihan kauniita ovat edelleen.
Jos sua ei häiritse tatuointisi niin tietenkin annat niiden vain olla. Mä sen sijaan olen miettinyt viimeiset kymmenen vuotta tarkkaan millaisia vaatteita voin ostaa jottei tatuointi näy. Uimassa käyn kuitenkin säännöllisesti ja olen tietoisesti päättänyt etten anna tatuoinnin estää mua elämästä vaikka sen olemassa olon aina muistankin kun olen uimapuvussa. Mua tuo tatuointi häiritsee suunnattomasti ja joku tonni tai kaksi siitä hyvästä että pääsen siitä eroon ei ole liikaa. Mutta lapsia mun täytyy kyetä hoitamaan joka tapauksessa. Ihan heti leikkauksen jälkeenkin tai viimeistään parin päivän päästä. Onnistuuko se, on mun suurin huoleni tässä asiassa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ole laserhoidosta kuullut..?
Mä en ainakaan halua laserpoistoa sen takia, että lasersäde pilkkoo väriaineen pieniin osiin, jotka kulkeutuvat aineenvaihdunnan mukana pois kehosta. En halua tatuointiväriä verenkiertoon pyörimään ja moniallergikkona en halua ottaa myöskään allergisen reaktion riskiä.
T. Eri
Jotenkin huvittava kommentti kun olet, jo tatuoinnin ottamalla tehnyt saman.
Ärsyttää ketjut, joissa oikein kukaan ei vastaa kunnolla, kettuillaan vaan jotain omiaan, eikä kukaan vastaa kysyttyyn kysymykseen. No, pysyy ainakin esillä, kai tännekin joku joskus kirjoittaa kokemuksensa.
Suosittelen, ettet teetä korjausleikkausta kesäaikaan.
Ap oletko päättänyt jo operaatiosta?
Moikka!
Kävin itse Mehiläisellä ilmaisessa konsultaatiossa, jossa juteltiin toimenpiteestä.
Itselläni on kyljessä oleva pitkähkö tatuointi, jonka voi jopa saada kerralla pois. Itselleni hän ehdotti jotain teippijuttuja käytettävän, jotta arpi ei venyisi vaan pysyisi pienenä.
Muistaakseni hän sanoi, että (muistaakseni) 10 päivää (vai viikon) se suoja on siinä, jos saa sellaisen joka hengittää ja jonka saa ottaa suihkuun mukaan. Sitten paranemisella kestää joitakin kuukausia, kokonaisuudessaan jopa vuosi, sillä se ei saa ottaa aurinkoa vuoteen, ettei se rusketu ja pysy helposti näkyvänä. On se aika iso operaatio ainakin itseni kohdalla, sillä niitä teippejä pitää tosiaan vaihtaa vähän väliä sen paikan vuoksi. Ja tosiaan se riippuu ihan ihon venyvyydestäkin, kuinka monta leikkausta pitää tehdä. Mutta minulla taitaa olla 1-2. Muistaakseni hinnassa puhuttiin yli tonnista, mutta alle kahden kokonaisuudessaan (Muistaakseni jopa silloin jos se pitää uusia.).
Iso operaatio sinäänsä, ja jää pysyvä arpi, mutta itselleni se on sen arvoista!
Toivottavasti pystyin auttamaan, Jumalan siunausta sulle ja kaikille lukijoille täällä <3!
Vierailija kirjoitti:
Moikka!
Kävin itse Mehiläisellä ilmaisessa konsultaatiossa, jossa juteltiin toimenpiteestä.
Itselläni on kyljessä oleva pitkähkö tatuointi, jonka voi jopa saada kerralla pois. Itselleni hän ehdotti jotain teippijuttuja käytettävän, jotta arpi ei venyisi vaan pysyisi pienenä.
Muistaakseni hän sanoi, että (muistaakseni) 10 päivää (vai viikon) se suoja on siinä, jos saa sellaisen joka hengittää ja jonka saa ottaa suihkuun mukaan. Sitten paranemisella kestää joitakin kuukausia, kokonaisuudessaan jopa vuosi, sillä se ei saa ottaa aurinkoa vuoteen, ettei se rusketu ja pysy helposti näkyvänä. On se aika iso operaatio ainakin itseni kohdalla, sillä niitä teippejä pitää tosiaan vaihtaa vähän väliä sen paikan vuoksi. Ja tosiaan se riippuu ihan ihon venyvyydestäkin, kuinka monta leikkausta pitää tehdä. Mutta minulla taitaa olla 1-2. Muistaakseni hinnassa puhuttiin yli tonnista, mutta alle kahden kokonaisuud
Kävitkö jo operaatiossa?
Hei. Minulta on poistettu tatuointi leikkaamalla. En jaksanut lähteä laserhoitoon koska siitä olisi kuitenkin jälki jäänyt. Arpi taas ei minua häiritse. Voin suositella! On hintansa arvoinen. Minulta poistettava tatuointi oli suht iso mutta parani hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin haluaisin eroon WT leimoistani. Olen nykyään kuitenkin jo aikuinen nainen.
Nuorena on vaan niin tyhmä.
Onneksi on niitäkin jotka jopa nuorena ymmärsivät että tatuointi on huono päätös.
Ensin otetaan tatuointi ja luultavasti maksetaan siitä ja sitten se halutaan pois ja taas luultavasti maksetaan siitä.
Varsinaisia älyköitä keskuudessamme tallustaakin.
Vierailija kirjoitti:
Hei. Minulta on poistettu tatuointi leikkaamalla. En jaksanut lähteä laserhoitoon koska siitä olisi kuitenkin jälki jäänyt. Arpi taas ei minua häiritse. Voin suositella! On hintansa arvoinen. Minulta poistettava tatuointi oli suht iso mutta parani hyvin!
Paljonko maksoi?
Multa on poistettu kaksi suht isoa tatuointia vatsasta ja reidestä juurikin tuolla eräällä ketjussa mainitulla klinikalla. Lääkärin (puoskarin) tiedossa todnäk oli, ettei tosi laihan parikymppisen naisen iho noilla alueilla veny tarpeeksi jotta arpi paranisi nätisti. Lääkäri väitti, että arpi jotenkin siirtyy sivuun (? :D) ajan myötä. Noh, järkyttävän leveät ja paksut arvet molemmissa paikoissa, vatsassa arpi vielä punainen ja koholla vaikka leikkauksesta 7v.
Toki joku nyt varmaan sanoo, että mitäs läksit, mutta mielestäni joku vastuu on toimeenpiteen tekevällä lääkärilläkin
Vierailija kirjoitti:
Juu, 20-vuotiaana ajattelin että tämä on kiva loppuelämän muisto huikeesta lomamatkasta. Hassusti ajatusmaailma on kuitenkin muuttunut iän karttuessa. Joskus käy näin ja nyt mä haluan tuon kuvan poistattaa. Ei kai se nyt niin erikoista ole.
Jos sanon tuon tatuointikeskusteluissa, niin olen tylsä boomeri-Seppo ja tatuoinnin ottava varmasti harkinnut asiaa eikä takuulla sitä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Neuvoisin että käytä rahasi johonkin muuhun. Minulla on runsaasti yli 20 vuotta sitten otettuja tatuointeja, ja ne saavat olla muistutuksena siitä ajasta. Ihan kauniita ovat edelleen.
Miltähän näytät 70-vuotiaana, jos kaiken aikaa on otettava muistoja kustakin ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, 20-vuotiaana ajattelin että tämä on kiva loppuelämän muisto huikeesta lomamatkasta. Hassusti ajatusmaailma on kuitenkin muuttunut iän karttuessa. Joskus käy näin ja nyt mä haluan tuon kuvan poistattaa. Ei kai se nyt niin erikoista ole.
Ja jotkut haluaisi lain, että sterilisaation saisi alle 20 vuotiaana. Ihan hyviä nuo ikäräjat, vois nostaa tatskoissakin.
Tyhmät ottakoot tatuointeja, tunnistaapa ne sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin haluaisin eroon WT leimoistani. Olen nykyään kuitenkin jo aikuinen nainen.
Nuorena on vaan niin tyhmä.
Onneksi on niitäkin jotka jopa nuorena ymmärsivät että tatuointi on huono päätös.
Tämä. Kaikki nuoret eivät ole yhtä tyhmiä.