Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SK: Hilkka, 95, ärsyyntyi kylmästä ruuasta Kallista ruokaa, eikä koskaan hyvää

Vierailija
19.03.2024 |

Jokapuolella maata tulee moitteita näistä vanhusten ylihinnoitelluista aterioista, jotka ovat laadultaan ja määrältäänkin kehnoja.

Tuossa ruokaa ei saa edes lämpimänä/tuoreena, vaan kyse on lämmitettävistä eineksistä.

Eikö olisi järkevämpää hakea vanhukselle kaupasta valmisateriat ihan hänen oman toivomuksensa mukaan, ja päälle leivät ja juomat ja jälkkärit?

Vaikka kerran viikossa kauppareissu. Ja vanhus mukaan jos on vähänkin kuntoa. Tulisi edes yksi ulkoilu viikossa.

Ei taatusti maksaisi enempää kuin nämä Pörriäisten/kotipalveluiden perimät 13€:n taksat roskasta.

Kommentit (71)

61/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehiläisen kauppapalvelu 9,73€

Yksi alv-vapaa toimitus viikossa.

S-market tai K-kauppa ei taida periä paljoa enempää?

Eli kun mehiläinen tuo mikroaterian ja jotain pullaa ja maitoa kaupasta päälle, niin hintaa tulee parikymppiä/per ateria?

Mä just tein huomiselle tilauksen Citymarketista. Kotiinkuljetusmaksu on 8,90€

Vierailija
62/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten julkinen terveydenhuolto voi olla maassamme näin surkeassa jamassa? Liian vähän resursseja joka paikassa. Samaan aikaan rahaa riittää monenmoiseen toissijaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa Hilkalle mikro.

Vierailija
64/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että nämä samat vanhukset ovat puolustamassa sitä, kun jossain mediassa kerrotaan, että kouluruoka on mennyt ala-arvoiseksi tänä päivänä niin he puolustavat sitä, että on hyvää ei saa haukkua suomalaista perusruokaa.

Mut sitten, kun se keittiö joka tekee koululle ruoat rupee toimittaa itelleen ruoat niin en onkin ala arvoisia?

Itelle ei siis maistu sitten se sama ruoka, kun tuodaan samasta keittiöstä osa vanhuksille, kuin koululaisille mut kuitenkin valittaa, kun nuoret valittaa siitä, että pahaa ruokaa.

Vierailija
65/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa, että nämä samat vanhukset ovat puolustamassa sitä, kun jossain mediassa kerrotaan, että kouluruoka on mennyt ala-arvoiseksi tänä päivänä niin he puolustavat sitä, että on hyvää ei saa haukkua suomalaista perusruokaa.

Mut sitten, kun se keittiö joka tekee koululle ruoat rupee toimittaa itelleen ruoat niin en onkin ala arvoisia?

Itelle ei siis maistu sitten se sama ruoka, kun tuodaan samasta keittiöstä osa vanhuksille, kuin koululaisille mut kuitenkin valittaa, kun nuoret valittaa siitä, että pahaa ruokaa.

Onko Hilkka ollut jossain mediassa aiemmin esillä?

Vierailija
66/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein äidilleni hyviä kotiruokia pakkaseen, annosrasioihin. Olisi ain kotihoidon iltahoitaja tarvinnut ottaa annos sulamaan ja päivällä käyvän lämmittää ruoka, ei onnistunut heiltä. Lämmittävät vain herhiläisen ateriapalvelun kautta tulleita eineksiä.

Onko tässä joku kytkykauppa? Kun on hoit Pörriäiseltä, niin on pakko olla ateriatkin Pörriäiseltä?

Muita ei saa syöttää? Kuulostaa rikolliselta puuhalta. Varsinkin jos se Pörriäinen on ainoa palveluntuottaja.

Vierailija
67/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näille vanhuksille, jotka eivät pysty itse pitämään huolta itsestään, tarjota eutanasiaa? Varmasti moni ottaisi vastaan.

Vierailija
68/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt. Huomenna saadaan vehnämurukastiketta ja pastaa. Ravitsevaa kouluruokaa ilman lisättyä suolaa ja kermaa.

Vierailija
69/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarjottu ruoka ei Hilkalle kelpaa, hän on täysin vapaa valmistamaan ateriansa itse ja lopettamaan valittamisen. Mikroaaltouunin ostaminen voisi myös helpottaa asiassa jos tuotu ruoka on kylmää. Ai niin, mutta sekin pitää tuoda ilmaiseksi nenän eteen kuten vanhuksille kaikki muutenkin pitäisi tuoda. Hilkka voisi lopettaa valittamisen ja ajatella vähän sitä faktaa, että miljoonilla ihmisillä ei ole yhtään minkäänlaista ruokaa tälläkään hetkellä - ehkä jonkinlainen kiitollisuus olisi hänelläkin paikallaan.

Vierailija
70/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pohtinut puolivakavissani, että perustais iäkkäiden ihmisten asuntolan, jossa ne sais kunnon itse tehtyä ruokaa ja vaikka lasin viiniä yömyssyksi. Haluaisin itsekin asua vanhana sellaisessa

Nyt vanheneminen suoraan sanoen pelottaa.

Tuntuu siltä, että parempi on järjestellä oma lähtönsä ennen kun on toisen avun varassa ja ei siihen enää itse pysty.

Siihen kai tässä pyritään. Eikös nyt puuhata kovasti sitä lakia että eutanasia sallittaisiin. Että voitaisiin tappaa ihmiset lääkärin määräyksestä myrkyllä nopeasti. Huom, ei siis ole kyse siitä että annettaisiin vaan kipulääkettä rutkasti tai sedaatiota vaan oikeaa myrkkyä joka tap-paa!

Vierailija
71/71 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei näille vanhuksille, jotka eivät pysty itse pitämään huolta itsestään, tarjota eutanasiaa? Varmasti moni ottaisi vastaan.

Niin just, laitetaan vanhusten olot niin huonoiksi että he "haluavat" eutanasian kun eivät kestä muuten. Itse toivot itsellesi samaa sitten kun olet vanha ja heikko?