Yliopistossa opiskeleva nainen, opetetaanko/opetettiinko teille argumentointia?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nainen. Kysyn naisilta koska he yhä useammin opiskelevat yliopistossa ja tällä palstalla juuri naiset eivät osaa miehiä useammin argumentoida. Naiset menevät täällä tosi nopeasti anonyymin henkilön omaan elämään vaikka eivät edes lopulta tiedä kuka helvetti kommentin kirjoittaja on. Miehet tekevät tätä HUOMATTAVASTI vähemmän, sen sijaan argumentoivat kommentti-kommenttia vastaan eivätkä mene kommentin henkilökohtaisuuksiin, ellei sitten naisoletettu ole kommentoinut henkilökohtais
Olen huomannut kaavan. Näyttäisi siltä, että nykyään naisoletetut (heidän oma termi) käsittävät argumentoinnin tarkoittavan henkilöön käyvää, mahdollisimman ilkeää tekstiä jossa vastapuoli on tarkoitus nuijia maanrakoon ja talloa korkkareilla sohjoksi.
Jotkut miehet jaksavat yrittää keskustella, näköjään yhä harvemmat. Osa vastaa henkisiin kastrointikommentointeihin suorastaan hekumoimalla kaikenlaisesta mahdollisesta sukupuolittuneesta väkivallasta.
Minun silmääni näyttää, että nämä näennäisesti kahdentyyppiset argumentoijat ovat keskenään ihan yksi yhteen samanlaisia. Olen kyllästynyt molempiin, kasvaisitte aikuisiksi ja olisitte ihmisiksi. (Enkä nyt tällä viitannut ap:hen.)
Vierailija kirjoitti:
Meille opetettiin kyllä jo ihan yläasteella ja lukiossa, itse en ole yliopistossa ollut vaan ammattikorkeassa niin siitä en tiedä.
Missä ap:n omat argumentit väitteisiinsä? "Tällä palstalla" ei ole argumentti, etenkin kun se ei pidä edes paikkaansa, täällä naiset useinkin argumentoi hyvin ja faktapohjaisesti, mutta jos se ei sovi teidän maailmankuvaan niin se ohitetaan olankohautuksella ja jatketaan samaa jankkaamista.
Todella usein ja mielestäni suurin osa naisista argumentoi hyvin ja kommenttinsa faktoihin perustuen. Moni, kuten minä, yrittää vaihtelevasti onnistuen. Palstalla on todella paljon eritasoisia keskustelijoita sekä miehisdä että naisissa. Kaikkien asiallisten kanssa on antoisaa keskustella vaikka olisi mielipide-eroja.
Luulen, että vain pieni vähemmistö on niitä räkyttäjiä. Nämä räkyttäjät ovat ärsyttäviä naisenkin mielestä. Osa solvaa ja osa vain asustaa solvauksensa argumentoinnin tapaisella muotoilulla. Nämä ovat niitä, jotka ohittavat eri mielipiteet toteamalla suorilta kommentoijan olevan perähuoneesta oleva oikealle kallellaan oleva ikämies. He osuvat joskus oikeaan, mutta usein tökkivät naista joka on eri mieltä heidän kanssaan.
En pidä siitäkään, että mitätöidään toisten mielipiteet sanomalla niitä jankkaamiseksi, lässyttämiseksi, jauhamiseksi, selittämiseksi ja sekoiluksi. Miksi ei voi vaan ohittaa viestejä, joihin ei halua vastata, jos ei pysty pysymään asiallisena tai ei koe olevansa samalla älyllisellä tai ideologisella tasolla ja häiriintyy itse liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Incel taas vauhdissa. Ap tuskin edes nähnyt yliopistoa.
Olet väärässä, olen nähnyt yliopiston, sen rakennuksen siis. Mutta siellä en opiskelijana ole koskaan ollut. Siksi olenkin utelias että mitä helvettiä erityisesti te naiset teette siellä kun ette oikein opi sieltä mitään.
Tiesithän että kommenttisi oli totaalinen ad hominem argumentaatiovirhe?
Sä nyt pidät kaikkia kommentteja virheinä joissa ollaan eri mieltä sun kanssa.
Sinunkaan kommentissasi ei ollut argumentin argumenttia.:)
No sä nyt vain olet täysi pelle joka luulee olevansa jotenkin parempi kuin muut. Et itse aloittanut mitenkään asiallisesti ja samalla mitalla saat nyt takaisin. Vaikutat lapselliselta, katkeralta yms.
Nyt sitten jäämme odottamaan ap:n seuraavaa ulinaa. Aina yhtä huvittavia ihmiset jotka luulevat olevansa muita fiksumpia ja kovasti sitä toitottavat. 😄
Argumentointi on keskeinen osa monia yliopistokursseja, erityisesti humanistisissa ja yhteiskuntatieteellisissä aloilla, mutta myös tieteellisissä ja teknisissä oppiaineissa. Näitä taitoja opetetaan usein kursseilla, jotka käsittelevät muun muassa retoriikkaa, argumentaatioteoriaa, filosofiaa, ja tutkimusmenetelmiä.
Mä voisin ulkopuolisena mainita sen verran että pään aukominen sinällään ei ole ad hominem, ad hominem on sitä kun argumentti korvataan sillä hyökkäyksellä henkiöä kohtaan.
Jos se päänaukominen tapahtuu argumentin kanssa niin se ei ole argumentointivirhe.
Ap, kaikella rakkaudella, olet äärimmäisen surkea siinä asiassa mistä arvostelet muita, opettele nyt edes eka lukemaan ja mitä argjmentoinvirheet edes ovat ennen kuin alat tämmöiselle riitaa haastavalle linjalle, saat itsesi ihan oikeasti vaikuttaan muistisairaalta tällä nykyisellä tyylillä.