Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni lopettaa työt tässä kuussa?

Vierailija
18.03.2024 |

Kun ensi kuussa osa-aikatyöntekijän, sijaisen, keikkatyöläisen, sesonkityöntekijän ja pienyrittäjän euro on vain 50 senttiä ja kaikki kallistuu hurjaa vauhtia, niin kuinka moni joutuu lopettamaan ne vähäisetkin työt, joita on tehnyt?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alistun tekemään enemmän töitä. Osan yrittäjänä, osan nollatuntisopparilla.

Vierailija
2/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monelle niistä jää enemmän rahaa kokonaan työttömänä? Minä ainakin aikoinaan sain soviteltua päivärahaa, ennen kuin työllistyin kokopäiväisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaan työttömänä saatat saada myös toimeentulotukea, jonka menettää palkan myötä. Eli ensimmäisen 1-2 päivän palkka = 0e, sen jälkeen 50snt/euro.

Siihen kun pistää työmatkakulut ja eväät päälle niin varmaan v*tun motivoituneita työntekijöitä Suomi täynnä ensi kuusta lähtien kun työstä jää tyhjä käteen😂

Vierailija
4/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo. Ensi kuulle tulee vielä 100e palkka joka vähentää työmarkkinatukea 50e.

Vierailija
5/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaosuus tuli 10 vuotta sitten ja nyt lähti. Kyllä täällä elettiin ennen suojaosuuttakin!

Vierailija
6/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää tehdä osa-aikatöitä. Kokoaika tai ei ollenkaan.

Vierailija
7/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuus tuli 10 vuotta sitten ja nyt lähti. Kyllä täällä elettiin ennen suojaosuuttakin!

Pimeitä töitä tehtiin jos ei ollut täysiä tunteja tarjota. Sillä sitten jatketaan. Täydet tuet ja palkka päälle, ei tarvi laskea tunteja eikä maksaa veroja.

Vierailija
8/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen työllisyys lähtee laskuun tämän hallituksen aikana. Yhä pienempi määrä maksaa yhä enemnän, kiitos Orpon hallituksen.

Vierailija
9/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen enemmän vaan töitä. Kaikki mitä saan teen.. 

Vierailija
10/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin työt pari kuukautta sitten ja tuli lausunto, että olen päätoimisesti töissä. Jumankauta, kun meni lorvailu hukkaan, olisi voinut töitäkin tehdä. 

Vierailija
11/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aion heikentää työni laatua roimasti. Olen henkilökohtaisena avustajana osa-aikaisesti. Varokaa vaan avustettavat sitten, kun minut on irtisanottu ja etsin seuraavaa paikkaa...

Vierailija
12/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin elätän itse itseni ja jos en saa kokoaikaista työtä, teen sen mitä saan. En lopeta tätä osa-aikaista tämän takia. Idioottimaista edes ajatella niin.

Vierailija
13/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pimeitä töitä tehtiin jos ei ollut täysiä tunteja tarjota. Sillä sitten jatketaan. Täydet tuet ja palkka päälle, ei tarvi laskea tunteja eikä maksaa veroja.

Pimeät työt kyllä lisääntyy tämän hallituksen aikana. Valtio saa jäädä nuolemaan näppejään 😎

Vierailija
14/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin elätän itse itseni ja jos en saa kokoaikaista työtä, teen sen mitä saan. En lopeta tätä osa-aikaista tämän takia. Idioottimaista edes ajatella niin.

Sama. En halua karenssia enkä olla täystyötön tai hakea toimeentulotukea. Työttömyys tekee lisäksi ihan masentuneeksi. 

Vierailija
15/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni? Luuletko todella, että se lukumäärä täällä tiedetään?

Vierailija
16/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minun ansaitsemastani lisäeurosta menee hyvinkin 50 % valtiolle. Köyhät tottukoot samaan.

- Kokkari 6000 €

Vierailija
17/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuohan on ok, jos elättää. Kela vaan ei anna tehdä tukia vastaan pitkään työtä, jos ei elätä. Ne voi katsoa, että se estää kokopäivä työn vastaanottamisen. 

Vierailija
18/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan kuten ennenkin. Teen kaikki rahavuorot, joten en saa soviteltua kuin harvoin. Kesän olen kokonaan työtön.

Vierailija
19/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä lopettaisin työt? Millä mä sitten itseni elättäisin?

t. keikkalainen, joka tienaa noin 3000€/kk

Vierailija
20/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli lopettaa mutta enpä taida uskaltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän