Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni lopettaa työt tässä kuussa?

Vierailija
18.03.2024 |

Kun ensi kuussa osa-aikatyöntekijän, sijaisen, keikkatyöläisen, sesonkityöntekijän ja pienyrittäjän euro on vain 50 senttiä ja kaikki kallistuu hurjaa vauhtia, niin kuinka moni joutuu lopettamaan ne vähäisetkin työt, joita on tehnyt?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen työllisyys lähtee laskuun tämän hallituksen aikana. Yhä pienempi määrä maksaa yhä enemnän, kiitos Orpon hallituksen.

Eikä ole yrityksillä enää asiakkaita, niin ne vähätkin työntekijät menettää työnsä, kun firmat menee nurin.

Vierailija
22/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehtisin vielä löytää työn tässä kuussa, niin teoriassa olisi mahdollisuus lopettaakin. Tosin ihan helpolla en päästäisi irti, jos saisin kiinni työsopimuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika mukavasti kertynyt sukanvarteen, joten taidan lopettaa työt kokonaan. En tarvi tukia, mutta en maksa verojakaan. Mikäpä tässä on ollessa.

Vierailija
24/76 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin surullista, että osa ilmeisesti tosissaan lähtelee enemmin tiliotteitaan Kelaan kuin jatkaa osa-aikaisia töitä. 

Vierailija
25/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin surullista, että osa ilmeisesti tosissaan lähtelee enemmin tiliotteitaan Kelaan kuin jatkaa osa-aikaisia töitä. 

Mun mielestä taas on hirveän surullista, että ensi kuusta lähtien jotkut alistuvat tekemään töitä viiden euron tuntipalkalla ja että joidenkin mielestä se on vielä hyvä juttu. 

Vierailija
26/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn pimeisiin töihin ja rikollisuuden aloille. Kivaa oli niin kauan kuin se kesti - kiitos vaan hallitus.

Vierailija
27/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Aika mennyttä maailmaa käskyttää ihmisiä lopettamaan toisaalla työt ja menemään toisaalle töihin. Vain huonoista huonoin johtaja johtaa noin.

Vierailija
28/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetan, oon päivärahalla nyt tehnyt niin monta keikkaa kun saanut, media-viestintäalalla olen 

Jo nyt on ollut tiukkaa, kun nettona saa 400e ansiorahan päälle, mutta jokainen työpäivä viivästyttää hakemuksen käsittelyä niin, että käytännössä päivärahat saan 1,5kk välein. En saa asumistukea tms. vaan ansiopäivärahaa.

Jos nyt otan keikkoja ja saan siitä nettona 400e, ei ole varaa odottaa kuukautta päivärahoja, joista lähtee taas suojaosuus pois, ja kun lapsikorotus poistuu,  laskin että keikkaa pitäisi olla 800e edestä, että on varaa odottaa päivärahoja kuukautta. Eli lopetan keikat, ellei niistä makseta vähintään tuota 800e.

Nyt karsin vaan kaikki menot ja jatkan kokopäivätyön hakua, kaksi hakemusta päivässä lähetän, olen hakenut oppisopimuspaikkoja toiselta alalta, työkokeilupaikkoja, siis kaikkia! Ja kaikkialta Suomesta etätyötä, uudeltamaalta joka kaupungista.

Yhteenkään en päässyt edes haastatteluun! Muutamasta on tullut viesti, että hakijoita oli yli 300 suurimmasta osasta ei edes vastata. Olen ostanut ohjelmistoja, joilla saan näyttävän cv:n, käynyt työkkärin cv-kurssin, yksi työkokeilujakso päättyi firman rahojen loppumiseen, konkka tulossa.

Hallitus ei ymmärrä, mitä he ovat tehneet. Näiden leikkausten negatiivinen kerrannaisvaikutus on miljardeja, nyt ei ole varaa kuluttaa; eikä käyttää niitä yrittäjien palveluja. Firmoilla ei myöskään ole varaa palkata vuoden määräaikaisia, joka on nyt ansiopäivärahan kerryttämisen edellytys.

Eli nämä leikkaukset eivät palvele edes niitä yrityksiä, joten joku salaliitto tässä on, miksi uudistukset runnotaan läpi

Vierailija
29/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun tavoitteena on otsa hiessä etsiä siihen osa-aikatyöhön toinen osa-aikatyö rinnalle, jotta saadaan kokoaikatyö.

Joo, mä kattelin just kaupan alan paikkoja, sellaisia joita ne itse ilmoittelevat, niin kaikki olivat jotain 15-20 viikkotuntia.... 

Vierailija
30/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetan, oon päivärahalla nyt tehnyt niin monta keikkaa kun saanut, media-viestintäalalla olen 

Jo nyt on ollut tiukkaa, kun nettona saa 400e ansiorahan päälle, mutta jokainen työpäivä viivästyttää hakemuksen käsittelyä niin, että käytännössä päivärahat saan 1,5kk välein. En saa asumistukea tms. vaan ansiopäivärahaa.

Jos nyt otan keikkoja ja saan siitä nettona 400e, ei ole varaa odottaa kuukautta päivärahoja, joista lähtee taas suojaosuus pois, ja kun lapsikorotus poistuu,  laskin että keikkaa pitäisi olla 800e edestä, että on varaa odottaa päivärahoja kuukautta. Eli lopetan keikat, ellei niistä makseta vähintään tuota 800e.

Nyt karsin vaan kaikki menot ja jatkan kokopäivätyön hakua, kaksi hakemusta päivässä lähetän, olen hakenut oppisopimuspaikkoja toiselta alalta, työkokeilupaikkoja, siis kaikkia! Ja kaikkialta Suomesta etätyötä, uudeltamaalta joka kaupungista.

Lisään tähän omaani vielä että keikkatyö on mahdollistanut cv:n aktiivisuuden, eli kun haen töitä se on plussaa työnantajalle. Hain nyt Rastorin koulutukseen, mutten ole löytänyt harjoittelupaikkaakaan.

Firmat ei rekrytoi, ei edes uudistusten jälkeen. Kaikkialla on yt;t ja rekrykielto. 

Vierailija
31/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään eläkkeelle 45 vuoden työrupeaman jälkeen ja eläkkeeni on € 3960.  Kyllä töissä kannattaa kuitenkin puurtaa ja kerryttää eläkettä elämän loppuajalle! 

Vierailija
32/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jään eläkkeelle 45 vuoden työrupeaman jälkeen ja eläkkeeni on € 3960.  Kyllä töissä kannattaa kuitenkin puurtaa ja kerryttää eläkettä elämän loppuajalle! 

Paitsi jos palkka on lähempänä puolta eläkkeestäsi, on eläkkeen kannalta ihan sama käykö töissä vai ei, kertymää ei ole vrt takuueläke. Nauti vuosista jotka sinulla on jäljellä.

Vierailija
33/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuus tuli 10 vuotta sitten ja nyt lähti. Kyllä täällä elettiin ennen suojaosuuttakin!

Pimeitä töitä tehtiin jos ei ollut täysiä tunteja tarjota. Sillä sitten jatketaan. Täydet tuet ja palkka päälle, ei tarvi laskea tunteja eikä maksaa veroja.

Pimeät työt kyllä lisääntyy tämän hallituksen aikana. Valtio saa jäädä nuolemaan näppejään 😎

Mistä niitä pimeitä töitä löytyy kaikille halukkaille? Taitaa olla enemmän rasvamonttujonnejen juttuja....

Vierailija
34/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan osa-aikaisen työni. On jo nähty tuo homma. Sitä paitsi sain juuri muhkean apurahan akateemisen urani tarpeisiin, joten hyvä hetki siirtyä muihin tehtäviin. 

Vierailija
35/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niille jotka vinkkaa kaupan alalle, siellä tehdään max 30t soppareita uusille, kaupan vakkaripaikkoja ei edes ole olemassa alanvaihtajille.

Esikoiseni on opintojen ohella vakkarina K-kaupassa, hänelläkin tuntimäärät 30 viikossa.

Ei saa lisää vaikka pyytänyt, kaupat käyttää vuokratyöläisiä paikkaamaan puuttuvat tunnit. Nettona hän saa 1600e.

Mun ansiopäivärahan netto on 1900e. Kuopuksen päiväkotimaksut olisivat 300e, työmatkakulut 100e.

Voitte laskea siitä,  että pakottaako työkkäri mut hakemaan myyjäksi? Juu ei. Päin vastoin, mua autetaan etsimään koulutustani vastaavaa työtä ja lisäkouluttautumaan oppisopimuksella, onneksi. Ongelma ei ole kannustinloukku ja liian suuri päiväraha, vaan liian pienet palkat ja 0-30h sopparit. Mutta hallitushan nyt haluaa alentaa palkkoja entisestään, hallelujaa

Vierailija
36/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan taas juhannuksena ja lomailen syyskuulle. Sit taas keikkaduuniin massia keräilemään.

Vierailija
37/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo aikaisemmin. Mitään pätkää ei kannata leikkausten takia tehdä plus joka kerta saa pelätä saako tuen takaisin

Vierailija
38/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää lusmut töihin. Kyllä muutkin mieluummin tekisi osa-aikaista työtä, kun joku maksaisi erotuksen.

Vierailija
39/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joutuvat ne osa-aikaisetkin lähettelemään, koska eivät pärjää sillä osa-aikatyöllä.

Vierailija
40/76 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin jo keikkatyön ja hylkäsin työtarjouksen (osa-aikatyö) kesälle. Meen jatkossa vain vakituiseen, ei vuorotyötä tai fyysistä kuormittavuutta sisältävään työhön. Enkä enää Helsinkiin tai lähialueille, ehkäpä kehyskuntiin. Keikka- ja osa-aikatyönä pystyin tekemään myös vuorotyötä ja fysiikka kesti sen verran kuormitusta. Muutettava on. Olin Hgin kotihoidossa työssä, enää ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Harmi, sillä vaikea hoitajapula siellä jo valmiiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan