Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?

Vierailija
18.03.2024 |

Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?

Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto  tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai. 

Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä. 

Kommentit (615)

Vierailija
101/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kansainvälisistä postilaista mitään. Suomen lait on Suomen lakeja. Mitään kansainvälistä lakia ei olekaan. Suomen lakeihin kuuluu kauppalaki, jossa siis säädetään yksityishenkilöiden välisestä kaupasta (jota siis myös kirppiskauppa on). Sen lain mukaan myyjä vastaa tuotteesta siihen saakka kunnes luovuttaa tuotteen kuriiriliikkeen kuljetettavaksi.

Googlaa maailman postiliiton yleissopimus. Jos suomea EI sitoisi kansainväliset lait ja sopimukset, meillä olisi edelleen jalkaväkimiinat eikä hiekkasandaaliongelmaa ollenkaan.

Vierailija
102/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä kansainvälisistä postilaista mitään. Suomen lait on Suomen lakeja. Mitään kansainvälistä lakia ei olekaan. Suomen lakeihin kuuluu kauppalaki, jossa siis säädetään yksityishenkilöiden välisestä kaupasta (jota siis myös kirppiskauppa on). Sen lain mukaan myyjä vastaa tuotteesta siihen saakka kunnes luovuttaa tuotteen kuriiriliikkeen kuljetettavaksi.

Mutta siinä vaiheessa kun lähettäjänä annat paketin kuriiriliikkeelle kuljetettavaksi, astuu kuvioon postilaki. Älä viisastele kun et osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlaa maailman postiliiton yleissopimus. Jos suomea EI sitoisi kansainväliset lait ja sopimukset, meillä olisi edelleen jalkaväkimiinat eikä hiekkasandaliongelmaa ollenkaan.

Sinä väitit jotain yleissopimusta laiksi. Ei se ole laki. Eikä joku maailman postiliitto edes halua sanella mitä eri maissa säädetään b2b ja b2c kaupasta.

Vierailija
104/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien ei-aktiivisten ilmoitusten status on "Myyty"? Ei tosiaan ole myyty kuin muutama näistä poistetuista ja jos vielä rupeavat verottajalle ilmoittamaan, että olen muka myynyt näin paljon tavaraa, niin voihan keleen tana!!!!

Mitä ne nyt yksityisten myyntejä verottajalle ilmoittais kun kirppismyynti on verotonta, eihän siinä tule muuta kuin tappiota. Yritysmyyjät erikseen.

Vierailija
105/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta siinä vaiheessa kun lähettäjänä annat paketin kuriiriliikkeelle kuljetettavaksi, astuu kuvioon postilaki. Älä viisastele kun et osaa.

En minä mitään viisastele. Vaan laki (kauppalaki) sanoo niin, että yksityinen myyjä vastaa tuotteesta siihen saakka kunnes luovuttaa sen kuljetusliikkeen kuljetettavaksi. Joku muu laki sitten säätelee Postin velvollisuuksista. Mutta ne ei vaikuta myyjän vastuuseen.

Vierailija
106/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään uudessa Torissa ei ole enää mökkien ja asuntojen myyntiä. Torin uudistus tuhoaa Torin, sanon minä.

Vierailija
107/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on muuttanut ilmoitusteni sisältöä kuntoluokituksen suhteen. Tori on uudessa versiossa laittanut kysymättä minulta kunnoksi kuin uusi, vaikka se ei ole totta enkä ole itse sinne väittänyt että olisi kuin uusi. Huomasin äsken.

Etusivulla sanotaan että käy kaikki ilmoituksesi läpi ja tarkista tiedot. Omani just katsoin läpi ja paljon piti muuttaa osastoja ja kuntoluokituksia. Sieltä puuttuu monta alaluokkaa joita olisin kaivannut. Täytyy laittaa toivomuksia ylläpidolle.

Vierailija
108/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka huutelet tuubaa kansainvälisistä postilaista. Lueppa tämä ketju alusta loppuun: https://www.vauva.fi/keskustelu/5456985/nettikirppari-ja-postitus-kuka-…

Siinä on listattuna tarkemmin lainkohdat, joista seuraa, että myyjä vastaa tuotteesta vain kuljetusliikkeelle luovuttamiseen saakka. Jos kuljetusliike kadottaa paketin, niin se jää ostajan tappioksi kuljetusliikkeen antaman pienen korvauksen ylimenevältä osalta.

Vierailija
109/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tori on muuttanut ilmoitusteni sisältöä kuntoluokituksen suhteen. Tori on uudessa versiossa laittanut kysymättä minulta kunnoksi kuin uusi, vaikka se ei ole totta enkä ole itse sinne väittänyt että olisi kuin uusi. Huomasin äsken.

Etusivulla sanotaan että käy kaikki ilmoituksesi läpi ja tarkista tiedot. Omani just katsoin läpi ja paljon piti muuttaa osastoja ja kuntoluokituksia. Sieltä puuttuu monta alaluokkaa joita olisin kaivannut. Täytyy laittaa toivomuksia ylläpidolle.

Laitoin pari ilmoitusta "muokkausjonoon". Tietääkö joku näkyvätkö muokkausta odottavat ilmoitukset odotusaikana selaajille vai ovatko poissa näkyvistä?

Vierailija
110/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net on hyvä ja toimiva. Siirtyisipä ostajatkin sinne niin kauppa alkaisi käydä siellä paremmin.

Kyllä, ja on toiminut jo ehkä jopa 20 vuotta paremmin kuin tori. Jos käyttäjämäärä lisääntyisi reilusti, ehkä saisivat aikaan myös sovelluksen.

Vierailija
111/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko ajan toiminut hyvin tori-sovellus. Ei mitään ongelmia ennen eikä jälkeen. Ihmettelen tätä jatkuvaa parkumista "surkea, pilalla, pska".

Vierailija
112/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net on hyvä ja toimiva. Siirtyisipä ostajatkin sinne niin kauppa alkaisi käydä siellä paremmin.

Siellä ei ainakaan ole aina ollut mahdollista laittaa myyjälle viestiä ennen kuin on jo vahvistanut tuotteen ostamisen. Itse ostin joku aika sitten DVD:itä ja olisin halunnut ennen ostoa kysyä, voiko myynä postittaa useamman levyn samassa paketissa. No asia kyllä selvisi kun olin jo vahvistanut ostavani yhden levyn, sitten tuli info-teksti jossa asia kerrottiin.

Mutta plussaa huutonetissä on myyjien ja ostajien tähtiluokitukset.

Onhan siellä ne kysymykset, näkyvät kaikille :O

Vierailija
113/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea uudistus. Poistivat ulkomaan asuntojen ilmoitukset tuosta vaan

Vierailija
114/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Minulla on noin 230 ilmoitusta torissa. Ei ole millään aikaa alkaa käymään niitä läpi ja etsimään jotain torin muuttamia tietoja niistä ilmoituksista.

Vierailija
115/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein myynti-ilmoituksen eräästä tuotteesta. Nyt se on ollut useamman tunnin tarkistettavana. Kuinkahan kauan nykyään kestää, että tulee näkyviin? Aiemmin tarkistukset eivät ole kestäneet näin pitkää aikaa.

Muutenkin alkaa olla ikävä vanhaa Toria. 

Kun laitoin loppuvuodesta myynti-ilmoituksia, niissä meni monta tuntia ennen kuin ne julkaistiin. Joskus ei ole mennyt kuin vartti.

Ok. Täytyy nyt sitten odotella.

Vierailija
116/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf. Minulla on noin 230 ilmoitusta torissa. Ei ole millään aikaa alkaa käymään niitä läpi ja etsimään jotain torin muuttamia tietoja niistä ilmoituksista.

Vähän kerrallaan, maltilla vaan. Saat tuotteet oikeisiin osastoihin ja helpommin myytyä kun löytyvät oikeasta paikasta. Otat vaikka kymmenen ilmoitusta per päivä. Muokkaa -toiminnolla helppo ja nopea, ei montaa sekuntia mene yhden ilmoituksen kanssa. Sata ilmoitusta kävin läpi vajaassa tunnissa.

Mulla on huutonetissä monta sataa ilmoitusta ja joka kerta kun postimaksut nousee, jokainen ilmoitus pitää korjata. Onneksi enää ei ole yli tuhat, oon saanut myytyä aika paljon rompetta pois.

Vierailija
117/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin tarkistamaan että edes osastot on kohdillaan. Minun vanhoja vaateilmoituksia oli siirretty kosmetiikkaosastolle yms. Ei niitä kukaan osta jos ne ovat väärässä osastossa.

Vierailija
118/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerat ja valokuvaustarvikkeet, mihin ne on nyt piilotettu? Ennen löytyi selkeästi.

Vierailija
119/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien ei-aktiivisten ilmoitusten status on "Myyty"? Ei tosiaan ole myyty kuin muutama näistä poistetuista ja jos vielä rupeavat verottajalle ilmoittamaan, että olen muka myynyt näin paljon tavaraa, niin voihan keleen tana!!!!

Joo saman itsekin huomasin.

Kaikki poistetut ilmoitukset on merkitty myydyiksi, on verottaja onnessaan kun ihmiset ovat myyneet kunnolla tavaraa vaikka oikeasti ovat voineet myydä tavaroistaan vain 10%

Vierailija
120/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, tämä uudistus kyl viimeinen naula torin arkkuun... Hyvästi tori, en palaa ellette palauta sitä vanhaa toimivaa toria takaisin. Muussa tapauksessa pitäkää tämä surkea tunkkinne, ihan sama mitä diilejä tai muita "hienouksia" sinne laitatte, jos perustoiminnot huononevat, kuten nyt olette tehneet. 

Mitä muita kauppapaikkoja on? Huutonet on ärsyttävä paikka myös, eikä siellä käy kauppa.

Miksi Huuto on ärsyttävä? Ei ole. Sinne vaan ja homma toimii!

Koska huudoissa kestää kauan odottaa, että sulkeutuu, en jaksa seurata niitä ja "osta heti" on liian kallis yleensä.