Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?

Vierailija
18.03.2024 |

Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?

Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto  tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai. 

Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä. 

Kommentit (615)

Vierailija
121/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavara ei ollutkaan sopiva, ja haluan palauttaa sen. Voinko tehdä niin?

Ei. ToriDiiliä käytettäessä ei ole palautusmahdollisuutta, koska emme ole perinteinen verkkokauppa vaan kauppapaikka, joka mahdollistaa ostamisen ja myymisen yksityishenkilöiden välillä. Tavaran hinta maksetaan siis myyjälle tavalliseen tapaan.

Halutessasi voit ottaa suoraan yhteyttä myyjään ja sopia tavaran palauttamisesta jollakin muulla tavalla.

Tässä on se ongelma. Kenen rahoilla palautus hoidetaan jos ostaja väittää että tuote ei vastaa kuvausta? Myyjä ei saa rahoja jos ostaja keskeyttää kaupan ja riitauttaa sen. Paljon on näitä ns. byers remorse -tapauksia eli tulevat katumapäälle rahantuhlauksesta ja haluavat purkaa kaupan.

Joo ja palauttaako ostaja tuotetta? Tämähän lisää torin selvittelytyötä ihan hirveästi.

Vierailija
122/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net on hyvä ja toimiva. Siirtyisipä ostajatkin sinne niin kauppa alkaisi käydä siellä paremmin.

Siellä ei ainakaan ole aina ollut mahdollista laittaa myyjälle viestiä ennen kuin on jo vahvistanut tuotteen ostamisen. Itse ostin joku aika sitten DVD:itä ja olisin halunnut ennen ostoa kysyä, voiko myynä postittaa useamman levyn samassa paketissa. No asia kyllä selvisi kun olin jo vahvistanut ostavani yhden levyn, sitten tuli info-teksti jossa asia kerrottiin.

Mutta plussaa huutonetissä on myyjien ja ostajien tähtiluokitukset.

Mun mielestä nuo tähtiluokitukset on just ihan hirveitä. Vie aikaa ja vituttaa vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien ei-aktiivisten ilmoitusten status on "Myyty"? Ei tosiaan ole myyty kuin muutama näistä poistetuista ja jos vielä rupeavat verottajalle ilmoittamaan, että olen muka myynyt näin paljon tavaraa, niin voihan keleen tana!!!!

Mitä ne nyt yksityisten myyntejä verottajalle ilmoittais kun kirppismyynti on verotonta, eihän siinä tule muuta kuin tappiota. Yritysmyyjät erikseen.

Verotonta tiettyyn summaan saakka. Kun menee yli 5000 e/v niin pitää maksaa veroja.

Vierailija
124/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää uudistuksesta. Tori kuulemma näyttää ilmoitukset nyt valikoidusti ja kohdennetusti vanhojen hakujen yms perusteella. No en kai hae aina samaa. Ja kiinnostaa seurata ihan aikajanalla jos vaikka satunnaislöytöjä tekisi.

Vierailija
125/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkien ei-aktiivisten ilmoitusten status on "Myyty"? Ei tosiaan ole myyty kuin muutama näistä poistetuista ja jos vielä rupeavat verottajalle ilmoittamaan, että olen muka myynyt näin paljon tavaraa, niin voihan keleen tana!!!!

Mitä ne nyt yksityisten myyntejä verottajalle ilmoittais kun kirppismyynti on verotonta, eihän siinä tule muuta kuin tappiota. Yritysmyyjät erikseen.

Verotonta tiettyyn summaan saakka. Kun menee yli 5000 e/v niin pitää maksaa veroja.

Meneekö vero myyntivoitosta? Vai koko myyntihinnasta?

Vierailija
126/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää uudistuksesta. Tori kuulemma näyttää ilmoitukset nyt valikoidusti ja kohdennetusti vanhojen hakujen yms perusteella. No en kai hae aina samaa. Ja kiinnostaa seurata ihan aikajanalla jos vaikka satunnaislöytöjä tekisi.

Siis eikö sieltä enää voi hakea uusimpien ilmoitusten perusteella?

"Valikoidusti",  tarkoittaako tuo ettei kaikkia edes näytetä?

Kuulostaa aika hämärältä.

Vierailija
127/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on nykyään se suosituksia sinulle eli tyrkyttävät tiettyjä ilmoituksia jonkun algoritminsa perusteella. Se on ainakin ihan kummallinen. Minulle tyrkytti vyölaukkua, tehosekoitinta, nyrkkeilysäkkiä ja mopokypärää, ballerinakenkiä. En mitään edes etäisesti niihin liittyvää ole koskaan etsinyt, myynyt enkä ostanut. 🤔

Vierailija
128/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki voi valita alimman vaihtoehdon ja kirjoittaa ilmoituskenttään erikseen postitusmahdollisuudesta ja yrittää tehdä kaupat vanhaan malliin. On toinen asia suostuuko ostaja tähän, voi helposti sanoa että ostan mutta toridiilillä ainoastaan. Hankalaksi menee myyjän kannalta.

Ainakin vielä tänään onnistui kaupan teko tuolla tavalla vanhaan malliin. Tiedä sitten jatkossa miten käy.

Vierailija
129/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hitto, tämä uudistus kyl viimeinen naula torin arkkuun... Hyvästi tori, en palaa ellette palauta sitä vanhaa toimivaa toria takaisin. Muussa tapauksessa pitäkää tämä surkea tunkkinne, ihan sama mitä diilejä tai muita "hienouksia" sinne laitatte, jos perustoiminnot huononevat, kuten nyt olette tehneet. 

Mitä muita kauppapaikkoja on? Huutonet on ärsyttävä paikka myös, eikä siellä käy kauppa.

Miksi Huuto on ärsyttävä? Ei ole. Sinne vaan ja homma toimii!

Koska huudoissa kestää kauan odottaa, että sulkeutuu, en jaksa seurata niitä ja "osta heti" on liian kallis yleensä.

Höpöti höö... Osta heti on paras, koska kohde on heti sinun eikä tarvitse arpoa ja jännittää saako sen vai ei. Itse ainakin laittaisin myyjänä huutokauppaan lähtöhinnaksi sen "osta heti" -hinnan joten huutokauppa ei ole yhtään sen halvempi, kestää vain kauemmin.

Vierailija
130/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tule ostamaan näitä diili tavaroita, jos ei vanhalla tavalla myy niin pitäkööt. En myöskään myy diili periaatteella. Hölmö uudistus.

Vierailija
131/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Mitä siis tapahtuu silloin jos ostaja väittääkin minun lähettäneen toridiilillä rikkinäisen tavaran? Mitä niille rahoille käy? 

Vierailija
132/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mitä siis tapahtuu silloin jos ostaja väittääkin minun lähettäneen toridiilillä rikkinäisen tavaran? Mitä niille rahoille käy? 

Älä käytä sitä diiliä. Boikotoidaan sitä kaikki. Eli laita ilman diiliä tavarat myyntiin.

Vierailija
133/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletettavasti palautetaan ostajalle, mutta olisi kyllä jännä tietää vähän yksityiskohtia tästä käytännöstä. Paypalissa ainakin ostajan kuuluu palauttaa se rikkinäinen tavara ensin. Tietääkseni. Myyjä tosin maksaa palautuskulut.

Vierailija
134/615 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten tavarat liikkuu TISE ssä eikä siittä tarvi maksaa ei täytä ollenkaan maksutietoja sinne ja laittaa profiiliin vaan että nouto tai Postitus ja miten hoidatte maksun. 

Hyvät tavarat liikkuu huutonetissä kyllä vaikka aikaa se vie eikä todellakaan siell oo niitä renkaan potkioita ja luonnollisesti isoille tavaroille on nettimarkkinat sekä jos on yksittäinen iso tavara kandee tehdä ilmotus esim pre paid numeron kanssa ja viedä kauppojen ilmoitustauluille

Kirjastossa saa printattuu edullisesti ja tehtyy ne ilmotuksetkin word ohjelmalla

Zadaa sovellus vaikka on maksullinen ja se on yhtä p kuin Tori asikakaspalvelun osalta siellä menee ihan järkyttävillä hinnoilla rätit. Kandee aina laittaa korkeempi hinta ku siell on törkytinkaajat mut suosittelen myös ylläripylläri TikTok sovellusta muistakaas hashtags it. 

Zadasta viell - ne pakottaa postittaa joten Jos myyt siellä 5 e rättejä saat juosta jatkuvasti postittamassa. Siks myyn siellä vain yli 25 EUR tavarat 

Live Kirpputorit on normi tavaraalle Paras toki sesonkituotteet pitäis olla myynissä ja luonnollisesti ei mitään kallista kannattaisi sinne viedä - varashälyttimet ei todellakaan estä varkauksia. 

Vierailija
135/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta aika pas ka uudistus kun en edelleenkään pääse viesteihini. Kännykkään tipahtelee ilmoituksia uusista viesteistä mutta en pääse lukemaan niitä.

Vierailija
136/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa huvittavaa että Tori vihdoin herännyt näihin huijarijuttuihin, joita tuntuu kyllä kirppismarkkinat kuhisevan edelleen.

Tätä turvallista toriostamistahan jo on parit suomalaiset firmat näköjään koittaneet ratkoa, mm. Maketrade.app ja Sealdeal. Taisi jälkimmäinen olla Leijonan luolassakin syksyllä, mutta nyt näköjään nettisivujen mukaan konkassa.

Näyttäisi tuolla Maketraden puolella olevan pikkasen pienempi palvelumaksu kuin torilla ja sanovat rahan tilittyvän alle vuorokaudessa, mutta postitus puuttuu jos vertaa tuohon Toridiiliin. 

Mielestäni iha positiivisia juttuja nämä, mutta paras tapa suojautua huijareilta netissä on lukutaito ja maalaisjärki kun lukee ilmoituksia... Kyllä on monia ihmisiä jotka säästäisivät pitkät pennit jos vaatisivat myyjien käyttää näitä maksupalveluita suoran myyjälle maksun sijaan.

Vierailija
137/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpia on enemmän, huijarimyyjiä vai huijariostajia? Olen itse 10 vuoden ajan sekä ostanut että myynyt paljon. Ostajana en ole kohdannut yhtään huijarimyyjää vaan aina on tuote ollut se mikä pitikin. Sen sijaan muutaman huijariostajan olen kohdannut.

Vierailija
138/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpia on enemmän, huijarimyyjiä vai huijariostajia? Olen itse 10 vuoden ajan sekä ostanut että myynyt paljon. Ostajana en ole kohdannut yhtään huijarimyyjää vaan aina on tuote ollut se mikä pitikin. Sen sijaan muutaman huijariostajan olen kohdannut.

Facebookissa on näitä "Huijarit pois netistä" ryhmiä parikin kappaletta, joissa kymmeniä julkaisuja päivässä kun porukkaa huijataan. Niissä ainakin tuntuu mantra olevan että myyjät huijaavat ostajilta rahat ja katoavat. Monet tehtailevat niitä oikein sarjapetoksina, ja kun joku kirjoittaa että tuli huijatuksi, siellä kommenteissa vastataan että "taas tämä kaveri huijaamassa".

Yhtäkään ostajahuijaria ei ole vielä omiin silmiini tullut vastaan ainakaan niissä tarinoissa, enkä siis epäile etteikö niitäkin olisi. Silti olisi minusta mielenkiintoista kuulla kokemuksia näistä ostajahuijareista, kun täälläkin myyjät niin peloissaan tästä ToriDiilistä.

Vierailija
139/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamerat ja valokuvaustarvikkeet, mihin ne on nyt piilotettu? Ennen löytyi selkeästi.

Etsin näköjään väärästä osiosta, kamerat ja valokuvaus onkin nykyään Elektroniikka ja Kodinkoneet -osiossa. 

Vierailija
140/615 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ToriDiilistä tulee varmaan jossain vaiheessa pakollinen ja ainut vaihtoehto myydä Torissa, mutta niin kauan kuin edelleen on mahdollista listata myytäviä ilman ToriDiiliä vanhaan tapaan, aion tehdä niin.