Mitä mieltä ToriDiilistä ja uusimmista uudistuksista?
Itseäni mietityttää tuo rahojen siirto ja se ettet saa rahoja heti ennen kun ostaja tarkistanut tuotteen. Alkaako tässä nyt sit kädenvääntö tuotteen kunnosta ja hinnanalennuksista/rahojen palauttamisesta?
Eikö enää voi olla myynti-ilmoituksessa ns nouto tai postitus vaihtoehto? Itse sain ainakin sellaisen kuvan, että se on joko tai.
Mitä mieltä olette tosta uudistuksesta ja muutenkin uudistuksista? Appi ainakin herjaa jatkuvasti virheitä.
Kommentit (615)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nyt hetkellisesti lisääntynyt toridiilin käyttö, ilmaisten postikulujen takia, mutta se on vaan hetken huumaa, se ei muuta sitä tosiasiaa että tori on uudistuksen jälkeen vaan varjo entisestä, kauppa ei käy, se on ihan fakta.
Porukka ei taida hiffata että ilmaisen postikulukampanjan päättymisen jälkeen Torille annettu oikeus tilitietojen tutkimiseen jää edelleen voimaan vaikket käyttäisikään diiliä enää uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai nyt hetkellisesti lisääntynyt toridiilin käyttö, ilmaisten postikulujen takia, mutta se on vaan hetken huumaa, se ei muuta sitä tosiasiaa että tori on uudistuksen jälkeen vaan varjo entisestä, kauppa ei käy, se on ihan fakta.
Porukka ei taida hiffata että ilmaisen postikulukampanjan päättymisen jälkeen Torille annettu oikeus tilitietojen tutkimiseen jää edelleen voimaan vaikket käyttäisikään diiliä enää uudestaan.
En jaksa plärätä koko ketjua, mutta tietääkö kukaan miksi torille pitäisi antaa valtuudet tutkia tiliä jos olet maksun vastaanottaja? Tämä logiikka ei avaudu minun päähän mitenkään.
Paras on kun ei käytä mitään diiliä, ei tulisi edes mieleen myyjänä ottaa mitään noin tyhmää, ei mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa plärätä koko ketjua, mutta tietääkö kukaan miksi torille pitäisi antaa valtuudet tutkia tiliä jos olet maksun vastaanottaja? Tämä logiikka ei avaudu minun päähän mitenkään.
Mun päähän ei mahdu ollenkaan miksi Tori ylipäänsä tarvitsee ne tilinkyyläysvaltuudet riippumatta siitä onko kyseessä ostaja vai myyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun päähän ei mahdu ollenkaan miksi Tori ylipäänsä tarvitsee ne tilinkyyläysvaltuudet riippumatta siitä onko kys
Tee ilmoitus kuluttaja asiamiehelle yms.niin ne selvittää, tutkii asiaa.
Monet toiminnot ovat ainakin selaimen puolella menneet uudistuksen myötä rikki. Aiemmin oli mahdollista julkaista vanhentunut ilmoitus uudelleen samalle paikalle tai nostaa kärkeen ikäänkuin uutena ilmoituksena maksua vastaan. Mulla oli muutama ilmoitus vanhentunut ja kun yritin julkaista niitä uudestaan sain vain error-sivun. Samaten ilmoitusten muokkaus ei aina onnistu.
Osoiterivillä lukee edelleen beta, mutta olisi suotavaa että perustoiminnot kuitenkin toimisivat. Luin läpi Torin ohjeita ja osa niistä viittasi selvästi sivuston vanhaan versioon.
Kauppa loppu uudistuksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Monet toiminnot ovat ainakin selaimen puolella menneet uudistuksen myötä rikki. Aiemmin oli mahdollista julkaista vanhentunut ilmoitus uudelleen samalle paikalle tai nostaa kärkeen ikäänkuin uutena ilmoituksena maksua vastaan. Mulla oli muutama ilmoitus vanhentunut ja kun yritin julkaista niitä uudestaan sain vain error-sivun. Samaten ilmoitusten muokkaus ei aina onnistu.
Osoiterivillä lukee edelleen beta, mutta olisi suotavaa että perustoiminnot kuitenkin toimisivat. Luin läpi Torin ohjeita ja osa niistä viittasi selvästi sivuston vanhaan versioon.
Tori on lopullisesti pysyvästi pilattu.
Nyt tarjouksen ajan tuota käyttää ihan mielellään, mutta en kyllä aio maksella ylimääräisiä sitten, kun tulisi täysi hinta.
5 € ostoksesta menee 2 € palvelumaksua, ja olisi todella kiva nähdä noin niinkuin etukäteen, että paljonko menee esim. 40 € ostoksesta, mutta eivätpä tietetenkään nuijat voi laittaa taulukkoa esille. Typerää.
Torissa ei liiku mikään, nykyisin kaikkein surkein vaihtoehto.
Mulla oli huutonetissä aktiivinen (ja vain parasta palautetta saanut) tunnus, mutta siirryin toriin vajaa kymmenen vuotta sitten. Palaisin kyllä huutoon mielelläni, jos muutkin olisivat siellä.
Joo ei toria enää ikinä, todella typerä suunta tämä.
Lisäksi noi toripaketit (myyjänä) täytyy nyt viedä asiamiespostiin, koska en voinut varata lokerokoodia? Sen voi kai postin sivulla tehdä vain ostaessaan tilauksen. Ei sitä näemmä voi tehdä postin sivulla erikseen. Huoh :DDDD Mitä hemmettiä.
Vierailija kirjoitti:
Käytä sovellusta ja päivitä se. Jo toimii.
Myös jos vuokraat qasan kautta lue se sopimus teksti tarkkaan, kumpikin osapuoli!
Myös se että sinne pitäisi tehdä profiili, ihmiset muuttuu, tilanteet muuttuu, silti et saa esim keskeneräistä profiiliasi poistetuksi.
Oikotie meni siis myös metsään, Torin myötä.
Toria toistaiseksi käytetään, kunhan diilistä ei tehdä pakollista. Aina siellä jotakin menee ja tulee ostettuakin, kun tottuu uusiin valikoihin. Huonoja puolia läppärillä käytettäessä on viesteissä päälle tunkevat tekstilaatikot, joiden alta viestejä on vaikea lukea. Tuntuu myös, että viestit liikkuu viiveellä, onko muut huomanneet samaa?
Hyvin toimivasta torista saatiin tehtyä tosi surkeasti toimiva äärimmäisen hankala vanhaan verrattuna ja tämä diili on lähinnä huono vitsi, kuka luottaa toriin? Ei kukaan, suuri tietoturvariski, ei kannata antaa mitään tietoja.
Toridiili on täyttä roskaa, miksi ottaisin jonkun tyhmän diilin? Tori on epäluotettava yritys, ei vastaa yhteydenottoihin, on aivan hämärä.
Diilistä en tiedä. Mutta myyjä teki mulle oharit muutama viikko sitten, ei vaan tullut paikalle sovitusti. 😡
En tykkää tästä uudesta Torista.
(Anteeksi kirjoitus virheistä nyt aluksi että ei kieli poliiseja häiritse liikaa, kävin vajaan vuoden koulua Suomessa 40.v sitten)
Ottakaa huomioon että on nyt maailman laajuisesti ja erikoisesti varsinkin Pohjoismaissa kova halu poistaa käteisen rahan käyttöä että saadaan digi-euro suosituksi puheen aiheeksi.
Katsokaa vaikka Wikipediasta "Käteisetön yhteiskunta" sivua ja pohtikaa miksi hyvä vaihtoehto pitää poistaa.
Ei ne EUR2000 kaupat ole rahan pesua, ei ne 30 kauppaa vuodessa ole veron kiertoa. Tämä on tehtailtua kyykytystä että ihmiset luovuttaa vapauksista. Kun Jokaiselle EU jäsenelle on ostettu 10 annosta sitä "turvallista ja tehokasta" ja siitä ei ole pöytäkirjoja nähtävissä niin kaikki muu raha laki on pelleilyä. Kansalaisia kohdellaan huonosti.
Jos minä lähetän EUR10 Torin pankille niin pankki syö siitä 1-3%, kun Tori siirtää sen myyjän tilille niin pankki syö siitä UUDET 1-3%.
Posti on tarjonnut hyvän diilin Torille koska keillä ei kauppa käy. On aijettu posti palvelut alas hinnoilla ja jakelun vähentämisellä. Koska kansainväliset sopimukset ja hallituselimien tarve (vielä jonkun aikaa) toimittaa viestejä postin pitää jakaa mutta ei osaa sitä tehdä kustannuskelpoisesti. Nyt pyrkinyt jo 10-20 vuotta huonosti kilpailemaan kurrieri yrityksiä vastaan mutta kun ei ole mitään etua, paketit ei men e postilaatikosta ka automaatit ja verkkopalvelut on korvannut posti toimistot niin on ihan sama onko postilla paketti palvelu tai ei. Mutta kuin ne säännöt vaati palvelu tason.
Tässä sitten huomaus, kaikki kansainväliset yritykset säännöllisesti ja tarkoituksella minimoi (kiertää) veronmaksun. Yksityiset pien yrittäjät ei siihen pysty koska heitä on helppo valvoa mutta ei meidän pienet vero tulot korvaa sitä että Amazon ja Tori ja eBay eivät maksa omaa osutta.
Kapitalistisessä maailmassa kaikki mitä voidaan keskittää keskitetään koska niin siitä tienataan eniten voittoa osakkeen omistajille veroparatiiseihin.
Olen silloin tällöin ostanut Virolaiselta huuto net tyyliseltä palstalta, "osta * ee" ja olisi kiva jos se tulisi Suomeen kilpailemaan. Kaikki muutin näyttää olevan olkomaalaisten omistuksessa. (siellä pitää registeröidä etä voi huutaa, myyjät ei aina halua ulkomaille lähettää ja tuttu kieli on englanti mutta on se Vironkielikin aika lähellä Suomea)
Olisi aika Suomessa (linuksin syntymä paikka) ainakin pohtia koska kehitetään yhteiskunnallisia kinoja hoitaa perus päivittäiset palvelut jotka voidaan toteuttaa avoimmien lähdekoodien avulla ja käyttäjien omistuksessa. Jos Karuna olisi asiakkaiden omistuksessa niin voitot voitaisi jakaa tasaarvoisesti asiakkaiden kesken.