Leikkauksia tulee 500 000 ihmisille huhtikuun alussa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e201769-f172-4e62-9847-d4f954fb7067…
Asuuko leikkaukset sinuun myös.
Minä sain jo tammikuussa kesäkuuhun asti toimeentulotuki päätöksen ja sain 78 euroa enemmän tukea mitä itse kuvittelin. Onneksi on halpa vuokra asunto alle 400 euron vuokralla.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei niin vain mennä. Nykyään hyvin monet työpaikat menevät suhteilla. Työmarkkinoilla on hyvin paljon syrjintää. Moni työpaikka menee naamakertoimen mukaan. Se on asia joks pitäisi ottaa enemmän esille.
Tämä on totta. Olen ollut yrittäjänä ja palkkatöissä viime vuodet kunnes onnistuin pääsemään irti vakituisista töistä. Nyt menen töihin jos kiinnostaa. Useimmiten on joku tuttu, naapuri tai sukulainen vinkannut avoimesta työpaikasta. Pari kertaa on tutun firman omistaja tullut kotoa kysymään töihin. Kuitenkin aina on ollut taustalla joku side, suhde. Olen itsekin hankkinut työnantajalle työntekijöitä, kertonut kavereille että töitä olisi tarjolla. Monesti ei työpaikkoja edes ilmoiteta missään, varsinkaan nyt kun on nämä pakkohaut tulleet. Eli sisäpiirissä ja suhteilla paljon työpaikkoja vaihtuu. Kohtapuoliin on tarjolla taas muutama vanha tuttu kesätyö, katsotaan mikä on mieliala minkä valitsen.
Leikkausten ajoittaminen huhtikuun alkuun on sekin upeaa v ittuilua. Aprillipäivänä, samassa kuussa jossa pääsiäinen osuu aivan kuukauden loppuun. Jää monelta pashat ja munat kaupan hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen verran että työmarkkinatuen 300e suojaosa poistuu.
Sama. En lähde enää osa- aikakeikoille. Odotan että saan oikeuden palkkatukeen. Sehän se on yhteiskunnalle halpaa, jippii!
Tämä hallitus rapautti myös työllistämisen mukaan lukien palkkatuen. Palkkatuki ei kerrytä enää työssäoloehtoa ja kunta ei palkkaa 12kk töihin jotta pitkäaikaistyöttömät pääsevät sen jälkeen anssille 300-400 päiväksi. Ja sitäkin anssia vielä leikataan jo parin kuukauden jälkeen.
500000 tuhannen ihmisen joukko kanne hallitusta vastaan, EU arvioinnut Suomen sosiaalituen liian matalaksi.
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten ajoittaminen huhtikuun alkuun on sekin upeaa v ittuilua. Aprillipäivänä, samassa kuussa jossa pääsiäinen osuu aivan kuukauden loppuun. Jää monelta pashat ja munat kaupan hyllylle.
Ja pääsiäinen on ilosanoman juhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei niin vain mennä. Nykyään hyvin monet työpaikat menevät suhteilla. Työmarkkinoilla on hyvin paljon syrjintää. Moni työpaikka menee naamakertoimen mukaan. Se on asia joks pitäisi ottaa enemmän esille.
Tämä on totta. Olen ollut yrittäjänä ja palkkatöissä viime vuodet kunnes onnistuin pääsemään irti vakituisista töistä. Nyt menen töihin jos kiinnostaa. Useimmiten on joku tuttu, naapuri tai sukulainen vinkannut avoimesta työpaikasta. Pari kertaa on tutun firman omistaja tullut kotoa kysymään töihin. Kuitenkin aina on ollut taustalla joku side, suhde. Olen itsekin hankkinut työnantajalle työntekijöitä, kertonut kavereille että töitä olisi tarjolla. Monesti ei työpaikkoja edes ilmoiteta missään, varsinkaan nyt kun on nämä pakkohaut tulleet. Eli sisäpiirissä ja suhteilla paljon työpaikkoja vaihtuu. Kohtapuoliin on tarjolla taas muutama vanha tuttu kesäty
Joo täysin totta eikä tarvitse olla mikään alan konkari. Paras tietämäni työllistyminen oli kun nuori, ilman ammatillista koulutusta ja kummoustakaan työkokemusta oleva meni töihin suhteilla mutta vain jos myös kyyti työpaikalle järjestyy ja järjestyihän se. Samoin toisen tietämäni suhteilla työllistyjän työaikoja rustattiin niiin että pääsee kulkemaan samalla kyydillä vanhempansa kanssa vaikka muille tuo ei käy. Ja nämä eivät ole mitään alaikäisiä nuoria vaan normaaleihin työpaikkoihin työllistyneitä. Yritäppä tavan työttömänä työnahakijana luetella ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen verran että työmarkkinatuen 300e suojaosa poistuu.
Sama. En lähde enää osa- aikakeikoille. Odotan että saan oikeuden palkkatukeen. Sehän se on yhteiskunnalle halpaa, jippii!
Tämä hallitus rapautti myös työllistämisen mukaan lukien palkkatuen. Palkkatuki ei kerrytä enää työssäoloehtoa ja kunta ei palkkaa 12kk töihin jotta pitkäaikaistyöttömät pääsevät sen jälkeen anssille 300-400 päiväksi. Ja sitäkin anssia vielä leikataan jo parin kuukauden jälkeen.
Jäi tuosta välistä sana pitkäaikaistyöttömien työllistämisen. Toki muunkin laisen kun kukaan ei palkkaa vuosia työttömänä olleita, ennen sentään kunnat palkkasivat niin olipahan jotain täytettä cv:hen niistäkin ja saattoi sitten päästä tavallisiin työhaastatteluihin. Nyt jos työtttömyys pitkittyy niin sieltä on kyllä mahdotonta enää nousta ilman suhteita.
Siis voiko pitää paikkaansa että enimmäisasumismenot laskee 100 E sim Tampereel, Turus ym. Kyllä siinä moni joutuu lähtee vanhasta kämpästä, mikäli ei halua itse maksaa erotusta.
Teen kaikkeni päästäkseni suorittamaan opintoni loppuun oppisopparina.
Vuokratyöntekijänä JA opiskelijana ei kohta kannata enää olla.
Asumiskuluissahan on ainakin kolme eri rajaa. Asumistuen enimmäisasumiskulut, toimentulotuen kuntakohtainen raja ja toimeentulotuessa hyväksytty kohtuullinen kuntakohtaisen rajan ylitys. Nyt ilmeisesti jälkimmäisin tulee kyseeseen ainoastaan erikseen määritellyin perustein.
Niin tulee mitä sitten? Suomalaisten vika kun ette vaatineet jo Sipilän aikaan, että hallituksen pitää luoda eikä tuhota. Olemme Irlannin tiellä.
Jos menee töihin niin ei tule leikkauksia.
T: Purra.
Kuulkaas nyt. Suomeen tulee ulkomaaalaisia joita pitää elättää idästä. Jatkossa suomi rakentaa ukrainaa miljardeilla joten leikkauksia pitää tulla. Verot tulee nousemaan paljon ja bensan hinta yli 2 euroon varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin. 50000 työpaikkaa etsii tekijää.
paljonko noista on paikkoja johon vaaditaan tietty koulutus, sitä ei hankita hetkessä, lajakkuus, äly, kuka maksaa opinnot, yks kaks sitouta 3-5 v koulutukseen, niihin harvakseltaan hakuajat. eli sellaista työtä, että jokainen osaa olkoon edellinen ammatti mikä vaan. sairranhoitajasta päivässä kokki. kaverini maisteri, työtön, ns. stupparin duuneihin ei vaan pääse,muka ylikoulutettu, halutaan säästää paikat muille ns. sopivammalle. eli siirtyminen muihin töihin ei noin vain onnistu. kukaan ota rAKSALLE MÖLLIÄ, JOKA HYVÄ VAIKKA LASTENHOITA,MUTTA EI ALAN PÄTEVYYTTÄ. TURVALLISUUS, LAATUVAATIMUKSET. KAMPAAJA MENEE VAAN TÖIHIN OPTIKOKSI TUOSTA VAAN. NO MIKSI SUOMESSA VAADITAAN HYVÄ AMMATTIPÄTEVYYS SITTE
NO MITÄ SITTEN IHAN NOIN KÄYTÄNNÖSSÄ TAPAHTUISI SUOMI VALTIO,,TELOITUSLAKIMM EI MENE LÄPI, MIETI LOPPUUN ASTI,KERRO, TEE LAKIALOITE, TOIMI
Itse asiassa pienenee vasta ensi vuoden helmikuussa. Paitsi, jos mulla on tuloja. Siinä sitä miettimistä. Kokopäivätyö ei ole kohdallani mahdollista, mutta keikka- tai osapäivätyötä olin suunnitellut. Nyt pitää laskea tarkkaan miten tulisin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos menee töihin niin ei tule leikkauksia.
T: Purra.
Korjaus: Jos menee hyvinpalkattuihin kokopäivätöihin. Ja tämä onkin realismia pitkäaikaistyöttömien kohdalla.
Nykyään ei pääse sellaisiin töihin jossa ei tarvii kummempaa koulutusta tai että on kokemusta ennestään niin ei pääse töihin. Tarvii olla korkeasti koulutettu että pääsee edes postiin töihin.
Sosialistihallituksen aikaansaamaa. Jaellaan rahaa ja eletään kuin herrat, vaikka talouskasvua ei ole ollut viimeiseen 15 vuoteen.