Leikkauksia tulee 500 000 ihmisille huhtikuun alussa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e201769-f172-4e62-9847-d4f954fb7067…
Asuuko leikkaukset sinuun myös.
Minä sain jo tammikuussa kesäkuuhun asti toimeentulotuki päätöksen ja sain 78 euroa enemmän tukea mitä itse kuvittelin. Onneksi on halpa vuokra asunto alle 400 euron vuokralla.
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
Mieletön rahan lapioiminen loppuu ja nyt palataan kohtuulliselle tolkun tasolle: myös näin voitaisiin uutisoida (vrt. "leikkaukset")
Mikä rahan lapioiminen loppuu jos velkaa otetaan 58 miljardia hallituskaudessa?
Niillä maksetaan sannulin sote uudistusta ja velkojen korkoja
Minulla myös kassan rahat ja osittainen vanhuuseläke nousi huomattavasti. Oli yllätys. En varmaan mistään enää saa näin paljon palkkaakaan. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen verran että työmarkkinatuen 300e suojaosa poistuu.
Tämä suojaosan poistaminen tuntuu vaan v ittuilulta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja ihmettele, ap, että Suomen taloudellinen tilanne on huhtikuusta lähtien suorastaan loistava! Eiku...
Mitä enemmän saksikäsi leikkaa, sitä heikompi on talous Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sen verran että työmarkkinatuen 300e suojaosa poistuu.
Sama. En lähde enää osa- aikakeikoille. Odotan että saan oikeuden palkkatukeen. Sehän se on yhteiskunnalle halpaa, jippii!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieletön rahan lapioiminen loppuu ja nyt palataan kohtuulliselle tolkun tasolle: myös näin voitaisiin uutisoida (vrt. "leikkaukset")
Mikä rahan lapioiminen loppuu jos velkaa otetaan 58 miljardia hallituskaudessa?
Niillä maksetaan sannulin sote uudistusta ja velkojen korkoja
Höpö höpö. Niillä.maksetaan massiivisia veronalennuksia.
Jotenkin raskasta kun tietää, miten paljon rahaa ammennetaan turvonneeseen sotehallintoon. Kaikki säästöt uppoaa sinne ja pohjaa ei näy. Tunnin juna Turkuun, ei muuta miljardikaupalla massia siihenkin turhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on juuri noin. Ketkä ovat sen ikäisiä että muistavat 70 - lukua niin eipä tainnut olla silloin noita tukia. En ole eläissäni hakenut edes ja on pitänyt pärjätä. Kun katsoo vaikka valokuvia niiltä ajoilta niin asunnot/ kodit olivat vaatimattomia. Silti oltiin tyytyväisiä. Nykyään ns köyhät asuvat yltäkylläisen näköisistä kodeissaan joista löytyy kaiken maailman vempeleet ja taulu tv:t ja välitetään vaan. Yhteiskunnan eli meidän veronmaksajien pitäisi kustantaa yltäkylläisyys? Kun ei ole sitä tai tuota, eikä halua mennä edes työhön tienaamaan niin pitää kustantaa veroista. Itse tein kolmea eri työtä saman vuoden aikana 80- luvulla eikä tullut mieleenkään käydä sossussa valittamassa.
Samoja kokemuksia täälläkin. Ennen otettiin työtä vastaan ja mitä vaan jota osasi, ei puhettakaan että olis käännytty sossun puoleen. Nyt pitää ja pitäisi veronmaksajien kustantaa kotona töitä pakoilevien elämä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista että kun tavallinen työssäkävijä on yrittänyt 20+ vuotta kertoa faktaa, että tukiensaajat, äänestäkää nii että suojaatte oman tuensaannin tarvittaessa jatkossakin niin raivoahan sieltä on tullut vastaukseksi ja kuinka Suomi on rikas maa ja maksamme velkaa ja rahaa on. Ei ole, emme yksinkertaisesti voi toimia koko maailman sosiaalitoimistona, se on matemaattinen mahdottomuus.
Nyt sitten on tuet kortilla, mutta vieläkään ei ymmärretä vaan vaaditaan lisää ja kädet muiden taskuissa yhä syvemmällä kahmitaan muiden rahaa jotta voi kokea olevansa hyväihminen jakaessaan niitä sitten eteenpäin. Se ovniin helppoa ja kivaa larpata pelastajaa muiden rahoilla.
Nyt ollaan jo tilanteessa että suomalainen tuensaaja on valmis vaikka mielummin siihen että rahoittaja lakkaa kokonaan olemasta, kuin että priorisoisi suomen suomalaisille rakennetun järjestelmän todelliset kohteet kuten koko järjestelmän perusta on tarkoitettu.
Ra
Järkipuhetta 👍
Kyllä nyt koko maa lähtee nousuun!
hyvä ORPO
Leikkaus tulee vasta kun tulee vuokrantarkastus eli jos se on vasta joulukuuussa niin sitten vasta.
Vierailija kirjoitti:
No onhan näitä leikkauksia odotettukin.
Tuilla elävien joukko on kasvanut niin suureksi, ettei muuta mahdollisuutta enää ole, kuin rajut leikkaukset.
Täysiaikaista työtä tekeviin nuo eivät vaikuta.
Kyllä se vaikuttaa kaikkiin suomalaisiin kun ostovoima pienenee. Vastineeksi Riikka nostaa ruuan verotusta, vaikka ennen vaaleja oli täysin päinvastaista mieltä.
Eihän hallituksissa ole ollut minkäänlaista talousosaamista kymmeniin vuosiin varsinkaan porvareilla. he kun pääsivät valtaan niin velkaantumiskierre alkoi. Kun on hyvät ajat pitää verotusta kiristää ja maksaa velkoja. Kun on huonot ajat niin veroja pitää löysätä ja elvyttää taloutta. Persut pettivät äänestäjänsä täysin, yhtään lupaustaan eivät ole pitäneet. Varmaan heillä ei ole eikä ollut minkäänlaista käsitystä talousasioista.
Näillä tukien leikkauksilla säästetään joitakin satoja miljoonia, mutta sen saman summan ja paljon enemmän saisi muillakin, inhimillisillä keinoilla.
Missä se havainnollistava infokartta nyt on mistä näkee mihin ne valtion menot kokonaisuudessaan, linkkaapas tänne
Kyllä osuu. 160e lähtee pois. Olen töitä tekevä.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin raskasta kun tietää, miten paljon rahaa ammennetaan turvonneeseen sotehallintoon. Kaikki säästöt uppoaa sinne ja pohjaa ei näy. Tunnin juna Turkuun, ei muuta miljardikaupalla massia siihenkin turhuuteen.
Sotekulut on hyvin kohtuulliset. OECD maiden keskitasoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, nautin tästä. Vielä kun saataisiin toimeentulotuki määräaikaiseksi niin avaisin hallitukselle pullon Pol Rogeria.
Nautin myös siitä että suojaosan poisto ratkaisi pähkäilyni kesäkeikoista. Töitä on mutta verottomana, koitan pysytellä virallisesti työttömänä, se on helppoa kyllä. Se on minun protestini hallituksen politiikalle. Perusturva on muuten liian alhaisella tasolla eurooppalaisittain joten juomasi säästyy parempiin suihin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin pummit! Kyllästyttää maksaa teidän loisiminen
Menisit sinäkin itteesi, että ymmärtäisit ettei kaikki ole poissa työelämästä huvin vuoksi!
Olin juuri valmistunut unelma-ammattiini(AMK) ja saanut pysyvän viran, kun loukkaannuin työssä. Työkyvyttömyys (loppuelämän), jatkuva sairausloma ja pieneni tulot ekan vuoden jälkeen niin että heilahti.
Tätä minä en todellakaan halunnut!!!!
Olen kateellinen niille, jotka _saavat_ olla terveitä ja _saavat_ käydä työssä!
Vierailija kirjoitti:
Oikeistohallituksemme saldoa tähän mennessä:
-25 000 uutta työtöntä.
-Rajakriisi nr.2
-Lakot
-Haukut Eu:lta ja mainekin meni jo heti ensimmäisenä kesänä.
-RIkkaiden veroale
-Tunnin possujuna, jossa oikeisto pääsee pesemään rahaa.
Hienosti menee.
Vassareiden ansiota suurinosa. Työttömyys johtunee edellisen hallituksen säädöksistä.
Rajakriisi oli kontrolloimaton ja läpsyttelijät kävelisivät vieläkin rajojemme yli sossuhallituksella.
lakot ovat poliittisia ja täysin inisijöiden, vassareiden ansiota.
haukut Eu:lta johtunee taas, kun Suomen huonoa mainetta pesee eteenpäin omat vassarikullat.
rikkauden veroale on täysin kokoomuksen käsialaa.
tunnin possujuna on ollut jo pidempää suunnitteilla.
Oikeistohallituksemme saldoa tähän mennessä:
-25 000 uutta työtöntä.
-Rajakriisi nr.2
-Lakot
-Haukut Eu:lta ja mainekin meni jo heti ensimmäisenä kesänä.
-RIkkaiden veroale
-Tunnin possujuna, jossa oikeisto pääsee pesemään rahaa.
Hienosti menee.