Leikkauksia tulee 500 000 ihmisille huhtikuun alussa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3e201769-f172-4e62-9847-d4f954fb7067…
Asuuko leikkaukset sinuun myös.
Minä sain jo tammikuussa kesäkuuhun asti toimeentulotuki päätöksen ja sain 78 euroa enemmän tukea mitä itse kuvittelin. Onneksi on halpa vuokra asunto alle 400 euron vuokralla.
Kommentit (224)
...ja nasset vetävät iloissaan käteensä ja huutavat kuorossa H E I L !
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kaikki pois kulutuksesta Suomessa.
Eihän ole. Idioottiko olet? Päinvastoin. Jokainen hukkaan heitetty tukiraha on poissa valtion kassasta. Tärkeämpää on käyttää nuokin rahat valtion velkojen maksuun kuin heittää ne hyödyttömille tyhjänpäiväisille kerjäläisille tuhlattavaksi kaljaan ja tupakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tukien kuuluisi olla määräaikaisia. Poikkeuksena esim asumistukea voisi tottakai maksaa niille kenellä on vaikka osa-aikatyö eikä enempää tunteja saa. Sen sijaan toimeentulotuki pitäisi olla tilapäinen.
Mitä se tuntien määrä siinä merkitsee? Moni ei saa täysiaikaisestakaan työstä sellaista palkkaa että sillä voisi kohtuullisesti elää. Palkan määrä tässä on se merkitsevä asia. Toki voitaisiin säätää minimipalkkalaki niin ettei yritykset maksattaisi työntekijöidensä elämistä valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole. Idioottiko olet? Päinvastoin. Jokainen hukkaan heitetty tukiraha on poissa valtion kassasta. Tärkeämpää on käyttää nuokin rahat valtion velkojen maksuun kuin heittää ne hyödyttömille tyhjänpäiväisille kerjäläisille tuhlattavaksi kaljaan ja tupakkaan.
Jos et ole sattunut huomaamaan niin nykyinen hallitus ei lyhennä velkaa vaan lisää sitä.
Uli uli 🎶 kuka meidät ruokkii?
Uli uli🎶 kuka meidät majoittaa?
Uli uli uli uli uh huh huh🎶onko pakko olla aikuinen jos ei tahdo? Äitiiiiiiiii!!! Tuu pyyhkimäääään !!! Terolla on uudet vaatteet! Miks ei mulle osteta??Mammaaaa! Kuka nyt ruokkii mun lapset??
Sehän on ihan itse valittavissa elääkö tukien varassa tai ei.
Vaihtoehtoja on vaikka kuinka. Miksi pitäisi valita se huonoin? Tilanteet muuttuvat ja vaihtuvat.
Vaikka ennen olikin paras ja helpoin elämäntapa olla vain kotona ja nauttia valtion tukirahoista niin nyt se ei sitä välttämättä enää ole joten kannattaa valita jokin muu elämäntapa.
Ei se sen vaikeampaa ole.
Näin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole sattunut huomaamaan niin nykyinen hallitus ei lyhennä velkaa vaan lisää sitä.
Turha köyhien on sitä miettiä jos muut velkaa ottavat. Tärkeintä on ettei sitä velkaa oteta kerjäläisten ruokkimiseen. Ymmärtävätköhän nämä kelarotat edes olevansa pelkkiä pummeja? Ovatko he niin irtaantuneita todellisuudesta? En halua,että he syövät rehellisten ihmisten ruokapöydässä kuten myymälävarkaat.
Ei osu minun kohdalle leikkaukset. Käyn kokopäiväisesti töissä, asunnon sain maksettua pari vuotta sitten ja vastike on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut isältäni rahaa joka kuukausi 500 euroa käteen. Nostan myös kaikki tuet mitä saan.
hitto miten nolo tyyppi .varo ettei isä kuole joudut olee perseauki koska kukaan ei tollaista aikuista lapsee palkkaa.
Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset päätyvät elämään tukien varassa? Miten väärin ihmisen pitää elää? Mitkä ne virheet ovat? Usein noita samoja virheitä toistetaan sukupolvien ajan, miksi he eivät opi vanhempiensa virheistä vaan toistavat niitä sukupolvi sukupolven jälkeen? Käänteistä kehitystä?
Vierailija kirjoitti:
Ei osu minun kohdalle leikkaukset. Käyn kokopäiväisesti töissä, asunnon sain maksettua pari vuotta sitten ja vastike on pieni.
Hieno itsenäinen ihminen 👍 arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieno itsenäinen ihminen 👍 arvostan.
sama täällä. minusta ihan normaalia elämää toisin kun vuodesta toiseen tukien varassa eläminen.
Vierailija kirjoitti:
Ja ketkä pummit itkee kalliista vuokrista, niin muuttakaa vaikka Lieksaan.
Mitä töitä on Lieksassa? Riittävätkö asunnot siellä kaikille halukkaille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jotain kgb/fsb hommia. Siellähän niitä venäläisiä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan näitä leikkauksia odotettukin.
Tuilla elävien joukko on kasvanut niin suureksi, ettei muuta mahdollisuutta enää ole, kuin rajut leikkaukset.
Täysiaikaista työtä tekeviin nuo eivät vaikuta.
Vaikuttaa. Matalapalkkaisilta voi lähteä asumistuki jopa kokonaan ja sitä myöten työssäkäyminenkin vaarantua.
Jokaiseen tällä hetkellä työssä käyvään aivan tavalliseen ihmiseen vaikuttaa, kun yhteiskunnan tukiverkko leikataan pois. Hyvinvointiyhteiskuntaan kuuluu turvallisuus ja luottamus ja ihmisarvoinen elämä esim työttömyyden ja sairauden varalta. Pelolla johtaminen ei kuulu sivistysvaltion hallintoon.
Puhumattakaan siitä, että nämä poistetut rahat poistuvat myös kulutuksesta ja sitä kautta yritysten ja yrittäjien tulokertymästä. Jos ei ole enää varaa käydä vaikka leffassa tai kahvilassa silloin tällöin, siinä menee molempien yritysten ja siellä työskentelevien kukkarosta tuloja.
Yllättävän moni on riippuvainen valtion tukiasunnoista.
Olisiko järkevämpää keskitetyt tukiasuntolat joissa jopa ruokailunkin voi järjestää keskitetymmin suurkeittiö systeemillä? Nyt kun kaikki tuen tarvitsijat on hajautettu ja integroitu tavallisten ihmisten keskelle niin on jouduttu järjestämään ruokinta ym tukiraha systeemillä joka on huono ja aiheuttaa syrjäytymistä,häiriökäyttäytymistä ja altistaa alkoholismille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä? Milloin sinäkään olet töissä ollut? Tukien avulla elänyt koko ikäsi,eikä se siitä muutu oli lieksassa töitä taikka ei. Pummi on aina pummi.
Olen asunut Helsingissä koko ikäni ja etsinyt 15 vuotta töitä ja nyt minun pitäisi muka muuttaa jonnekin landelle missä ei ole edes työpaikkoja?? Miten minä siellä pärjään?
Nuorilta leikataan ja vanhuksien tukia korotetaan.
Samalla ihmetellään miksi syntyvyys sakkaa entisestään.
Ei vaikuta. Olen mennyt töihin, jos toiseenkin. Vastaan tuli progressiivinen verohelvetti.
Tuloveron leikkauksia odotellen.