Olen maksanut vuokraa miesystävälleni vuodesta 2012 lähtien ja kasvattanut hänen lastaan. Hän teki nyt 200000€ voittoa talonsa myynnistä.
Kommentit (112)
Miksi et osallistunut asuntolainan takaisin maksuun vaan maksoit vuokraa?
Onkohan tuossa tuo vuokranmaksu termi ihan oikea. Ennemminkin näkisin, että on osallistuttu asumiskuluihin. Näistähän me emme tiedä mitään ja maksettu summa voi olla joko alakanttiin tai yläkanttiin niihin kaikkiin asumiskuluihin nähden. Lisäksi vuokraus taitaa edellyttää vuokrasopimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olisit?
Se olisi reilua ja kohtuullista.
Ap
Ei riitä perusteeksi. Miten tyhmä oikein olet?
Kuka hullu antaisi avopuolisolleen 100 000€ tai edes 50 000€ tuosta noin vain? Jos pelkona on vielä, että toinen ottaa rahat ja juoksee. Itse voisin antaa miehelleni, mutta me sentään olemme naimisissa ja meillä on yhteinen lapsi, joten riski on ainoastaan siinä miten hän meinaisi käyttää ne. Ei tulisi mieleenkään antaa hänelle rahaa, jos ei olisi sitoumuksia. Kannattaa siis miettiä miehenkin kannalta asiaa. Vaaditko häneltä jotain mitä et itsekään tekisi?
Olisit voinut säästää itsellesi vaikka yksiön ihan omista tuloistasi. Jossakin sinun on ollut asuttava kuitenkin. Mitä olet menettänyt?
Siis miehen lasta olet kasvattanut 12 vuotta? Miksi? Eikö lapsella ole äitiä?
AP. Paljonko maksat vuokraa. Käytkö itse työssä. Kuka maksaa ruuuat,bensat, puhelimet ym. Kulut. Eikö lapsella ole äitiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Loppuun kulutettu aihe, keksi jo uutta.
Itse asiassa tuossa täytyy kriteerit eron sattuessa sille hyvitykselle.
Siis missä ja mitkä kriteerit??
Tällä palstalla on kyllä pesiytyneenä maan matalaälyisimmät näemmä. https://www.minilex.fi/a/avoliitto-tasinko
Miten ap on sinusta auttanut toista kartuttamaan omaisuutta? Ap on maksanut osansa asumisen kuluista.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tämä on provo, mutta tajutkaa vihdoin suomimammat, että se että annatte miehen käyttää teitä taloudellisesti hyväksi EI OLE älykästä, feminististä eikä kunniakasta! Olkaa fiksumpia!
Sen sijaan on älykästä ja kunniakasta maksaa avovaimon asumiskulut.
Miksi olisit oikeutettu kun et ole omistanut mitään? Sellaista se on loisen elämä.
Olisi aikoinaan kannattanut olla järkevä ja ostaa puolet siitä asunnosta itselleen. On oikein maksaa asumisen juoksevia kuluja, mutta ilmeisesti olet maksanut vielä ylimääräistä ja näin ollen maksanut miehesi asuntolainaa. Millainen ihminen maksattaa osan asuntolainastaan kumppanillaan? Itse en todellakaan sellaisen kumppanin kanssa olisi.
"Olisithan maksanut vuokraakin" argumenttiin sanoisin että olisihan se mies maksanut sitä asuntolainaa ilman kumppanin maksamaa vuokraa. Tässä diilissä nyt vain tämä mies voittaa ja toinen maksaa, ei kuullosta tasa-arvoiselta parisuhteelta.
Onhan miehesi ilmoittanut maksamasi vuokrat verottajalle tulona?
Olen siis maksanut ns luonnossa tuota summaa vastaavasti