Mikset käyttäisi kuukuppia?
Se tulee tiettävästi halvemmaksi pidemmän päälle.
Kommentit (141)
Kohdunsuuni on hieman eri kohdassa kuin tavallisesti joten ei se toimisi. Ja pelkkä ajatuskin hankaa ikävästi.
Kertakäyttöiset tuotteet on niin hygienisia, helppoja ja nopeita käyttää että en todellakaan vaihtaisi mihinkään kuppiin mitä pitäisi tyhjentää, pestä ja keittää.
Katsoin kuvaa netistä ja tässä on vähän "järkyttynyt" miten syvälle se pitäisi naisten työntää, sitten tyhjentää ja taas sama. Ei ikinä. Ei ihme jos joku kysyi jotain rengasta, josta vetää se pois tai pyörylää. Irtoaako siitä pinnasta jotain muoviainesta tai kumiainesta, muuta. Imeytyykö se naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kertakäyttöiset tuotteet on niin hygienisia, helppoja ja nopeita käyttää että en todellakaan vaihtaisi mihinkään kuppiin mitä pitäisi tyhjentää, pestä ja keittää.
Tämä. Eikä tarvii arpoa onko esim. julkisessa vessassa pesumahdollisuutta.
Ei toimi vaihdevuosien tyhjennys vuotoihin. Sitä tavaraa tulee ja paljon. Töissä ei ole riitä aika, että tyhjentelisin kuppia puolen tunnin välein. Nippanappa yötenat ja pöksyvaipat riittää kahdeksi tunniksi.
Voin kertoa.
En ole löytänyt tarpeeksi pehmeää ja sileäpintaista kuppia, joka ei laittaessa ja poisottaessa poksahtaisi auki kesken kaiken ja raapisi paikkoja helliksi ja pahimmillaan verille. Välillä paikat ovat siinä kunnossa, että pitää siirtyä siteisiin loppu kuukautisten ajaksi. On loistava niin kauan kuin ei tarvitse laittaa eikä ottaa pois.
Ja ei, ei ole yrityksen puutteesta kiinni. 5 vuotta kokeilin eri kuppeja ja tekniikoita.
Ei toiminut anatomiani kanssa, onneksi olen nyt minipillereillä niin ei ole ollut menkkojakaan
KUUkuppi sana. Ei ole aurinkokuppi.
Vierailija kirjoitti:
Koska se tuntuu niin helvetin pahalta. Eikä ole mun käytössä erityisen toimiva, se kupin pesu kun ei aina onnistu työreissulla ollessa.
Tästä syystä mulla on useampi kuppi. Käsien pesu, kuppi pois, puhdas kuppi sisään ja toisen puhdistaminen siinä määrin kuin se on mahdollista ja kotona sitten parempi pesu ja mahdollisesti myös keitto.
Koska käytän hormonikierukkaa ja se se vasta halvaksi tulee, sain vielä ilmaiseksi, kun oli runsaiden kuukautisten hoitoon. Ei ole kuukautisia ensimmäisen asennuksen jälkeisen vuodon jälkeen näkynyt. Viisi vuotta kestaa vaikutus, jos sillä hoidetaan runsaita menkkoja, sitten vaihdetaan uuteen.
En enää tarvitse. Silloin, kun olisin tarvinnut, niitä ei ollut saatavilla.
Minulle aiheutti hiivatulehduksen (ja taas jotkut tulee jankuttamaan, että ei pidä paikkaansa ja se hiiva tuli jostain muusta syystä). Pari-kolme vuotta käytin, mutta sitten tuli hiiva joka ikisten kuukautisten aikana/jälkeen. Tämä loppui, kun lopetin kupin käytön (ja kyllä, desinfioin kupin).
Lisäksi kuppi aiheutti aivan järkyttävät kuukautiskivut ja onhan se tosi hankala esim töissä, kun on runsaat kuukautiset ja kuppia pitää tyhjentää parin tunnin välein, niin lotrata sen kanssa. Ei kiitos.
Side+tamponi yhdistelmällä mennään: helppo ja hygieeninen. Ei enää ikinä kuppia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan saisi sitä sisääni.
Oon luullut aina että se kiinnitetään ulkopuolelle. Mitä ihmettä.
Mitä mä luin? 😂 Olisi aika muikea tunne, kun istuutuu 🤪
On niin hankala saada paikoilleen.
M49
Voiko sitä käyttää vuotaviin peräpukamiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan saisi sitä sisääni.
Oon luullut aina että se kiinnitetään ulkopuolelle. Mitä ihmettä.
Oletko mies vai onko tämä vitsi? Miten ihmeessä se kiinnitettäisiin ulkopuolelle? Ja miten sen kanssa sitten pukeuduttaisiin tai käveltäisiin? Oletko ikinä nähnyt kuukuppia?
Koska se ei tuota tarpeeksi mikromuovijätettä :(