Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät opiskele lähihoitajaksi/sairaanhoitajaksi?

Vierailija
17.03.2024 |

Näille löytyisi hyvin töitä, mutta kun ei kelpaa. Ollaan opiskeltu naistutkimusta ja ihmetellään kun ei töitä löydy. Lähihoitajaksi valmistumiseen ei mene kauan, kun on korkeakoulu alla. Töitä löytyy varmasti jokaiselle.

Ihan turha vinkua siitä, ettei sovellu alalle. Jokainen kyllä oppii toimimaan missä tahansa ympäristössä kun motivaatio kohdallaan. Ymmärrän tietyt fyysiset rajoitteet, mutta lähihoitajakin voi toimia vaikka hammashoitajana niin ei tarvitse nostella mitään huonolla selällä.

Kommentit (213)

Vierailija
161/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ja lopetin. Nyt toisella alalla. Ei tarvitse kärsiä huonoista esinaisista ja turhasta työajan kyttäyksestä. 

Vierailija
162/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki tuet otetaan pois, alkaa työt maistua. Alalta kuin alalta. Tukilöhöily tuhoaa yhteiskunnan ja talouden. Tästä on selvät merkit näkyvissä olleut jo vuosia.

Mielenkiintoinen näkökulma, että kaikilla hoitajilla riittää töitä, jos jokainen kouluttautuu hoitajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki tuet otetaan pois, alkaa työt maistua. Alalta kuin alalta. Tukilöhöily tuhoaa yhteiskunnan ja talouden. Tästä on selvät merkit näkyvissä olleut jo vuosia.

Mielenkiintoinen näkökulma, että kaikilla hoitajilla riittää töitä, jos jokainen kouluttautuu hoitajaksi.

Lähihoitajille on todella paljon avoimia työpaikkoja. Esim kotihoito työllistää vaikka kuinka monet tulevaisuudessa. Muille ei olekaan sitten töitä. Sitten ihmetellään millä hoivahenkilökunnan palkat maksetaan🤣🤣

Vierailija
164/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse alalta lähteneenä en suosittele kenellekään ryhtymään hoitoalalle. Asiakkaat ja omaiset valittaa joka päivä ja (näkee arvostuksen tälläkin palstalla) asioista jotka eivät edes kuulu hoitajalle. Teet 12 tuntisia päiviä joista puolet ylitöitä ilman taukoja ja sitten saat kuulla joka hemmetin paikasta, että siellä ne hoitajat istuu vaan kahvitauolla/koneella, kun teet pakollisia kirjauksia potilastietokantaan. Jos joku kysyy mitä töitä teet niin pitää valehdella, että ei paljastu ammatti, kun muuten saat heti kuulla kaikkea pjaskaa ja sinua katsotaan, kuin halpaa makkaraa.

Nyt on tutkittu että hoitajat todella joutuvat olemaan tietokoneen ääressä pidempiä aikoja kuin itse potilaan hoitamisessa. 

Ketkä ovat tehneet näitä päätöksiä että hoitajien pitää kirjata tietoja niin paljon?

Huonoja, superkalliita apotteja joista enemmän haittaa kuin hyötyä ja työaikaa kuluu näiden kanssa säätämiseen.

Itse en kykynisi toimimaan hoitoalalla pahan emetofobian takia vaikka luonteeni puolesta sopisin hoitotyöhön

Vierailija
165/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä suostuisi edes seurustelemaan hoitajan kanssa saati sitten, että itse olisin hoitaja hyi olkoon. Meidänkin rakennuksessa asuu yksi hoitajanainen ja sen takia koko kerrostalo haisee. En ymmärrä miten sillä voi olla autoon varaa.

Vierailija
166/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sairaanhoitajana täytyy kyllä ihmetellä näitä kauhutarinoita hoitoalasta levittäviä ihmisiä. Pitää olla melkoinen kermapylly, ettei sairaanhoitajan työstä selviä. Mukava ja helpohko työ, jossa töitä ei tarvitse viedä kotiin. Hyvä työtilanne mahdollistaa myös työpaikan ja paikkakunnan vaihdon, jos haluaa vaihtelua. Sairaanhoitajaksi pääseminen vaatii kyllä pitkän koulutuksen, joten en ehkä lähtisi ihan ensimmäisenä alalle, jos pitäisi työttömänä löytää uusia hommia.

Vierailija
167/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sairaanhoitajana täytyy kyllä ihmetellä näitä kauhutarinoita hoitoalasta levittäviä ihmisiä. Pitää olla melkoinen kermapylly, ettei sairaanhoitajan työstä selviä. Mukava ja helpohko työ, jossa töitä ei tarvitse viedä kotiin. Hyvä työtilanne mahdollistaa myös työpaikan ja paikkakunnan vaihdon, jos haluaa vaihtelua. Sairaanhoitajaksi pääseminen vaatii kyllä pitkän koulutuksen, joten en ehkä lähtisi ihan ensimmäisenä alalle, jos pitäisi työttömänä löytää uusia hommia.

Missä mahdat työskennellä? Monikin asia töistä tulee kyllä henkisenä paineena kotiin. 

Vierailija
168/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pari muuta paremmin palkattua ammattia ja paljon työkokemusta. En sovellu terveydenhoitoalalle mitenkään.

Vierailija
169/213 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tätä ketjua ja olen samaa mieltä kuin Petteri Orpo: Tukiaisia on leikattava.

Samaa mieltä. Suomessa jo tuhansia ammattimaisesti tuilla eläviä. Asenteet samanlaisia kuin täällä . Huolestuttavaa mistä tämä joukko on tullut.

Vierailija
170/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoitotyössä olevia ystäviä, eikä heillä ole ollut oikein muuta valittamista työstään kuin huono ja epätasa-arvoinen johtaminen. Muutoin tyytyväisiä. 

Vierailija
171/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla lähi- tai sairaanhoitaja

Vierailija
172/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa opiskella. 

Vierailija
173/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs rahalla ap meinasi että työtön opiskelee 3,5 vuotta, kun aikuiskoulutustuki lopetetaan kokonaan ja asumistukeakin leikataan merkittävästi? Kun tämän kerrot minulle, lupaan hakea yhteishaussa opiskelupaikkaa hoitoalalle.

Vierailija
174/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on hoitotyössä olevia ystäviä, eikä heillä ole ollut oikein muuta valittamista työstään kuin huono ja epätasa-arvoinen johtaminen. Muutoin tyytyväisiä. 

Se on kyllä aika iso juttu, että on huono ja epätasa-arvoinen johtaminen. Se käy kyllä henkisesti voimille. Moni lopettaa hoitajan työt juuri sen takia.

Vierailija
175/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen pari tapausta, jotka eivät ole elämänsä aikana saaneet mitään aikaiseksi. Mikäli nämä kaksi laitettaisiin opiskelemaan lähäriksi, niin voi hyvää päivää. Mikäli suunnilleen tapahtuisi maailman kolmas ihme, että pääsisivät alalle töihin, niin tuota se työn laatu ei pääsisi häikäisemään.

Vierailija
176/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajakoulutus on ammattikoulu, niin pääsyvaatimukset ovat sen mukaiset.

Tähän tekee mieli vastata, mitkä pääsyvaatimukset? Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi ja kyllä meidän luokalla on porukkaa joiden ei pitäisi siellä olla.

On mielenterveys ongelmia, syödään vaikka mitä lääkkeitä, kaikki ahdistaa koko ajan, ei osata tulla ajoissa tunnille, maalaisjärki kateissa.... Välillä miettii, että he ovat potilaita eivät tulevia hoitajia. 

En haluaisi, että he hoitavat vanhempiani tai lapsiani. 

Vierailija
177/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten matalapalkka- ja riistoalalle. Ei kiitos. Miehet on hyvä vaan, ihan itse, voivat opiskella itsensä lähihoitajiksi.

Vierailija
178/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitajakoulutus on ammattikoulu, niin pääsyvaatimukset ovat sen mukaiset.

Tähän tekee mieli vastata, mitkä pääsyvaatimukset? Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi ja kyllä meidän luokalla on porukkaa joiden ei pitäisi siellä olla.

On mielenterveys ongelmia, syödään vaikka mitä lääkkeitä, kaikki ahdistaa koko ajan, ei osata tulla ajoissa tunnille, maalaisjärki kateissa.... Välillä miettii, että he ovat potilaita eivät tulevia hoitajia. 

En haluaisi, että he hoitavat vanhempiani tai lapsiani. 

Samaa mieltä. Tuttu hakeutui alalle. Epäempaattisin ja -tasapainoisin ihminen, jonka tiedän. Vaitiolovelvollisuus on hänelle myös tuntematon käsite. 

Vierailija
179/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sovi monellekaan, varsinkaan nykypäivänä. Suuri osa pakkokoulutetuista tai valmiiksi uupuneista häviää pitkille saikuille hyvin nopeasti. Vaatimaton palkka, erittäin raskas työ, ei kehitysmahdollisuuksia, palkkakehitystä ei tapahdu. On vain toistaan seuraavia uuvuttavia päiviä, raha aina loppu, ikuinen odotus vuosilomasta joka on hetkessä ohi ja sama jatkuu. Työpaikkakiusaaminen yleistä, huono johtaminen enemmän sääntö kuin poikkeus, asiakkaat ja omaiset on suorastaan järkyttäviä useinkin jne. En suosittele kenellekään, en kenellekään. Etsin tällä hetkellä jotain tehdastyötä tms ja kun sen saan, niin irtisanoudun vakipaikasta. Postiin myös menossa työhaastatteluun.  Tämä työ on vienyt minulta liki kaiken. T. Sh 

Jos sulla on nyt rahat aina loppu niin miten sitten jos menet Postiin töihin? Ei ne tulot sulla ainakaan kasva.

Vierailija
180/213 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palan innosta päästä antamaan sinulle vesiperäruiskeen. Halusit tai et.