Miksei työttömät opiskele lähihoitajaksi/sairaanhoitajaksi?
Näille löytyisi hyvin töitä, mutta kun ei kelpaa. Ollaan opiskeltu naistutkimusta ja ihmetellään kun ei töitä löydy. Lähihoitajaksi valmistumiseen ei mene kauan, kun on korkeakoulu alla. Töitä löytyy varmasti jokaiselle.
Ihan turha vinkua siitä, ettei sovellu alalle. Jokainen kyllä oppii toimimaan missä tahansa ympäristössä kun motivaatio kohdallaan. Ymmärrän tietyt fyysiset rajoitteet, mutta lähihoitajakin voi toimia vaikka hammashoitajana niin ei tarvitse nostella mitään huonolla selällä.
Kommentit (213)
Joo, tänne vaan kaikki, ei väliä sovellutko vaiko et <3 asiakkaiden lisäksi saa sitten vahtia työkaveria myös. Työuralle jo mahtunut monenlaista, esim. alkoholisti (töissä myös humalassa), varastelija (asiakkaiden tavarat, töistä kaikki tavarat mitkä vaan irtosi mukaan, lääkkeet) :)
terkuin hoitaja.
Mä opiskelin toisen ammatin jota voin tehdä. Mulla on työperäinen parantumaton selkäsairaus.
54v.
En tykkäisi toisista hoitajista. Liikaa naisia ja pahanpuhujia alalla.
Minä opiskelin lähihoitajaksi enkä kyllä suosittele. Perushoitotyö on ihan ok ja sitä teen mielelläni. Kaikki muu onkin sitten ihan kamalaa: asiakkaat ovat ilkeitä ja väkivaltaisia.
Joo jos tykkää väkivaltaisista ja kitisevistä vanhuksista, sinne vain! Minä yritän sinnitellä vielä vähän aikaa ja lähden sitten alalta pois.
Minä sovellun paremmin Alepan kassaksi kuin lähihoitajaksi
Minusta ei ole hoitajaksi vaikka saisin kymppitonnin palkan. Luonne ei muutu millään rahasummalla.
Työttömät ovat prinsessoja, joille ei kelpaa mikä tahansa työ. Pitää olla seksikästä media-alan duunia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei ole hoitajaksi vaikka saisin kymppitonnin palkan. Luonne ei muutu millään rahasummalla.
Eihän siihen nyt ihmeellistä luonnetta tarvita. Autat mummoa pesuissa, pukeutumisessa ja ruokailussa. On parempi tehdä työ kuin olla yhä pienenevien tukien varassa.
Eli ap: n mielestä kuka vaan jolla kädet heiluu voi tehdä hoitajan töitä?
Miksi sitten itse et ole lähtenyt alalle, vaan päivästä toiseen , aamusta iltaan spämmäät näitä samoja ketjuja täällä,.mm tätä?
Hyvä kysymys. Mikä työttömiä oikein vaivaa? Kun eivät opiskele aloille, joissa olisi töitä loputtomiin?
Kun kaikki tuet otetaan pois, alkaa työt maistua. Alalta kuin alalta. Tukilöhöily tuhoaa yhteiskunnan ja talouden. Tästä on selvät merkit näkyvissä olleut jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Eli ap: n mielestä kuka vaan jolla kädet heiluu voi tehdä hoitajan töitä?
Miksi sitten itse et ole lähtenyt alalle, vaan päivästä toiseen , aamusta iltaan spämmäät näitä samoja ketjuja täällä,.mm tätä?
Minä olen jo töissä. Jos minut irtisanottaisiin ja en löytäisi uutta työtä, opiskelisin lähärin paperit. Ei ongelmaa. En minäkään ihmisistä tykkää, mutta työ on vaan työtä. Kyllä sen oppii, os rahaa tarvitsee. Kaikki oppivat kyllä sosiaalisia taitoja jos motivaatiota löytyy.
Ei kannata tämä on ihan järkyttävää. Itse opiskelin myös, ja kamalaa on. Vaihdan alaa.
Ei sovi monellekaan, varsinkaan nykypäivänä. Suuri osa pakkokoulutetuista tai valmiiksi uupuneista häviää pitkille saikuille hyvin nopeasti. Vaatimaton palkka, erittäin raskas työ, ei kehitysmahdollisuuksia, palkkakehitystä ei tapahdu. On vain toistaan seuraavia uuvuttavia päiviä, raha aina loppu, ikuinen odotus vuosilomasta joka on hetkessä ohi ja sama jatkuu. Työpaikkakiusaaminen yleistä, huono johtaminen enemmän sääntö kuin poikkeus, asiakkaat ja omaiset on suorastaan järkyttäviä useinkin jne. En suosittele kenellekään, en kenellekään. Etsin tällä hetkellä jotain tehdastyötä tms ja kun sen saan, niin irtisanoudun vakipaikasta. Postiin myös menossa työhaastatteluun. Tämä työ on vienyt minulta liki kaiken. T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Eli edelleen vingutte siitä, kun työ ei mukamas sinulle sovi. Jos et ole täysin sekaisin oleva alkkis, niin kyllä sopii. Alkoholisteja ja pahasti mielenterveysongelmaisia ei kannata töihin patistaa ollenkaan, he kuuluvat hoitoon. Nyt puhuinkin suht normaaleista ihmisistä, jotka kyllä kykenisivät hoitajan työhön.
Ap
VASTAA JO, MIKSI ET ITSE LÄHDE OPISKELEMAAN LÄHI- TAI SAIRAANHOITAJAKSI, VAAN OLET MIELUUMMIN TYÖTÖN PUMMI JA JAUHAT NÄISTÄ SAMPOSTA ASIOOSTA PJASKAA ,KITEN TÄSTÄ ASIASTA TÄÄLLÄ KAITE PÄIVÄT!!!!
Ei ikinä. Mulla työt loppuu kaupan alalla, mut en ikinä lähtis hoitamaan vanhuksia. Ovat todella vaativia, kitiseviä, töykeitä ja ärsyttäviä jo asiakkaina. Tähän vielä eritteet mukaan, ni morjens...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siihen nyt ihmeellistä luonnetta tarvita. Autat mummoa pesuissa, pukeutumisessa ja ruokailussa. On parempi tehdä työ kuin olla yhä pienenevien tukien varassa.
Sulle on siis ok että hoidan sun vanhempia naama norsun vitulla, kiroilen, hermostun ja lopulta painelen ulos ovet paukkuen? Kun ei hermo kestä kiirettä ja ihmisiä niin sillon ei kestä.
Kun kela ei anna opiskella työttömyystuella. Siksi.
Alalle on soveltuvuustestit. Jos ei selviä testistä ei pääse alalle. Mikä on todella hyvä.