Miksei työttömät opiskele lähihoitajaksi/sairaanhoitajaksi?
Näille löytyisi hyvin töitä, mutta kun ei kelpaa. Ollaan opiskeltu naistutkimusta ja ihmetellään kun ei töitä löydy. Lähihoitajaksi valmistumiseen ei mene kauan, kun on korkeakoulu alla. Töitä löytyy varmasti jokaiselle.
Ihan turha vinkua siitä, ettei sovellu alalle. Jokainen kyllä oppii toimimaan missä tahansa ympäristössä kun motivaatio kohdallaan. Ymmärrän tietyt fyysiset rajoitteet, mutta lähihoitajakin voi toimia vaikka hammashoitajana niin ei tarvitse nostella mitään huonolla selällä.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sekä yrittäjyys vähemmän byrokraattista ja tavallisen ihmisen viha yrittäjyyttä kohtaan vähäisempi. En ole työtön enkä yrittäjä, mutta pienyrittäjien jälkeläinen. "
Mikä byrokraattisuus? Oletko edes mitään yrittänyt? Suomessa on yksi maailman helpoin järjestelmä tulla yrittäjäksi. Esim. yhdellä istunnolla voit perustaa firma PHR:n sivuilla.
Mitä se yrityksen perustaminen auttaa, jos yritys ei tuota mitään? Aina jankutetaan, että ryhdy yrittäjäksi, mutta penikat eivät tajua, että yritys ei automattisesti tuota edes sen vertaa, että saisi kiinteät kulut katettua. Saati, että saisi itselleen palkkaa nostettua.
t. eri
Seli, seli, seli.
T. eri
Oletko sitä mieltä, että voi tuosta vaan perustaa ilman osaamista, yritysideaa tai alkupääomaa kuka tahansa yrityksen? Tietyillä aloilla onnistuu, useimmilla ei. Sitten pitää vaan miettiä, miten saa asiakkaat kilpailiijalta tulemaan, ellei idea ole uusi ja ainutlaatuinen, jolloin pitää miettiä millä markkinoinilla saa asiakkaat löytämään sen idean. Vaikka olisi välineet ja tilat valmiina, ja niin markkinointikanava pitää vielä löytää. (En ole työtön ja minulla olisi nämä valmiina jo nyt, mutta perustuu siihen että on osaamista aivotyöhön, jossa riittää läppäri, tuoli ja pöytä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sekä yrittäjyys vähemmän byrokraattista ja tavallisen ihmisen viha yrittäjyyttä kohtaan vähäisempi. En ole työtön enkä yrittäjä, mutta pienyrittäjien jälkeläinen. "
Mikä byrokraattisuus? Oletko edes mitään yrittänyt? Suomessa on yksi maailman helpoin järjestelmä tulla yrittäjäksi. Esim. yhdellä istunnolla voit perustaa firma PHR:n sivuilla.
Mitä se yrityksen perustaminen auttaa, jos yritys ei tuota mitään? Aina jankutetaan, että ryhdy yrittäjäksi, mutta penikat eivät tajua, että yritys ei automattisesti tuota edes sen vertaa, että saisi kiinteät kulut katettua. Saati, että saisi itselleen palkkaa nostettua.
t. eri
Seli, seli, seli.
T. eri
Upea ulosanti! Näissä nuorissa on meidän tulevaisuus! Suomi nousuun trollaamalla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku esim. puuseppä olisi työtön pitkiä aikoja kiun voi harjoittaa ammattitaitoaa yrittäjänä - ja todella helposti.
Lähihoitajakin voi olla yrittäjä. Ei vaadi investointeja. Jokaisella se auto ja ajokortti on. Jos ei, niin sen hankkikoon kuten me muutkin.
Miksi puuseppä ei yritä kotonaan. Puusepän verstas ja koneet vaatii tilaa ja rahaa. Eikait siinä jos olisi 300m2 lämmintä tilaa . Siihen materiaalit + koneet. Sitten täällä takahikiällä myydä linnunpönttöjä jollain voitolla. HALOOOOO HERÄTYS!!!!!
Matkatyöt onnistuu perheelliseltä, jos on se toinen kotona aina tai tukiverkkoja. Mutta jos ei ole tukiverkkoja, niin perheessä vain toinen voi tehdä matkatyötä, toki luotettavat teinit jo pärjää mutta pienet lapset ei oikein. Itse lähdin kun nuorin oli 16, juuri siksi että mies oli suurimman osan viikosta reissutyöstä. Nuorin oli luotettava ja osasi pitää kodin kunnossa, koulu meni hyvin joten ei hän kärsinyt ja nyt kun on jo aikuinen on juteltu. Hän on hyvin suorapuheinen, mutta on sanonut että kyllä hän pärjäsi ja olittehan te viikonloppuisin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat ns. kutsumusaloja. Ei noihin kannata hakea, ellei ole aitoa kiinnostusta alalle.
Harvassa on ne joilla aitoa kiinnostusta. Työ siinä missä muutkin työt, turvaa leivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku esim. puuseppä olisi työtön pitkiä aikoja kiun voi harjoittaa ammattitaitoaa yrittäjänä - ja todella helposti.
Lähihoitajakin voi olla yrittäjä. Ei vaadi investointeja. Jokaisella se auto ja ajokortti on. Jos ei, niin sen hankkikoon kuten me muutkin.
Mulla on ajokortti mutta ei ole varaa autoon. Maksatko mulle auton?;)
Alle tonnilla saa katsastetun auton. Niitä on nytkin myynnissä satoja. Rahoituksella muutama kymppi kuussa. Ekatilistä maksaa auton pois. Rahoituksella, muutama kymppi kuussa saa paremmankin auton. Ei tämä rakettitiedettä ole.
Kyse ei ole rahasta, vaan asenteesta!
Miksi ap ja muut trollipellet eivät kouluttaudu lähi- tai sairaanhoitajiksi, vaan jankkaavat tätä samaa paskaa täällä joka päivä 7-23?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ajokortti mutta ei ole varaa autoon. Maksatko mulle auton?;)
Alle
Hienoa! Sittenhän sinä voit ostaa autot työttömille. Kuten itse sanoit: Kyse ei ole rahasta vaan asenteesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuseppä ei yritä kotonaan. Puusepän verstas ja koneet vaatii tilaa ja rahaa. Eikait siinä jos olisi 300m2 lämmintä tilaa
Jokaisella puusepällä on jo työkalut hankittu. Ne työkalut, joilla pääsee leipään kiinni. Sohvalla makaaja, toiseten elättinä, kun ei ymmärrä ihmisistä ja ammateista yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat ns. kutsumusaloja. Ei noihin kannata hakea, ellei ole aitoa kiinnostusta alalle.
Harvassa on ne joilla aitoa kiinnostusta. Työ siinä missä muutkin työt, turvaa leivän.
Leipää saa helpommallakin kuin olemalla joka päivä väkivallan kohteena.
t. ex-hoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Mikä työttömiä oikein vaivaa? Kun eivät opiskele aloille, joissa olisi töitä loputtomiin?
ku on kivempi köllötellä koti sohvalla ja saa saman rahan tekemättä mitään.
Mistä kokopäivätyöstä saa reilu 500e palkkaa?
kukas työtön saa vaan reilu 500e.mulla asumistuki ja työmarkkina tuki plus toimeentulotuki.ni ei paljoo työt kiinosta.asumisen kun maksat palkasta ei jää sen enempää kun mulla nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puuseppä ei yritä kotonaan. Puusepän verstas ja koneet vaatii tilaa ja rahaa.&
Hyvä, että rehellisesti tunnustat, ettet ymmärrä ihmisistä ja ammateista mitään. Senhän me jo tiesimmekin, ettet ole muuta kuin sohvalla makaava trollipelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Mikä työttömiä oikein vaivaa? Kun eivät opiskele aloille, joissa olisi töitä loputtomiin?
ku on kivempi köllötellä koti sohvalla ja saa saman rahan tekemättä mitään.
Mistä kokopäivätyöstä saa reilu 500e palkkaa?
kukas työtön saa vaan reilu 500e.mulla asumistuki ja työmarkkina tuki plus toimeentulotuki.ni ei paljoo työt kiinosta.asumisen kun maksat palkasta ei jää sen enempää kun mulla nyt.
Minä ja aika moni muukin saa vain työmarkkinatuen. Kun olin töissä sain 2000e joten todellakin työt kannattaisi.
Minä ja aika moni muukin saa vain työmarkkinatuen. Kun olin töissä sain 2000e joten todellakin työt kannattaisi.
Älä valehtele. Jos tuloina on vain työmarkkina tuki, saa siihen päälle vähintään asumistuen. Se on sitten omaa tyhmyyttä, jos sitä ei tajua hakea.
Työttömät voivat opiskella myös hoiva-avustajaksi, jos rahkeet eivät riitä hoitajaopintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele. Jos tuloina on vain työmarkkina tuki, saa siihen päälle vähintään asumistuen. Se on sitten omaa tyhmyyttä, jos sitä ei tajua hakea.
Hain enkä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain enkä saanut.
Valehtelet. Et sinä niin halvalla asu, että pärjäät 500€/kk tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä opiskelin lähihoitajaksi enkä kyllä suosittele. Perushoitotyö on ihan ok ja sitä teen mielelläni. Kaikki muu onkin sitten ihan kamalaa: asiakkaat ovat ilkeitä ja väkivaltaisia.
Joo jos tykkää väkivaltaisista ja kitisevistä vanhuksista, sinne vain! Minä yritän sinnitellä vielä vähän aikaa ja lähden sitten alalta pois.
Minäkään en enää jaksa asiakkaita. Luulevat olevansa jossain hotellissa jossa hoitaja on henkilökohtainen avustaja, ja kiukuttelevat kun eivät saakaan passuuttaa henkilökuntaa mielensä mukaan. He voisivat ihan hyvin asua kotona ja ostaa omilla rahoillaan yksityistä kotihoitoa jos haluavat.
On todella kurjaa, että oikeasti hoitoa tarvitsevat joutuvat olemaan kotona kun nämä ilkeät ja kiittämättömät minä-minä hoidokit vievät paikkoja hoivakodeista. Muuttakoot muualle vaatimuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin lähärikoulutukseen otetaan kaikki sisään. No mitä luulette, että jaksaako jo valmiiksi useinkin vajaakuntoinen, moniongelmainen tms tekemään työtä jossain kotihoidossa tai vanhuspaikoissa. Jos aiemmin uratkin tyssänneet niin kun päätyy esim.kothoitoon ilman työkokemusta, niin harva pystyy siihen. Jäävät saikuille ja päätyvät taas kuntoutustuille yms. Kun ei tuolla meinaa jaksaa enää ns.terveet ja kokeneetkaan, niin jo valmiiksi haasteita omaaville pakkokoulutetuille ihan mahdotonta. Tää on tullut nähtyä monia kertoja.
Ainoa keino lisätä vanhushoidon vetovoimaa on säätää laki, että vanhuksia hoitaville yksiköille lisää palkkaa 1000 e/kk/hoitaja. On aivan varmasti raskaampaa olla ympärivuorokautisesti vanhushoidossa kuin vaikkapa silmä- tai ihopolilla. Loppuu se kitinä, ettei saada henkilökuntaa. Saattaa tulla jopa ylitarjontaa. Mistä rahat, kyllä ne jostain saadaan, kun aletaan leikata myös rikkailta ja laittamaan kuriin verovälttely ja harmaatalous.
moi