Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä terapiassa tehdään?

Vierailija
17.03.2024 |

Olen miettinyt tätä, että mitä terapiassa tehdään ja mistä kukaan minua varsinaisesti tuntematon terapeutti osaisi sanoa mahdollisiin ongelmiini yhtään mitään? Oletettavastihan hän minun tai veronmaksajien palkkaamana sanoo äbäut sen, mitä olettaa minun haluavan kuulla? Onko tällainen asetelma ikinä oikeasti "aito". Kävin joskus 20v sitten terapiassa koulukiusaamisen takia pari kertaa, mutta tajusin jo silloin, että tämähän on aivan täyttä ajan ja rahan haaskausta.

Jos oikeasti tarvitsee ns. apua, niin eikö tällöin ole parempi puhua ystävälle, puolisolle, vanhemmalle tai jollekin muulle sinut oikeasti tuntevalle ja välittävälle taholle?

Eikö terapiatyö vaikuta itse terapeutinkin mieleen? Kuuntelet koko työviikkosi ihmisten valittamista ja ongelmia ja sanot heille lohtusanoja? Miksi tätä varten tarvitsee varsinaisesti olla vaativa koulutus?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nii, eli sinulla ei ole mitään käsitystä siitä ryöstä mitä tekevät. Eri menetelmien oppiminen ei ole mitään pelkkää "kuuntelua." 

Ja kysymykseen, että se mitä siellä tehdään riippuu psykoterapeutin suuntauksestakin paljon. Et tainnut käydä psykoterapeutilla, vaan esim. psyk.sh:lla tai psykologilla. Ne on aivan eriasioita, vaikka noillakin usein jonkin näköisiä pieniä menetelmäkoulutulsia onkin. 

Vierailija
2/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nii, eli sinulla ei ole mitään käsitystä siitä ryöstä mitä tekevät. Eri menetelmien oppiminen ei ole mitään pelkkää "kuuntelua." 

Ja kysymykseen, että se mitä siellä tehdään riippuu psykoterapeutin suuntauksestakin paljon. Et tainnut käydä psykoterapeutilla, vaan esim. psyk.sh:lla tai psykologilla. Ne on aivan eriasioita, vaikka noillakin usein jonkin näköisiä pieniä menetelmäkoulutulsia onkin. 

Ok, kerro jokin konkreettinen esimerkki? Jos olen petetty, yksinäinen jätetty, kiusattu, erakoitunut, jostain muusta syystä traumatisoitunut  tms., ja jos menen terapiaan, niin mitä terapeutti voi asialle varsinaisesti tehdä tai sanoa?

Vierailija
4/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei ole ketään kenelle voi puhua omia asioita tai ei halua puhua niille jotka tuntevat koska se johtuu niistä sisäisistä ongelmakohdista.

Vierailija
5/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ei ole ketään kenelle voi puhua omia asioita tai ei halua puhua niille jotka tuntevat koska se johtuu niistä sisäisistä ongelmakohdista.

Tämä lienee tosiaan totta, että jos ei ole ketään kenelle puhua, niin tällöin voi kai puhua sitten terapeutille. Silti tässäkin minua häiritsisi se, että olen tietyllä tavalla hänen "työnantajansa", enkä tunne häntä, eikä hän minua, joten asetelma on silti osittain vääristynyt.

Vierailija
6/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä lienee tosiaan totta, että jos ei ole ketään kenelle puhua, niin tällöin voi kai puhua sitten terapeutille. Silti tässäkin minua häiritsisi se, että olen tietyllä tavalla hänen "työnantajansa", enkä tunne häntä, eikä hän minua, joten asetelma on silti osittain vääristynyt.

Ei se ole automaatio että jos ei ole ketään kenelle puhua niin tarvitsee terapeuttia. Vahvat ihmiset kautta aikain ovat pärjänneet yksin. Ymmärtäkää nyt tämä ero, toiset pärjäävät yksin ja HALUAVAT pärjätä. Toiset haluavat puhua terapeutille ja he puhuvat juuri niistä heidän henkilökohtaisista asioista. Näitä on yleensä kahta tyyppiä: itsessään sisäisesti ongelmaisia ja sitten heitä joilla on enemmänkin elämässä vaikeaa elämän ja/tai ihmisten osalta. Kaikki jotka käyvät siis puhumassa eivät ole sisäisesti samanlaisia eikä heidän elämänsä ole samanlainen keskenänsä joten kaikki yleistykset kannattaa kyseenalaistaa vahvasti. Keskittykää työhönne sekä yksilöllisesti jokaiseen asiakkaaseenne.

Vierailija
7/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös erottaa kuka on oikeasti kaltoinkohdeltu ja kuka vain syyttää aina jotakin tai kaikkia muita omista sisäisistä ongelmistansa.

Vierailija
8/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistatteko onko joku oikeasti rehellinen vai valehteleeko taitavasti?

Vierailija
9/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esimerkki terapiasta:

👧🏻: YYYHYY ITKETTÄÄ JA AHISTAA😫😩

👨🏻: Kerro lisää  

👧🏻: ITKETTÄÄ😩

👨🏻: Kerro lisää  

👧🏻: AHISTAA😩

👨🏻: Mikä ahdistaa?

👧🏻: Noku ahistaa!!!

👨🏻: Kerro lisää!

👧🏻: Ilkeät ihmiset ahistaa😩

👨🏻: Ketkä tarkalleen? Kerro lisäö  

👧🏻: NO ILKEÄT IHMISET 😩

👨🏻: Kiitos. Ei tarvitse huutaa. 

👧🏻: EMMÄ HUUA!!!!!

👨🏻: Ei et tietenkään. Kerro lisää  

👧🏻: Ne on ilkeitä!!!

👨🏻: Mitä se tarkoittaa?

👧🏻: Ne ilkeilee ja on tuhmia!

👨🏻: Ja nämä ilkeät tekee mitä? Kerro lisää  

👧🏻: On tuhmia ja kiusaa!

👨🏻: Miten ne kiusaa? Kerro lisäö  

👧🏻: KIUSAAMALLA YYYHYYY!!!!

👨🏻: Oletko koskaan ajatellut että äitisi voisi olla narsisti?

👧🏻: 💡

Vierailija
10/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, hauska keskustelu. Kaikessa ei ole aina pahaa varsinaisesti ja huumorikin on hyvästä mutta pelleillä ei kannata vakavilla asioilla kuitenkaan.

Vierailija
11/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia on TRENDI. Se on ainoa syy miksi naiset niissä juoksee ja jokainen opportunisti haluaa nykyään olla terapeutti. Esim Tuisku. 

Vierailija
12/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhun paskaa".

Tunti maksaa noin 200e.

Kiitos ja näkemisiin.

Vierailija
13/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole automaatio että jos ei ole ketään kenelle puhua niin tarvitsee terapeuttia. Vahvat ihmiset kautta aikain ovat pärjänneet yksin. Ymmärtäkää nyt tämä ero, toiset pärjäävät yksin ja HALUAVAT pärjätä. Toiset haluavat puhua terapeutille ja he puhuvat juuri niistä heidän henkilökohtaisista asioista. Näitä on yleensä kahta tyyppiä: itsessään sisäisesti ongel

Miksi kukaan haluaisi olla työssä, jossa saa kuunnella ihmisten vinkumista ja valittamista koko työuransa. Sinähän olet kuin vessanpönttö silloin. Tämä vaatinee jo tiettyä luonnetta ihmiseltä, mikä saa miettimään entistä enemmän ns. terapeuttien omaa sielunlaatua.

Vierailija
14/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapia on TRENDI. Se on ainoa syy miksi naiset niissä juoksee ja jokainen opportunisti haluaa nykyään olla terapeutti. Esim Tuisku. 

Kyllä, he saavat vain siellä itkeä tihrustaa julmaa maailma ja sitä kuinka koko elämä on niin pahaa, ihmiset ilkeitä ja valivali mitä vielä. Tässä ei ole mitään pahaa mutta ymmärtäkää mistä on kysymys. 💡

Vierailija
15/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän parantaa/lievittää kuten fyysisiäkin sairauksia lääkärit parantaa. 

Hän tutkii mikä sinua vaivaa ja keinot siihen. Löytää ratkaisuja, joilla sinä itse ymmärrät asiaa siten jolla ongelma päässäsi ratkeaa sekä löytää asiat jotka saaneet aikaan nuo ongelmat. Voit olla itse sokea sille miksi käyttäydyt epämielekkäällä tavalla ja löytää keinot muuttaa käytöstä ja helpottaa elämääsi. 

Tärkein löytää oikea terapeutti ja oikea terapia. Hyödyt varmasti ja muista, että siinä vaiheessa kun ongelma alkaa kääntyä paranemisen tielle on sinulla vaikein vaihe terapiassa. Siinä ei saa lopettaa vaan jatkaa. Ongelmasta johtuen vie aikaa muutaman käynnin tai vuosia, mutta kannattaa hoitaa.

Ei fyysinenkään sairaus heti aina parane, eikä kaikki sairaudet parane koskaan, mutta kyllähän fyysisiinkin sairauksiin löytyy parantava hoito tai lievitys.

Vierailija
16/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole automaatio että jos ei ole ketään kenelle puhua niin tarvitsee terapeuttia. Vahvat ihmiset kautta aikain ovat pärjänneet yksin. Ymmärtäkää nyt tämä ero, toiset pärjäävät yksin ja HALUAVAT pärjätä. Toiset haluavat puhua terapeutille ja he puhuvat juuri niistä heidän henkilökohtaisista asioista. Näitä on yl

Osaamattomat terapeutit aiheuttavat vahinkoa.

Vierailija
17/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta, tuntuu, että nykyään terapiassa käyminen on joillekin sama asia kuin kävisi uimassa, lenkillä tai ravintolassa.

Vierailija
18/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisiä ei voi käyttää terapeuttiseen työskentelyyn.

On ihan hyväkin että ammattilainen ei tunne sinua kuten läheinen. Ammattiauttajan pitääkin kyetä katsomaan sinua objektiivisemmin. Ammattilainen osaa kysyä oikeita kysymyksiä ja homma etenee, etkä kuormita läheisiäsi.

Vierailija
19/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapaita päälle. Viherhippi-tyyppiset silmälasit. Lehtiö käteen ja nojatuolille istumaan. Olet terapeutti. 

Vierailija
20/47 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastetaan.