Mitä mieltä nimestä Martti?
Ajateltiin antaa lapselle nimeksi, kun on meidän mielestä kaunis ja hienosti sointuva nimi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martti on komea nimi. Ehdoton kannustukseni.
Martti on särmikkäänpi kuin Matti.
Näiden nimien taustathan ovat erilaiset. Matti tulee mutkien kautta ilmeisesti Raamatun Matteuksesta, ja Martti muualta, kuten yllä on jo esitetty.
Martti Ahtisaari on maailman kuuluisin Martti.
Vierailija kirjoitti:
Olin hämmästynyt kun kuulin itseni ikäisen ihmisen antaneen lapsellensa nimen Martti, samalla kun olin antanut hetki sitten omalle lapselleni "erikoisemman" nimen. Lapset ovat syntyneet n. 2010 paikkeilla molemmat. Martti on hauska ja ryhdikäs nimi tomeralle poikalapselle.
Nyt näkee paljon pikkulapsia, joilla on minun mielestäni vanhuksen nimi. Tiedän esimerkiksi sellaisia pikkulapsia kuin Emma ja Kalevi ja Väinö ja Martti, ja minun lapsuudessani nämä olivat ehdottomasti vanhainkotiporukan nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta Jope Ruonansuu oli enemmän Martti kuin Martti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martti on komea nimi. Ehdoton kannustukseni.
Martti on särmikkäänpi kuin Matti.
Näiden nimien taustathan ovat erilaiset. Matti tulee mutkien kautta ilmeisesti Raamatun Matteuksesta, ja Martti muualta, kuten yllä on jo esitetty.
Kyllä, mutten tarkoittanut alkuperän eroa vaan yhden kirjaimen luomaa kontrastia.
Vierailija kirjoitti:
Eikö Martti ole Namibiassakin yleinen nimi juuri Ahtisaaren takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin hämmästynyt kun kuulin itseni ikäisen ihmisen antaneen lapsellensa nimen Martti, samalla kun olin antanut hetki sitten omalle lapselleni "erikoisemman" nimen. Lapset ovat syntyneet n. 2010 paikkeilla molemmat. Martti on hauska ja ryhdikäs nimi tomeralle poikalapselle.
Nyt näkee paljon pikkulapsia, joilla on minun mielestäni vanhuksen nimi. Tiedän esimerkiksi sellaisia pikkulapsia kuin Emma ja Kalevi ja Väinö ja Martti, ja minun lapsuudessani nämä olivat ehdottomasti vanhainkotiporukan nimiä.
Emma nimeä on kyllä annettu todella paljon jo 80-luvulta asti. Helposti tapas ja on tavannut pieniä Emmoja, osa heistä jo äitejä itsekin. Väinö on myös 2000-luvulla ollut kovassa nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Siellä on vahva kaimakulttuuri. Martti nimen teki siellä tunnetuksi jo Martti Rautanen, eli on myös vanhoja Martteja, edesmenneitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vanhukset on joskus olleet lapsia. Nimet kiertää kuten muotikin. Olen 80-luvun Elias ja äidilleni on pari paukapäätä ihmetellyt kuinka lapselle antoi vanhan miehen nimen. Muutama vuosi sitten Elias taisi olla Suomen yleisin nimi poikavauvalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin kyllä hämmästyä, jos eteeni kävelisi musta mies, joka esittäytyisi Martiksi.
Ei nimihullujankuttajalla ole kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Siellä on vahva kaimakulttuuri. Martti nimen teki siellä tunnetuksi jo Martti Rautanen, eli on myös vanhoja Martteja, edesmenneitäkin.
Namibiassa on jopa enemmän Martteja kuin Suomessa
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/namibiassa-on-jopa-enemman-martteja…