Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mies, joka itse rikkoi perheen ja uudessa suhteessa, on vielä vuosia eron jälkeenkin katkera

Vierailija
16.03.2024 |

Ja käyttäytyy ala-arvoisesti. Mikä logiikka?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli takana reilun 20 vuoden liitto, kun äijä taas petti. Olin 6 kk raskaana ja tällä kertaa vietti vei niin, että hän päätti pakata kamat ja häipyä. Totesin siinä, että niin paljon rakastan häntä, että annan hänelle haluamansa vapauden. No, siitähän se soppa syntyi, koska mun olisi pitänyt itkeä perään.

Seuraava poru hänellä tuli siitä, kun en suostunut hakemaan avioeroa. Minähän sitä eroa kuulemma halusin. En hakenut eroa, joten hän kertoi kaikille tutuille ja tuntemattomille, kuinka hormonihuuruissani heitin hänet ulos ja pakotin pois perheen luota.

Ja tällä samalla kaavalla mennään edelleen - olen syyllinen eroon ja kaikkeen mahdolliseen ennen sitä ja sen jälkeen tapahtuneeseen. Erosta jo reilusti yli 10 vuotta.

Mies, joka jättää raskaana olevan puolisonsa, on kaikkien halveksimaan. Ei tuollaista kukaan kestä, joten syyttää sinua. Tiet

Osa tietää, mutta yllätyksekseni suurin osa läheisistämme uskoi eksää. Sitten tajusin, että miksi ei? Hän oli aina se ekstrovertti ja äänessä kaikkialla. Jos mä johonkin osallistuin, olin se hiljainen ja annoin toisen kohkata. Pahinta oli, kun ensimmäiset kuukaudet mun oma äiti uskoi siihen, että mulla flippas... 

Vierailija
22/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus tulee aina ilmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistista käytöstä. 

Ja tuon diagnoosin teit ihan tuosta aloituksesta. Oletko lääkäri ken ties? Tiedoksi että, kaikki katkerat parisuhteesta lähtijät eivät ole narsisteja. Ja vielä sellainen juttu että, narsisti ei vapaaehtoisesti lähde mistään suhteesta. Jos yhtään olet tietoinen narsistiudesta.

Idealisation, Devaluation. Discard and Replace on Sam Vakininin kuvaus narsistisen ihmisen suhdesyklistä. Eli kyllä. Narsistinen ihminen hyppii lennosta suhteesta toiseen.

Joo, mutta se narsisti monesti tekee tuota narsistista sykliä sen yhden ja saman tyypin kanssa. Eli ensin tulee idealisation (myös love bombing) eli kun uhriin on tutustuttu, häntä kehutaan maasta taivaisiin, lirkutellaan ja love bombataan todella paljon, kun tämä vaihe on ohi (voi kestää jopa pari vuotta) tuleekin Devaluation eli arviointi, arvostelu, alkaa käyttäytyä törkeästi, haukkuu, löytää virheitä jne. you name it. Sitten tulee discard eli hylkäys. Eli narsisti hommaa jonkun sivusuhteen hetkeksi ja lähtee siihen rumbaan ja jättää tämän kumppaninsa, mutta jo muutamien viikkojen tai kuukausien kuluttua narsku tuleekin takaisin eli hoovering eli imurointi, eli alkaa taas se sama lirkuttelu, love bombaus, luvataan olla tällä kertaa ihanasti, taas puhuu uhrin pyörryksiin.

Tuota sykliä narsku voi pelata yhden ja saman uhrin kanssa vuosia, jopa vuosikymmeniä.

Aina uhri menee takaisin tai ottaa narskun takaisin, kun nyt tällä kertaa se narsku onkin muuttunut. Mutta ei. Aina uhri joutuu toteamaan, että sitä samaa paskaa se taas sitten on.

Vierailija
24/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
25/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä jää henkisesti viisivuotiaan kehitysasteelle. Eikä toinen ihminen voi ketään muuttaa, vaan muutoshalu lähtee ihmisestä itsestään. Jos lähtee. Siinä sitten keskustelet viisivuotiaan kanssa.

Vierailija
26/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta meillä ehkä ero johtui 2 naisesta. Itse olin lihonnut, äitiyshormonit jne.

Yritin eron jälkeen käyttäytyä, mutta olin katkera ja köyhä. 

Sitten sain itseäni kokoon. Lapset vaihtoi kotia päiväkodista ja koulusta. Meni yli puoli vuotta, ennen kuin näin ex.n. Kaikki yhteydenotto tehtiin sähköpostilla.

Ex on myöntänyt hän luovutti liian helpolla. Se oli ihana kuulla. Teimme pari v sitten lasten kanssa ns kerran elämässä matkan Japaniin ja ex sanoi paluulennossa hän voisi helposti rakastua minuun uudestaan, jos asiat olisivat toisin.

Liikaa on vettä virrannut ja meillä kaikilla on elämä nyt hyvin.

Vierailija
27/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta 13 v, yhteishuoltajuuden suomin valtuuksin kiusaa ja pitkittää esim lupaa lapsen passiin vieläkin. Itse hän haki eroa, mutta katkeruus ei lopu.

Vierailija
28/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi oikeasti halunnut kaksi vaimoa

Vierailija
29/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samasta syystä kuin halusi eron sinusta. 

Vierailija
30/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset jotka aiheuttavat eronsa on niitä jotka eivät osaa neuvotella vaan kiukuttelevat niin kuin lapset tekevät. Eron jälkeinen katkeruus johtuu samasta asiasta kuin itse erokin. Kiukuttelua. Äitin vika, äiti on ilkeä, miks äiti, en haluu äiti, tyhmä äiti!

Uuden kumppanin kanssa ei kannata myötäillä vaan jos on eri mieltä niin on paras laittaa heti mielipiteet vastakkain ja katsoa miten käy. Osaako toinen perustella ja tehdä kompromisseja? Vai suuttuu ja kiukuttelee?

Vierailija
31/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ihmisistä jää henkisesti viisivuotiaan kehitysasteelle. Eikä toinen ihminen voi ketään muuttaa, vaan muutoshalu lähtee ihmisestä itsestään. Jos lähtee. Siinä sitten keskustelet viisivuotiaan kanssa.

Mieslapsi hakee äitihahmoa ei tasaveroista kumppania.

Vierailija
32/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän katkeroitui jo suhteen aikana vuosien varrella?

Vierailija
33/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosta 13 v, yhteishuoltajuuden suomin valtuuksin kiusaa ja pitkittää esim lupaa lapsen passiin vieläkin. Itse hän haki eroa, mutta katkeruus ei lopu.

Tämä. Meillä ei saanut ensin yhteishuoltoa, mutta haki sitä oikeudessa. Ja sai sen, koska valehteli silmät ja suut täyteen. Ei tiennyt, että pitää maksaa... ei tiennyt, että pitää pitää yhteyttä. Nyt ymmärtää ja asiat muuttuvat, kunhan saa yhteishuoltajuuden. Asiat todella muuttuivat - kaikki on ollut älyttömän vaikeeta, koska haluaa osallistua kaikkeen, mutta ei tehdä mitään yhdessä. Ja joo, passinhaussa olisi poliisi seuraavaksi kolkutellut ovelle, kun siinä vaiheessa tajusi, että "hups, parempi antaa lupa ennen sitä". Ja miksi, kun hän on kuitenkin se, joka reissaa eli sen lapsen passin tarvitsee. Ihan vain, koska mä hain passin ja kaikkeen pitää laittaa vastaan... 

Vierailija
34/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tajusi, ettei ruoho ollutkaan vihreämpää aidan toisella puolella.

Ja siksi muuttui katkeraksi, sillä todennäköisesti menikin ojasta allikkoon. Eli hän on nyt paskemmassa suhteessa kuin mitä oli sinun kanssasi.

Mies tajusi, että ei hitto, erosi ihan turhaan ja sai paskempaa vain tilalle.

Lisäksi meuhkaa, kuinka muija vei puolet omaisuudesta.

Jep, sen oman puolikkaansa, vai olisiko se pitänt jättää miehelle ja uudelle rakkaudelle? Ja elättää ne miehen lapset ilmalla?

Vierailija
35/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex katkera siitä, että menetti palkkani erossa.

Vierailija
36/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetti palvelijan. Sen se mussa menetti. Ihan typerää, mutta näin kävi. Olin ilmainen palkollinen vuosikymmenet.

Vierailija
37/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tietää yhden joka on katkerana siitä, että hänen mielestään eron syytä oli 'eukon' kontrolloiva ja alistava käytös, sekä laiskuus ja vastuuton rahan törsäys. Mutta kun itse ei uskaltanut tai saanut aikaiseksi erota ennen kuin ihastui uuteen niin sai pettäjän leiman ja kaikki pitävät häntä yksin syyllisenä eroon ja perheen hajoamiseen. Kai se tuntuu epäreilulta tilanteelta. En kyllä ymmärrä mitä se niin välittää mitä muut ajattelee hänen erostaan.

38/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän katuu eroa kun on huomannut, ettei olekaan kivaa nykyisen kumppanin kanssa.

Vierailija
39/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ehkä hän katuu eroa kun on huomannut, ettei olekaan kivaa nykyisen kumppanin kanssa.

Niin se varmasti on. Rakastaa vielä aloittajaa, on aina rakastanut kuten ainoaa oikeaa ihmistä maailmassa. Äkillisen mielenhäiriön vallassa meni särkemään jotain niin kaunista mitä ei koskaan enää voi korjata. Sietämätön häpeä ja katumus saa käyttäytymään ilkeästi sitä kohtaan ketä eniten rakastaa. Kuolinvuoteella uskon että hän kertoo koko elämäntragediansa aloittajalle ja pyytää anteeksi sekä saada vielä viimeisen kerran syleillä. Toivottavasti aloittaja antaa kuolevalle viimeisen toiveen ja löytää kultaisesta sydämestään vielä armon harhautunutta sielua kohtaan.

Vierailija
40/46 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä vielä exän asioita tiedät noin monen vuoden jälkeen? 

Oisko vaikka yhteisiä lapsia? 

Silloin sen exän kanssa joutuu olemaan vielä vuosia eron jälkeen tekemisissä, varsinkin jos oikein pienet lapset. 

Ja välillä, vaikkei pakottavaa  tarvetta enää olisikaan, niin tosiaan katkera ex-puoliso voi silti pitää yhteyttä ja häiriköidä