Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko liittyneet Threadsiin? Minä liityin ja hämmennyin.

Vierailija
16.03.2024 |

FB ja IG suosittelivat aikansa Threadsiin liittymistä, ja lopulta liityin.

Olen selaillut sitä vastaan vähän, mutta muutama asia on pistänyt silmääni. Ensinnäkin, se tuntuu olevan monelle paikka jakaa tosi henkilökohtaisia asioita.

Siellä kerrotaan, mitä hassua lapset on sanoneet, mitä erikoista tapahtui tänään bussissa ym. hauskaa. Esitellään irtokarkkiostoksia ja muuta. 

Ei siinä hassuttelussa sinällään mitään,  jos sellainen ajanvietto kolahtaa, mutta siellä ruoditaan myös esimerkiksi läheisten kanssa käytäviä riitoja ja jaetaan muuten aika sensitiivistä tietoja.

Joitakin kommentteja lukiessani olen miettinyt, että minusta ainakin tuntuisi ikävältä, jos minun puolisoni tai muu läheiseni kirjoittaisi asioitani julkisella foorumilla julkisella profiililla omalla nimellään ja naamallaan, joten minäkin olisin tunnistettavissa.

Kenties tuossa alustassa on jotain, joka myös houkuttaa jakamaan omia kokemuksiaan avoimesti. Tai vaikutelma syntyy viimeistään siinä vaiheessa, kun joku toinen on jo ollut avoin.

Vaikuttaa siltä, että siellä on jotain porukoita, joiden sisäiseen puhetapaan ei ulkopuolelta pääse yksittäistä ketjua lukiessaan, ja siksi koko homma tuntuu omituiselta.

Toistaiseksi en ole keksinyt, mitä tarkoitusta se alusta palvelee ainakaan minulle. En ole keksinyt siellä mitään sanottavaa, tosin en ole törmännyt siellä yhteenkään varsinaisesti tuntemaani henkilöön. Näen jatkuvasti samojen ihmisten kommentteja, vaikken edes seuraa näitä henkilöitä. Mietityttää, onko algoritmien takana jotain aivan muunlaista sisältöä. Seurattavia minulla kyllä on, kun liittyessäni siirsin sinne IG:n seuraajalistat.

Voi olla, että kyse on vain minusta ja kyvyttömyydestäni sukeltaa sisään keskusteluihin, etten saa tästä alustasta kiinni.

Onko tämä alusta muille aivan selkeä? Mitä se tarjoaa teille?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole liittynyt, mutta tulee mieleen Facebookin alkuajat. Silloin sinne jaettiin kaikki kuulumiset. Tai jotkut jakoivat.

Vierailija
2/3 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa itse olisin tuolla törmännyt noinkin harmittomiin vuodatuksiin.

Erehdyin liittymään tuonne, poistin lopulta tilini vain parin vuorokauden jälkeen. Mulle syötettiin tuolla vain poliittista vastakkainasettelua tyyliin vihervassarit sitä siunimustat tätä lakkolakkolakko. Inhoan muutenkin tätä nykyajan ilmapiiriä, että edes työpaikan kahvihuoneessa ei voi käydä ilman että siellä puhutaan politiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kunpa itse olisin tuolla törmännyt noinkin harmittomiin vuodatuksiin.

Erehdyin liittymään tuonne, poistin lopulta tilini vain parin vuorokauden jälkeen. Mulle syötettiin tuolla vain poliittista vastakkainasettelua tyyliin vihervassarit sitä siunimustat tätä lakkolakkolakko. Inhoan muutenkin tätä nykyajan ilmapiiriä, että edes työpaikan kahvihuoneessa ei voi käydä ilman että siellä puhutaan politiikkaa.

Totta, pressan vaalit ja hallituksen työelämäuudistussuunnitemmat ja lakkoilu on näkyneet siellä myös kiihkeän keskustelun aiheena. Ehkä se keskustelu näyttäytyy mun silmissäni samanlaisena kuin muuallakin somessa.

Jonkin verran siellä on näkynyt kommentteja, joissa toivotaan Threadsin pysyvän positiivisena somena. Mutta taitaa sielläkin kuplien sisäisiin keskusteluihin tuleva  joku erimielinen hämmentämään.

Ap