Mistä syystä joku opettaja laittaisi tietonsa salaisiksi Wilmassa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ehkä vähän eri juttu. Henkilökohtaisella avustajalla on varmaan yksi avustettava? Opettajalla voi olla 300 oppilasta eli 600 huoltajaa.
Mulla on yhteensä 3 avustettavaa. Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin siitä annetaanko oma numero asiakkaalle vai ei?
teri
On siinä ehkä vähän eroa puheluihin vastaamisen määrässä, soittaako sulle 900 ihmistä vai kolme?
Edelleen: Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin vain siitä ANNETAANKO NUMERO. Siihen vastus on kyllä tai ei rippumatta siitä tuleeko puheluita 0 vain miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ehkä vähän eri juttu. Henkilökohtaisella avustajalla on varmaan yksi avustettava? Opettajalla voi olla 300 oppilasta eli 600 huoltajaa.
Mulla on yhteensä 3 avustettavaa. Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin siitä annetaanko oma numero asiakkaalle vai ei?
teri
No älä anna, käytä messengeriä tai vaikka sähköpostia. Ei opettajankaan tarvitse, on wilma ja sähköposti.
Messengeriä? :D Ihanan nostalginen tuulahdus 1990-luvulta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teri
On siinä ehkä vähän eroa puheluihin vastaamisen määrässä, soittaako sulle 900 ihmistä vai kolme?
Edelleen: Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin vain siitä ANNETAANKO NUMERO. Siihen vastus on kyllä tai ei rippumatta siitä tuleeko puheluita 0 vain miljoona.
Kyllä vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teri
Ei ole iso homma hankkia puhelimeensa toinen SIM, jota käyttää työtarkoituksiin.
Tarvitseeko opettajan tai avustajan olla tavoitettavissa 24/7?
Vain siinä tapauksessa, että se on kirjattu työsopimukseen ja siitä maksetaan asianmukainen palkka päivystyslisineen. Itse olen joskus avustajan hommissa ollut tarvittaessa töihin kutsuttava työntekijä, jonka käytännössä piti päivystää soittoa mahdollisesta avustustarpeesta. Siitä maksettiin erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teri
Kyllä vai ei?
Minun tapauksessani kyllä. Siksi kommentoin viestiin, jossa sanottiin ettei tule mieleen yhtään työtä, jossa oma numero annettaisiin asiaakaalle. Oliko muuta epäselvää vielä?
pikkupaikkakunnilla kyllä tiedetään missä opettajat asuu
Vierailija kirjoitti:
Nykyään aika harva opettaja asuu siellä pikkupaikkakunnalla. Käyvät töissä naapurikaupungista käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teri
Ei ole iso homma hankkia puhelimeensa toinen SIM, jota käyttää työtarkoituksiin.
Oletko sinä idiootti työnantajasi käytettävissä 24/7 vai mahdatko olla työtön luuseri, joka ei vain hahmota realiteetteja?
Vierailija kirjoitti:
Asun Espoossa ja tiedän tarkalleen, missä lapseni matematiikan opettaja asuu. Sattuu asumaan samassa talossa kuin me. En tosin tee sillä tiedolla yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Espoossa ja tiedän tarkalleen, missä lapseni matematiikan opettaja asuu. Sattuu asumaan samassa talossa kuin me. En tosin tee sillä tiedolla yhtään mitään.
99,99% huoltajista ei onneksi tee, mutta sitten voi olla se yksi hullu, joka näkee asiakseen vainota opettajaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet opettajat eivät asu siellä pikkupaikkakunnalla, vaan käyvät siellä vain töissä. Meillä lähin iso kaupunki on 80 km päässä ja moni opettaja kulkee sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy opettajana sanoa, että en ymmärrä. Wilman tiedoissa minulla on työsähköpostiosoite ja nimi, eikä nekään vanhemmille näy sitä kautta. Koulun kotisivuilta toki sähköpostiosoitteen saa selville ja sitä saa ja voi tietenkin käyttää.
Kotipuhelinnumeroa ei tarvitse antaa minnekään, eikä kukaan opettaja toivottavasti sellaista anna. Ei terveyskeskuksen lääkärillekään soiteta omaan privaattipuhelimeen tai jos haluat yhteyden johonkin ruokamarkettiin, niin ei silloinkaan soiteta kassan omaan henkilökohtaiseen numeroon. En ylipäänsä keksi, missä työssä joku antaisi oman henkilökohtaisen numeronsa asiakkaiden käyttöön.
Ohis: henkilökohtaisena avustajana niin täytyy toimia, koska ei ole mitään työpuhelinnumeroa, johon asiakas voisi soittaa ja esim. ilmoittaa joutuneensa sairaalaan.
Oletko henkilökohtaisena avustajana yrittäjä?
Mitkä ihmeen tiedot opettaja voi merkitä salaisiksi Wilmassa? Olen ammatillinen opettaja, eikä sinne Wilmaan opettajan tietoja laiteta vaan oppilaan. Opettajan nimi lukee työjärjestyksessä lukujärjestyksen mukaisesti/ tuntisuunnitelman mukaisesti. Ei opettaja pysty laittamaan salaiseksi yhtään mitään.
Minä olen tämän aloittajan parjaama terkkari joka ilmeisesti on vielä opettajiakin pahempi (?) ja hyvin kyllä kuvaa, miksi on koko uran ajan ollut kaikki tiedot salaisena :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teri
Oletko sinä idiootti työnantajasi käytettävissä 24/7 vai mahdatko olla työtön luuseri, joka ei vain hahmota realiteetteja?
Yksityisen puolella työnantaja usein edellyttää että puhelimelle asennetaan valvontaohjelma jos siinä on työnantajan simmi. Siksi minulla on eri puhelimet työtä ja oma käyttöä varten kun siis en halua mitään valvonta-ohjelmia hlökohtaiseen puhelimeeni vaikka siinä tuo dualsimm vaihtoehto on. Työpuhelimeen en tietenkään vastaile työajan ulkopuolella tai lomalla ellei asiasta ole erikseen sovittu.
Päivystyksestä maksetaan erikseen tai sitten se on työsopimuksessa mainittu. Opettajilla ei ole mitään päivystysvelvollisuutta joten heidän ei tarvitse olla tavoitettavissa muutoin kuin työaikansa puitteissa.
ap taitaa olla höyry mopin käyttäjä toivottavasti lapsi otetaan pikaisesti huostaan. kiitos opettajalle jos on asiaan puuttunut. miksi muuten olisi noin kilahtanut
Mitä aktuaalista helvettiä tuo aloittaja jankkaa? Minusta löytyy koulun sivuilta tasan virkanimike, koulun meili ja työpuhelin (toisen asteen oppilaitos). Lukkaria ei näe lisäkseni kuin esihenkilö ja kollegat. Miksi jonkun pitäisi tietää minusta tuon enempää? Kun aloittajan jaappaamista lukee, en ihmettele, että alan veto- ja pitovoima ovat vähän alavireisiä.
Ole pikkukylässä opettaja, ei auta osoitteen salaaminen kun kaikki tietää sen. Ja lähin poliisi on 37 km päässä, ei ne hetkessä tule vaikka ovellasi on aamuyöstä kunnanvaltuustossa istuva koulun pahimman öykkäröijän isä päissään uhkailemassa nylkemisellä, jos pojan keskiarvoa ei nosteta usealla numerolla yli todellisen osaamisen.
Tarvitseeko opettajan tai avustajan olla tavoitettavissa 24/7?