Mistä syystä joku opettaja laittaisi tietonsa salaisiksi Wilmassa?
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ehkä vähän eri juttu. Henkilökohtaisella avustajalla on varmaan yksi avustettava? Opettajalla voi olla 300 oppilasta eli 600 huoltajaa.
Mulla on yhteensä 3 avustettavaa. Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin siitä annetaanko oma numero asiakkaalle vai ei?
teri
On tietenkin väliä. Mitä useammalle numeron antaa, sitä useampi soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa tunnusta, mutta olin lukiossa ihastunut fyssanopeen ja soitin hänelle joskus kotinumeroon kysyäkseni, onko meidän kokeet pian korjattu.
Hyvä vain, että niitä numeroita ei nykyisin jaeta kaikille.
On muuten yksi ärsyttävimmistä kyselyistä, onko kokeet tarkistetta. Monet oppilaat luulevat, että he ovat ainoat oppilaat. Kokeita saattaa olla samalla viikolla liki kymmenet. Toki ymmärrän, että oppilaat haluavat tietää koetulokset ja se on heille tärkeää, mutta jos koe on perjantaina tai ennen esim. talvilomaa, niin ensimmäiset kyselyt tulevat heti maanantaina. Itse vastaan aina, että, jos joku hoputtaa, niin palautus siirtyy viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen tiedot opettaja voi merkitä salaisiksi Wilmassa? Olen ammatillinen opettaja, eikä sinne Wilmaan opettajan tietoja laiteta vaan oppilaan. Opettajan nimi lukee työjärjestyksessä lukujärjestyksen mukaisesti/ tuntisuunnitelman mukaisesti. Ei opettaja pysty laittamaan salaiseksi yhtään mitään.
Ap. varmaan toivoi, että wilmasta löytyisi opettajan puhelinnumerot, osoitteet jne. Miksikähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ehkä vähän eri juttu. Henkilökohtaisella avustajalla on varmaan yksi avustettava? Opettajalla voi olla 300 oppilasta eli 600 huoltajaa.
Mulla on yhteensä 3 avustettavaa. Mitä väliä sillä määrällä on, kun puhuttiin siitä annetaanko oma numero asiakkaalle vai ei?
teri
No älä anna, käytä messengeriä tai vaikka sähköpostia. Ei opettajankaan tarvitse, on wilma ja sähköposti.
Messengeriä? :D Ihanan nostalginen tuulahdus 1990-luvulta :D
Kyllä mä ainakin käytän messengeriä tässä vuonna 2024 lähes joka päivä. Myyn paljon nettikirppiksillä ja kaupat tapahtuu sitä kautta sopimalla. Lisäksi läheskään kaikki kaverit ei käytä whatsappia.
Olen ollut useammassa koulussa opettajana, eikä missään ole ollut edes mahdollista näyttää Wilmassa muita tietoja kuin nimi. Tai ehkä olisi ollut, mutta tiedot lisää kanslisti tai joku muu koulun hallinnossa työskentelevä, eikä ole tullut mieleenkään pyytää, että laittakaapa sinne osoite ja puhelinnumerokin. Kun kävin lukiota 2000-luvun vaihteessa, oli kieltämättä pikkupaikkakunnan lukiossa vähän eri meininki. Silloin ei ollut Wilmaa, mutta opinto-oppaaseen oli painettu kaikkien opettajien osoitteet ja puhelinnumerot. Ainoa kerta, jolloin puhelinnumeroita käytin, oli ylioppilaskokeiden alustavan arvosanan kysyminen ennalta sovittuna "päivystysaikana". Nykyään sekin hoituisi Wilman kautta.
Eli täällä ei kaivattukaan opettajan itsensä kertomia syitä, miksi tiedot ovat salaisia vaan asiasta tietämättömien palstalaisten arveluja asiasta.