Mistä syystä joku opettaja laittaisi tietonsa salaisiksi Wilmassa?
Kommentit (86)
Wilman kautta saa laitettua opettajalle viestiä kun tietää nimen. Vastaa virka-aikana. Muita tietoja huoltajien ei opettajista tarvitsekaan tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana myös ihmettelen, että mitkä tiedot, mutta mä en missään tapauksessa koskaan paljastaisi oppilaille tai huoltajille osoitettani enkä henkilökohtaista puhelinnumeroani. Näitä ei myöskään mistään numeropalvelusta, rekisterihausta tms. löydä.
Tässä työssä on tullut nähtyä kaikenlaista. Valitettavasti hyvin sairailla ja väkivaltaisilla ihmisilläkin on lapsia.
Ennen oli ihan normaalia että opettajalle soitettiin vaikka kotipuhelimeen että lapsi on sairaana. Miten nämä nykyään hoituu jos kaikki tiedot on salassa??
Mitähän ajanjaksoa tarkoitat sanalla ennen? Itse olin koulussa 70 ja 80-lukujen taitteessa eikä ikinä mistään syystä soitettu opettajalle kotipuhelimeen. Koulussa oli kanslia, jossa oli puhelin. Siihen soitettiin ja kanslisti välitti opettajalle tiedon sairastumisesta. Eihän opettaja vapaa-ajallaan tee mitään sillä tiedolla, että joku lapsi on kipeä. Ja työajallaan opettaja ei ole kotona. Yllättikö?
Opettajilla on työaika. Pieni osa vanhemmista on rajattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt ap että mitkä tiedot???
Strategiset mitat tietenkin!
Kohta pitää opettajienkin osalta mennä samaan kuin jääkiekkotuomareilla eli nimen sijaan tiedoissa vain numero. Oppilaat sitten kutsuvat "opettaja 56" tai "opettaja 78" jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen tiedot?
Kuinka tyhmä pitää olla kun ei ymmärrä selkeää Suomea?
Kuinka tyhmä pitää olla, kun kirjoittaa kielen isolla alkukirjaimella?
Miksi sä yrität etsiä opettajan tietoja lauantaina iltapäivällä?
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa soittaa opettajan kotinumeroon ja ilmoittaa että Veeti-Jannichalla on pää kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se haluaa soittaa opettajan kotinumeroon ja ilmoittaa että Veeti-Jannichalla on pää kipeä.
Olisikin niin. Todennäköisemmin haluaa pienessä maistissa soittaa opettajalle raivopuhelun, kun Veeti-Jannicha sai huonon Wilma-merkinnän haistateltuaan opettajalle, hakattuaan koulukaverin tms.
Nyt täytyy opettajana sanoa, että en ymmärrä. Wilman tiedoissa minulla on työsähköpostiosoite ja nimi, eikä nekään vanhemmille näy sitä kautta. Koulun kotisivuilta toki sähköpostiosoitteen saa selville ja sitä saa ja voi tietenkin käyttää.
Kotipuhelinnumeroa ei tarvitse antaa minnekään, eikä kukaan opettaja toivottavasti sellaista anna. Ei terveyskeskuksen lääkärillekään soiteta omaan privaattipuhelimeen tai jos haluat yhteyden johonkin ruokamarkettiin, niin ei silloinkaan soiteta kassan omaan henkilökohtaiseen numeroon. En ylipäänsä keksi, missä työssä joku antaisi oman henkilökohtaisen numeronsa asiakkaiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajana myös ihmettelen, että mitkä tiedot, mutta mä en missään tapauksessa koskaan paljastaisi oppilaille tai huoltajille osoitettani enkä henkilökohtaista puhelinnumeroani. Näitä ei myöskään mistään numeropalvelusta, rekisterihausta tms. löydä.
Tässä työssä on tullut nähtyä kaikenlaista. Valitettavasti hyvin sairailla ja väkivaltaisilla ihmisilläkin on lapsia.
Ennen oli ihan normaalia että opettajalle soitettiin vaikka kotipuhelimeen että lapsi on sairaana. Miten nämä nykyään hoituu jos kaikki tiedot on salassa??
Mitähän ajanjaksoa tarkoitat sanalla ennen? Itse olin koulussa 70 ja 80-lukujen taitteessa eikä ikinä mistään syystä soitettu opettajalle kotipuhelimeen. Koulussa oli kanslia, jossa oli puhelin. Siihen soitettiin ja kanslisti välitti
Nykyään poissaolot ilmoitetaan wilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen tiedot?
Kuinka tyhmä on opettaja joka valittaa palkkansa pienuutta ja tulee näpäyttelemään aikuisia ihmisiä keskustelupalstalle viikonloppuisin? Hae hoitoa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ajanjaksoa tarkoitat sanalla ennen? Itse olin koulussa 70 ja 80-lukujen taitteessa eikä ikinä mistään syystä soitettu opettajalle kotipuhelimeen. Koulussa oli kanslia, jossa
Tiedetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin niin. Todennäköisemmin haluaa pienessä maistissa soittaa opettajalle raivopuhelun, kun Veeti-Jannicha sai huonon Wilma-merkinnän haistateltuaan opettajalle, hakattuaan koulukaverin tms.
ja etenkin jos on rikkaan perheen vanhempi haluaa kyykyttää opettajaa kaikin tavoin niin eliitti toimii Suomessa eikä kukaan voi puuttua asiaan, eliitti on kaiken oikeuden yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen tiedot?
Kuinka tyhmä on opettaja joka valittaa palkkansa pienuutta ja tulee näpäyttelemään aikuisia ihmisiä keskustelupalstalle viikonloppuisin? Hae hoitoa itsellesi.
En ole opettaja, mutta kiitos huolenpidosta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy opettajana sanoa, että en ymmärrä. Wilman tiedoissa minulla on työsähköpostiosoite ja nimi, eikä nekään vanhemmille näy sitä kautta. Koulun kotisivuilta toki sähköpostiosoitteen saa selville ja sitä saa ja voi tietenkin käyttää.
Kotipuhelinnumeroa ei tarvitse antaa minnekään, eikä kukaan opettaja toivottavasti sellaista anna. Ei terveyskeskuksen lääkärillekään soiteta omaan privaattipuhelimeen tai jos haluat yhteyden johonkin ruokamarkettiin, niin ei silloinkaan soiteta kassan omaan henkilökohtaiseen numeroon. En ylipäänsä keksi, missä työssä joku antaisi oman henkilökohtaisen numeronsa asiakkaiden käyttöön.
Ohis: henkilökohtaisena avustajana niin täytyy toimia, koska ei ole mitään työpuhelinnumeroa, johon asiakas voisi soittaa ja esim. ilmoittaa joutuneensa sairaalaan.
Nonni ap. Laitapa se korkki jo kiinni ja jos vielä maanantaina selvin päin on opelle asiaa niin Wilmassa sitten lähetät viestin. Lapsesi kiittää myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ihmeen tiedot?
Sun todellisuudessa ilmeisesti vain opettajat tietävät oikeinkirjoitussäännöt? Ihan vihjeenä, että tämä asia opetellaan jo kolmosella, ehkä jopa lapsesi tietäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: henkilökohtaisena avustajana niin täytyy toimia, koska ei ole mitään työpuhelinnumeroa, johon asiakas voisi soittaa ja esim. ilmoittaa joutuneensa sairaalaan.
Tuo on ehkä vähän eri juttu. Henkilökohtaisella avustajalla on varmaan yksi avustettava? Opettajalla voi olla 300 oppilasta eli 600 huoltajaa.
Opettajilla on oikeus yksityisyyteen. Ne tiedot suojataan sinun kaltaistesi kusipäiden takia.