Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä ketään Pöytyältä? Siellähän ne sudet liikkuu! Onko tullut vastaan?

Vierailija
16.03.2024 |

Miten on?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ihan Pöytyältä, läheltä kuitenkin. Täällä paikalliset on aika hyvin vuosien saatossa siedättyneet susiin. Joskus löytyy pihapiirinkin läheltä sepen aamiaisen jäänteitä, mutta ei niistä kukaan enää hötkyile juurikaan. Laiduntavaa karjaa on vähän, tuottajat suojaa niitä parhaansa mukaan. Vahinkoja joskus sattuu ja ne on kyllä surullista katsottavaa.

Susivihaan en siis ole täällä törmännyt,  vaikka huolta susireviirillä eläminen on aiheuttanut.

Toivottavasti tämä ketju pysyy asiallisena. 👍

Vierailija
2/4 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo sudet mahdu sinne. Käy niitä meillä täällä Turussakin ja hyvä juttu. Täällä on ihan liikaa peuroja ja kauriita, jotka levittää punkkeja. Sudet saisi syödä niitä vähemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta siellä suunnilla on mökki. Viime kesänä pyöräillessä viiden suden lauma jolkotteli tien yli. Muut pakenivat minua kiireesti, yksi saman vuoden pentu pysähtyi hetkeksi tielle hämmästelemään. Sanoin sille hus, ja se lähti paniikissa pakoon laumansa perään. Tosi pelottavaa.

Olen joskus myös koirien kanssa metsälenkimmä kohdannut suden. Hetki katseltiin toisiamme ja jatkettiin matkojamme eri suuntiin. Tämän suden näin vain, koska se jolkotteli toista ihmistä karkuun eikä tuulen takia havainnut minua ajoissa. 

Hienoja eläimiä, ja lisääntyvät onneksi melkein samaa tahtia peurojen kanssa. Joku sentään pitää peurojen määrää edes vähän kurissa, varsinaisia haittaeläimiä ne. Jos susia haluttaisiin vähentää, se kannattaisi tehdä peurojen määrää vähentämällä. Mutta se ei jostain syystä käy. Peurat aiheuttavat jättitujoja mm. maa- ja metsätaloudelle vuosittain.

Vierailija
4/4 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Täällä Turun liepeillä asuu puolet Suomen susista ja jännä kyllä täällä on vähiten susivihaa. Omasta mielestänikin ne on tervetulleita, kauriita on ihan liikaa täällä.

Itse en ole nähnyt livenä sutta mutta suden jälkiä oli omalla tontillakin kun yksi nuori uros oli kauttakulkumatkalla. Ja suden jättämiä kauriinraatoja olen nähnyt pellolla myös. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme