Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei hei sunnuntai lisät

Vierailija
16.03.2024 |

Kommentit (188)

Vierailija
41/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Su-lisät ovat mennyttä maailmaa. Maailma pyörii 24/7. 

Ja sen jälkeen kuulemme miten la-lisät ovat mennyttä maailmaa, kun maailma pyörii 24/7. Ja sen jälkeen kuulemme miten ilta-lisät ovat mennyttä maailmaa, kun maailmaa pyörii 24/7.

Vierailija
42/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossakaan ollut sunnuntailisää poistettu vaan se oli 50 % normaalin 100 % sijaan. Minusta tuo olisi ihan järkevää ja kohtuullista mikäli lauantaista saisi samansuuruisen (viikonloppu)lisän. Ei se sunnuntai nyt niin erityinen päivä ole.

Tulisiko lauantaille joku lisä? Tällä hetkellä lauantai on normipäivä, ei mitään lisiä.

Meillä lauantai ja arki-iltalisä 15%. La-iltana klo 18 jälkeen lähtee tuplapalkka. Ja 22 jälkeen vielä 40% yölisä.

-lastenkoti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa ruokaa tekemään niin kävisi asiakkaita eikä tarvi itkeä lehtien palstoilla.

Vierailija
44/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei sunnuntaityöt. Pääsee ainakin aina lauantain rientoihin. Sehän se idea noissa on ollut, että saa jotain korvausta saanut, että menettää niin paljon vapaa-ajan juttuja.

Ei enää mitään toivoa saada sunnuntaisin hoitotyöhön sijaisia äkillisesti. Sunnuntailisät sai monet tuleen töihin, kun aamuyöstä joutui soittaa, jos joku ilmoitti sairastumisen. Kuka enää tulee? 

Vierailija
45/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Su-lisät ovat mennyttä maailmaa. Maailma pyörii 24/7. 

Ja sen jälkeen kuulemme miten la-lisät ovat mennyttä maailmaa, kun maailma pyörii 24/7. Ja sen jälkeen kuulemme miten ilta-lisät ovat mennyttä maailmaa, kun maailmaa pyörii 24/7.

Ja tämän jälkeen kuulemme, miten vuorotöitä edellyttävillä työaloilla on työvoimapula. Kas kummaa.

Vierailija
46/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivopieru-Häkämies joku vuosi sitten äimisteli, miksi sunnuntailisiä edes maksetaan. Hänen mielestään ne olisi voinut poistaa, koska sunnuntaivuoroista oikein kilpaillaan. Niin, miksiköhän? 

Älä ole ap huolissasi. Lisien poisto on tuotu tes -neuvotteluihin jo ajat sitten, ja tästä alkaa oikein tehomyllytys. Katsotaan sitten, paljonko ymmärrystä löytyy lakoille. 

Minä kyllä suostuisin vaikka kaikkien lisien poistoon, mutta se tarkoittaisi samalla peruspalkan nostoa ainakin 500:llä eurolla kuussa. Tämä on puhtaasti oma mielipiteeni.

Vierailija
47/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtiiköhän näiden raunojen työntekjät käydä tauoilla ja vessassa? Ja kyllä lauantailta kuuluu maksaa ihan samalla tavalla kunnon 50% ja mielellään perjantailta myös! Ravintolatyöntekjän palkka ei tosiaan ole niin suuri, etteikö reilut lisät olisi ihan ansaitut viikonlopuista!

Rauno on tuulahdus menneestä maailmasta tyyliin se yksi mehubaari, jossa työntekijöiksi valittiin seksikkäitä nuoria tyttöjä ja kehotettiin pukeutumaan paljastavasti....mitähän mieltä ne työntekjät aidosti olivatkaan? Todennäköisesti heillä ei mitään vaihtoehtoja ollut ja sehän oli just hyvä, että raunot teki itse ikävät paskaduunit kesäviikonloppuisin! Sadekelillä sitten viettivät omaa viikonloppuaan....0% lisillä ja 0€ tunti...

Vierailija
48/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauantaille pitää saada myöskin TUPLAPALKKA!

Meillä on jo. Tosin vasta klo 18 jälkeen.

Vierailija
49/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloitsijat on nyt vikisseet rahasta siihen malliin läpi korona-ajan ja nyt työtaisteluiden ajan, että boikotoin ravintoloita. Ei vaan huvita enää käydä niissä ollenkaan, jos niiden omistajien vikinän takia heikennetään kaikkien työoloja. 

Ja onhan kauppojakin varaa pitää sunnuntaisin auki. Ne ravintolat on vaan niin huonosti johdettuja tai kannattamattomia, että tuottavat joka tapauksessa tappiota.

Ja ainahan sen sunnuntaivuoron voi hoitaa omistajien toimesta, jos haluaa pitää auki, muttei halua palkkaa maksaa. Vai eikö huvita olla sunnuntaisin töissä? Miksei?

Vierailija
50/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen välillä viikonloppuja ihan ilman eri korvausta. En ole koskaan ymmärtänyt, että sunnuntaista pitäisi maksaa noin tolkuton extra. 

Vierailija
51/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossakaan ollut sunnuntailisää poistettu vaan se oli 50 % normaalin 100 % sijaan. Minusta tuo olisi ihan järkevää ja kohtuullista mikäli lauantaista saisi samansuuruisen (viikonloppu)lisän. Ei se sunnuntai nyt niin erityinen päivä ole.

Teetkö itse viikonloppuisin työtä?

Ei nuo ikinä tee. Ovat 8-16 ma-pe töissä.

Vierailija
52/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ravintolat haluttaisiin pyörimään niin miksi ei puututa ravintola yrittäjien järjettömiin kustannuksiin ja muutenkin pienyrittäjien kustannuksiin?

He maksavat aivan älyttömästi veroja ja maksuja. Työnantajakulut on isot. Miksi työnantajakuluja vähentämällä ei yritetä työllistää ihmisiä?  Ravintoloiden akoholin verotuskin on 30 prosentin luokkaa. 

Vierailija
53/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloitsijat on nyt vikisseet rahasta siihen malliin läpi korona-ajan ja nyt työtaisteluiden ajan, että boikotoin ravintoloita. Ei vaan huvita enää käydä niissä ollenkaan, jos niiden omistajien vikinän takia heikennetään kaikkien työoloja. 

Ja onhan kauppojakin varaa pitää sunnuntaisin auki. Ne ravintolat on vaan niin huonosti johdettuja tai kannattamattomia, että tuottavat joka tapauksessa tappiota.

Ja ainahan sen sunnuntaivuoron voi hoitaa omistajien toimesta, jos haluaa pitää auki, muttei halua palkkaa maksaa. Vai eikö huvita olla sunnuntaisin töissä? Miksei?

Boikotoi tradekan ketjuravintoloita, tue yksityisyrittäjää.

Vierailija
54/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisät olis kyllä kohtuullista tasata koko viikonlopulle eikä vain sunnuntaille, mutta ei e todellakaan ole mitän "ylimääräistä" jonka voi vaan nipsaista pois. 

Todellakin hyvä puolustaa polittista(kin) lakko-oikeutta tämmöisinä aikoina! Arvostan!!!

Vierailija
55/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen välillä viikonloppuja ihan ilman eri korvausta. En ole koskaan ymmärtänyt, että sunnuntaista pitäisi maksaa noin tolkuton extra. 

No minäpä kerron. Koska peruspalkka on paska. Voi myös itkeä työvoimapulaa, tehdä itse tai pistää sunnuntaina kioskin kiinni.

Vierailija
56/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen kirjoitus. Sunnuntain tuplapalkka perustuu lakiin. Se koskee kaikkia aloja riippumatta työehtosopimuksesta tai sen puuttumisesta.

Hallituksen toimia ei voi perustella sunnuntain tuplapalkalla, johon paikallinen sopiminen ei mitenkään vaikuta. Ellei sitten suunnitelmissa ole poistaa laista myös sunnuntailisä joskus.

Sunnuntailisät muodostavat merkittävän osan monennmayalapalkkaisen tuloista. Käytännössä jos asia muuttuisi, se olisi palkanalennus lukuisilla aloilla, erityisesti palbelu- ja sote-aloilla. Näinkö alojen houkuttelevuutta lisätään?

Pyhä ja yölisien kautta mun 40000 vuosituloista 15000 on lisiä.

-yökkö

Vierailija
57/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kivat sulle. Älä ymmärrä, jos et edes halua ymmärtää, ihan sama. Perusteet ovat olemassa mielipiteestäsi huolimatta.

Vierailija
58/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan liittyä ay-liikkeeseen vai ammattiliittoon tai mikä se nyt olikaan ja kannatan näitä lakkoilijoita tämmöisten raunojen vuoksi. :DDD

Vierailija
59/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin töissä ravintolassa 13v . Jo silloin olin sitä mieltä,että pitäisi muuttaa niin, että sunnuntailisä poistettaisiin ja tilalle tulidi 50%lisä pe ja la iltavuoroihin. Perustelu: sunnuntain työpäivä on varsin löysä mutta pe/la iltoina juostaan tukka putkella. Jo vessatauko oli tiukassa. Rankasta vuorosta pitäisi maksaa enemmän

Vierailija
60/188 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raunot! :DDD

Raunojen pitäis olla tyytyväinen, että tekit itse paskaduunisa kesäviikonloppuisin ja SÄÄSTI hirveesti rahaa. :DDD